Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Tässä on mun mielestä tosi hieno opetusvideo, miten saa poninhäntään ryhtiä:


https://www.youtube.com/watch?v=_-cGBYAt2Fw


En ole vielä itse ehtinyt kokeilla. Mun poninhäntäkampauksista ei oikein koskaan saa siitiä, koska ohimoilla kasvaa vain 5cm lyhyttä karvaa joka aina sojottaa sivuilla  ;D  Siippa nauroi ihan kippurassa yks päivä, kun näytti siltä kuin mulla olis ollut siivet sojossa korvien yläpuolella! Joten tyydyn aina sellaiseen messy look -tyyliseen, löysään ponnariin päälalella.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Toi on muuten tosi hyvä, mutta ei todellakaan voi tehdä ohuisiin hiuksiin. ;D Tohonhan tarvitsee tosi paksut hiukset!
3b F ii
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ahh mä ajattelin että tuollainen tuplaponnari olisi just oiva ratkaisu ohuille hiuksille :) Mulla on tosi ohuet hiukset, mutta sitä on suhteellisen paljon. Tarvitsen kuitenkin aina kikkakakkosia, että saan ne halutulla tavalla.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Ehkä munkin täytyy kumminkin kokeilla, mutta tuntuu vaan, että tällainen kamala hiirenhäntä on vieläkin kaljumman näköinen noin eriteltynä ja ne hiukset sojottaisi vaan kahden karvan nippuina joka ilman suuntaan. ;D

Edit. Joo, ei ei ei.. tosi ohuissa hiuksissa toi vaan korostaa sitä miten ohuet ne hiukset on. Pelkästään jo se tuplaponnari (vaikka noin ne varmasti pysyy paremmin ponnarilla eikä valu) ja sitten jos tekisi vielä noi pari muuta juttua niin ponnariin jää roikkumaan vaan kaksi karvaa. ::)
Viimeksi muokannut Memmuuh, 19 Touko 2016, 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Harmi :( Itse tykkäsin nimenomaan tuosta tuplaponnari ajatuksesta, mutta en voi itse vielä kokeilla koska huomasin, että mulla on vain invisibobbeleita ja niitä ei oikein pysty laittamaan kahta päällekkäin  ;D
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Anamaria kirjoitti: Tämmönen tosi outo ponnaria ja nutturaa koskeva kysymys, johon haluan vihdoin vastauksen. Jossain vaiheessa hoksasin, että saan kampauksestani hirmu paljon paremman näköisen siten, että kun olen laittanut esim. poninhännän, niin nyin siitä takaisin päin tukkaa vähän ihan pään laelta, niin että sinne ylös syntyy vähän volyymia, ja samoin molemmilta pään sivuilta, n. 5 cm korvan yläpuolelta. Sittemmin minusta on jossain vaiheessa alkanut näyttää, että muutkin naiset ovat samalla tavalla tehneet kampaukseensa volyymia. En kuitenkaan ole koskaan nähnyt tähän ohjeita missään tai kuullut kenenkään sanovan aiheesta yhtään mitään, joten olen kai luullut tämän olevan pelkkä oma ideani... eli.. onko muita samoin toimivia? ;) Siis sitä ei nyitä kokonaan ulos vaan silleen jonkun verran että syntyy pieni kumpu.
Mun mielestä oon nähnyt monissa naistenlehdissä kampausohjeissa vinkin että kannattaa nyppiä joitain suortuvia vähän koholle tuolla tavalla lisävolyymin ja rennomman lookin saamiseksi. Eli luulen että jotkut on bongannut vinkin naistenlehdistä ja jotkut hoksanneet sen ihan itse. En itse yleensä tee noin koska jotenkin en saa hiuksiani tottelemaan niin että saisin tuon näyttämään hyvältä. Pitää harjoitella lisää tai kokeilla jonkin muotoilutuotteen kanssa, luulen että mun hiusten pitäisi olla vähän karheammat/enemmän tekstuuria että tuo näyttäisi itselläni hyvältä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Onko kukaan herkkäihoinen löytänyt hyvää muotoilutuotetta föönauksen alle? Sellaista mikä ei kutita päätä. Mulla tuntuu Erisanin muotovaahtokin kutittavan, eikä se ole muutenkaan mikään kaksinen tuote. En tiedä onko hajusteettomuus edes se juttu vai pitäisikö vaihtaa muotovaahto johonkin muuhun... muotoiluvoiteeseen esim. Se on kai se jäämä mikä päänahkaa kutittaa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Muori, auttaisiko jos koitat välttää aineen joutumista päänahkaan ja levität muotoilutuotetta vasta n. 5cm juuresta? Vai tarvitsetko nimenomaan tyvikohotukseen?
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Juu, siis tyvikohotukseen juurikin käytän vaahtoa, niin sitä on vaikea laittaa ilman päänahkakosketusta. En vain tiedä mikä tuossa Erisanissakin on ärsyttävinään.  ??? Tänään kuivasin ilman vaahtoa ja päätä ei kutita, mutta eipä ole tukeakaan. Hö.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Onko hiuspuuteri tulenarkaa? Jos olen laittanut hiuksiin hiuspuuteria ja haluaisin kohentaa kampausta suoristusraudalla seuraavana aamuna, niin syttyykö minun hiukset palamaan?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ei syty, mutta suoristusrauta ei kyllä välttämättä luista kovin hyvin ja hiukset jää helposti tosi tönköiksi. Sama jos alla on hiuslakkaa.
3b F ii
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Reese »

