Kotitekoiset shampoot yms. hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Kotitekoiset shampoot yms. hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Mun tietääkseni se happamuus on se juju noissa etikoissa kun niitä käytetään hiuksiin. Esim. palashampoot jättävät tukan lähmäiseksi koska ne ovat liian emäksisiä, ja etikkahuuhtelulla pystyy tasapainottamaan tilanteen koska se on taas hapanta. Näin mä olen ymmärtänyt, mutta jos joku tietää tuon vääräksi, ja osaa selittää paremmin niin kaikin mokomin. Mun kemiantietämykseni on aina ollut vähän niin ja näin.. Kiinnostus lakkasi aikoinaan koulussa siihen, kun kemiallisten kokeitten tekemisen sijaan alettiin vain tylsästi laskea... ::)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Kotitekoiset shampoot yms. hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Kiitti kleio, pitääpä tsekata noi kun seuraavaksi iherbistä tilailen. Tää juurikasvu ajaa mut pian vararikkoon  ;D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Mintti
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 110
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 16:38

Vs: Kotitekoiset shampoot yms. hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mintti »

Onko kukaan tehnyt itse shampoota vastaavanlaisilla ohjeilla mitä löytyy Making Cosmetics -sivuilta sekä Pienen Tuoksukaupan resepti-osiosta? Itseäni kiinnostaisi kovasti kokeilla, mutten ole toistaiseksi löytänyt nettikauppaa josta saisi kohtuullisin postikuluin Polyclugosea. Tuo Pienessä Tuoksukaupassa myytävä Ekoshampoopohja on tietääkseni Coco Glucosea, joka sekin on ymmärtääkseni suhteellisen mieto pesuaine. Kokemuksia?
Luonnonmukaiseen kosmetiikkaan hairahtanut kotikemisti.
3b F ii
iHerb -alennuskoodi: OPI742
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Kotitekoiset shampoot yms. hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Puf »

Päädyin Kotitekoiset hiusnaamiot -ketjusta tänne kun kiinnostuin hiustenpesusta luonnollisemmin menetelmin. Tuolla toisessa keskustelussa oli jo hiukan puhetta hiustenpesusta kahvinpuruilla, ja voin sanoa että se toimii hiuksiini tosi kivasti. Kokeilin aiemmin kuukauden ajan WO-pesua ja se ei kuitenkaan oikein sopinut hiuksilleni, joten etsin nyt shampoon korvaavia pesumenetelmiä palashampoon kaveriksi. Tässä muutamia netistä löytyneitä ohjeita:

Hiustenpesu kananmunalla: http://www.merenhelmi.com/2011/10/kanan ... ntoon.html

Hiustenpesu hunajalla: http://empoweredsustenance.com/diy-honey-shampoo/

Kokeilin jo hiustenpesua kananmunalla ja se puhdisti hyvin hiukset. En edes muhitellut ainetta hiuksissa sen pidempään vaan pesin kananmunan pois jo muutaman minuutin vaikutusajan jälkeen. Kananmunan koostumus on tosi kiva, sillä se ei hulahda hiuksista suoraan suihkukaivoon ja se on myös helppo hieroa päänahkaan ja hiusten pituuksiin. Hunajapesua en ole vielä kokeillut, mutta sitäkin tulee varmaan lähiaikoina testattua. :)
Vastaa Viestiin