Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Pulla
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Marras 2012, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Pulla »

Mun karheat semikiharat hiukset tykkää eniten ihan perus rapsiöljystä paljon enemmäin kuin kookoksesta tai oliiviöljystä. Peseytyy myös helposti pois ja seuraavana päivänä hiukset kiiltää mutta ei mitenkään raskaat.  :ts
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Ootko huomannut eroa rypsin ja rapsin välillä? Vai ootko vain vedellyt rapsia hiuksiin? Käytin joskus rypsiöljyä ja se oli ihan jees, mietin että onko noilla kahdella jotain eroa hoitotehoissa jne.
Pulla
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Marras 2012, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Pulla »

^ Oon käyttänyt kumpaakin, mutu olisi sellainen, että rapsi antais vähän enempi kiiltoa.
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Kiitos! :D

Muhittelijat, miten muhitatte öljyjänne? Mä muhitan niin että ensin laitan kaupan hedelmäpussin, siihen päälle ohuen, tiukahkon tuubihuivin ja siihen vielä pipon. Öljyä valskaa joskus aika paljonkin ja viritelmä liikkuu yön aikana. Pitääkö suihkumyssy paremmin vai käytättekö jotain muuta?
Vaseline

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vaseline »

Miten kookosöljyn saa pois hiuksista? Olen pessyt jo 2 kertaa eikä lähtenyt. Kävin  siis kAmpaajalla ja tukkaan laitettiin pullasudilla öljyä. Lisäksi hiukset tuntuvat kovilta ja karheilta? Hiukseni taitavat inhota proteiinia
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

höpönasu kirjoitti: ^ Kiitos! :D

Muhittelijat, miten muhitatte öljyjänne? Mä muhitan niin että ensin laitan kaupan hedelmäpussin, siihen päälle ohuen, tiukahkon tuubihuivin ja siihen vielä pipon. Öljyä valskaa joskus aika paljonkin ja viritelmä liikkuu yön aikana. Pitääkö suihkumyssy paremmin vai käytättekö jotain muuta?
Tuon sun muhitus-viritelmä kuulostaa hyvältä. Mä olen muhittanut kookosöljyä vaan niin, että kuiviin hiuksiin ja suihkumyssy päähän. Kyllähän se jossain vaiheessa alkaa vähän valumaan päätä pitkin se öljy. Yön kestävää muhitusta öljyllä en ole tehnyt, kai ajattelen että miten se liuottaaa väriä pois hiuksista..
Vaseline

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vaseline »

Ikinä en kyllä enää anna laittaa kookosöljyä tukkaan. Olen nyt yht. Pessyt tukan 4 kertaa lämpimällä vedellä ja cutrinin sensitivellä ja suihkusta tullessa etuhiukset olivat aivan likaiset eli öljyisen. Myös käsissä on tahmea kerros  vaikka pesin ne fairyllä. Mun hienolaatuinen tukka ei kestä noin paksua öljyä, oliivi oli paljon parempi. Sanoin kyllä nuorelle kampaajalle öljyn levitysvaiheessa että pelkään että tämä ei lähde pois, ja niinhän siinä kävikin...
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Itse laitan nykyään vaan elmukelmua löysän pipon. Tosin muhitan pääsääntöisesti aamu/päiväsaikaan.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja SC »

Avokadoöljy toimii kuivassa vaalennetussa tukassa kuin unelma! Sekoitin sitä reilusti XZ mustaherukka hoitoaineeseen (pullossa taisi olla myös glyseriiniä) ja pidin saunassa päässä puolisen tuntia. Olin varautunut siihen, että saan repiä hiukst auki kun tukka on kuivunut, mutta se olikin ihan pehmeä eikä yhtään takkuinen, ei edes latvoista.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Risiiniöljystä ei ole kyllä tullut suosikkia. Se on ihan kauhean paksua ja tahmeaa ja siksi vähän hankala levittää, ja lisäksi se haisee aikalailla sellaiselle asunnolle, jossa on tupakoitu paljon sisällä, tosi tunkkainen haju. Pitkiin muhituksiin olen miksannut sitä kookosöljyyn ja heittänyt sekaan vielä ronskisti piparminttuöljyä peittämään hajua, mutta aika ikävä se silti on.

Alan muutenkin vähän kyllästymään tähän, että en huomaa öljyistä olevan kauheasti apua hiuksilleni käytännössä. Vaikka hius on kuiva ja huokonen ja tuntuu imevän kyllä kaikki öljyt sisäänsä ihan samantien, ei se sitten kuitenkaan tunnu mitenkään erityiseltä muhitusten jälkeen. Kuitenkin ne katkeilevat ja murenevat ja tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olen ajatellut, että ei siitä muhittamisesta nyt haittaakaan ole, mutta kyllä se motivaatiota laskee, kun ei mitään tuloksia näy.

Varsinkin, jos joutuu siinä sivussa koko yön haistelemaan tuhkakupilta tuoksahtavaa päätä.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Vaseline kirjoitti: Miten kookosöljyn saa pois hiuksista? Olen pessyt jo 2 kertaa eikä lähtenyt. Kävin&nbsp; siis kAmpaajalla ja tukkaan laitettiin pullasudilla öljyä. Lisäksi hiukset tuntuvat kovilta ja karheilta? Hiukseni taitavat inhota proteiinia
Käyttävätkö kampaajatkin asiakkailleen öljyjä? Olen luullut niiden olevan vain "kotikampaajien" harrastus&nbsp; ;D Pullasudilla?
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

bubbs kirjoitti: Alan muutenkin vähän kyllästymään tähän, että en huomaa öljyistä olevan kauheasti apua hiuksilleni käytännössä. Vaikka hius on kuiva ja huokonen ja tuntuu imevän kyllä kaikki öljyt sisäänsä ihan samantien, ei se sitten kuitenkaan tunnu mitenkään erityiseltä muhitusten jälkeen. Kuitenkin ne katkeilevat ja murenevat ja tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olen ajatellut, että ei siitä muhittamisesta nyt haittaakaan ole, mutta kyllä se motivaatiota laskee, kun ei mitään tuloksia näy.
Mä en käytä öljyjä muuta kuin pikkasen jätettävään sekoitettuna, silloin toimivat aivan mahtavasti. Mullakin muhittelut on tuntuneet pelkästään turhilta, ja shampooseen sekoitettuna rasittaneet päänahkaa. Nykyään miksailen jätettäviä kaavalla kosteuttava jätettävä 1/3, avokadoöljy 1/3, ja silikoninen hoitoöljy 1/3. Suosittelen kokeilemaan vaikka sekoittamalla kämmenelle pieni kokeiluerä!
Cogito ergo doleo.
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

iHerbin suihkumyssy on ollut oikein kätevä kapistus äljymuhitteluissa ja suojaamaan hiuksia suihkussa kun ei ole niitä halunnut kastella. Kyseinen myssy saisi olla inan isompi ellei näitä oikeasti ole tarkoitus pitää ihan hiusrajan tuntumassa. yös muhituspipon laittaminen tähän päälle ja sen paikalleenasettelu saa myssyn liikahtamaan jolloin se täytyy asetela uudelleen. Öljyvuotoja (;D) ei ole ollut ja pysyy hyvin paikoillaan verraten hedelmäpusseihin jotka valuivat varsinkin yöllä.
:ts
Vaseline

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vaseline »

Kävin siis erikoiskampaamossa Helsingin keskustassa. Minulle laitettiin märkiin hiuksiin "pullasudin" tyyppisellä sudilla hiuksiin neitsytkookosöljyä. Nuori tyttö, joka laittoi öljyn laittoi sitä todella paksun kerroksen eli pienen kipollisen. Olin huolissani saako sen pestyä pois. Kookosöljyn annettiin vaikuttaa myssyn alla 30 min. Sitä ennen latvoihin oli suihkutettiin redkenin catia alle. Lopputulos: hiukset ovat viikkojenkin jälkeen rasvaiset ja niissä on kova korppumainen pinta. Kookosöljy on proteiinirikasta ja siihen lisäksi proteiinisuihke cat, latvat ovat tosi hauraat. Aikaisemmat hiusongelmat ovat pientä tähän verrattuna. En ymmärrä miksi öljy laitettiin märkiin hiuksiin, itse olen aina laittanut kuiviin hiuksiin ohjeiden mukaan. Lisäksi hiuksistani on valkea kerros ja hiuksia on vaikea pestä kun kookosöljy kovettuu heti kun laitan hiuksiin viileämpää vettä. En ymmärrä miten saan nämä kuntoon...
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olen nyt tässä parin vuoden ajan kokeillut erilaisia öljymuhituksia, oliiviöljyä, kookosöljyä, argania, rypäleensiemenöljyä, risiiniöljyä... tuossa varmaan suurin osa. Mielestäni eivät ole hiusten yleiseen kuntoon liiemmin vaikuttaneet, ehkä parasta on se, että samalla tulee annettua itselle rentouttava päänahkahieronta ja saa harjattua takut pois mun karvapehkosta helposti.

Tilasin nyt iHerbistä avokadoöljyä ja ajattelin sitä vielä kokeilla. Öljyhoidot eivät siis ole auttaneet mun kuivaan luonnonkiharaan sillä tavoin kuin olisin toivonut, mutta varmaankin muhittelen jatkossakin, ei siitä haittaakaan ole&nbsp; ;D Toivoisin niin että löytyisi joku aine, jolla mun luonnostaan korput latvat saisi edes hiukan paremmiksi.
Vastaa Viestiin