Mä tarvitsisin jonkun tuotteen millä saisi päälaelta ja ohimoilta (ja ponnarin kanssa niskasta) lyhyet hiuskarvat sileiksi joka ilmansuuntaan törröttämisen sijaan, ja siten yleislookin hiuksiin siistimmäksi ja hallitummaksi. Hiukset on pitkät, paksuhkot ja karheat, mutta suorat (ja suoristan vielä varmuudeksi päälle). En tiedä edes mistä kategoriasta lähteä etsimään sopivaa tuotetta (geelit? muotoiluvoiteet?), joten vinkit on tervetulleita. Haluaisin siis tunnultaan pehmeämmän ja liikkuvamman lopputuloksen kuin hiuslakalla.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^Joku kevyt muotoiluvoide. Sebastianilla oli joskus vuosia sitten muotoiluvoide, joka oli tarkoitettu helpottamaan hiusten letitystä. En tiedä onko ko. voide enää valikoimissa. Pahoittelen, ettei minulla ole antaa tuotesuositusta, mutta vastaavia löytyy varmasti muista merkeistä.  Tai hiuslakkaa meikkisiveltimen kautta huiksiin. Lopputulos on kevyempi ja pehmeämpi, kuin jos lakkaa suikuttaa suoraan hiuksiin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja ellen »

Jos kaapista löytyy aloe vera -geeliä, niin sillä saa aikaan kevyen pidon, jolla saa siloteltua pikkuhiukset. Pienikin määrä riittää, eikä lopputulos ole rasvainen tai lähmäinen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Reese kirjoitti: Mä tarvitsisin jonkun tuotteen millä saisi päälaelta ja ohimoilta (ja ponnarin kanssa niskasta) lyhyet hiuskarvat sileiksi joka ilmansuuntaan törröttämisen sijaan, ja siten yleislookin hiuksiin siistimmäksi ja hallitummaksi. Hiukset on pitkät, paksuhkot ja karheat, mutta suorat (ja suoristan vielä varmuudeksi päälle). En tiedä edes mistä kategoriasta lähteä etsimään sopivaa tuotetta (geelit? muotoiluvoiteet?), joten vinkit on tervetulleita. Haluaisin siis tunnultaan pehmeämmän ja liikkuvamman lopputuloksen kuin hiuslakalla.
Wella Eimi Pearl Styler -geeli.

Itse en ainakaan Suomen valikoimista löytänyt ikinä tähän tarkoitukseen mitään muuta, kun vahat ja muotoiluvoiteet ovat liian rasvaisia ja kaikki muut geelit niitä partaveden hajuisia, hiukset kovettavia, teineille tai miehille suunnattuja öhh... klassikkoja. Pearl Styler on pehmeän pidon antavaa mutta ei rasvaista, ja tuoksu on suht hienovarainen. Tietysti jos kelpuutat rasvaiset tuotteet, niin sitten on paljon enemmän vaihtoehtoja. (edit: Mutta kannattaa silti kokeilla tätä, tää on tosi hyvää!)
Viimeksi muokannut evergreen, 15 Maalis 2018, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin