Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

versicolori kirjoitti: Tuli mieleen, että en itse sekoita öljyjä valmiiksi hoitoaineeseen ja pulloon, joten en sitten tiedä, että muuttuuko kookosöljyn rakenne hoitoaineeseen sekoitettuna ja huoneenlämmössä seisomaan jätettynä  ??? Kohmettuuko kookosöljy kokkareiseksi hoitoaineen seassa...? Itse sekoitan nämä öljyhoidot erikseen ja käytän kaiken kerralla.
Vastaan nyt tähän, että ihan hyvin sekoittui ainakin Nutrafixiin. :) Ei jäänyt kokkareiseksi, tosin voi johtua siitäkin, että vielä on sen verran lämmin, ettei tuo kookosöljy omassa purkissakaan pysy kiinteänä. Pitänee säilöä jonkun lämminvesiputken vieressä, mikäli ongelmia ilmaantuu tulevaisuudessa. Muuten ei ole kuin hyvää sanottavaa ensimmäisestä kookosöljytestissä, sain juuri kaipaamani tehon. Jämäköitti kuivattamatta.
Cogito ergo doleo.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

Mää olen aivan ihastunut kookosöljyyn ja pyrinkin tekemään öljytehohoidon kerran viikossa. Jätettävänäkin toimii hyvin, kunhan ei vain innostu annostelemaan liikaa ja aiheuta wetlook-efektiä.  ;D Oma kokemukseni öljyn peseytymisestä on se, että oliiviöljy ei tuntunut peseytyvän oikein millään pois, kun taas kookosöljy lähtee helpommin. Kuitenkin itselläni suurimman eron on aiheuttanut se onko öljy levitetty kuiviin vai kosteisiin hiuksiin. Kosteisiin hiuksiin levitetty öljy peseytyy hiuksistani huomattavasti huonommin pois kuin kuiviin hiuksiin levitetty.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Eikös tuollainen moneen kertaan syväpuhdistavalla shampoolla pesu vähän nollaa ne öljyn vaikutukset? Kun sen öljynhän on tarkoitus muodostaa hiuksen pintaan kalvo, joka sulkee kosteutta hiuksen sisälle.

Mä itse levitän öljyn aina kosteisiin hiuksiin ja ainoastaan latvoihin. Muhittelen sitten puolesta tunnista tunteihin tilanteesta riippuen. Ja tosiaan hiuksia pestessä levitän kasteltuihin hiuslatvoihin öljyn päälle hoitoaineen ja hieron hetken. Sen jälkeen pesen tyven normaalisti shampoolla, mutta latvoihin asti en shampoota laita. Silti kaikki kokeilemani öljyt ovat huuhtoutuneet ongelmitta pois, ja hiukset ovat olleet pehmeät ja hoidetun tuntuiset, mutta eivät kuitenkaan lähmäiset. En tiedä sitten vaikuttaako asiaan öljyn levittäminen kosteisiin hiuksiin vai se, että laitan öljyä aika maltillisesti. Kuitenkin näin koen saavani öljymuhituksista parhaimman hyödyn irti.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Moneen kertaan syväpuhdistavalla pesu voi toki olla jo kaikille vähän liikaa, mutta mä ainakin kiinnostuin öljyistä ihan päinvastaisesta syystä kuin siitä, että hiusten pintaan jäisi kalvo. (Itse en halua latistuvien hiusteni pintaan paljoa ylimääräistä.) Mua kiinnostavat imeytyvät öljyt, eli lähinnä kookos, ja imeytymistä varten on kai kannattavaa laittaa öljy kuiviin hiuksiin. Ylimääräisen öljyn peseminen pois voi olla työlästä, mutta jos nyt ei ihan puhki tarvitse pestä, niin jotain hyötyä pitäisi olla kuitenkin saatavissa.
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Jenje, voi olla, että vaikuttaa. Toisaalta ei haittaa, kun haluan samalla haalistella tätä hiusväriä vaaleammaksi.
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Vuhi kirjoitti: Tuli tässä mieleen, että voisikohan hoitosuihketta tehdä itse? Mitäs tarvitaan, vettä ja öljyä? Mitä muuta? En oikein tiennyt, mihin tämän olisi voinut laittaa.
Miten tää toimii, kun vesi ja öljy eivät käsittääkseni sekoitu keskenään...? tuleeko suihkutellessa vain joko pelkkää vettä tai öljyä? Hauska idea kyllä, luomuöljystä ja vedestä tehty jätettävä hoitis - mikäs olis sen parempaa!
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

