Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja bubbs »

http://www.voice.fi/muotijakauneus/ylis ... at/5/73039

Kuulostaa lähes liian hyvältä ollakseen totta! Onko juureksilla jo kokemuksia, tai jotakin salatietoa aiheesta?
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Ainakin parturi-kampaajien kesken kuhina aineesta on kova. Kuvat tuloksista on ällistyttävät mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä on vaikuttava aine ja miten se toimii. Myöskin käsittelyn kesto on arvoitus ja että selviääkö ilman kotihoitotuotteita. Seuraan tätä yhdellä sivustolla tiiviisti ja haluan tietää mihin tämä perustuu vaikka omaan päähä  ei ole tarvis laittaa  :D
Viimeksi muokannut Mimi, 14 Huhti 2015, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mun kampaajani tekee näitä käsittelyjä ja mulle tehdään varmaankin ko. käsittely seuraavalla kampaajakäynnillä kesäkuussa. Voin sitten kommentoida sekä ottaa ennen ja jälkeen kuvat :)
Viimeksi muokannut Manna, 14 Huhti 2015, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Odottelinkin jo että koska tästä aiheesta avataan keskustelu. Olen itse vähän seuranut aihetta ulkomaalaisten sivujen kautta, mutta yllätyin kun kampaajani viime käynnillä mainitsi että tämä tulee Suomeen. Kampaajani oli tästä aika innoissaan, tosin samalla oli maltillisen skeptinen ja sanoi ettei usko ennen kuin itse pääsee kokeilemaan. Jos hän sen toimivaksi toteaa niin varmaankin keksitään jotain radikaalia sitten omallekin hiuksistolle.

Itseäni tässä oikeastaan kiinnostaa että miten se toimii. Ei siis riitä selitykseksi että korjaa rikkisiltoja, vaan haluaisin ihan oikeasti tietää mitä siinä kemiallisesti tapahtuu että rikkisillat korjaantuisi ???
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Trillian
Haiven
Haiven
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Touko 2012, 23:46

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Trillian »

Mä varasin ajan ensi viikolle kampaajalleni, ja tilasin samalla myös Olaplex-käsittelyn. Tulen kertomaan kokemuksia sen jälkeen. :) Todella lupaavaltahan tuo kuulostaa, olisipa edes puoleksi kaikkien hehkutusten arvoinen juttu.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja elly »

Mistä löytäisi tietoa mihin tämä hoito perustuu? Olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta mulle jäi epäselväksi aiheuttaako tämä pysyviä muutoksia hiuksiin (vrt kestoväri) vai onko kyseessä siis pelkästään hoito, jonka vaikutus kestää hetken.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Elly QHairin sivuilla oli jotain infoa suomeksi, Olaplexin omilta sivuilta löytyy enkuksi. Ei tässä kauheasti sitä kemiaa meille taviksille avata, mutta Olaplexin sivuilla lukee: "Everyone wants to know if Olaplex builds up in your hair making it difficult to co lor or lighten after several uses. The quick answer is that the hair just keeps getting better."
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Monty »

Eleven kirjoitti: Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/
Onkohan tämä vaan joku eri "brändi" samalle kamalle, same same but different?
Vähänniikuin geneeriset substituuttilääkkeet  ;D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja keesha »

elly kirjoitti: Mistä löytäisi tietoa mihin tämä hoito perustuu? Olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta mulle jäi epäselväksi aiheuttaako tämä pysyviä muutoksia hiuksiin (vrt kestoväri) vai onko kyseessä siis pelkästään hoito, jonka vaikutus kestää hetken.
KC:n sivuilla on lisää tietoa Olaplex-käsittelystä. http://www.kcprofessional.fi/olaplex.html

Mä käsitän ton niin, että se voidaan tehdä myös ilman mitään värikäsittelyä hiuksiin. "Olaplex-hoito voidaan tehdä myös kokonaan erillisenä tehohoitopalveluna." Mutta eipä tuossa oikein avata mihin tuo hoito perustuu, muuten kuin väitetään sen estävän rikkisiltojen katkeamista värjäyksen yms. aikana ja korjaavan jo muuttuneita rikkisiltoja takaisin ennalleen. Sehän siis tarkoittaisi, että Olaplex olisi myöskin jonkinlainen kemiallinen käsittely hiuksille. Ja siihenhän nuo kaksi eri työvaihetta viittaavatkin. Kiinnostaisi kokeilla, mutta olen aika skeptinen tuon toimivuudesta jo vaurioituneisiin hiuksiin.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Monty kirjoitti:
Eleven kirjoitti: Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/
Onkohan tämä vaan joku eri "brändi" samalle kamalle, same same but different?
Vähänniikuin geneeriset substituuttilääkkeet  ;D
Mulle tuli mieleen, että tuo Niophlex voisi olla jokin "halpakopio" - se tavallaan hakee vähän samantyyppistä ilmettä ja nimeä, mutta ei lupaa juuri mitään, jos vertaa Olaplexiin: "Riisistä uutettavat fytokeramidit luovat hiuksen pintaan suojaavan kalvon." (Lainaus Elevenin linkistä.)

Itseäni kyllä kiinnostaa Olaplex, nimenomaan erillisenä hoitona, mutta olisi kiva tietää, kauan sen vaikutukset kestävät ja mitä se käytännössä tekee. Suoristaako laineikasta tukkaa? Lätistääkö? Pidän mieluummin vähän karheat latvat, kuin otan silkkisen sileän lirun... Mutta toisaalta, tukkani on hento ja katkeileva, joten katkeiluun ainakin toivoisin jotain apua.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Täällä on selitetty tosi yksinkertaisesti, miten Olaplex oletettavasti toimii, jos toimii. (Blogiteksti toki, eipä juuri sen enempää voi löytääkään, mutta sentään jonkun luonnontieteiden alalla olevan.)
1cFii, oma väri.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Taidan varata ajan pelkkään Olaplex-käsittelyyn. Voin sit kertoa kokemuksia ja ottaa vaikka kuvia ennen ja jälkeen.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja tipson »

Ainesosalistaa tutkimalla en kyllä osaa yhtään sanoa, mikä tuolla niitä rikkisiltoja korjaa :D mutta enpä kyllä ole kummoinen INCI-tulkitsija. Ihan mahtava juttu, jos todella toimii niin, kuten lupaa ja jos on pitkäaikainen vaikutus. Itse odottelen vielä kokemuksia ja juurikin niitä raportteja, että kestääkö vaikutus. Sitten harkitsen kokeilua :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Elsis

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Elsis »

Kuulin tästä käsittelystä tänään ensikertaa ja on ilo huomata, että en ole ainoa utelias  :ts

Mua kiinnostaa myös eniten tuo käsittelyn pysyvyys ja Olaplexin sivuilta bongasin tämän tekstin: "Even if you completely stop using Olaplex, the protection that Olaplex offered is permanent." Tiedä sitten mitä todellisuus on, laimeneeko vaikutus tms. ajan myötä. Lisäksi olisi kiva tietää, vaikuttaako käsittely jotenkin luonnonkiharaan hiukseen, suoristavasti tai kihartavasti.

Onko kenelläkään tietoa siitä, mitä pelkkä Olaplex ns. tehohoitona maksaa? Itsehän ehdin jo eBayn valikoimaa tutkimaan ja löysin tämän: http://www.ebay.com/itm/OLAPLEX-TRAVELI ... 3f4844847f
Olaplexin sivujen mukaan yhteen käsittelyyn menee n. 15ml ainetta, eli tuolla kitillä saisi aikaan noin kuusi käsittelyä.
Vastaa Viestiin