Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

En ole laittanut shampoota kuivaan tukkaan, mutta mulla ei olekaan juuri koskaan ollut mitään vaikeuksia saada öljyä pois tukasta. No, ehkä jos on jotain pelkkää oliiviöljyä, niin saattaa joutua pesemään vähän voimakkaammin, mutta noin muuten olen kyllä saanut hiukseni öljyistä puhtaaksi ihan normaalisti pesemällä. Ja jos se öljy ei ihan kokonaan sieltä tulekaan pois, niin ihan hyväksihän se on tukalle. Niin kauan kun ei näytä rasvaiselta, eikä omani ole kyllä näyttänyt.
Neem-öljyäyän hieron latvoihin harva se päivä pesujen välissäkin ja sitä menee yllättävän isoja määriä sinne jonnekin ilman, että hiukset alkavat näyttämään rasvaisilta.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja tipson »

Mä tosiaan tein nyt pari kookosöljyhoitoa putkeen ja toisella kerralla laitoin shampoon kuiviin, mutta erittäin öljyisiin hiuksiin ja tällain lähti paljon paremmin öljy pois kuin märkiin hiuksiin vaahdottamalla. Käytin Urtekramin hajusteetonta ja yhdellä vaahdotuksella kummallakin kerralla kokeilin.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Minä olen laittanut öljyä kosteisiin hiuksiin ja laittanut shampoota suoraan öljyiseen tukkaan. En ole siis huuhdellut välissä. Vai onko se parempi, kun laittaa öljyä ihan kuivaan tukkaan?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Vuhi kirjoitti: Minä olen laittanut öljyä kosteisiin hiuksiin ja laittanut shampoota suoraan öljyiseen tukkaan. En ole siis huuhdellut välissä. Vai onko se parempi, kun laittaa öljyä ihan kuivaan tukkaan?
Tuo riippuu varmaan omasta hiuslaadusta, mitä öljyä käytät ja kuinka tehokkaan vaikutuksen haluat. Ja mikä on sun rutiinille helpointa. Voit kokeilla kumpaakin. Monet miksaa hieman öljyä shampoopulloon tai hoitsikkaan ja siten saa pienen öljyhoidon aina kun pesee hiukset. Itse olen tehnyt ns. öljymuhituksia, eli laitan esim. kookosöljyä kuiviin hiuksiin, annan olla siinä pari tuntia tai yön yli ja sitten pesen hiukset. Jos hiukset tuntuu tosi kuivilta, laitan öljyä vielä sitten puhtaisiin kosteisiin tai kuiviin hiuksiin jätettävän hoitoaineen tavoin. Silloin pitää vain olla varovainen, ettei hiuksista tule öljyisen ja likaisen näköiset. Eli pari tippaa vaiks latvoihin.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja enna »

^^Mun mielestä etenkin käsittelyistä kuivahtaneille hiuksille olisi tehon puolesta parasta laittaa öljy kuiviin hiuksiin. Itse saan pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin öljyä laittamalla siloisuutta ja kiiltoa pörrööntymisen sijaan.
Kieloeveliina

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kieloeveliina »

Laiskan muhittelijan vinkki; Laitoin öljyn kuiviin hiuksiin (vain pituuksiin) ja tein pikkumyynutturan, ja nutturan päälle elmukelmun ponnarin avulla. Tuubihuivista ohut pipo, ja juoksulenkille! Hyvin muhi ja lämpeni  :D Mä en jotenkin yhtään jaksa kotona muhitella, ja kaikki viritykset alkaa heti ärsyttämään,mutta näin toimi oikein mukavasti! Lenkiltä suoraan suihkuun, nyt on ihanan pehmeät hiukset  :-*
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mä olen vasta viime aikoina ihastunut kookosöljyn muhitteluun. Sekoitan yleensä useamman ruokalusikallisen jonkun kosteuttavan hoitoaineen sekaan. Yleensä muhittelujen hyödyt tuntuu huuhtoutuvan kankkulan kaivoon jo ensimmäisellä pesulla, mutta kookosöljymuhituksien vaikutus kestää hieman pidempään. :)
Cogito ergo doleo.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Luin juuri jostain englanninkielisestä hiusblogista että öljyt kannattaa laittaa kuiviin hiuksiin. Muistaakseni märissä hiuksissa vesi saattaa haitata tai estää öljyn imeytymistä hiukseen. Samaisessa blogissa myös mainittiin että öljymuhittelut saattavat lyhentää hiusten kuivumisaikaa. Onko kukaan huomannut tällaista?

En ole öljymuhituksia tainnut tehdä moneen vuoteen. Punapäänä ollessani kaikki muhittelut jäivät kun ei saanut muhitella punaista väriä haaleammaksi. Eilen lätkäisin kukkuraruokalusikallisen kookosöljyä pituuksiin ja annoin olla pari tuntia. Pesin ihan kevyesti sulfaatittomalla shampoolla ja perään vielä pikahoitis. Vähän pelotti että millainen lähmätukka tuosta jää, mutta ei yhtään lähmää. Latvat oli hiusten kuivuttua paljon pehmeämmät, täytyy uusia tuo sama pian uudestaan. Pitäisi kokeilla ihan yön yli muhitusta, niin HC en ole kyllä koskaan tukka-asioissa ollut mutta jos sitä nyt kuitenkin kokeilisi edes kerran  :D
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja enna »

^On ihan loogista, että märkään tukkaan ei öljy pure niin hyvin, kun vesi ja öljy eivät kuitenkaan liukene toisiinsa. Kun hius on kuiva, öljy imeytyy siihen paremmin.

Mulla on vielä melko tuoreeltaan värjätyt hiukset, joten olen vältellyt öljyjä vielä tässä vaiheessa ihan latvassa asti.
karpalo

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Laitoin pitkästä aikaa kookosöljyä päähän yöksi. Laitan aina kuivaan tukkaan, koska kuten edellä olevatkin järkeilen sen niin, että vesi estää öljyä imeytymästä kunnolla. Öljyhän jää aina veden pinnalle lillumaan eikä sekoitu siihen ollenkaan. Aamulla pesin shampoolla ja laitoin Tresemmen Naturalsia 15 minuutiksi. Kosteutti hyvin. En osaa päättää, kumpi on parempi, oliivi- vai kookosöljy, mutta tuoksun takia kallistun enemmän kookosöljyn puoleen.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kieloeveliina kirjoitti: Laiskan muhittelijan vinkki; Laitoin öljyn kuiviin hiuksiin (vain pituuksiin) ja tein pikkumyynutturan, ja nutturan päälle elmukelmun ponnarin avulla. Tuubihuivista ohut pipo, ja juoksulenkille! Hyvin muhi ja lämpeni  :D Mä en jotenkin yhtään jaksa kotona muhitella, ja kaikki viritykset alkaa heti ärsyttämään,mutta näin toimi oikein mukavasti! Lenkiltä suoraan suihkuun, nyt on ihanan pehmeät hiukset  :-*
Onpa käytännöllinen vinkki, kiitos ;D. Pitää itsekin ostaa kookosöljyä taas, en ole pitkään aikaan muhitellut hiuksia kunnolla öljyssä. Hoitoaineella muhituksia kyllä, mutta ei ne ole niin tehokkaita, jos vertaa kookosöljyyn :ts.
Kieloeveliina

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kieloeveliina »

^ My pleasure  ;) tänään taas öljyt päässä lenkillä... kookosöljy on kyllä huippu!    :l jo muutaman muhittelun jälkeen (kuiviin hiuksiin) iso ero, paljon vähemmän pörröinen ja "luihu" tukka, jee!
NuuNuu123

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja NuuNuu123 »

Onko kokemuksia yllä olevasta merkistä ja nimenomaan itse öljystä?
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Viime aikoina olen taas löytänyt hiusöljyn käytön: kaapissa komeillut ikivanha Glissin öljy pääsi töihin. Paras tapa itselleni on hieroa pari pumpahdusta pesun jäljiltä märkiin hiuksiin, sillä tavalla öljy ileytyy hyvin eikä jää tahmeaksi pinnaksi. Kutrit eivät takkuunnu&nbsp; <3
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Morrigan kirjoitti: Luin juuri jostain englanninkielisestä hiusblogista että öljyt kannattaa laittaa kuiviin hiuksiin. Muistaakseni märissä hiuksissa vesi saattaa haitata tai estää öljyn imeytymistä hiukseen. Samaisessa blogissa myös mainittiin että öljymuhittelut saattavat lyhentää hiusten kuivumisaikaa. Onko kukaan huomannut tällaista?
Ihan järkeenkäypiä väitteitä molemmat, jos miettii että öljy ja vesi hylkii toisiaan. Täten a) öljy imeytyy paremmin kuivaan hiukseen ja b) öljymuhittelu ennen suihkua vähentää hiukseen imeytyvän veden määrää -> vähemmän mitä kuivatella.

Samaa osastoa kuin sekin, miksi latvojen suojaaminen öljyllä ennen pesua on järkevää. Kastuessaan hius venyy väliaikaisesti leveyssuunnassa, ja mitä kuivempi hius, sitä enemmän se hörppää vettä ja turpoaa, vähän kuin jojo-laihduttaja.

Tähän hommaan parhaita ovat öljyt jotka imeytyvät hiukseen ja blokkaavat vettä sisältäpäin, ainakin kookosöljyn imeytymiskyvystä on tieteellistä näyttöäkin.
Viimeksi muokannut Evakkosiili, 29 Syys 2015, 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin