Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Leikkaukset sekä kampaukset
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja saila »

mä oon aivan ihastunut tähän:
Kuva

ja nyt mietinkin et onko mahdollista tollasta mulle leikata, mulla on kuitenki suht ohut tukka.. joka kaipais selkeesti piristystä. mul ei oo nyt ihan noin pitkät hiukset, ehkä 5cm lyhyemmät mitä tos kuvas.


lisäys: kävin tänää leikkaamas, ihan ok:t tuli
Viimeksi muokannut saila, 11 Loka 2010, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

O'ou, en oo vuosikausiin saanut kasvatettua etuhiuksiin näin paljon pituutta ja menin sitten näkemään nää kuvat (Guessin kevätkampanjan :3  :-[). Ois niin kesätukka, helppolaittonen, sopivan kerrostettu ja ja... Tuohon malliin sopis hyvin hiirivärikin, mutta ongelmahan on, etten itse sovi hiiriväriin ja sovinko tuohon hiusmalliinkaan...

Kuva
Kuva
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Ihana tukka! Tuollaiset kuvat saa aika aikaan otsishimon. Nyt olen kohta pari vuotta kasvattanut otsista pois ja aina tasaisin väliajoin tulee himo leikata uudelleen. Tuollainen otsis + kevyt tupeeraus näyttää kyllä niin kivalta. Harmi vaan, että minulla on aika vahva pyörre ja en kuitenkaan saisi tukkaa pysymään noin nätisti.
1bMii, vaalennettu.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

http://www.ukhairdressers.com/style/ful ... ?pic=15305

Aivan mahtava tukka! Tuollaiseen rähjäisen näköiseen karvastoon voisin pyrkiä kasvattelussani. Pituuden saavuttamiseen menisi varmaan korkeintaan pari vuotta, paitsi otsiksella pitempään.. Se ulottuu juuri pahasti silmille, eli mitta on suunnilleen nenänvarteen.
Eri asia sitten olisi, miten saisin hiukseni muotoiltua noin että ne näyttäisivät suloisen takkuisilta... Mun hiukseni kun eivät erityisemmin takkuunnu, paitsi huonokuntoisimmista latvoista. ::)

Ja tuo tukkamalli omalla maantienharmaalla värillä vasta hieno olisikin! Pitäisiköhän taas aloittaa omaväriprojekti... ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Mun tukka on tällä hetkellä hyvin samantapainen. Väri vain on  mahonginruskea, mutta pituus ja takkuisuuden aste prikuulleen sama. Voin lähettää tämän postissa, vaikka takku kerrallaan. Eilen leikkasin jo yhden rastoittuneen takun irti  :D.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Heh tulin tänne kysymys mielessä ja lähdin samantien vessaan leikkelemään etuhiuksia eiffen kuvan nähtyäni! :D Tulos on ihan hyvä, saa pidettyä vielä sivussakin. Juuri kun olin saanut niitä kasvatettua..

Niin siksi tulin tänne kun oon jo pidempään halunnut pyytää kampaajaa ohentamaan/kerrostamaan latvoja 10-15 cm. Haluaisin niiden päätyvän tähän tapaan
Kuva

Viimeksi pyysinkin, mutta en huomannut oikeastaan mitään ohennusta tapahtuneen, mutta pituutta oli huvennut jo sen näköisesti etten halunnut saksien heiluvan enää..
En uskalla mennä kampaajalle koska pelkään hiusteni lyhentyvän. Jos voisinkin luottaa ettei kampaaja ota pisimmistä hiuksista ollenkaan vaan lähtisi siitä pituudesta kerrostamaan..
Vai tuntuukohan ne jokatapauksessa lyhyemmiltä..?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
ainokainen

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä pyydän aina ohennuksen latvoihin, ja olen todennut että usein tuntuu siltä, kuin pituuttakin lähtisi. Kaipa se johtuu siitä, että seassa on sitten sitä lyhyempääkin hiusta. Eli vaikka kokonaiispituus ei lyhenisi, tuntuma on kuitenkin aina se, että hiukset olisivat lyhenneet.

Monet kampaajat eivät osaa tehdä hyvin laskeutuvaa latvaa. Jotkut ottavat liikaa, jotkut taas liian vähän. Joka tapauksessa lopputuloksen näkee mielestäni vasta noin kuukauden päästä, kun hiukset ovat hieman kasvaneet ja "asettuneet".
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä haluisin pitkään, melkein vyötärömittaiseen tukkaani vähän nostetta leuasta ylöspäin.
En haluaisi koko hiustenmitalta kerroksia ja oon nyt katsellut netistä kuvia joissa on muutamia kerroksia tavallaan lyhyen välimatkojen päässä toisistaan. Ehkä tukka ei olis sit niin karvainen ja pörröinen kuten helposti perinteisimmillä kerrostuksilla.
Tässä yks aika hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitan:
Kuva

Hiuksissa on vain 3-4 kerrosta.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja elly »

Pohdiskelen otsikon kysymystä lauantaista kampaamoaikaa varten. Hiukset ovat jossain midbackin ja vyötärön välissä pituudeltaan ja roikkuvat raskaan ja muodottoman näköisenä. Haluaisin kokeilla reipasta kerrostusta, mutta aika yleinen on ollut juuri tuo "ei noin paksua ja pitkää tukkaa kannata pilata kerrostamalla" -kommentti kampaajilta. Uskaltaisinpa tällä kertaa oikeasti hankkia tähän reuhkaan hiusmallin, enkä tyytyisi vain siihen latvojen tasoitukseen.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Luscious kirjoitti: Mä haluisin pitkään, melkein vyötärömittaiseen tukkaani vähän nostetta leuasta ylöspäin.
En haluaisi koko hiustenmitalta kerroksia ja oon nyt katsellut netistä kuvia joissa on muutamia kerroksia tavallaan lyhyen välimatkojen päässä toisistaan. Ehkä tukka ei olis sit niin karvainen ja pörröinen kuten helposti perinteisimmillä kerrostuksilla.
Tuollainen voisikin olla hyvä ratkaisu, minäkin ihan inspiroiduin viestistäi. Mulla on myös pitkä tukka ja kieltämättähän se lähinnä roikkuu eikä tietenkään tarjoa mitään nostetta kasvoille. Oon harkinnut moneen otteeseen, että leikkaisin lyhyemmäksi (joko long bob tai bra length) mutta toisaalta en kuitenkaan ole varma haluanko pituutta pois. Kampaajat tuntuu aina vastustavan kerrostusajatusta, ettei tukasta tule liian ohutta, enkä itsekään toki halua että tukkaa näyttää mitenkään ohuemmalta. Mutta ehkä tuollainen muutaman eri kerroksen kerrostus voisi toimia mullakin.

Äh, nyt on taas lisää mietittävää ja vaihtoehtoja seuraavaa kampaajakäyntiä varten! Voi tätä päättämisen vaikeutta... ;D
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla on bsl-pituinen tukka ja kerrostettu, enkä tykkää kerroksista yhtään. Mun hiuslaatu on niin taipuisa ja hapsottava, että tuntuu että kerrokset näyttää aina vähän epäsiisteiltä. Kampauksia on vaikea tehdä kun aina jostain törröttää lyhyempiä hiuksia. Lettejäkin saa asetella huolella, ettei välistä pilkota niitä törröttäjiä ja letin pää näyttää aina ohuelta.

Eli miettikää ennen kuin leikkaatte. Toki joihinkin hiuslaatuihin ne passaavat tosi hyvin, mutta ei ainakaan mun hiukseen ja jos tekee paljon kampauksia niin hankaloittavat niiden tekoa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiusmalli pitkille hiuksille? Onko sellaista..?

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mä olen vähän samaa mieltä. Liialla kerrostamisella saa usein aikaan vain pörröisen lirutukan, joka näyttää hyvälle vain ajan kanssa laitettuna.

Itselläni on bsl-pituinen tukka, josta olen kasvatellut kerrostuksia pois. Aion ensin kasvattaa pituutta vielä reippaasti ja antaa vanhojen kerrostusten kasvaa perässä, mutta myöhemmin tämä jonkinlainen muotoon leikkaaminen tulee ajankohtaiseksi. Enää en kuitenkaan sitä virhettä tee, että leikkaisin liian lyhyitä kerrostuksia.
Vastaa Viestiin