Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Myös minä olen aiemmin jatkanut mm. XZ:n jätettäviä tipalla öljyä ja jotain perusrasvaa, Humektania tms.  :)
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mä en ole ikinä omissa sekoituksissa kokeilut kookosöljyä, mutta innostuin nyt siitä muutaman iherbin tuotteen perusteella. Millaista kookosöljy siis on koostumukseltaan, olisiko mitään toivoa saada se hoitoaineeseen sekoitettua vai onko liian jankkia?
Cogito ergo doleo.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja versicolori »

^ Kookosöljy menee nestemäiseksi lämmittäessä. Mikrossa lämmittää hetken ja sitten sekoittelee hoitoaineeseen. Pienen määrän voi myös lämmittää käsissä hinkkaamalla ja sitten käsien kautta sivelee hiuksiin.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Ihanaa, kiitoksia! Olin sivuuttanut kookosöljyn ihan kokonaan, kun joskus totesin, ettei se toimi ainakaan jätettävässä mulla ollenkaan (teki hiuksista kuivat korput). Poishuuhdeltavissa taas tekee ihanan jämäkäksi, kuitenkin sellaisella öljyisellä eikä kuivalla tavalla. Näyttäisi hieman suoristavankin luonnostaan latvoista taipuisia hiuksiani, joka on myös erittäin tervetullutta. :)
Cogito ergo doleo.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mulla on itse asiassa sama juttu kookosöljyn kanssa  :) Sellaisenaan hiuksiin jätettäessä korputtaa ja tekee hiuksiin muovimaisen pinnan, mutta pieninä määrinä jämäköittää just sopivasti lämpimissä tehohoitosekoituksissa.

Tuli mieleen, että en itse sekoita öljyjä valmiiksi hoitoaineeseen ja pulloon, joten en sitten tiedä, että muuttuuko kookosöljyn rakenne hoitoaineeseen sekoitettuna ja huoneenlämmössä seisomaan jätettynä  ??? Kohmettuuko kookosöljy kokkareiseksi hoitoaineen seassa...? Itse sekoitan nämä öljyhoidot erikseen ja käytän kaiken kerralla.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä kokeilin jonkin aikaa sitten ensimmäistä kertaa kookosöljymuhitusta. Laitoin kuiviin hiuksiin suunnilleen tunnin ajaksi ennen suihkua. Hieroin myös päänahkaan, kun halusin sitä vähän tehopuhdistaa. Mutta siis... Se ei vain millään peseytynyt pois. Pesin suihkussa kahdella eri shampoolla yhteensä viisi tai kuusi kertaa, ja öljy ei juuri hievahtanut. En enää kestänyt pestä useampaa kertaa, ja luovutin, ajattelin että ehkä se vielä vain tuntuu öljyiseltä mutta sitten kuivuu puhtaaksi. No ei. Hiusten kuivuessa huomasin niistä yhä lähtevän öljyä, ja menin uudestaan suihkuun. Kaivoin kätköistä pesevimmän shampoon, jonka löysin, ja jyystin vielä pari kertaa sillä. Kyllä se öljyisyys siitä sitten väheni, mutta tukka oli tietenkin paljon paskemmassa kunnossa kuin ennen koko hommaa.

Ehkä tein jotain väärin, en ole hirveästi perehtynyt tähän öljyhommaan, mutta ajattelin sitten, että ei tämä tällä tapaa ole muutenkaan mun juttu - tällaiset muhittelut siis. Löysinkin sitten itselleni sopivamman kookosöljyfiksin Faith In Naturen Coconut-shampoosta ja -hoitoaineesta. Myös Lushin Shine So Bright -latvahoidosta olen tykännyt, siinäkin on kookosöljyä, mutta sitä mulla ei just nyt kyllä ole. Kaikkiaan halusin kokeilla kookosta siksi, kun rasvoittuvan päänahan ja latistuvien hiusten kanssa en halua mitään pinnalle jäävää ja silottavaa, ja kookosöljyn kyky imeytyä houkutteli, kun hiukseni kuitenkin ovat kuivat ja kaipaavat hoitoa.
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Harmi, ettei kookosöljymuhitus toiminut sinulla :(. Riippuu näköjään hiuksista, toimiiko se vai ei. Minulla on paljon hiuksia, hiukset on vahvat ja yksittäinen hius ohut. Hiuslaatu suora. Mun hiuksille kookosöljystä on ollut todella suuri apu. Varsinkin, kun hiukset olivat kuivat ja tosi käsitellyt, tein 2 kertaa viikossa kookosöljyhoidon kuiviin hiuksiin. Annoin vaikuttaa hiuksissa 2 tuntia, ja pesin pois Herbinan syväpuhdistavalla shampoolla. Vaati 3 pesukertaa, että kaiken öljyn sai pois hiuksista.

Nyt olen haalistellut vaaleanruskeaa hiusväriä, ja tässäkin kookosöljy on ollut hyvä apu. Olen laittanut kuiviin hiuksiin kookosöljyä 2-3 tunnin ajaksi. Pesu syväpuhdistavalla. Päänahka tykkää öljystä myös. Hiukset on paljon kosteutetummat, kiiltävämmät ja pehmeät.

Voin jopa todeta, että mikään hoitoaine tai tehohoito ei ole ollut näin tehokas hiusten hoidossa ja huonokuntoisten hiusten elvyttäjänä, kuin kookosöljy. Jos hiukset ovat todella huonossa kunnossa, kannattaa kookosöljyä muhittaa useita kertoja viikossa tunteja kerrallaan. Minulla on käytössä Jarrow Formulas Extra Virgin kookosöljy (iHerbistä.)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Juu, en minäkään vielä kokonaan luovuttanut! ;D Hiukset kyllä tuntuvat ihanan pehmeiltä ja kosteutetuilta kaiken kookosöljypitoisen kanssa, pitänee vain löytää sellainen tapa käyttää sitä, ettei ole omalle hiuslaadulle ihan overkill (ja tule tuollaista sekundääristä vahinkoa). Mä luulen että mulla saattaa olla todella suljettu hius, siis low porosity, ja näihin ei vain helpolla imeydy yhtään mikään. Hius ei uppoa vesilasissa lainkaan ja useimmat hoitoaineet (joita enemmistö hehkuttaa) tuntuvat vain kuivattavan. Mulla on viimeisestä oman värin kasvatuksesta asti ollut se ongelma, että hiukset ovat tosi kuivat, vaikka sinänsä ihan ehjät, eikä haarahiuksia lainkaan. Ja mikään ei tunnu kosteuttavan. Nyt olen tajunnut alkaa vähän perehtyä asiaan tarkemmin, ja luulen että mun pitää pysytellä kevyissä ja hyvin huuhtoutuvissa tuotteissa ja antaa niiden vain ajan myötä kosteuttaa. Myös hoitis-hautomiset saunan lämmössä taitavat olla paikallaan. Kyllä mäkin sen kookosöljyn vielä johonkin väliin ujutan... :3
1cFii, oma väri.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Irtoaako muilta öljyhoitoja pestessä normaalia enemmän hiuksia? Multa lähti aika tukko kun pesin oliiviöljyä kolmella shampoovaahdotuksella.  :-\  Muuten hiukset tuntuu kyllä ihanilta nytten.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Minulta irtoaa myös hiuksia öljyn pesun yhteydessä :-\. Onko kyse sitten useista pesukerroista..
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ Kyllä minultakin lähtee, mutta en pidä sitä ollenkaan huonona juttuna. Ainakin mulla ne siis tosiaan irtoavat, eivätkä katkea, joten nehän ovat vain hiuksia, jotka pian olisivat irronneet joka tapauksessa. Kunhan nyt ei puoli päätä kerralla tyhjene, niin saavathan nuo kasvun lopettaneet lähteä, jotta alkaa uutta tulemaan. Luulen että ainakin itselläni se johtuu enemmän öljyn liuottavasta vaikutuksesta kuin useammasta shampoopesusta, mutta varmastihan kaikki toiminta siellä päänahassa edesauttaa niiden "eläkkeellä olevien" hiusten irtoamista.
1cFii, oma väri.
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Täällä moni tuntuu pesevän öljymuhituksen jälkeen hiukset useamman kerran ja joku jopa syväpuhdistavalla. Oletteko kokeilleet pienemmällä pesumäärällä?

Laitoin eilen cassia henna + hyyvin reilu loraus rypsiöljyä päähän. Muhitin saunassa ja huuhtelin hyvin. Pesin pään kananmunalla johon olin sekoittanut pikkutipan shampoota. Ja ihan puhtaat ovat. Kun pesen shampoolla niin yksi vaahdotus riittää hyvin.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Riippuu siitäkin, paljonko öljyä laittaa hiuksiin. Viime kerralla laitoin tosi paljon, ja ei meinannut lähteä kunnolla pois. En tykkää siitä niljakkaasta tunteesta, mikä hiuksiin saattaa jäädä öljyämisen jälkeen, niin pesen sitten useaan kertaan syväpuhdistavalla. Jos öljyä käyttäisi vähemmän, niin varmasti riittäisi 1-2 normaalia hiustenpesua.
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Totta, mutta itse ainakin käytännössä uitan hiukset öljyssä ja hyvin peseytyy. Mutta kaikkien hiukset ovat tosi erilaisia ja kokeilemalla selviää :) Mutta jos joku ekaa kertaa kokeilee öljyjä niin voi lähteä siitä, että se peseytyy yhdellä kerralla tai sitten ei. Ja tietenkin jos on lähdössä jonnekin niin varman päälle on hyvä pelata. Öljyissä en tässä suhteessa ole huomannut eroja.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mä taas olen huomannut nimenomaan eroja eri öljyjenkin välillä. Avokadoöljy peseytyi multa ihan helposti parilla kevyellä pesulla (mieto normishampoo), kun taas kookosöljy ei meinannut irrota millään. Hiuslaatu (edit: siis sen öljyn laadun ohella) varmasti oli ratkaisevassa roolissa, kun öljyn määrä ja olosuhteet olivat ihan samankaltaiset. Mutta ei tietenkään kannata tosiaan sääntönä olettaa, että öljy vaatii puolentusinaa pesua, vaan pestessä tietty tunnustella, milloin hiukset ovat riittävän puhtaat.
Viimeksi muokannut evergreen, 13 Syys 2014, 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin