Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Ajattelinpa aloittaa tällaisen aiheen. Saa yhdistää, jos tämä johonkin aikaisempaan sopii. Tässä ketjussa voisi siis kysellä sekalaisia juttuja, joita varten ei ehkä viitsi omaa ketjua perustaa.

Mä voisin aloittaa kysymällä, että mitenhän voisi sillei fiksusti käyttää tuollaista spray-geliä (kyseessä Matrixin Amplify -sarjan tuote) nimenomaan pitkiin hiuksiin? Menin tollasen ostamaan, kun halvalla sai, mutten oikein tiedä, miten tuota käyttäisin. Mitään isoja muotoiluhärdellejä en jaksaisi ruveta läpi käymään, mutta jos vaikka kertoisitte, mihin ja miten tuota kannattaisi ruiskautella. :D

Toinen ihmetyksen aihe on Trendlinen Creative Styler, jonka sain HS:ltä kaupanpäällisenä. Ei mitään tietoa, mitä tuo edes on, saati sitten, mihin ja miten sitä olisi tarkoitus käyttää. Purkin kyljessä lukee näin: "Annostele hiusten pituuden mukaan styleria kämmenelle ja työstä pyyhekuiviin hiuksiin tai kuivien hiusten osioihin".

Kuten varmaan huomaa, olen aika avuton näiden muotoilujuttujen kanssa. ::) Se on yksi hyvä syy lisää pitää pitkistä hiuksista kiinni...
Viimeksi muokannut Tuulikaappi, 01 Huhti 2007, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c M ii, tjsp
Lilly Missy

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Tämähän on kuin mua varten tehty ketju ;D Yleensä en käytä mitään muotoilutuotteita, kun mulla on käsitys että ne kuivattaa hiusta, ja varsinkin se fööni ja tuuli/ilmakiharrin tai suoristusrauta, jolla sitten hoitaa homman kotiin. Eli lähinnä bileiltoihin laitan hiuksiani. No nyt eilen ostin xz:n muotoiluvoiteen, tuuheuttava ja hoitava. Ohjeessa sanottiin tylysti, että levitä hiuksiin föönaa ja muotoile. Eli paljonko tuollaista kannattaa laittaa, minkä kokoisen kolikon verran? ja kannattaako se laittaa koko päähän vai ainoastaan tyveen? En välttämättä mitään leijonanharjaa tarvitse ;D

EDIT:Kun vilkaisin purkkia uudelleen, siinä sanottiin että laita 1/2-2 teelusikallista ainetta :-[
Viimeksi muokannut Lilly Missy, 27 Huhti 2006, 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Efva »

Mun täytyy sanoa, että omaan päähäni tuolla XZ:n muotoiluvoiteella ei ollut minkäänlaista muotoilevaa vaikutusta tai ainakaan pitoa ei tullut (mutta toisaalta niin ei kyllä monella vahvemmallakaan tuotteella). Sileyttä ja pehmeyttä sillä kyllä tuli jonkin verran, mikä oli mukavaa silikonittomalta tuotteelta.

muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Miäkin haluan jankata täällä tuota Joicon muotovaahtoa, kun en ymmärrä miten sitä voi edes käyttää pitkiin hiuksiin. Miulla se takuttaa hiukset sekunnissa jo silloin kun sitä yrittää levittää hiuksiin. Ei toivoakaan siitä, että voisi vielä harjan kanssa föönata kun harja ei enää kulje hiusten läpi. Samaa efektiä ei tule esim.  XZ/Herbinan muotovaahdolla.
Pistän kyllä sen vaahdon kohta kiertoon... >:(
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mikä lakka sopisi hyvin tupeeraamiseen? Olen käyttänyt tähän asti Lorealin Creative-lakkaa jonka avulla tupeeraus on ollut helppoa koska lakka ei kovetu heti sellaiseksi tönköksi vaan pysyy tavallaan elastisena vai mitenkäs sen nyt sanoisi. Muotoileminen siis onnistuu vielä lakan laiton jälkeenkin. Nyt tuon lakan valmistus on ilmeisesti lopetettu koska pakkausten uudistuttua en ole löytänyt enää tuota mistään, ainakaan tuolla nimellä  :(
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Manna »

Onko kellään kokemusta Sebastianin Hand Press Flattening Fluidista?
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

*manna*:Mulla on tuo Sebastianin Hand Press Flattening Fluide. Oon tykännyt siitä tosi paljon, käyttelen sitä hiuksiin silloin kun haluan hiusten olevan mahd.suorat mutten jaksa alkaa käyttämään suoristusrautaa. Hiukseni ovat paksut ja pitkät sekä luonnostaan hieman kihartuvat ennemmin kuin suorat. Laitan tuota kosteisiin hiuksiin ja föönaan normaalisti, tuloksena on sangen suorat ja sileät hiukset. Itse tykkään, etenkin kun ostin tuon vielä alennuksesta niin hinta-laatu -suhde on erinomainen. Suoristusraudan kanssa en ole kokeillut tuota, silloin käytän Osiksen suoristusvoidetta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Euphoria

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Millaisille hiuksille geelivaha on tarkoitettu? Tilasin Matrixin Amplify geelivahan ja kuiviin hiuksiin laitettuna se ei oikein toimi. Kokeilin sitä kosteisiin hiuksiin ja föönasin, niin sitten se oli ihan ok.
Lilly Missy

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Todistan taas tyhmyyteni: Pesen hiukset, laitan pyyhekuiviin hiuksiin lämpösuojan sisältävää jätettävää suht runsaasti. Sitten laitan muotovaahtoa hiusten tyveen, föönaan jonkin aikaa itsekseen kuivuneet hiukseni pää alaspäin toivoen tuuheutta ja ilmavuutta paksuun hiuksistooni. Onko tukkani kohtalo sinetöity kun lopuksi otan suoristusraudan ja suoristelen pituuksia ja latvoja lähinnä? Alkoi vaan mietityttämään, että varmaan se suoristusrauta osuu niihinkin kohtiin joissa on muotovaahtoa, kärtsäänkö sen hiukseen kiinni? Lämpötila on yleensä 140-160. Onko muotovaahdoissa lämpösuojaa, edes jossain?
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Lilly Missy kirjoitti: Todistan taas tyhmyyteni: Pesen hiukset, laitan pyyhekuiviin hiuksiin lämpösuojan sisältävää jätettävää suht runsaasti. Sitten laitan muotovaahtoa hiusten tyveen, föönaan jonkin aikaa itsekseen kuivuneet hiukseni pää alaspäin toivoen tuuheutta ja ilmavuutta paksuun hiuksistooni. Onko tukkani kohtalo sinetöity kun lopuksi otan suoristusraudan ja suoristelen pituuksia ja latvoja lähinnä? Alkoi vaan mietityttämään, että varmaan se suoristusrauta osuu niihinkin kohtiin joissa on muotovaahtoa, kärtsäänkö sen hiukseen kiinni? Lämpötila on yleensä 140-160. Onko muotovaahdoissa lämpösuojaa, edes jossain?
En tiedä mitä muotovaahtoa sulla on, mutta itse olen monesti suoristanut tukkaani muotovaahdon avustuksella. Käytän Herbinan muotovaahtoa (en tiedä lämpösuojista) mutta eipä tähän mennessä ole kärähtänyt kiinni. Tuossa minun suoristusrautani ohjeessa jopa suositeltiin suihkauttamaan lakkaa tai laittamaan muotovaahtoa joka osioon erikseen kun suoristaa. Noin innokkaasti en tosin sitä laita, vaan levittelen nahkeisiin hiuksiin, annan kuivua ja sitten raudalla kimppuun!
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Lilly Missy kirjoitti: Todistan taas tyhmyyteni: Pesen hiukset, laitan pyyhekuiviin hiuksiin lämpösuojan sisältävää jätettävää suht runsaasti. Sitten laitan muotovaahtoa hiusten tyveen, föönaan jonkin aikaa itsekseen kuivuneet hiukseni pää alaspäin toivoen tuuheutta ja ilmavuutta paksuun hiuksistooni.
Paljonko laitat muotovaahtoa ja siis ihanko vaan tyveen vai esim. puoleen väliin hiuksia? En oikein osaa näitä muotovaahtojuttuja, joko tungen sitä liikaa tyveen että hiukset näyttää likaisilta tai sitten niin vähän ettei se auta mitään. Tuuheutta siis haen. Vai onko vika vaahdossa? Käytössä XZ.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

*manna* kirjoitti: Onko kellään kokemusta Sebastianin Hand Press Flattening Fluidista?
Ostin joskus halvalla HS-outletistä mutta pistin kiertoon. Tuoksui ja tuntui niin vahvasti alkolta ja ei tehnyt tukalle oikein muuta kun kuivatti ja teki karhean tuntuiseksi. Ehkä lyhyempi tukka hyötyy tosta, mutta mulle ihan turha.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Lilly Missy

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Erykah kirjoitti: Paljonko laitat muotovaahtoa ja siis ihanko vaan tyveen vai esim. puoleen väliin hiuksia? En oikein osaa näitä muotovaahtojuttuja, joko tungen sitä liikaa tyveen että hiukset näyttää likaisilta tai sitten niin vähän ettei se auta mitään. Tuuheutta siis haen. Vai onko vika vaahdossa? Käytössä XZ.
Joo mä laitan vaan tyveen(noin 5cm), ehkä pienen mandariinin verran. En voi nyt tarkalleen sanoa kun yleensä annostelen vähän kerrallaan, ja lisäilen sitä mukaa kun tuntuu että olisi joka puolella.
Niin ja mulla on joku marketti muotovaahto Pro-Vitamin Systeme. Ja toinen on Trendline styling mousse normal(Goldwell). Ei mitään eroa, paitsi hinta ::)
Viimeksi muokannut Lilly Missy, 14 Touko 2006, 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja maarit »

Mitä eroa alkoholisella ja alkoholittomalla lakalla on? Miten alkoholi vaikuttaa hiukseen?  :-X
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja calypso »

Sophie kirjoitti: Mitä eroa alkoholisella ja alkoholittomalla lakalla on? Miten alkoholi vaikuttaa hiukseen?  :-X
Alkoholiton lakka ei kuivata hiusta samalla tavalla kuin sellainen jossa alkoholia on. Alkoholia käytetään lakoissa kaiketi siksi että lakka kuivuu nopeampaa kun alkoholi haihtuu pois. Samalla se kuivattaa hiusta ja esim minulla alkoholi kuivattaa tosi pahasti joten välttelen alkollisia tuotteita minkä pystyn. Alcohol denat siis kyseessä.
Vastaa Viestiin