Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
yvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:07

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja yvi »

Mun pitäis saada kaivoveden raudan aiheuttama vihreys pois vaalennetuista hiuksista. En malttanut odottaa että nettikauppa-tilaus saapuisi kun luin että ihan Herbinan syväpuhdistava toimisi samalla tavalla kuin nuo kalliimmat tarkoitukseen olevat shampoot. Lähimarketeista ei löytynyt Herbinaa mutta Biozellin vastaava kyllä. Nyt sitten testaan sitä, että onko mitään vaikutusta.

Myöhemmin: Jee! Poisti vihreyttä huomattavasti. Supertyytyväinen. :) Tää täytyy ottaa sitten varmaankin säännölliseen käyttöön niin ei pääse rauta kertymään.
Viimeksi muokannut yvi, 24 Kesä 2013, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla on ollut useampi pullo Herbinaa, mutta nykyään sen teho ei tunnu riittävän oikein mihinkään. Käytän syväputsaria silloin, kun päänahka ja hiukset tuntuvat kerrostuneilta ja rasvoittuvat nopeammin ja yleisesti sellainen vähän töhnöinen fiilis, johon normipesu ei auta. Viime aikoina Herbinankin jäljiltä on vain peruspuhdas olo.

Osaisiko joku verrata Herbinaa Dermosilin syväpuhdistavaan (joitakin kokemuksia löytyi haulla)? Tai vinkata jotakin muuta suht edullista syväpuhdistavaa, joka ei tee hiuksista pahasti takkuisia pesuvaiheessa, mutta puhdistaa kuitenkin perusteellisesti. Hiusvärin kulumisella tai ainesosilla ei ole juuri merkitystä.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Mä olen kokeillut kumpaakin ja mulla Herbina takuttaa todella paljon, mutta peseekin kyllä narskuvan puhtaaksi. Dermosilin syväputsari oli mun tukassa aika perus, ei takuta läheskään yhtä paljon ja pesee tehokkaasti, mutta ei aiheuttanut mulla mitään suuria ihastumisen tunteita. Nyt oon käyttänyt Four reasonsin syväputsaria jolla tulee todella puhdas olo, takuttaa kylläkin mutta vähemmän kuin Herbina. Lushin I love juicy pesee myös syväputsarin veroisesti, se on mun lemppari jota säästelen erityistilanteisiin :D Harmi ettei marketeissa ole enempää syväputsareita, ainoat taitaa olla Herbina ja Biozell.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mulla on se I Love Juicy ihan arkikäytössä latistuville hiuksille, ja sitä voi kyllä tosiaan suositella syväputsariksi kelle tahansa. Ei takuta, eikä pahemmin kuivata, ja päänahkakin tulee aidosti puhtaaksi kaikesta köhnästä. Ei kyllä tietty ole sitten kauhean halpaakaan, mutta ei Briteistä tilattuna pahakaan, 250 grammaa on vähän reilut 10 puntaa, ja riittoisaahan se onneksi on myös. Ja se tuoksu...  :l
1cFii, oma väri.
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

Kuulin aika mielenkiintoisen jutun tässä pari päivää sitten työnantajaltani. Hän oli joskus kauan sitten saanut muistaakseni mummoltaan vinkin, että kun vesi oli värjännyt vaaleat hiukset vihreiksi niin Fairylla kun pesee niin vihreys lähtee pois - ja niinhän se oli lähtenyt. Tämä työnantajani pesee kuulemma tukkansa kerran kuussa Fairylla, jotta kaikki muotoilutuotteiden jäämät puhdistuu kunnolla tukasta pois. Jotenkin en silti itse haluaisi omaan päähäni Fairya laittaa, vaikka kyllähän tuo toisaalta aika mielenkiintoiselta vaikuttaa. :D Onko täällä joku joka on pessyt astianpesuaineella kuontalonsa? ;D
1a F ii
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Amaryllis kirjoitti: Kuulin aika mielenkiintoisen jutun tässä pari päivää sitten työnantajaltani. Hän oli joskus kauan sitten saanut muistaakseni mummoltaan vinkin, että kun vesi oli värjännyt vaaleat hiukset vihreiksi niin Fairylla kun pesee niin vihreys lähtee pois - ja niinhän se oli lähtenyt. Tämä työnantajani pesee kuulemma tukkansa kerran kuussa Fairylla, jotta kaikki muotoilutuotteiden jäämät puhdistuu kunnolla tukasta pois. Jotenkin en silti itse haluaisi omaan päähäni Fairya laittaa, vaikka kyllähän tuo toisaalta aika mielenkiintoiselta vaikuttaa. :D Onko täällä joku joka on pessyt astianpesuaineella kuontalonsa? ;D
Tässähän pitää huomioida se että tiskinpesuaineet eivät todellakaan ole iholle hyväksi. Oikeestihan pitäis tiskatakin hanskat kädessä, mutta tiedän että esimerkiksi itse en tee niin  :-\ (ja sen kyllä huomaakin mun käsien ihosta)  Myös se että tiskipesuainetta on vaarallista saada silmiin, sen sisältävät aineet voi ihan oikeesti heikentää/tuhota näkökykyä.

Syväpuhdistajana se kyllä toimii, hiuksia ajatellen. Mulla on kavereita jotka ovat kokeilleet. Yhden tyypin hiukset näytti astettaa vaaleammalta tällaisen operaation jälkeen  :o  Mutta ongelmana on juurikin se että päänahan iho on herkkä ja voi joillakin reagoida pahemmin kuin toisilla. Ärsyyntynyt päänahka tai lisääntynyt hiustenlähtö saattaa olla seurauksena tällaisesta kokeilusta.

Henkilökohtaisesti en uskaltais kokeilla, enkä näe mitään syytäkään, kun on oikeesti tuotteita mitkä ovat tarkoitettu hiuksien syväpuhdistukseen. Jos kuitenkin päätät kokeilla, laimenna vaikka sitä tiskinpesuainetta ja ole todella huolellinen kun huuhtelet ettei valu naaman yli.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^^ En ole itse kokeillut, mutta useimmat käsitiskiaineethan ovat ihan simppelillä vesi+tensidit+hajusteet+säilöntäaineet -reseptillä tehtyjä, eli samalla idealla kuin kaikki muutkin tavanomaiset pesuaineet. Tensidien valikoima ja pitoisuus on vain suurempi kuin (syväpuhdistavissakaan) shampoissa. Toimivat varmasti supersyväpuhdistavina pesuaineina, mutta useimmille kyllä varmasti riittäisi hiuksille tarkoitettu syväpuhdistavakin.  :)
1cFii, oma väri.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^En ole tuollaista vinkkiä kuullut tai itse kokeillut, mutta olen kyllä kuullut neuvon pestä kasvot Fairylla  ::). Onneksi tapa ei jäänyt käyttöön muutaman kokeilukerran jälkeen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
qira

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja qira »

Mirkka kirjoitti: Myös se että tiskipesuainetta on vaarallista saada silmiin, sen sisältävät aineet voi ihan oikeesti heikentää/tuhota näkökykyä.
Tästä todisteena toimiiki hyvin se että entinen ala-aste aikanen luokkakaveri oli saanu nuorempana astianpesuainetta silmään ja sen takia on siis lähes kokonaan lähteny näkö siitä silmästä. Ellei peräti kokonaan? En koskaan kehannu kysyy. Oli kuitenki joku erikoisvalmisteinen linssi pitäny teetättää.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mä en kans missään nimessä pesis hiuksia / ihoa astianpesuaineella. Pakkauksissahan on se ihoa ärsyttävän aineen X-merkki, ihan syystäkin. Mulla alkaa kädenselät punoittaa jos tiskaan perustiskiaineella, ekoainetta iho sietää vähän paremmmin. Mutta silti pitäisi tiskata hanskat kädessä. Ei nuo pesuaineet ole iholle tarkoitettuja, koska niiden tarkoitus on poistaa todella vaikeita tahroja pinnoilta jotka sen kestää. Seuraavaksi joku varmaan keksii valkaista tukkansa kloriitilla. ::)
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja enna »

Kokeilin ensimmäistä kertaa Herbinan syväpuhdistavaa shampoota ja se joutuikin tosikoitokseen, kun pesin öljyt pois koko tukasta. Pesi tosi hyvin mutta myös hellävaraisen tuntuisesti, positiivinen kuva jäi ainakin ensimmäisen käyttökerran jälkeen :)
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Onko jotain toista tavan kaupasta saatavaa syväpuhdistavaa shampoota kuin Herbinan? Mulle ei ole silmään osunut, vaikka oon useamman kerran yrittänyt katella eri kaupoissa. Mulla on nimittäin tullut aivan ihme ongelma keväästä lähtien. En ole käyttänyt mitään muuta muotoilutuotetta tukkaan kuin hiuskiinnettä ja mulla on alkanut olemaan ihan lähmäisen tuntuinen tukka pesun jälkeen kuivuttuaan. Tangle teezerillä harjaan tukan ja sen reunoihin jää töhnää, en ymmärrä miten voi olla mahdollista, kun luulisi hiusten olevan nyt puhtaammat ilman ylimääräisiä tököttejä?&nbsp;

Tuon herbinan siis ostin jokunen viikko sitten ja ei se kyllä minusta ole ihmeitä tehnyt, ihan yhtä lailla töhnää tukassa vieläkin&nbsp; :-[ Tohon lähmätukkaan lisättynä vielä ajoittainen hilseongelma, niin tykkään tosi paljon mun kuontalosta&nbsp; :P
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Biozellilla ainakin on. Itse en tosin ole sitä testannut, joten tehosta en osaa sanoa. Munkaan mielestäni muuten tuo Herbina ei kovin hyvin puhdistanut.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Lullah

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Biozell puhdistaa mielestäni hyvin, mutta vaikea verrata, kun en ole muita kokeillut. Vaahtoaa paljon ja jää kyllä sellainen olo että hiukset on viimesenpäälle puhdistetut kaikesta mönjästä. Siihen sitten kunnon hoitoaineet perään niin hyvä tulee :) olikos n. 7-8e Prismassa kun ostin?
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Syväpuhdistajat (muotoilutuotteiden jäämät)

Viesti Kirjoittaja enna »

^^^Jos Biozellin ja Herbinan syväputsareita vertaa, niin kyllä Biozell äreämpi on. Herbina tuntui siltä, että olisi normaalia, ehkä vähän voimakkaampaa shampoota olisi laittanut päähän, mutta biozell kyllä tuntui päänahassa (varmaan menthol), tosin hyvällä tavalla omasta mielestä.

Eli jos Herbina ei pure, niin kannattaa sitä biozellia kokeilla.
Vastaa Viestiin