krapula-aamun hiuskatastrofi

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Sunnuntaina oli pitkästä aikaa (ei silläkö että olis ehtinyt kaipaileen) ihan mega-krapula.
Vessanpöntön halailu loppui vasta joskus klo 17 jälkeen. Unta päälle.
Lopulta pääsis suihkuun: pesu gliss asian beuty shampoo, hoitikset joico daily conditioner ja tigi o&h sekoitus aukas onneks takut kuuliaisesti. En jaksanut antaa vaikuttaa normi vartalon/hampaiden/kasvojenpesua pidempää. Ihan hyviks ne tuli. Latvoihin hoitiksen tyyppistä jätettävää (oma sekoitus) ja  hellä harjaus harvakammalla.
Sillä on upee vaikutus ku saa suihkussa sen röökin hajun, mahdollisen yrjön hajun ja muotoilutuotteet veks.

nimim "mä en juo enää koskaan.."
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Kultamarja

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Kultamarja »

Onks muuten muilla sama kuin mulla, eli baarinhajun(tupakka+epäpuhdas ilma muutenkin) lisäksi suurin ongelma on se, että hiukset ovat yhdessä yössä kuivuneet ihan sikana, lähes hampuntuntuisiksi? Tottakai saattaa olla yksilöllinen ominaisuus, mutta tuntuu että hiukseni "imevät" hirveän paljon ilmaa itseensä, ja jos se on epäpuhdasta niin kuivuvat?
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Mulla on tuo kanssa. Mutten tiedä onko se siitä tupakista johtuvaa, vai siitä että juhlimaan mennessä tulee niitä lakkoja ja muotoilutuotteitakin vähän reippaammalla kädellä käytettyä. Joka tapauksessa aamulla on rutikuiva, takkuinen ja ihan röökinhajuinen kammotuskuontalo ;D Mutta ei tosiaan ole mitään sellaista, jota ei tehiksellä saisi hoidettua.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Savukone tekee mun mielestä ton tunnun...
Kultamarja

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Kultamarja »

Jösses, mä en oo varmaan savukoneen lähellä ollut pieneen elinikään :D ... mut kaikenkaikkiaan on fiilis, et eniten krapisaamuina tarttee tositosi kosteuttavaa haudutusta.
kookos

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja kookos »

Oon huomannu, että noitten baaritupakointikieltojen jälkeen on tukka paljon paremmassa kunnossa dagen efterinä :) Itse en polta ollenkaan, joten jos joudun esim näihin tupakointipuolille menemään, niin joko vältän sen kokonaan tai sit siellä tosiaan ollaan sen yhden tupakan mitan, ja sit hus. Hiukset tuoksuu paljo paremmalle aamulla ym.

Suihkussa en kyllä viitti käydä baarista tullessa, naapurit nimettäin heräis..ja joudun tosiaan vielä koiratki käyttämään, että eiköhän siinä oo kerrakseen. Plus tuo avokki on mielestäni vähä isoääninen, kun kotiin tullaan, että pitää ihan hyssytellä et voi tulla samaan huoneesee nkertomaan asian eikä kiljua sitä jostain hampaidenpesunlomasta tms ;D Eli tää meidän talo on tosi hiljanen ja rauhallinen, niin sillä vähä yrittää olla hiljaa sillon ku harvemmi tulee käytyä. Aamulla kyllä sit pyrin melko aikasi suihkuun, et saatan ehkä aamukahvit juoda (jos on siinä kunnossa että pystyy :-[). Yleensä istuskelen lattialla/raahaan saunanjakkaran, niin ei tarvi ponnistella..hah :D Siinä on sit hyvä pestä tukkaa ja laittaa hoitoaineet vaikuttamaan pitemmäksi aikaa...teen samalla siinä yleensä ihan ihokuorintaa kasvoille jne, ku mun mielestä joskus saattaa kasvot olla semmoset "harmaat" baari-illan jälkee (varsinki sillon ennen, ku tupakkaa sai polttaa joka paikassa lähes). Mulla ei nykysin onneks kovin pahasti tukka mee, kun on lyhempi, mutta sitä muotoilutuotetta saattaa olla aika reippaasti, niin ne pitäs tietysti pois saada. Pitemmällä tukalla oliki sitten enemmän tekemistä..

Toinen kans mikä vaikuttaa, varisnki pitemmän tukan, takkuuntumiseen on tietysti se, että paljonko siellä tanssii! ;D Jos vaan istuu pöydässä, niin ei ne niin pahasti takkuun mene, mutta jos lähtee sinne vetämään tanssishowta ja tämmöttistä vähintäänki Travoltan tyyliin...niin sit on muutama takku tiedossa 8) Kerran myös oli tukka melkosessa takussa, ku joku keski-ikänen emäntä kävi käsiksi. Luulen, että tällä emännällä tosin lähti varmaan iso tuppu hiuksista, meikäläisen kimppuun ei kantsi ilman syytä käydä ;D

Eli kannattaa baari-iltoina välttää tupakkapaikkoja, liikoja tanssishow-juttuja (paitsi nää on kaikista hauskimpia) ja keski-ikäsiä emäntiä..onneks nuo viimeset harvemmin on samassa paikassa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Hyvä konsti, joka selvittää tupeeratut ja runsaasti lakkaa sisältävät hiukset, on levittää runsaasti hoitista hiuksiin ennen normaalia hiustenpesua. Tavallaan siis CWC- tai CO-pesu, mutta tarkoitus on selvittää hiukset kauttaaltaan hoitiksen avulla. Joku mahdollisimman juokseva hoitaa takut parhaiten, esim. EHS Hunaja -hoitis, kun sitä levittää kuiviin hiuksiin todella paljon ja oikeasti joka kolkkaan. Tätä kikkaa mie oon käyttänyt, jos kampausta varten hiukset on vahvasti tupeeratut ja hiuslakkaa on käytetty pulloittain. Sitten sampoopesu ja tehismuhitus, niin alkaa näyttää jo vähän ihmiseltäkin.
Mimiya
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 15:21

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Mimiya »

Musta tuntuu myös, että hiukset on aivan pakko pestä krapulapäivänä. Tupakanhaju ällöttää dagen efter-tilassa niin paljon. Yleensä suihkin tukkaan hoitosuihkeita, jotta saisin sitä edes vähän selvitettyä ennen suihkuun menoa. Suihkussa pesen hellästi vaikka MOPin C-System Hydratingilla (sen tuoksu on ihanan raikas) ja sitten laitan runsaasti tehohoitoa ja annan vaikuttaa kauan. Naamassakin on hyvä olla kosteusnaamio samaan aikaan, kaks kärpästä :)
Hiuksia ei oikeastaan voi hoitaa liikaa darrapäivänä, ne suorastaan huutaa apua. Juon paljon vettä, vannon etten enää jalallani astu baariin (tai varsinkaan röökikoppiin), lepään ja rentoudun. Se siitä.
Vaikeempi tapaus jos herääkin jostain muualta kuin omasta himastaan. Sitä varten mulla on kyllä aina jotain SOS-hiustuotteita laukussa. Pitää päästä äkkiä kotiin suihkuun. Ja saada suihkunraikkaana mättöruokaa :)
Helposti innostuva humanisti ja ikuinen ihmettelijä.
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja irso »

Älkää tappako mutta mulla on huono tapa pestä tukka perjantain baareilun jälkeen joskus sunnuntaina väkisin. Lyön vaan nutturalle ja annan olla. Sitten kun joskus pääsen sinne pesulle saakka niin meneekin jokunen tovi eri hoitoaineitten kanssa että lähtee puhtaaksi. Muutenkin tulee viikonloppuisin helpommin laiminlyötyä tukanhoitoa.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

^Mulla vähän samaa vikaa. Jossei ole pakko lähteä käymään missään lauantaina niin harvemmin yleensä jaksan käydä sen takkupallon kimppuun krapulassa kun suurin saavutus tuntuu olevan et pystyy istumaan sohvalla oksentamatta.

Mulla kuivuu sekä iho että hiukset ihan järkyttävästi alkoholin suurkulutuksesta, vaikkei mitään muotoilutuotteita olis laittanutkaan niin muutama takku löytyy ja kuten eilen aamulla kun olin laittanut muotoilusuihketta ja lakkaa + tupeerannut pää oli yks harakanpesä  :o Tämän tukan elvyttäminen lähti selvittely-yrityksellä, jonka pian totesin turhaksi, joten tein CO-pesun uskomattomalla määrällä ZX:n suklaa-vanilja hoitista pitkällä vaikutusajalla. Tämän jälkeen laitoin muovipussin ja pipon alle muhimaan pyyhekuiviin hiuksiin sekoituksen ZX:n kosteuttavaa tehistä, Lanzan rekkua ja Joicin Moisture recoverya pariksi tunniksi. Huuhtelin viileällä vedellä ja suihkin jätettäväksi itse värkkäämääni jätettävää (suihkepulloon sekoitettuna vettä ja turaus XZ:n anti-age hoitista). Nyt alkavat olla kuivat eikä takuista enää ole tietoakaan, sormilla haromalla aukesivat viimeisetkin pikkusotkut. Ehkä vähän karheat ja pörröiset hiukset ovat vielä mutta se lähtee luultavasti seuraavalla pesulla (ja tilaamallani Lanzan jätettävällä jota odottelen saapuvaksi postiin  :-* )

nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Joo mä kans lykkään sitä pesua yleensä ylihuomiseen. Ainoo vaan et se tupakan löyhkä hiuksissa haittaa sit koko ajan. En tajua miten se voi aina tarttua mun hiuksiin niin tehokkaasti. Eilen olin baari/ravintolassa illan ja enkä missään vaiheessa käynyt tupakkatiloissa enkä oleillut tupakoivien lähellä niin enkös kotona saanut taas huomata hiusten haisevan tupakalta. Toosi kiva, itse en siis normisti polta (korkeintaan kännissä harvoin).
Hiusten selvittely menee yleensä silleen että isken ekana pään täyteen hoitoainetta, sitten pesen ja sitten istun suihkun höyryissä hoitoaine päässä vähintään vartin. Kyllä se siitä. Hiukset on siis yleensä föönattu muotovaahdon kera ja lakkaa päälle, joskus jotain muotoilusuihkeita. Lämpösuojallisia tuotteita, mutta en tiedä auttaako paljon.

Mulla kanssa tuntuu hiukset ja naama ihan tajuttoman kuivilta joka juominkikerran jälkeen. Naama varsinkin - puhdistuksen jälkeen vaikuttaa niin kärsineeltä ja hauraalta vaikka käyttämäni aineet ovat mietoja.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Neve »

Mulla ei pahemmin mitään katastrofia ole, kun en niin hirveesti tunge tököttejä kuontalooni baareilemaan lähtiessäni.
Yleensä kun tukka on tuolloin auki, muutama suihkaus lakkaa riittää. Ne onkin sitten helppo vaan harjata kerran varovasti läpi ja sitten suihkuun (shampoopesu ja hoitoainemuihttelut). Joskus tosin kun on jo tarpeeks hiprakassa tukkaa laitellessa, niin silloin sitä lakkaa tuntuu menevän monen pään verran&nbsp; ::) Sitä saakin hetkon selvitellä. Suihkussa ekana hoitoainetta runsaasti, sitten shampoopesu, jonka jälkeen muhittelen jotain tehohoitoa.
Punatulkku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Syys 2012, 22:28

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Punatulkku »

Hahah, mahtava keskustelu, oon aina miettinyt että mahtaako muut kärsiä aivan tajuttomista harakanpesistä pämppäämistä seuraavina aamuina ;D . Itselläni tosin ongelma ei johda juuriaan muotoilutuotteista, kun en niitä lähes lainkaan baari-iltoinakaan käytä - korkeintaan vähän lakkaa etummaisiin suortuviin. Sen sijaan mulla on uskomattoman takkuuntuva hiuslaatu ja paksut pitkät hiukset - humalapäissään nukkumaan mennessä ei todellakaan tule mieleen alkaa setvimään illan meiningeissä rähjääntynyttä fledaa ja hiukset auki nukkuminen vaan pahentaa tilannetta entisestään.

Eräässäkin opiskelijatapahtumassa biletettiin kaksi päivää ja kolmantena "kokoontuminen", jossa hyvästeltiin uudet tuttavuudet. Tuona kolmantena päivänä mun tukka oli kirjaimellisesti iso takkuinen pallo, jota ei tullut kysymykseenkään harjata setvimättä ensin sormin ja silikonisen hoitoaineen avulla takkuja. Kaverit ihmetteli, että miten voi ihmisen tukka näyttää tuolta &nbsp;:D :D (vaikka oli sitä noina päivinä ainakin yritetty harjata). Kyllä ne sitten aukesi, mutta useampi tuppo tukkaa siinä meni &nbsp; :-[
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: krapula-aamun hiuskatastrofi

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

sininen kissa kirjoitti: Ehkäisen hiusten takkuuntumisen siten, etten tupeeraa lainkaan enkä laita mitään ihme kampausta. Sitä paitsi hiuslaatuni on niin liukas, ettei se kuitenkaan pysyisi kauaa kuohkeana. Annan tukan maata päätä myöten ja korostan suoruutta, sileyttä ja kiiltoa.

Tupakansavun hajun irrotan tavallisella CO- tai shampoopesulla.
Minulla sama. En tee mitään kampauksia, ja kun hiukset tästä saavat lisää pituutta, niin ponnarin voi unohtaa joksikin aikaa.
Hiukset pesen shampoolla seuraavana päivänä.

Jos tulen kännissä kotiin baarista, niin en koskaan muista pestä edes meikkejä kasvoilta tai hampaita, suoraan petiin vaan. Seuraavana aamuna sitten meikit veke, hiusten aukikampaus ja sitten suihkuun.
Ennen saatoin olla pesemättä meikkejä, ja suoraan petiin vaan. Tuo on kyllä aika verrannollinen, kuinka humalassa on. Nykyään pesen meikit aina pois baari-illan jälkeen (ja hampaat myös). Jos on todella kännissä, niin houkutus on suuri mennä suoraan nukkumaan. Kyllä tuo ihoa vanhentaa, jos säännöllisesti nukkuisi meikit naamassa.&nbsp; :-\
Viimeksi muokannut Kristiina, 26 Joulu 2014, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin