Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Nyt seuraa tyhmä kysymys.Haluaisin taivuttaa hiusten latvoja ulospäin, mutta en oikeen tiedä, kuinka se tehdään. Pitääkö käyttää pyöröharjaa ja fööniä vai mitä? Jotain ilmakiharrinta? Pitäisikö käyttää myös kampausnestettä? Jos käyttää pyöröharjaa, kuinka saa sen pidettyä takertumatta hiuksiin?Nyt mulla on lapaluun alle tasapitkät hiukset, tarkoituksena olisi jossain vaiheessa kerrostaa ja ainakin muilla tuo ulospäin taivutus näyttää kivalta. Kiitos jo etukäteen!
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Manna »

Lapanen kirjoitti: Nyt seuraa tyhmä kysymys.Haluaisin taivuttaa hiusten latvoja ulospäin, mutta en oikeen tiedä, kuinka se tehdään. Pitääkö käyttää pyöröharjaa ja fööniä vai mitä? Jotain ilmakiharrinta? Pitäisikö käyttää myös kampausnestettä? Jos käyttää pyöröharjaa, kuinka saa sen pidettyä takertumatta hiuksiin?Nyt mulla on lapaluun alle tasapitkät hiukset, tarkoituksena olisi jossain vaiheessa kerrostaa ja ainakin muilla tuo ulospäin taivutus näyttää kivalta. Kiitos jo etukäteen!
Mä käytän harjakiharrinta, koska käsivoimat eivät riitä vetämään sitä hiusta tarpeeksi monta kertaa harjan läpi ja fööni painaa julmetusti  :D Hiukset kannattaa olla takuttomat ja sitten vain käy läpi tarpeeksi pienissä osioissa niin harja/kiharrin ei tartu hiuksiin kiinni. Laitan yleensä ihan jotain kampausnesteen tapaista ja lopuksi lakkaa päälle.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Kiitti *manna*! Täytyypä joku kerta oikeen ajan kanssa kokeilla. Oon aika huono laittamaan hiuksia, mutta jospa se on vaan harjoituksen puutetta. Tuun sitten kyselemään mitä tehdä jos saan harjan sotkeutumaan tukkaan kiinni.  ;D
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Lapanen kirjoitti: Kiitti *manna*! Täytyypä joku kerta oikeen ajan kanssa kokeilla. Oon aika huono laittamaan hiuksia, mutta jospa se on vaan harjoituksen puutetta. Tuun sitten kyselemään mitä tehdä jos saan harjan sotkeutumaan tukkaan kiinni.  ;D
Mulla on sellainen kiharrin, josta ne piikit sen kiharrinosan sisäänkin. Käännän ensin hiukset siihen ympärille niin, että piikit sojottaa normaalisti ulospäin, annan olla hetken, ja sitten pyöräytän ne takaisin sisään. Ainakaan ei pääse kiharrin tarttumaan hiuksiin  ;)
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Tollanen oliski hyvä!  :) Jos innostun tosta latvojen kääntämisestä niin tuollanen voiski olla hyvä vempele.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

Onko semmosta suoristusvoidetta olemassa mikä toimisi ilman fööniä ja rautaa? Tai semmosta, joka toimisi pelkän föönin avulla? Entäpä, mitä suoristusvoiteita te näin muuten suosittelette? Suoristaako Joicon Creme Elixir?
Ja miten tuo Lanzan Strait Linen suoristusvoide, toimiiko ilman rautaa?
Kauhee kysymystulva, kiitos vastauksista jo etukäteen  ;D

Mun hiukset ei oo kiharat, mutta latvoista taipuu aika paljonkin isolle laineelle, enkä siitä niin välitä. Eli haluisin mielellään vähä suoremman tukan. Kiilto ja sileyskään ei olisi siinä samalla pahitteeksi  :)
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Lapanen kirjoitti: Nyt seuraa tyhmä kysymys.Haluaisin taivuttaa hiusten latvoja ulospäin, mutta en oikeen tiedä, kuinka se tehdään. Pitääkö käyttää pyöröharjaa ja fööniä vai mitä? Jotain ilmakiharrinta? Pitäisikö käyttää myös kampausnestettä? Jos käyttää pyöröharjaa, kuinka saa sen pidettyä takertumatta hiuksiin?Nyt mulla on lapaluun alle tasapitkät hiukset, tarkoituksena olisi jossain vaiheessa kerrostaa ja ainakin muilla tuo ulospäin taivutus näyttää kivalta. Kiitos jo etukäteen!
Vinkkinä vielä, että latvat kannattaa kääntää ensin sisäänpäin kevyesti ja sen jälkeen ulospäin, saa kestävämmän tuloksen. Ulospäin taivutteluun sopii myös kapea muotoilurauta
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Millä tuotteilla voisi ehostaa kerroksittain leikattua hiusta? Lyhyimmät kerrokset yltävät poskipäille, pisimmät solisluulle. Minulla on myös otsahiukset. Kampaaja neuvoi laittamaan kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa ja puhui jotain vahasta, kuinka tuota vahaa tulisi käyttää?
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mindela »


Onko semmosta suoristusvoidetta olemassa mikä toimisi ilman fööniä ja rautaa? Tai semmosta, joka toimisi pelkän föönin avulla?

- jos föönäät ja harjaat samalla alla joku suoristava voide niin toimii melki kaikki. ilman lämpöä suoristusvoiteet on ihan tyhjän kanssa. suihkeet on tarkoitettu yleensä vain rautojen alle, voiteet ei tarvi rautoja.


Entäpä, mitä suoristusvoiteita te näin muuten suosittelette?

Tigin Smooth&Shine on hyvä perus suoristusvoide.
pinkfrank
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 14:45

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja pinkfrank »

^ Kiitos Lauryn :)
Niin sitä mä vähän ajattelinki että taitaa olla haaveunta vain semmonen suoristusvoide joka ilman lämpöä toimisi... ;D
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Constantine kirjoitti: Millä tuotteilla voisi ehostaa kerroksittain leikattua hiusta? Lyhyimmät kerrokset yltävät poskipäille, pisimmät solisluulle. Minulla on myös otsahiukset. Kampaaja neuvoi laittamaan kosteisiin hiuksiin muotovaahtoa ja puhui jotain vahasta, kuinka tuota vahaa tulisi käyttää?
No mulla kävi mielessä, että muotovaahtoa (tai muotoiluvoidetta) kosteisiin hiuksiin (tyveen varsinkin) ja föönaus pää alaspäin. Vahalla (pieni määrä hierotaan käsiin) sitten voi erotella enemmän niitä kerroksia näkyviin tai rutistella jos on luonnontaipuisuutta ja haluaa korostaa sitä.
Tai näin mulle kampaaja neuvoi.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Minä teen silleen että laitan kosteisiin hiuksiin jotain tyvikohottajaa ja kuivaan pää alaspäin ja hieman tupeeraan tyviä lakan avulla.Pörrötän kuivia hiuksia vahan avulla ja vielä sipaisen vahaa hieman latvoihin ja lopuksi lakkaa.

Tyvessä Joicon Hi-Rise tyvikohottaja
Vahana Osiksen uudelleen muotoiltava 4-play vaha
Lakkana Osiksen Freeze
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja marenki »

Tässäpä olikin aasinsilta siihen, että mitä tupeerauksen pohjiksi laitetaan/pitäisi laittaa?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

marenki kirjoitti: Tässäpä olikin aasinsilta siihen, että mitä tupeerauksen pohjiksi laitetaan/pitäisi laittaa?
No mulla on yleensä alla sitä tyvikohottajaa tai muotovaahtoa ja sitten otan hiusosion minkä aion tupeerata ja suihkutan siihen lakkaa ja sitten vasta tupeeraan.
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Kiitos kaikille auttaneille  :)
Vielä epäselväksi jäi, kuinka paljon muotovaahtoa tulisi käyttää kerrallaan, noin suurinpiirtein?
Onko tuollainen muotovaahdolla "höystetty" kampaus uudelleen muotoiltavissa seuraavana päivänä, jos en välillä pese hiuksia, vai onko tuloksena vain likaiset hiukset?
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
Vastaa Viestiin