Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Eikös se lämpösuoja tule ihan silikonista? Eli se silikonisten tuotteiden tekemä kalvo suojaa hiusksia? En mäkään erikseen mitään varsinaista lämpösuojaa koskaan käytä, kun sitä silikonia usein on ihan jätettävissä hoitoaineissa joita käytän, sekä muotoilutuotteessa jonka laitan kosteisiin hiuksiin ennen lämpökäsittelyjä. Mutta mä siis kyllä uskon, että se silikonikalvo ainakin vähän suojaa.
3b F ii
baroosi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Niin, mistäs se suoja tosiaan tulee, en ole asiaa  miettinyt juurikaan..
ostin tresemmen ja kokeilin pikaisesti eilen, ainakin kivan tuntuiseksi jätti hiukset, mutta kihartamisesta ei edelleenkään tullut yhtään mitään tohon oikealle puolelle vaikka kuinka yritin vetää etuviistoon, en tajua...
no joo, hiukset ei olleet puhtaat ja ei toi lämpösuojakaan ehkä kerennyt täysin kuivua, siltikin olen jo alkanut epäilemään että toi mun suoristusrauta on jotenkin epäkelpo...(kampaajani luona kokeilin itse tehdä hänen raudallaan ja silloin onnistui kyllä?)
Ostin babylissin lämpörullat eilen kun olen niin epätoivoinen jo :). Saas nähdä miten niillä sitten saan kiharat ja oikeinpäin.

Miten kuumalla te normaalisti kiharratte? Kokeilin eilen tolla 180.

Tosiaan, lämpörullista saa antaa neuvoja miten itse käytätte :D.
Mulla tossa näyttäs olevan paksuja rullia 6, samoin keskipaksuja ja sit ohuita. En yhtään nyt tiedä että miten kannattas laittaa..mulla on puolipitkät hiukset ja tosiaan pidennykset, eli ne vaatii sit pidemmän ajan kuin oma tukka joka on hetkessä käkkärä. Noh, sekaisinhan nuo omat nyt tuolla tietenkin on, joten pitänee mennä noiden pidennyshiusten mukaan.
Jaa, lämpörullien alle vois olla kyllä parempi nyt joku tukea antava lämpösuoja, onkohan mulla sellasta..
4R color mist löytyy, en tiedä millaseen käyttöön tuo loppujen lopuksi olisi hyvä, ei ainakaan latvoja selvitä.


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen
Viimeksi muokannut baroosi, 17 Heinä 2015, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mulla on ghd:n rauta, jossa ei ole lämpötilan säätöä. Mitenkäs kuumaksi se sitten lämpenikään, olisiko ollut 220 astetta?
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja enna »

^Ainakin itse olen siinä käsityksessä, että mun vanha GHD lämpenisi n. 180 asteeseen, mutta ihan varma en ole. Voi olla mallikohtaisia eroavaisuuksia myös.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Niin ei se välttämättä ollutkaan sen enempää. Jotenkin vaan olisin muistellut, että se lämpiää aika kuumaksi. :D Mullakin on ghd jo muistaakseni yli viisi vuotta vanha ja toimii muuten edellee  tosi hyvin. ;)
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja enna »

Munkin ghd on muistaakseni loppuvuodesta 2010 ostettu, ja toimii edelleen kuin uusi eikä kulumisen merkkejä näy raudan pinnoillakaan. En ole missään vaiheessa katunut ostoa, ja olen ollut tyytyväinen tuohon kaikin puolin. Lämpötilakin on riittänyt mulle hyvin.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Leikkasin hiukset lyhyeksi ja mulle suositeltiin hiuspuuteria. Olen ainoastaan kokeillut sitä joskus pitkään tukkaan ja ei toiminut. Nyt voisi olla eri juttu.
Mulla olisi kaksi vaihtoehtoa joko Osis dust hiuspuuteri tai Four Reasonsin suihkutettava hiuspuuteri.
Onko kokemuksia?
Tuo suihkutettava tuntuisi mukavammalta ja siitä on paljon kehuja, mutta myös Osista on kehuttu. Kumpaahan sitä kallistuisi?
Osiksen vahan ostin jo ja kampaaja suositteli mulle vielä tuota Osiksen dust it hiuspuuteria, mutta en ole vielä varma sen käytöstä.
Hiukset ovat aivan lyhyet takaa ja toiselta sivulta, toinen sivu on sit taas pitempi, sivujakaus otsalla ja otsatukan kasvatusta.
Muotoilusuihkeet mulla on ja lakkaa on ja vahakin on nyt. Mutta tarvinko nyt sitä hiuspuuteria, jota niin kovasti kehutaan?? Toisaalta houkuttelisi kyllä kokeilemaan, koska hinnalla se ei nyt ole pilattu, molemmat siinä 10 € paikkeilla.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minulla on Taft-hiuspuuteri ja se toimii ihan hyvin. On varmaan ihan samaa kuin Osis, sillä valmistaja on sama. Nuo puuterit eivät vain tahdo peseytyä hiuksista kovin hyvin.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Miulla on ollut tuota Osis dustia ja se on kyllä tosi tehokasta kun vaan osaa käyttää oikein. Kampaaja siis sai sillä miulle upean kohotuksen ohuisiin ja lyhyisiin hiuksiini, itse kun kokeilin ni lähmäksi meni  ;D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

No siinäpä se, epäilen myös etten osaa sitä kunnolla käyttää 0_0. Mullakin kampaaja sai aivan ihanat hiukset sillä aikaan ja pysyi hyvin koko päivän kuosissaan :ts.
Kampaaja vielä näytti mulle miten sitä käytetään, ei liikaa ja suoraan tyveen kaadetaan vähän kerrallaan ja sitten pöyhitään sormilla ja kampaus kesti tosi hyvin.
Täytyy yrittää harjoitella, mulla on Got 2 be vanha hiuspuuteri ja voisin kokeilla sillä, saanko mitään aikaan ::).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minä laitan hiuspuuterin aina käsien kautta, kun pelkään muuten laittavani liikaa. Nyt tukka ei ole enää kauhean lyhyt, joten puuteria laitan vain silloin, kun tarvitsee todella pöyheän tukan.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

No, kokeilin Got 2 be:n hiuspuuteria nyt aamulla ja en ainakaan vielä ole vakuuttunut. Laitoin sitä suoraan tyveen, mutta ilmeisesti laitoin liian vähän, kun ei mitään vaikutusta ???.
Kokeilu jatkukoon..
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Tämmönen tosi outo ponnaria ja nutturaa koskeva kysymys, johon haluan vihdoin vastauksen. Jossain vaiheessa hoksasin, että saan kampauksestani hirmu paljon paremman näköisen siten, että kun olen laittanut esim. poninhännän, niin nyin siitä takaisin päin tukkaa vähän ihan pään laelta, niin että sinne ylös syntyy vähän volyymia, ja samoin molemmilta pään sivuilta, n. 5 cm korvan yläpuolelta. Sittemmin minusta on jossain vaiheessa alkanut näyttää, että muutkin naiset ovat samalla tavalla tehneet kampaukseensa volyymia. En kuitenkaan ole koskaan nähnyt tähän ohjeita missään tai kuullut kenenkään sanovan aiheesta yhtään mitään, joten olen kai luullut tämän olevan pelkkä oma ideani... eli.. onko muita samoin toimivia? ;) Siis sitä ei nyitä kokonaan ulos vaan silleen jonkun verran että syntyy pieni kumpu.




Lipla
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Maalis 2016, 13:42

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lipla »

Anamaria: Joo, itsekin olen pitkään tehnyt noin. Samoin muistelen, ettei sitä kukaan kertonut, vaan vahingossa olen joskus sen tajunnut. Tosin mun lapsuudessa/teini-iässä ei taidettu isoa tukkaa kauheasti hakeakaan, ennemmin ne ponnarit vedettiin tiukasti kammalla sileiksi. Hiljaista tietoa tuo kai kuitenkin on, varsinkin jos kukaan perheessä ei ota asiakseen opettaa kauneuskikkoja. Monien tarvitsee varmaan tupeerata myös, jotta tukka ei vain valu ja litisty..?
1c2a M ii, hennattu, miltei rintsikkamittainen tukka. Atooppinen sekaiho.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Tein joskus samalla lailla, mutta oma hiuslaatuni on niin velttoa ja hentoista, että vaatii juuri oikeanlaisen pohjatyön toimiakseen. Hiuksessa on oltava riittävästi tekstuuria ja ryhtiä, muuten ne löysemmät osiot vain taipuvat roikkumaan pitkin päätä ja päästävät epäsiistejä jakauksia näkymään. Vastapesty hius on luonnonkiharimmillan ja jää helpommin varsinkin sivuilta pehmeää volyymia tuomaan ja se on heti paljon kivampi kuin tiukka lehmännuolema. Tällä hetkellä hiusteni pituus rajoittaa löysyttämistä, hiukset eivät tahdo muutenkaan yltää kuin aivan nysälle ponnarille.
Vastaa Viestiin