Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Marie Corelli kirjoitti:
Mena kirjoitti: Joo en mä siitä Fructiksesta tiedä onko sitä enää edes olemassa, nykyään siskoni käyttää luonnonkosmetiikkapuolen tuotteita myös hiuksille.
Kiinnostaisi kovasti, että mitä merkkiä hän käyttää, että voisi itsekin kokeilla.
Santen muotoiluvahaa ja hiuslakkaa. En ole varma oliko joku muu tuote vielä, mutta ainakin noita. :) Ja lyhyt tukka hänellä.

Mä ostin tosiaan sen Got2Ben hiuspuuterin ja tykkään kyllä kovasti. Ei aiheuta allergiaa ja olen saanut pidennettyä tuon avulla pesuväliä niin että pesen joka toinen päivä CO-pesulla shampoon sijaan. :ts Ainoa miinus siitä että kun sormilla joudun härväämään tyveä niin latvat pörröttyvät samalla ja sitten pitää laittaa tukka ponnarille tms, koska luonnonkihara latva muotoa sivuille sojottava lammas ei ole kovin nättiä. ;D
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Tää on enemmänkin kysymys leikkauksesta, mutta pistän tänne :).Miten pyytää kampaajaa leikkaamaan hiusten latvat, jotta niistä ei erottuisi hiustenpidennykset? Tykkään käyttää klipsipidennyksiä hiuksissa silloin tällöin, mutta latvani ovat nykyisin todella "suoraan" leikatut, jolloin pidennykset erottuvat selvästi ja näin ollen ei tule niitä käytettyäkään. Olen pyytänyt kyllä kerrostusta latvoihin, mutta sekään ei tunnu auttavan ongelmaan. Tämä leikkaus siis näyttää todellakin paremmalta kun pidennyksiä ei ole ja hiukset ovat paksumman näköiset, mutta klipsien kanssa latvat eivät vaan millään enää sulaudu pidennyksiin :(. Auttaisiko jos latvoja vuolisi veitsellä? Tarkoitus ei ole saada mitään rotanhäntä latvustoa, mutta ehkäpä joku ohennus  tms toimisi?!
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Niitä pidennyksiäkin kannattaa leikata. :)
3b F ii
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Lorena kirjoitti: Tää on enemmänkin kysymys leikkauksesta, mutta pistän tänne :).Miten pyytää kampaajaa leikkaamaan hiusten latvat, jotta niistä ei erottuisi hiustenpidennykset? Tykkään käyttää klipsipidennyksiä hiuksissa silloin tällöin, mutta latvani ovat nykyisin todella "suoraan" leikatut, jolloin pidennykset erottuvat selvästi ja näin ollen ei tule niitä käytettyäkään. Olen pyytänyt kyllä kerrostusta latvoihin, mutta sekään ei tunnu auttavan ongelmaan. Tämä leikkaus siis näyttää todellakin paremmalta kun pidennyksiä ei ole ja hiukset ovat paksumman näköiset, mutta klipsien kanssa latvat eivät vaan millään enää sulaudu pidennyksiin :(. Auttaisiko jos latvoja vuolisi veitsellä? Tarkoitus ei ole saada mitään rotanhäntä latvustoa, mutta ehkäpä joku ohennus  tms toimisi?!
Mitäpä jos latvoja hieman kihartaisi,  loiville laineille? Sillä tavoin sain omani ja klipsutukan "sulautumaan" parhaiten yhteen. Eli ensin klipsut paikoilleen ja sitten kihartaa niin että kussakin osiossa on mukana sekä omaa että pidennyshiusta.
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Unnu »

^ Kiharrus toimi minullakin parhaiten. Ongelma tuossa sulautumisessa oli se, että pidennyshius on laadultaan täysin erilaista kuin oma, joten suorana siitä ei varmaan olisi saanut luonnollisen näköistä ikinä.
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Miksi hiusten juuret tulee niin kipeiksi kun pitää tukkaa päänpäällä kiinni, että tulee järjetön päänsärky ja sattuu kääntää hiukset takaisin alaspäin meneviksi? Mistä se johtuu ja miten pystyisin pitämään kampauksia?
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Oho, näyttää aika lupaavalta kapistukselta paksuun ponnariin:
http://www.youtube.com/watch?v=iQRr-5kueB0
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Virus »

^ Huomaan paheksuvani. 0_0 Ehkä tuosta tulee fiilis, että kohta ei varmaan kehtaa tavallista arkiponnariakaan laittaa tuunaamatta sitä ranteen paksuisella lisäkkeellä.

^^ Mulla oli ihan sama ongelma. Korkealle tehdyn nutturan purkaminen tuntui kuin olisi puukolla vedetty, ja hiusjuuriin sattui aina monta tuntia. Kauhean ärsyttävää, mutten keksinyt mitään ratkaisua.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja nukka »

Muistan, että mullakin on ollut tuollaista päänahan kipeytymistä joskus, mutta nykyään ei enää ja pidän tosi usein hiuksia korkealla kiinni. Olisiko päänahka vain tottunut?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Löytyisikö vinkkejä vahvapitoisesta hiusgeelistä, joka ei ole kuitugeeli ja jossa olisi mieto/unisex tuoksu? Alkoholittomuus plussaa.

Mieluiten ottaisin hajusteettoman, mutta en tiedä sellaisia muissa kuin Simin DS-sarjassa, jossa kyllä on hiusgeeli, mutta muistelisin tämän olevan kuitugeeli...
1cFii, oma väri.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mikähän olisi kaikkein voimakkaimman rakenteen/pidon antava suolavesisuihke tai vastaavan lopputuloksen antava muu tuote?

Kaipaan jotain kunnolla tekstuuria ja ryhtiä tuovaa ainetta, joka ei välttämättä tarvitsisi fööniä. Vaha tuntuu vähän liian raskaalta ja takuttavalta pitkiin hiuksiin, samaten hiuspuuteri ei oikein pituuksille sovi. Mulla on ennestään Got2Be:n suihke, ja sen antama tulos on vähän turhan vaatimaton. Saa olla mistä vaan sarjasta, kunhan toimii.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^Ot, mutta en tajua noiden suihkeiden tarkoitusta, mulla kun ne ei toimi ollenkaan, tai sitten en osaa käyttää? Mulla on Tigiltä niin  sokeri- kuin suolasuihke ja ne ainoastaan saa hiukset tuntumaan ja näyttämään likaisilta  ???
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mulla on ollut sama mielessä just viime aikoina, kun testasin taas yhtä suolasuihketta. Tavallaan tajuan niitä, kun kyllä ne sentään tekevät jotain, mutta itse koen sen efektin ihan hirveänä. Voisin melkeinpä sanoa, että inhoan näitä tuotteita. Mun tukka on yhdestäkin suihkauksesta törkeän likaisen tuntuinen ja näköinen, yleensä yhtä aikaa mähmäinen ja kuiva. Myös päänahka kutisee heti, jos suihketta eksyy lähellekään sitä. Olen kokeillut muutamia (vieläpä hintavia) suolasuihkeita (mm. PM Awapuhi, Sim DS) ja Tigin sokerisuihketta. Luulen että saattaisin sietää joitakin suolasuihkeita todella pienissä määrin märkiin hiuksiin laitettuna, mutta sellaista monitoimituotetta niistä ei mulle kyllä tule, mitä myyjät ovat lupailleet.
1cFii, oma väri.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Kyse on varmaankin pitkälti hiuslaadusta. Mulla on tosi hentoinen hius, joka muistuttaa pitkälti pikkulapsen päässä olevaa, siis sellaista hienoa ja valuvaa, omia pyörteitään muodostavaa, jossa ei ole massaa yhtään ja pahimmillaan tilanne on juuri pesun jälkeen. Latva nyt toki on kuiva ja kaikkea muuta kuin hienolaatuinen. Tällaiselle mikä tahansa selkeää rakennetta ja jotain käsiteltävyyttä tuova aine on tarpeen, muuten kutrit vain roikkuvat liruna pitkin päätä pysymättä missään asennossa. Hius on herkkä vaurioitumaan, niin suuri etu on jos efektin saa aikaan ilman lämpökäsittelyä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Tuo on varmasti totta. Toisaalta mulla on itsellänikin hento hiuslaatu, mutta en silti siedä näitä suihkeita. :-\ Taidan vain olla niin tottunut tykkäämään puhtaasta ja pehmeästä tunnusta hiuksissa, että vaikka tarvitsisinkin usein tekstuuria, on noiden suihkeiden tekemä ero vain liikaa. Hyvähän se kuitenkin on, että sellaisiakin löytyy! Minustakin on aina iso plussa löytää toimivia muotoilutuotteita, jotka eivät vaadi lämpöä.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin