Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

The Siren
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 96
Liittynyt: 30 Touko 2009, 12:48

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja The Siren »

Voi harmi :( .Ehkä mulla auttoi tosiaan se kookosöljy suihkeen alla pitämään hiukset hyväkuntoisina.Mä siis öljysin hiukset,sitten suihkauttelin.Kuivaajalla annoin lämpöä hetken aikaa,ja saatoin istua vähän aikaa saunassa.Noin 2 tuntia annoin olla aineen päässä,sitten shampoon kanssa peseen aine pois ja hoitoainetta perään.
hippiegirl

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja hippiegirl »

En oo varma saako näin tehdä, mutta pistän tämän nyt tännekkin:
Eli siis, tällä hetkellä tukkani on tummemmista kohdista n. 6-7 sävyinen, vaaleimmat 7-8.
Olen värjännyt kahdesti hennalla (satva). Viimeisimmästä hennauksesta parisen kuukautta. Ja sen jälkeen kaikki haalistuskommervenkit kokeiltu 
Reilu kuukausi sitten käytin Schwarzkopfin Palette- blondausta (virosta ostettu  ), joku very light iced blonde ja hyvin vaaleni nykyiseen väriin, en vaan uskaltanut antaa vaikuttaa kovin kauaa. Eli ei paljoa kerrostumia hennasta, tuntuisi lähtevän, haluan kuitenkin juureslaisten ohjeita jne

Unelmana/suunnitelmana on nyt vaalentaa tätä sen verran (9 mielellään), että voisin ruveta värjäämään pastellisävyjä, tyyliin hoitoaine+directions 
Ja siis vaalentaa mahdollisimman hiusystävällisesti, en haluais mennä blondauksen jälkeen näitä leikkuuttamaan :-/

Siis, mikäpä olisi nyt paras vaihtoehto vaalentamiseen?

Ajattelin että kuhan kaupat taas pe aukee, käyn apteekista askorbiinihappoa ja vaalentasin sillä shampoon kera.

Sen jälkeen kookosöljy + vaalennus tai värinpoisto.

Mielipiteitä?? 
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja SC »

^ Kun kokeilin hennaan askorbiinihappoa ja shampoota niin en saanut minkäänlaisia tuloksia. Näistä luonnonmukaisemmista vaalennuskeinoista toimivin on ollut hunajavaalennus jolla hennaa saa vähän haalistettua. Myös auringossa haalistaminen ja lämpöisen öljyn kanssa muhittaminen toimii, mutta jälkimmäinen onnistuu parhaiten juuri värjättyyn hiukseen. Ja värinpoistoa ei kannata laittaa ilman kookosöljyä, se auttaa pitämään kunnon vähän parempana vaikkei kaikkia vaurioita estäkään.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
hipitti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 02 Syys 2013, 18:05

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja hipitti »

SC, yllättäen nimenomaan se tomaattimehu taisi olla tehokkain ainakin mulla. Toki riippuu ihan tukasta ja hennasta millä lähtee vai lähteekö. ^^ Mitä tuoreempi hennaus niin sen paremmin oon saanu irti.
En oo uskaltanu ittelle kokeilla hunajaa kun pelkään että se jumii kiinni ja mähmää.. Millasella seoksella oot käyttäny?
Viimeksi muokannut hipitti, 24 Helmi 2014, 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2cFi, yrittää kasvattaa ohutta rimpulaansa. Tällä hetkellä yli bsl (jos kasvaa niin antaa mennä vaan)
Swan
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Loka 2008, 19:14

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Swan »

Olen tehnyt reilun vuoden ajan glossauksia melko vahvalla henna-annostuksella ja pitkällä vaikutusajalla. Alkuun käytin satvaa, josta sitten siirryin jamilaan. Henna pääsi kerrostumaan hiukseen jo aika vahvasti. Väri alkoi tuntua vääränlaiselta ihoa vasten ja oman värin kasvattaminen houkuttelevalta. Tein hunajahaalistelun, jolla ei ollut mitään vaikutusta. Sitten tein kaksi askorbiinihappopesua, jotka molemmat haalistivat hennaa melko hyvin.

Ebaysta tilasin sitten kaksi pakettia max strength Jo-bazia (vastaava kuin colour b4) ja peräkkäisinä päivinä tein n. 2,5 tunnin käsittelyt. Huuhtelin hieman pidempään, kuin mitä ohjeessa kehoitettiin ja buffereiden välissä föönasin melko kuumalla lähes kuivaksi, koska googlettelemalla löysin scott cornwallin vinkin (tai sellaiseksi väitetyn), jonka mukaan näin toimimalla voisi ehkäistä uudelleen tummentumista. Ensimmäisen käsittelyn vaikutus oli huima, hiukset vaalenivat paljon ja hennasta tuli ihan vaalean oranssi, strawberry blonde olisi varmaan aika kuvaava termi. Juurikasvukin tuntui vaalenevan jostain syystä ja alkuun se olikin kummallinen vaalea kellertävä. Oma väri on siis noin 7-6 asteinen, kultainen/tuhkainen/neutraali/??!?. Väri kuitenkin tasoittui sitten varmaan aika normaaliksi. Toisen käsittelyn vaikutuksesta en ole ihan varma, itse en näe oikein mitään uutta, mutta mies sanoi hiusten vielä vaalenneen.

Hiusten kunto ei tuntunut huononevan yhtään, vaikka huuhteluvaiheissa kuivumista tapahtuikin. Tila on korjautunut ihan xz hoitiksella. Haluan vielä oranssisuutta vähemmäksi, joten nyt odottelen vielä tilaamiani decolour remover paketteja. Tuota on kehuttu tehokkaammaksi, kuin colour b4 ja ilmeisesti huuhteluakin tarvitaan vähemmän.

Tällä kokemuksella voin sanoa, että ainakin kerrostuneen hennan intensiivisyyttä ja tummuutta saa vähennettyä huomattavasti. Se on vielä epäselvää, saako hiukseen takertuneen oranssin vivahteen jotenkin pois. Raportoin sitten lisää, kun projekti etenee...

Edit: nyt on tehty myös kaksi decolour remover käsittelyä ja hiukset näyttävät jo melko tummanvaaleilta! Etenkin lähempänä tyveä on oman väristä hiusta näkyvissä aiempaa juurikasvua enemmän. Pituuksissa on sitten enemmän lämmintä sävyä, mutta varjossa ja sisällä nekin näyttävät melko neutraaleilta. Auringonpaisteessa hiukset sitten hehkuvatkin oranssisina&nbsp; ;D Tuloksiin olen ihan tyytyväinen, henna haalistui niin reippaasti, että tästä on hyvä jatkaa oman värin kasvattelua. Jos latvojen lämpöisyys häiritsee, voi sitä taitella sitten vaikka suoraväreillä
Viimeksi muokannut Swan, 31 Heinä 2014, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fuchsian

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Fuchsian »

Heippa!

Neuvokaapa nyt tätä hädässä olevaa juuresta. Olen värjännyt puhtaalla hennalla 8 kuukautta, aluksi useamman kerran kerrostin että tuli sopiva puna (mulle ei natsaa haalea porkkana) ja sen jälkeen lähinnä juurikasvua. Värjäsin hennalla luonnonhiukseen, johon oli tehty aiemmin vaaleita raitoja. Ja nyt haluaisin sitten tietenkin palata takaisin siihen omaan väriin, mikä on nätti ja vaivaton ;D Tai siihen korkeintaan teettäisin raitaa vaaleaan tai tummaan. Oma hiusväri on 7-tasoinen. Eli suomennettuna juurikasvu alkaa olemaan aika huomattava ja häiritsevä sekä epäsiisti. Sitä on nyt ehkä 3 senttiä. Tavoitteena on myös kasvattaa tukkaa, tämä on nyt bsl-pituudesta -7cm. Mitenkäs tästä pääsis eteenpäin?

Olen parilla eri kampaajalla aiheesta jutellut ja eivät vaikuta kyllä suorastaan kovin innostuneelta, että alkaisivat hennattuun tukkaan tekemään muuta kuin ihan perushiustenleikkuuta. Eli siltä saralta ei oikein tunnu onnistuvan ja ymmärrän kyllä, etteivät halua ottaa riskejä. Olen ajatellut, että voisin jotenkin pikkuhiljaa siirtyä omaan tai sitten vaalennuksen kautta, mutta jälkimäinen ei illmeisesti kovin hellävaraista ole saatika ole tae hyvälle tulokselle (työni takia olisi ihan hyvä näyttää siistiltä). Ja värinpurkuaineita ei enää myydä kaupassa, olisin sitä kokeillut. Askorbiinihappo+syväputsarilla olen pariin otteeseen haalistellut ja se on jonkin verran vaikuttanut, mutta on kai tämä tukka vielä 5 tai 6 asteinen (en ole kovin hyvä itse arvioimaan näitä). Eli apua, mitä ihmettä teen? Miten tämän sais ihmisen näköisenä suoritettua eteenpäin?&nbsp; ;D
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Fuchsian, mikä on oma värisi? Mulla on samanlainen tilanne tosin nyt ollaan jo paremmalla puolella. Itseltä henna ei lähtenyt värinpoistolla kuin juuresta, muualta jäi neonoranssiksi. Värjäilin sitten yli vuoden vaaleanruskeaksi, nyt on enää hieman punertava tummanvaalea tehtyäni vihdoin Colour B4-käsittelyn.

Edit. Sori, tuossahan se lukikin että oma värisi on seiskatasoa... :D olen taas huolella yöaikaan lukenut. Tosiaan punerrus ei aivan kokonaan ole lähtenyt vieläkään mutta yleisilme on jo vaaleahko. Colour B4 vaalensi yleisilmettä selkeästi, mutta johtui tietysti siitä, kun se poisti sitä vaaleanruskeaa väriä jonkin verran. Eli en ole varma tekikö mitään tuolle hennalle, kun se henna on jo niin kauan ollut päässänikin.

Pikkuhiljaa palailen takaisin omaan vaaleuteeni, vaikka kyllä tässä jo välillä haaveilin kuparisestakin tukasta, eli olen houkutuksille altis :D en ole kuitenkaan koskaan kauaa viihtynyt muuna kuin blondina joten olisi hyvä minimoida hairahdukset.
Viimeksi muokannut AnnIIlona, 26 Syys 2014, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Kevätprojektiksi haluan tummanruskeasta hennasta mansikkablondin. Miltä kuulostaa?&nbsp; ;D Punaisuutta on latvoissa paljon, ja ne ovatkin ehkä noin 6 asteiset, ja tyvi ehkä seiska. Kerran laitettu indigoa ja kaksi kertaa henna-indigo -seosta.

Heitin raita-ainetta eilen tukkaan, ja tuloksena, osa hiuksista vaaleni vähän ja etuhiuksiin tuli viher-oransseja raitoja.&nbsp; ;D Ajattelin ostaa jotain beigeä hoitoaineväriä neutralisoimaan tämän komeuden jos tarvitsee lähteä johonkin ihmisten ilmoille.

Mulle riittäisi kyllä se, että tyvi on vaaleampi, ja tummimmat latvat saisivat tehdä mitä huvittaa, vaikka jäädä tummiksi. Lisäksi haluan vaaleita raitoja.&nbsp; Ensin varmaan pitäisi saada vaalennettua tätä pohjaväriä, ja sitten vasta iskeä ne raidat päähän...

En.enää.ikinä.hennaa.
kristiinan

Miten eroon hennan aiheuttamasta vihreästä sävystä?

Viesti Kirjoittaja kristiinan »

Onko kenelläkään vinkkejä miten saisin vihreän sävyn hiuksista pois?

Hiukset oli siis värjätty ruskealla hennalla ja sitä sitten on vaalennettu. Latvat ovat jääneet vihertävän sävyiseksi :(
Olen kokeillut c-vitamiini vaalennusta ja sitruunalla vaalentamista...ei ole auttanut :/ läträsin punaista väriä neutralisoimaan vihreyttä ja sain aikaiseksi vain vaaleanpunaisia länttejä pitkin tukkaa ja siinä olikin sitten homma purkaa tuo vaaleanpunainen sävy c-vitaminiseoksella.
ainokainen

Vs: Miten eroon hennan aiheuttamasta vihreästä sävystä?

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Henna ei värjää hiuksia vihertäväksi, vaan vain ja ainoastaan punaoranssiksi. Se "ruskea henna" jota olet käyttäyt on ollut jotain sekoitusta, jossa on ollut myös indigoa mukana. Indigo saattaa värjätä vaaleat hiukset vihertäväksi. Ikävä sanoa, mutta sille ei ole mitään tehtävissä. Jos se ei lähde useammalla värinpoistolla, ota sakset käteen...&nbsp; :-\
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Mena »

Auttaisko jos siihen lätkäisee lämpimän sävyisen kestovärin päälle? Vai onko se ihan kunnolla vihreä?
kristiinan

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja kristiinan »

Kyllä se voisi auttaa, mutta mielellään haluisin kylmän vaaleat hiukset.

Ei ole kunnolla vihreät, aavistuksen vihertävät joistain kohtia latvoja. :/
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Mulla yksi indigokerros haalistui pois hiuksista hunajavaalennuksilla ja öljy- sekä shampoomuhituksilla (erikseen tehtynä siis kaikki käsittelyt). :ts Hennapunaiseen ei ollut vaikutusta, toki kun en siitä eroon halunnutkaan niin lopetin siihen kun indigon tuoma ruskea sävy lähti.

Huolella sai indigoinnin ja sen poiston jäljiltä hoitaa hiuksia, itse indigo kuivatti ja sitten sen poisto myös.
annkea
Haiven
Haiven
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Maalis 2016, 18:50

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja annkea »

Oma tukkastoorini hennaamista ennen ja jälkeen ja miten sitten siitä eteenpäin, onkin mysteeri.

Aloitin hennaamisen tukkaani reilu vuosi sittwn Santen jauhemaisella natural red seoksella, sitä ennen olin vaalentanut hiukseni ja antanut oman värin kasvaa noin 7 kuukauden ajan. Oma värini on 7-8 hieman lämpimällä vivahteella. Värjäsin kasviväreillä tosiaan sen reilu 12 kuukautta, joka kerta muutamaa luukunottamatta kerrostaen hennaa myös pituuksiin.

Pari viikkoa sitten kävin kampaajalla vaalentamassa tukkaani. Kampaaja ei ollut ikinä ennen tietääkseen vaalentanut kasvivärjättyä hiusta ja sanoinkin hänelle että edetään varovasti. Hapetteen tasosta en tiedä, mutta hän laittoi päähäni laimennetun vaalennusseoksen joka päässä hengailin pesupaikalla varmaan kymmenisen minuuttia, se tuntui miellyttävältä päässä eikä polttanut ollenkaan. Hius vaaleni todella hyvin ja oli haalea oranssi. Tukkakin pysyi ihan hyvin kuosissaan, latvoista lähti kolmisen senttiä mutta se ei haitannut. Juurikasvuni oli 2 cm ja se pysyi oman värisenä, ja sinne levitettiinkin värän pidemmälle matkalle viileä beige sävy joka mukavasti liukui muuhun hiukseen. Emme koskeneet latvoihin koska väri ei haitannut latvoissa.

Seuraavana päivänä kuitenkin tuntui että pituuden tummenivat ja meninkin kauppaan ostamaan ccg 801 jonka levitin koko päähän. Se tasoitti oranssisuutta latvoista todellla vähän, mutta juuri vaaleni kylmäksi oljen vaaleaksi minkä toivonkin saavani koko pituuksiin. Sen jälkeen ostin igoran vaahtosävyä kylmä beige (näytetupsu oli miltei harmaa) en nyt värikoodia muista, mutta sillä olen saanut keltaista taitettua hopeshampoon ja color maskin avulla.

Eilen laitoin hiuksiini kookosöljyä yöksi muhimaan kelmuum ja aamulla pesin ruokasoodalla ja hopeahampoolla ja iskin vielä tehohoidon sekä keltaisuutta taittavan color maskin päähän (olisikohan se sävy vanilla) ja hiukset ovat nyt kullertavat, latvoissa on ihana kultainen hiekka sävy, mutta juuri taittaa vihreään ja keskellä on tummempaa oranssia. Mitä siis seuraavaksi? Uskallanko kokeilla kookosöljymuhinta+vaalea hapeteväri, vai kokeilla jotain muuta, mitä sanotte ?
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Kerronpa omat kokemukseni juuri kampaajalta tulleena&nbsp; :)

Olen värjännyt luomu hennalla&nbsp; hiuksiani ensin pari vuotta ekokampaajalla ja sitten itse viimeiset kolmisen vuotta itse (olen ostanut hennan Pienestä Tuoksukaupasta). Pääsääntöisesti väriä on laitettu ainoastaan juureen ja ainoastaan pari kertaa vuodessa pituuksiin kiiltoa tuomaan. Eli kovin montaa kerrosta hennaa ei hiuksissa ole. Hiukset ovat siis vähän olkapäiden alle.

Havahduin kuitenkin hiusmallia muuttaessani, että hiukset olikin tummemmat kuin mitä&nbsp; jatkossa haluaisin. Kävin "tavallisella" kampaajalla, jolla olen käynyt leikkaamassa hiuksiani. Hän laittoi jonkun värinpoiston hiuksiini. Heti levityksen jälkeen mentiin pesupaikalle, jossa se jo huuhdeltiinkin pois. Sen jälkeen hän levitti ainetta vielä tiettyihin kohtiin ja melkein samantien taas pesi aineen pois. Hiusväri vaaleni tummasta punaisesta kupariin. Väristä tuli niin hyvä, tasainen (kampaajan ansiosta) ja luonnollinen, ettei sitä tarvinnut värjätä tai raidoittaa ollenkaan (tämä oli siis suunnitelma, koska ajateltiin, että hennan vaalennuksen lopputulos voi olla aivan mitä tahansa).

Mutta ehdottomasti suosittelen hyvälle kampaajalle menoa, enkä kotivaalennusta. Itsellä tietysti lopputulokseen vaikutti, ettei hennaa ollut montaa kerrosta hiuksissa.
Vastaa Viestiin