Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Leikkaukset sekä kampaukset
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mun pitäisi kehitellä vapuksi joku kestävä kampaus koska ollaan miltei koko päivä pihalla (opiskelijavappu rasteineen) ja viime vapuista olen oppinut että tukka menee ihan sotkuun kun pyöräilee ja yleensä täällä vielä tuuleekin. Mikä olisi sellainen superhelppo kiinni oleva kampaus jonka tällainen kädetön osaa tehdä? Tukka on lob-pituinen ja esim. ranskanlettiä en osaa tehdä. Pitäisikö vaan marssia kampaajalle, paljonkohan vaikka simppeli lettikampaus kustantaisi?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Saisitko tehtyä perinteisen balleriina-/voimistelijanutturan, eli tiukka nuttura ja haituvahiusten kiinnitys voimakkailla muotoiluaineilla? Inspiraatiota voi katsoa Googlesta esim. hakusanoilla ballet dancer hair do.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Entä sellainen pantanuttura? Eli laitetaan panta päähän ja kieputetaan latvat niskaan pannan ympärille?
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^^Mulla kyllä on sellainen pieni donitsivalkki, siihen varmaan saisi tämän pituisen tukan jo kieputeltua ympärille!
^Pannat ei mulla oikein toimi, ne yleensä painaa tai luistaa pois, mulla on vissiin omituisen muotoinen pää :D Mutta jotain samantyylistä voisi kehitellä esim. hiusruuvien avulla!

Kiitos ehdotuksista! :)
siana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 01 Touko 2012, 11:57

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja siana »

Mikä vaha tai hiusvoide olisi hyvä otsalta törröttävien lyhyiden hiusten liimaamiseen niin, että saa siistin ponnarin? Olen kokeillut jotain mieheni vahoja ja todennut, että ne ovat tarkoitukseen parempia kuin esim. hiuslakat, mutta niissä kaikissa on aina joku tosi voimakas miehinen parfyymi, joka löyhkää sitten päässä koko päivän, joten haluaisin oman. Pitäisi olla tehokas mutta ei lähmäävä. En oikein tunne vahoja ja niiden ominaisuuksia niin hyvin, kun mulla on aina ollut pitkät hiukset.

Taustalla, että mulla oli joku sulkasato jokin aika sitten ja nyt niitä hiuksia sitten kasvaa ärsyttävästi otsalla lyhyinä ja sojottavat joka suuntaan.  :#
baroosi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Kuuluisiko tämä tänne..
kuinka saisin tehtyä raudalla kiharoita, ei vaan onnistu lukuisista opetteluista huolimatta. (videoita olen katsonut vaikka kuinka)
Etenkin oikea puoli on iso ongelma! Mulla on 4R lämpösuoja ollut ja se jättää nahkeaksi ja tahmeaksi, tosin kun olen kokeillut vedetöntä seeurmia niin sillä rauta sitten liukuu hyvin, kiharaa ei silti tule!
Rautani on keraaminen pyöristetyt reunat, on hieman hankala musta kun on aika kapeat ja pitkät noi levyt.
Lämpösuoja menee vaihtoon nyt, tresemmen ostan, mutta kyllä tossa jotain muutakin probleemaa mulla on, joten kertokaa ihmeessä vinkkejä, apuja..

Mun omat hiukset on luonnonkiharat ja pidennystukka on karheampaa, jostain syystä kuitenkin oma luonnonkihara ei nyt raudalla kiharru yhtään, ei senkään vertaa kuin toi pidennyshius :-\.

Eli mikä ihme mulla on vikana tässä hommassa, osaako joku neuvoa :).
Lämpörullat aion käydä ostamassa kun hermot menee tähän hommaan, mut kysyn nyt vielä vinkkejä täältä
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ehkä et käännä rautaa tarpeeksi jyrkästi tai vedät hiusosion liian nopeasti raudan läpi? Tai liian suuret hiusosiot?
3b F ii
baroosi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja baroosi »

jotain tuollaista syytä itsekin mietin..mutta sinne vasemmalle puolelle onnistun tekemään jonkinmoista kiharaa vaikka osiot on jopa paksumpia ja nopeuskin sama ellei jopa nopeampi :o. ? Asento on jotenkin helpompi, vaikkakin rauta on "alaspäin", olen siis oikea kätinen.
Mulla meni eilen ihan niskat kipeäksi kun yritin pää vinossa kiharaa tehdä :)
Kaipa se sitten on jotenkin vaan vielä harjoiteltava..
mietin tuota jyrkkyyttä, käännän rautaa silleen ympäri (haluan kiharan poispäin kasvoilta) kokonaan kerran. Hidastahan se liuttaminen on kun rauta siis nykii ja ei aina meinaa liikkua olleskaan..Jos käännän rautaa vain noin puoli kierrosta, tulee vaan laine.
Onko sillä väliä mihin suuntaan sitä hiusta vetää, pitäskö yrittää jotenkin etuviistoon tms?
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mä en yhtään muista miten niitä kiharoita yleensä opetetaan tekemään, mutta itse otan kihartaessa sellaisia vähän pystyosioita (mutta ei liian "pitkiä") ja pidän rautaa melko pystyasennassa, kun taas suoristaessa osiot on vaakasuuntaan. Jos pois päin kasvoilta kiharrat niin vedä ihmeessä rautaa etuviistoon ja kierrät sitten " ulkokautta taaksepäin".  Mitä enemmän vedät etuviistoon sen kiharampi tulee, eikä itseni ainakaan silloin tarvitse kääntää rautaakaan kuin puoli kierrosta.

Ja tosiaan yleensä toiselle puolele on vaikeampi tehdä, saa olla tarkkana että kääntää varmasti oikeaan suuntaan.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 15 Heinä 2015, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
baroosi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Kiitos memmuuh, tuossahan se vika saattaskin olla kun oikealle puolelle tulee vaan lainetta, vien sitä rautaa sille puolelle jotenkin taakse/sivullepäin vaakaan. Eli enempi rauta pystyyn ja vedän kohti kasvoja, kokeilen tota seuraavaksi :)

Toinen kysymys, antaako tresemmen lämpösuoja myös pitoa kiharoille? Etsinnässä siis uusi lämpösuoja kun 4R tekee hiuksista inhottavan nahkeat ja likaisen oloiset. Sitä pitoakin sitten ois kiva olla jos kiharat onnistuu..eli onko tresemme hyvä myös siinä vai lakallako kiinnitän?

Onko sillä kiharan kestoon merkitystä, miten kuumalla raudalla kiharan tekee? Jos kihara onnistuu 150, niin suoristuuko se ennemmin kuin 180 tehty ??? ?
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla ainakin tuo tresemmen lämpösuoja aiheutti sen, että kiharat ei pysyneet sitten ollenkaan.

En käytä itse mitään lämpösuojaa kiharoiden alla, korkeintaan muotovaahtoa jossa on lämpösuoja. En oikein usko lämpösuojien tehoon tai että niistä olisi juurikaan hyötyä.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^^ Mä uskoisin, että kuumemmalla lämpötilalla pysyy paremmin. Näin mulla ainakin suoristuksen kanssa. Enää mulla ei ole lämpötilansäätöä raudassa, joten kiharoista en tiedä kun aina tehty samalla lämpötilalla, mutta eiköhän se sama päde kiharoihinkin.

Mä olen lukenut paljon kehuja KMS Californian Freeshape Hot Flex Spraystä ja Cremestä. Eli kai aika pitkälti samoja tuotteita, mutta toinen on voidemaisessa muodossa ja toinen on suihke (itse pidän voiteista enemmän, ovat riittoisampia eivätkä korputa niin helposti). Molemmista olen siis kehuja lukenut paljon, mutta en ole itse kokeillut. Monet sanoo, että on ainut tuote jolla saa kiharat pysymään. On kyllä itselläkin ostoslistalla. :)

Edit. Eli siis ero tuolla suihkeella ja voiteella on se, että suihke ilmeisesti antaa enemmän pitoa, kun taas voide kiiltoa ja pehmeyttä. Molemmista olen silti lukenut niiden pitävän kiharat hyvin. Molemmissa on lämpösuoja ja kosteussuoja.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 16 Heinä 2015, 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja enna »

Mä olen joskus tehnyt kestävien kiharoiden saamiseksi niinkin, että suihkutan kiharrettavaan osioon hiuslakkaa ennen ja jälkeen kihartamisen. Näin olen saanut kestoa kiharaan, jos en tarvitse kovin "pehmeitä" kiharoita.
baroosi

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja baroosi »

Kiitos vastauksistanne!
Eli ilmeisesti Tresemme tekee liukuvaksi ja helpommin rauta liikkuu, mut kiharat ei sitten välttämättä ::). Mitä mulle on raudalla/piipparilla kiharoita tehty, niin ovat kyl pysyneet koko illan aikas hyvin, johtunee sit lakasta osittain..toki haluaisin pehmeämmät kiharat, mutta nytkin meno festareille joten siis ulkona sään armoilla niin pitänee lakkaa laittaa reilummin kuin muuten tykkäisin.
Mutta tresemme ei tee hiuksia tahmeiksi? Laitatteko pyyhekuiviin hiuksiin ennen föönausta ja lisäättekö vielä osioihin kun raudalla kiharratte, vai riittääkö se suoja, hmm...tätä olen miettinyt että pitääkö eri käsittelyjen välissäkin lisätä. Ja sitten tuloksena on nahkeat hiukset ;D.
Miten te teette?

Itse en uskalla ilman lämpösuojaa kihartaa, mulla on vaalennetut luonnonkiharat hiukset + pidennykset. Normioloissa annan kuivua itsestään eli föönaan ja laitan kiharoita vaan kun on iltameno (= harvoin).

enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta

Viesti Kirjoittaja enna »

Minä en myöskään usko "lämpösuojiin" ollenkaan. Mun tulee kuumakäsiteltyä hiuksia tosi harvoin, ja silloin voin kyllä ihan hyvin olla laittamatta tukkaan mitään aineita ennen käsittelyä. Mutta jos laitan "lämpösuojaa", laitan sitä usein pestyihin, kosteisiin hiuksiin. En sitten enää sen jälkeen lisäile sitä. Tai jos satun laittamaan lämpösuojaa kuiviin hiuksiin, odotan ihan reilusti että tukka on täysin kuiva.

Yhtään, siis vähänkään kostea tukka ei mulla tahdo kihartua. Siksi mulle on helpointa tehdä kiharat tukkaan, joka on vaikka edellisenä iltana pesty.
Vastaa Viestiin