Helpot nopeat arkikampaukset

Leikkaukset sekä kampaukset
somehair

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja somehair »

Oisin enemmän kuin kiitollinen jos joku viitsisi kertoa omia hiustenlaitto rutiinejaan. Varmaan tyhmiä kysymyksiä kaikki mutta on ihan hukassa näiden juttujen kanssa. :/

Olen pitkään ollut ponnarilinjalla. Nyt olen havahtunut että voisihan niitä hiuksia pitää taas välillä auki. Yritän kasvattaa hiuksia, nyt pitkä polkka. Etuhiuksia yritän myös samalla kasvataa joten menevät sivujakauksella sivulle. Mutta miten näitä sitten pitäisi kiireisen kotiäidin laittaa jos haluaisi pitää auki? En haluaisi turmella hiuksiani jatkuvasti millään suoristusraudoilla/fööneillä (ei toki ole aikaakaan). Välillä suoristan jos mennään paremmin jonnekkin, juhliin yritän laittaa laineita. Arkena olen vaan harjannut hiukset ja suihkuttanut lakkaa mutta eivät hiukset silloinkaan kauhean imartelevat ole, latvat menevät sinne sun tänne.

Kertokaa ihmiset omia hiustenlaittorutiinejanne! Kuinka usein pesette, föönaatteko yms.? Käytättekö jotain hiustuotteita? Millä perusteella pidätte auki tai kiinni? Vaihteletteko? Pidättekö vaan juuri pestyt hiukset auki ja sitten hieman likaisempia hiuksia seuraavana päivänä kiinni?

Ja pitkähiuksiset! Välillä näkee kivoja laineita ihmisillä latvoissa, pidättekö siis jotain lettiä vaan yöllä vai jaksatteko tehdä joka aamu arkena laineita?

Kertokaa hiustenne pituus ja mitä te niille teette. Kiitos sille ketä viitsii vaivautua vastaamaan. :)
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Hiukset on suurinpiirtein vyötäröpituiset. Pesen mahdollisimman harvoin, eli riippuen mm. hikoilun määrästä yms. noin 3-4 päivän välein. Jos en ole kummemmin menossa minnekään, niin kotona voi hyvin olla sellaisella tukalla, millä ei menisi töihin. Ja jos tukka alkaa jo näyttämään rasvaiselta, niin aina voi pyöräyttää jonkun muodikkaan sotkunutturan ja kukaan ei huomaa mitään. (Jos pitää mennä likaisella tukalla töihin, käytän Lushin kuivashampoota)

Yöllä en pidä koskaan hiuksia auki, vaan pyöräytän nutturalle päälaelle, ettei hiukset hankautuisi tyynyä vasten yöllä pyöriessä. Joskus saatan illalla sipaista latvoihin jojobaöljyä, joka imeytyy yön aikana niin, ettei hiukset aamulla enää näytä rasvaisilta.

Päivisin pidän hiuksia useimmiten letillä. Auki pitäminen kuluttaa hiuksia enemmän kuin kiinni pitäminen. Letitettyinä ei pääse hiukset minnekään laukun hihnan alle hankautumaan yms. Hiuslenkkeihin on syytä kiinnittää huomiota ja käyttää mieluummin sellaisia, missä ei ole metallisia osia. Ne kuluttaa hiuksia.

Pesen hiukset sulfaatittomalla shampoolla ja käytän kosteuttavaa hoitoainetta, jossa ei ole silikoneja. Silikonit nyt on mielipidekysymys, mutta itse en tykkää. Käytän muutenkin lähes pelkästään luonnonkosmetiikkaa.
Useimmiten pyrin co-pesemään hiukseni, eli pesemään pelkällä hoitoaineella. Siihen löytyy hyviä ohjeita, kokemuksia ja tuotesuosituksia tältä foorumilta asiaankuuluvista ketjuista. Co-pesun lisäksi harrastan erilaisia tehohoitoja ja muhituksia esimerkiksi kookosmaidolla. Toinen hiusnaamiosuosikkini on avokadosta, turkkilaisesta jogurtista, hunajasta ja oliiviöljystä tehty (ja sitä samaa voi käyttää myös kasvoille!)
Pesun jälkeen käytän pituuksille jätettävää hoitoainetta ja monesti myös jojobaöljyä. Ihan joihinkin muutamaan viimeiseen senttiin käytän Lushn shine so bright-nimistä hiusvoidetta (hair balm, miten sen nyt suomentaisi?).

Latvaan saatan laittaa jojobaöljyä tai Shine so brightiä muulloinkin kuin vasta pesun jälkeen. Yleensä aina jos latva alkaa sojottamaan ja näyttämään kuivalta. Näillä saan sen näyttämään hyvältä ja samalla estän sen kuivumista lisää.
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Helpot nopeat arkikampaukset

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

Mun mielestä paras tapa saada hiuksiin laineet on laittaa ne yöksi valkkinutturalle. Laitan hiukset ensin ponnarille (aika löysälle) ihan pään päälle, sitten kieputan hiukset valkin ympärille ja aika usein otan ponnarin vielä pois hiuksista, niin ei jää painaumaa hiuksiin. Mulla valkkinuttura siis pysyy yön ajan pässä ihan hyvin ilman ponnariakin. Tolla tavalla tulee ihanat loivat ja muhkeat laineet. Lisäksi nuttura kohottaa tyveä tosi kivasti. Mulla on vyötärömittaiset hennot hiukset, niin kaikki lisävolyymi on tervetullutta. Lyhyeen tai kerrostettuun hiukseen valkkinutturan tekeminen voi olla vähän haastavampaa, mutta kaupoissa on aika kivasti eri kokoisia valkkeja (ja toki voi käyttää sukkaakin), lyhyeen hiukseen kannattaa varmaan koittaa pienimmällä mitä löytää. Valkkinuttura on myös tosi kiva ihan päiväkäyttöönkin. Jos hiukset eivät ole niin pitkät, että ne saisi kieputettua valkin ympärille kuten videolla, voi ne pinnittää paikoilleen. Sellainen nuttura sopii hyvin päiväkäyttöön. Uskoisin, että toimii hyvin kotiäidillä, kun hiukset ovat pois kasvoilta, ja kun tekniikan oppii, ei nutturan tekoon mene sen pidempään kuin hiusten letittämiseenkään. Varsinkin takaraivolle tehtynä valkkinuttura on mun mielestä tosi elegantti.

Mä pesen hiukset 2-3 päivän välein, kaksi päivää voin yleensä pitää hiukset auki, kunhan laitan ne yöksi nutturalle ja hieron tyveen joko Lushin kuivashampoota tai arrowjuurijauhetta. Jos tyvi tuntuu jo illalla rasvaiselta, mutta olen pessyt hiukset edeltävänä päivänä, saatan jo illalla laittaa puuterimaista kuivashampoota.

Koska mun hiukset on aika hennot ja sileät, letit jää mulla helposti aika ohuiksi. Lemppariksi on muodostunut  pull through -sivuletti, johon saa tosi hyvin volyymia.
Vastaa Viestiin