Nätit pysyvät kiharat - miten?

Leikkaukset sekä kampaukset
Maëlle
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 209
Liittynyt: 09 Loka 2009, 20:32

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Maëlle »

^Löytyikin haulla keskustelua ihan parin sivun takaa, vaikka luulin seuranneeni ketjua.  ::) Täytyy varmaan tehdä etsintäkierros.

Pinnejäkin pitäisi ostaa, ostin viimeksi Anttilasta Iberon pinnejä etsittyäni ensin turhaan Sokokselta aiemmin käyttämiäni (Cailap tms), mutta nuo alkoivat harottaa jo ekalla käyttökerralla.
Viimeksi muokannut Maëlle, 09 Tammi 2015, 05:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

Kokeilin pinkpepperin postaamaa kiharatekniikkaa ja sain todellakin aikaiseksi kiharaa! Hiuksista tuli oikeastaan ihan liian kiharat, laineita nämä eivät muistuta yhtään. Yleensä mulla on ollut ongelmana se että hiukset eivät kiharru millään eli tää on ihan virkistävää vaihtelua :D En nyt laittanut näihin aamulla lakkaa tai mitään joten katellaan jos vaikka loivenisivat iltaan mennessä laineiksi. Tekniikkana tämä on kyllä ihan paras kun on niin nopea ja helppo! Kieputtaminen ei todellakaan vienyt muutamaa minuuttia kauempaa. Ensi kerralla voisin testaa täysin kuiviin hiuksiin. 
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kiva juttu jos tuosta oli jollekin hyötyä!  :D Itse ainakin koin tuon todella näppäräksi tavaksi.

Maëlle tai jos joku muu löytää pieniä linnunnokkaklipsejä, niin vinkatkaa please täälläkin! Nuo linkin klipsit ovat 10 cm pitkiä, ja mietinkin onkohan olemassa lyhyempiä?
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla tuli tuolla kieputustekniikalla aika söheröt kiharat, niinkuin arvelinkin. Toimii varmaan sitten paremmin kun on kunnolla pitkä tukka ja pystyy tekemään vähän löysemmät kieputukset. Mutta se söherö oli kyllä ihan hyvä pohja sotkunutturalle :ts
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Suolasuihkeet on kyllä tosi toimivia kiharoiden pohjalla, sekä sellaisenaan, että muiden muotoilutuotteiden kanssa pläräämisen yhteydessä. Schwarzkopfin Got2b ja ihan perus Pirkka -suihke (ei huånå) on olleet käytössä kokeiltuja hyviksi havaittuja. Pirkka-tuotteet on näin yleisesti sanoen joskus vähän niin ja näin.

Diy-niksi halpaan ja riittoisaan suolasuihkeeseen: Epsom-suolaa 2 rkl, lämmintä hanavettä n. 400ml. Sekoita suihkepulloon. Jos haluaa, voi lisätä ripauksen sitruunahappoa ja ihan hiukan pantenolia. Pantenolin suhteen on oltava hyvin varovainen, koska lähmää erittäin helposti - kosteuttaa kuitenkin erinomaisesti pieninä annoksina. Sitruunahappo tuo ainakin omaan hiukseen vähän lisää kiiltoa pienenä määränä suihkeessa. Jos tuntuu, että tukka on liian rapsakka, voi vähentää epsomin määrää tai lisätä, jos ei löydy riittävästi pitoa/muotoiluvuutta.

Pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin, tai seuraavana päivänä kuivaan tukkaan hiuksia kuohkeuttamaan tai jos vasta silloin haluaa kiharoita tehdä/virkistää. Suosittelen lämpimästi.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Vaihdoin sykeröistä paplareihin ja tykkään kiharasta tosi paljon enemmän. Ei mene sellaiseksi pieneksi sotkuiseksi kiharaksi, vaan tulee selkeät, suuremmat kiharat. Kuivuukin paljon nopeammin. En vaan aiemmin osannut tekniikkaa, enkä saanut paplareita pysymään. Nämähän onkin tosi helpot!  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Laitoin viimeyönä pantakiharat tulille. Tuloksena niska kipeä, en ole nukkunut paljon ollenkaan ja piikkisuora tukka ;D Olen varmaan se poikkeus, joka vahvistaa säännön... Kieputtelin vielä hieman kosteaa tukkaa pannan ympärille, ja nukuin panta päässä yön yli. Aamulla, kun aukaisin tukan oli pientä kiharaa havaittavissa mutta sekin suoristui alta aikayksikön. Tuloksena vain pörröinen ja suora tukka.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja nukka »

Taas uusi tapa (ainakin minulle) tehdä kiharat https://www.youtube.com/watch?v=L_Mo0XCeJqw  :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Liselle »

^meinasin tulla linkkaamaan ton, kun tänään bongasin youtuubista. Lopputulos ainakin näyttää hyvältä. Jaksaskohan vielä kokeilla :D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

Mä kokeilin tota kiharrustapaa eilen ilalla!Ja tulen kyllä käyttämään tätä tapaa vastaisuudessakin. Mulla on pidemmät hiukset kuin Kayleyllä ja hiusten kieputtaminen ei sujunut ihan noin näppärästi. Kokeilin ensin miesten t-paidan kanssa, mutta se osoittautui liian isoksi. Se t-paidan kohta, jossa ponnari oli, tuntui myös ikävältä takaraivolla, kun meni makuulle. Otinkin sitten kaksi sellaista mainoslahjaksi saatua tuubihuivia. En nyt muista mikä noiden oikea nimi on, mutta ne olivat juuri oikean kokoisia, kun ensin kieritti yhden tiiviiksi rinkulaksi ja päälle toisen. Kahdella huivilla tuli vähän napakammat kiharat kuin videolla. Lisäämällä kolmannen olisi varmaan saanut samanlaisen tuloksen kuin videolla.

Tykkäsin tästä kiharrustyylistä siis tosi paljon. Olen käyttänyt tähän asti valkki- tai sukkanutturalla tehtyjä kiharoita, mutta näistä tykkäsin enemmän. Kun kiharat avasi, niit ei juurikaan tarvinnut asetella ja kieputella, kun taas sukkanutturan kanssa joudun käymään kaikki suortuvan yksitellen läpi siistin tuloksen saamiseksi. Tällä tyylillä kiharat olivat myös ihanan isot ja kuohkeat ja alkoivat vähän ylempää. Erityisesti etummaiset hiukset kihartuivat tosi nätisti kehystämään kasvoja. Ja ehdottomasti plussaa siitä, ettei hiuksiin jäänyt ponnarin jälkeä. Nukkuminenkin sujui hyvin, eikä kampaus painanut ollenkaan. Ehkä t-paidan kanssa liitoskohta saattaa painaa päätä.

Tosi kiva tekniikka siis, suosittelen kokeilemaan! Pitkillä ja paksuilla hiuksilla voi käydä niin, että kehästä loppuu kieputustila, eli kannattaa säätää kehän ympärystä sen mukaan. Ja noi huivit toimivat tässä todella hyvin.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kiitos suuresti tuosta linkistä, menee ehdottomasti kokeiluun! Näyttää siltä että tuon kanssa pystyisi nukkumaankin ilman että painaa ikävästi päätä. Mistä vaan virittelisin tuon rinkulaosan hmm...
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja enna »

Onpas jännä tapa! En yleensä saa koskaan aikaiseksi kokeilla mitään tällaisia, koska olen maailman laiskin hiuksien kanssa. Tätä kokeilen kuitenkin ajan kanssa jossain välissä, kun tuossa ei näytä mitään käkkäräongelmaakaan olevan.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Ihan toimiva tapa! Täytyy vähän kehittää, kun osasta kiharoista tuli liian käkkäröitä ja sotkusia, mut kokeilen kyllä joskus uudestaan :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mäkin kokeilin, ja kehityskelpoinen on kyllä. Laittaminen ei kyllä sujunut noin helposti kuin videossa, eikä väkerrelmä ollut yhtä tyylikäs, mutta lopputulos ei ole ihan huono. Mä tein renkulan paksuista sukkahousuista kaksinkertaisina, oli vähän ohuempi kuin kuvassa, mutta mun tukka on nyt aika paljon lyhyempi. Kiharastakin sitten tuli pienempää, ja erityisesti kasvoja lähinnä olevat osiot turhankin tiukkaa spiraalia. Pitää vähän harjoitella, mutta kahden sukkanutturan yöversioon ehdottomasti etuna ainakin ponnaripainaumien puute.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Nätit pysyvät kiharat - miten?

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulla on sellanen ihan jäätävän isolla halkaisijalla oleva donitsin muotoinen valkki, joka voisi soveltua tohon tekniikkaan aika hyvin. Täytyy kokeilla.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin