Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ Yleensähän kookosöljy ei tuolla lailla jämähdäkään, mutta sulla taisi olla jokin toinen katastrofi siinä alla, jota tuolla hoidolla oli tarkoitus yrittää korjata? Kuulostaa niin uskomattoman vaikealta ongelmalta (muistellen aiempia kirjoituksiasi toisessa ketjussa) että minä luulen, että voisi olla viisainta tarttua saksiin (tai hyväksyä vaurioiden pysyvyys)? Tosi mielenkiintoista olisi myös nähdä kuva!  :) Tilanteessasi on aika vaikea neuvoa mitään erityistä tehoainetta, kun ei tosiaan kuulosta miltään ihan tavalliselta probleemalta. Omaan korvaani huolestuttavinta muistaakseni oli se "lähmä", joka kipusi vaurioituneista osista alunperin terveeseenkin juurikasvuun?

Itselläni viimeisimpänä öljykokeiluna on nyt puhdas e-vitamiiniöljy, joka on tosi jankkia. Vaikuttaa kyllä aika lupaavalta. En ole minäkään oikein huomannut mitään erityisen hienoa öljyissä, käytän kyllä kookosöljyä toisinaan kiillotuksessa ja melkein aina suojaamassa ennen shampoopesua.
Viimeksi muokannut kaarina, 17 Touko 2014, 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mulla on edelleen aika ristiriitaiset ajatukset öljyjen suhteen. Haluaisin niitä käyttää, mutta tuntuu etteivät sitten kuitenkaan passaa mun hiukselle tai en osaa käyttää niitä oikein. Laitoin edellisenä iltana hiuksiin vähän reilummasti karitevoita ja hiukset letille. Seuraavana iltana pesin normaalisti hiukset ja jätettävänä laitoin vielä ihan pienen määrän karitevoita. Kuivattuaan hiukset olivat jotekin hapsuiset ja kuivan oloiset.

Nukkumaan mennessä suihkein vielä jotain tavallista jätettävää tukkaan ja seuraavana päivänä olivat kyllä sitten ihan hyvännäköiset.

Te joilla öljyt ja etenkin karitevoi toimii niin millaiset hiukset teillä on? Mulla itselläni on aavistuksen luonnonkihara, hento ja värjäämätön hius.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Mulla ei tätä nykyä öljymuhittelut ole enää niin hyväksi, epäilen syynä käsittelemätöntä hiusta. Pidin taukoa jonkin aikaa öljymuhitteluista ja ennen taukoa muhittelin saunassa tai yön yli, ja sillon tuli aina ihanan pehmeät ja kiiltävät hiukset. Nykyään öljy tuntuu jämähtävän hiuksiin eikä enää lähde shampoolla kuten normaalisti  ??? Shampoota en ole vaihtanut. Voisin koittaa sekoittaa hieman jojobaöljyä jätettävään, mutta tuntuu nyt siltä että koko hiuksiin on turha laittaa koska useat shampoopesut jälkeenpäin rasittaa hiusta sitten enemmän.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Mulle öljyt on jääneet käyttöön enää osana hiustenpesua. Liukuvärjäysten jäljiltä latvat on kunnon puolesta ihan eri paria tyven kanssa, joten suojaan ne öljyllä ennen shampoota. Tällä tavalla saa hämmentävän hyvin feikattua damagen piiloon ja kaksihaaraiset estettyä, plus uskallan käyttää rasvoittuvalle päänahalle sopivia pesevämpiä shampoita :)
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja nukka »

Teki mieli tehdä jonkunlainen öljyhoito hiuksille, joten levitin kookosöljyä kosteaan tukkaan. Sitten suihkumyssy, lämmitys föönillä ja vielä pipo päähän. Pari tuntia annoin muhia ja sitten vielä saunan lämmössä istuin hetken. Normaali shampoopesu lopuksi. Katsotaan aamulla mikä on lopputulos, mullahan ei yleensä ole nämä öljykokeilut onnistuneet, joten mielenkiinnolla odotan aamua.. ::)

Pituudet jäivät melko öljyisiksi, olisi pitänyt enempi shampoon kanssa vaahdottaa. Mitään suurta ahaa elämystä en tästäkään öljykokeilusta saanut.
Viimeksi muokannut nukka, 09 Elo 2014, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ainokainen

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla on hyvin lasimainen, suora hius. Mulla ei öljyt toimi jätettävänä eikä muhitteluissa ollenkaan, mutta hoitikseen sekoitettuina ihan ok. Erityisesti rypäleensiemenöljy hoitsikkaan sekoitettuna toimii mulla, se tuntuu jotenkin jämäköittävän hiusta. Muut öljyt mulla vaan lähinnä lähmää.  :-\
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Olen sekoittanut manteliöljyä ja avokadoöljyä (erikseen) kahteen suihkittavaan jätettävään hoitoaineeseen. Ovat toimineet mun hiuksissa tosi hyvin; hiukset on saaneet kosteutta takaisin, ja tuo auttaa myös aamuisin hiusten lievään pörröisyyteen (johtuu ehkä kuivuudesta.) Nuo öljyt toimii hyvin: eivät lähmää hiusta, koska itse suihkittavassa jätettävässä ei kauheasti ole hoitavia/lähmääviä ainesosia, ja itse öljyt ovat kevyitä. Halpaa ja hyvää.

Kookosöljyä olen käyttänyt kuivaan hiukseen laitettuna ennen shampoopesua (suojaa hyvin latvoja pesun aikana.)
Myös hiuksen vaurioituneimmissa kohdissa olen käyttänyt kookosöljyä, ja laittanut latvoihin jätettäväksi. Toimii sekin.

Hiuksia on paljon, yksittäinen hius on ohut (mutta kampaajan mukaan mulla on vahva hiuslaatu). Suorat hiukset, kuivuutta ja rakennevaurioita.

Viimeksi muokannut Kristiina, 09 Elo 2014, 07:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Pitääpä munkin kokeilla tuota öljyn sekoittamista suihkittavaan. En ole uskaltanut kun pelkään että lähmää.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Millaiseen suhkittavaan noita kannattaa sekoittaa, ettei se öljy vaan jää kellumaan siihen päälle? Vai ravistatko Kristiina vaan aina ennen suhkimista?
Cogito ergo doleo.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Ravistan pulloa aina ennen käyttöä, ja tietenkin kunnolla, kun olen laittanut öljyn sinne :). Mulla on toiminut marketin suihkejätettävistä Herbina Marja Spa, johon olen lisännyt öljyä. On toiminut myös NK Nuage Kids Detangling Spray Awesome Orange-suihkittava jätettävä (ostettu Tokmannilta, ilmeisesti saa vain sieltä.)
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ajattelinkin just tuota Herbinan Marja Spa:ta tähän kokeiluun :D Mulla on pullo sitä kaapissa, mutta en kauheesti käytä koska se ei ole kovin tehokasta mun hamppuun.

Kuinka paljon laitat öljyä tuon kokoiseen pulloon? Pari tippaa vaiko kunnon turaus? Mulla sattuu olemaan avokadoöljyä, voin sillä kokeilla.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^No hyvä :D. En tarkkaan muista, laitoinko koko pullon manteliöljyä siihen, mutta kyseessä oli kuitenkin tosi pieni pullo (se Pienen Tuoksukaupan öljy). Hmm.. taisin kaataa koko pullon, koska manteliöljyä en ollut avannut aikaisemmin.
Mutta kokeilemalla selviää, voithan sä kaataa sittemmin lisää. Ja mun hiukset on niin kuivat varsinkin pituuksista, ja purkkamaiset osittain, että ei lähmää yhtään.

Lullah

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Pitäisi kait itsekkin ostaa tuo MarjaSpa suihke ja sekoitella öljyjä sekaan. Olen nyt käyttänyt öljyjä oikein kunnolla, kun tavoitteena on helliä vaalennuksesta kärsinyttä hiusta ja samalla muhitella suoravärejä pois. Pitänee kyllä käydä ostamassa muutakin, kuin kookos- ja oliviiöljyä ihan vaan kokeilun nimissä. Hiukset on vain tykänneet ja kun töissä pitää olla kiinni, niin minulla on nyt joka päivä öljyä hiuksissa muhimassa nutturan sisällä :D Ehkä nämä eivät nyt ihan räjähdä tuon vaalentamisen ja pian vastassa olevan värjäyksen takia.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Tuli tässä mieleen, että voisikohan hoitosuihketta tehdä itse? Mitäs tarvitaan, vettä ja öljyä? Mitä muuta? En oikein tiennyt, mihin tämän olisi voinut laittaa.
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Luettelit just mun jätettävän. :D Oon jatkanut siis melkein loppunutta iHerbin jätettävää vedellä ja öljyillä. Jos paremmantuoksuista haluaa niin ainakin aromaattisia öljyjä (? siis niitä mitkä tuoksuu hyvälle) voi tipauttaa sekaan.
Vastaa Viestiin