helmikuu kirjoitti:
Vuhi kirjoitti: Tuli tässä mieleen, että voisikohan hoitosuihketta tehdä itse? Mitäs tarvitaan, vettä ja öljyä? Mitä muuta? En oikein tiennyt, mihin tämän olisi voinut laittaa.
Miten tää toimii, kun vesi ja öljy eivät käsittääkseni sekoitu keskenään...? tuleeko suihkutellessa vain joko pelkkää vettä tai öljyä? Hauska idea kyllä, luomuöljystä ja vedestä tehty jätettävä hoitis - mikäs olis sen parempaa!
Olen lisännyt suihkutettaviin jätettäviin hoitoaineisiin itse vielä öljyä, esim. avokado- tai manteliöljyä. Ihan hyvin ovat toimineet hiuksissa, ja hoitavia ainesosia on nyt enemmän.

muksis, tuo on hyvä vinkki. Täytyykin kokeilla pestä hoitoaineella kookosöljy pois seuraavan kerran.
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Mäkin kokeilin kookosöljyn poistamista CO-pesulla ja toimi se vähintään yhtä hyvin kuin shampoo, luultavasti paremmin. Hiukset ainakin olivat ihanan pehmeät tuon öljy+CO-pesu-yhdistelmän jälkeen. Hoitoainetta kyllä kului avain tolkuton määrä. Kiitos vinkistä!
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mullakin avokadoöljy lähtee suhteellisen helposti hiuksista, ihan tavallisella shampoopesulla olen saanut ylimääräiset pois. Olenkin tässä viime aikoina ihan yllättynyt siitä, miten isoja eroja öljyillä tosiaan on. Se kookos kun tarraa mulla kiinni niin, ettei ole lähteäkseen yhtään millään... Toisaalta hyvin pienissä määrin kookos on kiva latvahoito, tykkään siitä esim. Lushin Shine So Brightissa.
1cFii, oma väri.
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Mä ostin vihdoinkin kookosöljyä jonkin aikaa sitten, ja olenkin nyt tehnyt suunnilleen kerran viikossa öljymuhittelun aluksi saunassa pyyhkeen kanssa ja sitten seuraavana aamuna pessyt pois. Lähtee ihan hyvin kun antaa shampoon hetken vaikuttaa (käytän palashampoota), pari kertaa joutunut kyllä pesemään toisenkin kerran. Jossain välissä tuppasi jo unohtumaan öljymuhittelut, ja nyttenkin aloin tehdä niitä lähinnä päänahan kunnon takia. Mutta toimii kyllä :ts Hiukset jääneet ihanan pehmeiksi. Kookosöljy ollut muutenkin käytössä ihana, tykkään tuoksusta  :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja nukka »

Taisin viimein keksiä toimivan keinon käyttää kookosöljyä hiuksissa :)

Olen siis jo aiemmin käyttänyt sitä jätettävänä ja toimii kyllä kun maltillisesti käyttää, mutta nyt ekaa kertaa onnistui "muhitus" kookosöljyn kanssa. Aiemmin olen onnistunut saamaan vain lähmäiset hiukset tai sitten tukka on näyttänyt entistä kuivemmalta ja sähköisemmältä. Nyt siis laitoin öljyä kuiviin hiuksiin, en märkiin niinkuin normaalisti. Annoin olla pari tuntia ja sitten suihkussa levitin hoitoainetta ja sen kanssa emulgoin huolellisesti :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Paikallisesta marketista löytyi Macadamia öljyä ja pitihän se ostaa kokeiluun. Ainakin tälle mun kuivalle hamppukasalle tuntuu toimivan ihan mukavasti (pesun jälkeen laittanut jätettävän hoitsikan sijasta kuivimpiin kohtiin). Kaikkein kuivimmat ja hapsottavimmat kohdat näyttävät paremmilta ja terveempiin kohtiin saa huimasti lisää kiiltoa. Maltilla kun pistää niin on saanut kiiltävän tukan joka ei kuitenkaan näytä öljyiseltä/rasvaiselta :T

Muhitteluun en ole (vielä) testannut, mutta sekin pitää kokeilla vielä heti tilaisuuden tullen.

Kookosöljyä en ole koskaan kokeillut niin siihen en osaa verrata mutta ainakin tähän asti tulokset ovat olleet paremmat kuin mitä kookoskermalla sai aikaan.

Ja vähän vielä lisää hehkutusta... Ihan suoraan naamaankin olen macadamiaa pistänyt ja hyvin toimi ihollakin  ;D ei jokailtaisena rutiinina ettei mene överiksi, mutta aina silloin tällöin kun iho tuntuu tavallista kuivemmalta. Imeytyy ihoon yllättävän hyvin.
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Kokeilin eilen ekaa kertaa avokadoöljyä muhituksessa. Pesin sen pois tekemällä kahdesti CO-pesun ja lopuksi pesin vielä shampoolla. Aamulla ainakin osa hiuksista oli silti rasvainen. Pisti vähän miettimään kyllä, että mikä näiden öljyhoitojen "nettovaikutus" hiuksille on, jos sitten pitää monia kertoja pestä että saa öljyn pois-kyllähän se peseminen kaiketi rasittaa hiuksia myös..? Mitä mieltä juurekset on?
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

^^ Mielestäni öljymuhittelu kannattaa jättää sikseen, jos sitä pitää vaivalla ja monella shampoopesulla hinkata aina pois. Jotenkin tuntuu että se shampoolla lotraaminen rasittaa paljon enemmän hiuksia kuin mitä öljymuhittelu hyödyttää.  ::)

Itselleni sopivin tapa on laittaa öljy pyyhekuivattuihin hiuksiin, saunassa pyyhkeen alla muhittelu ja suurimman osan huuhteleminen pois, tämän jälkeen jätän yleensä yön yli vielä ne jotka jää. Aamulla shampoota joutuu hetken pitämään päässä, kunnon hieronta, niin mulla ainakin lähtee. Käytän palashampoota, eli en tiedä onko sillä jotain merkitystä. Ennan lailla keskityn kuitenkin päänahkaan ja latvoihin enemmän kuin pituuksiin.

Kannattaa miettiä, laitatko esimerkiksi öljyä liikaa, jolloin se ei imeydy ollenkaan. Onko sillä merkitystä, laitatko märkiin, pyyhekuiviin tai kuiviin hiuksiin? Saattaisko lämpömuhittelu tepsiä (esimerkiksi juuri saunassa)? Vai oliskohan paras vaihtoehto sekoittaa öljy ja hoitoaine keskenään, jolloin se tietääkseni huuhtoutuu paljon helpommin pois  :) Eri tapoja löytyy!
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Ehkä tässä on eroja juuri hiusten laadussa, kun jotkut eivät tunnu saavan öljyä pois millään, ja esim. minä voin laittaa tuhdin kerroksen risiiniöljyä ja saada sen pois yhdellä vaahdotuksella. Vaahdotuksen tulee olla kyllä tosi huolellinen, shampoota menee enemmän kuin normaalisti ja myös latvat on käytävä läpi. Öljyn vaikutuksen näkee silti. Päälle normaalisti hoitsikat yms.
Vastaa Viestiin