Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Sopivan hiusvärisävyn valinta (kylmä/lämmin)

Viesti Kirjoittaja Choko »

^Oho, toihan kuulostaa melkein multa! Ihoni on vaalea, mutta selvästi keltapohjainen. Kasvot kuitenkin punertaa, välillä jopa niin, että kaupassa on pariin kertaan ehdotettu kylmää värisävyä olevaa meikkivoidetta, vaikka tiedän, että ihoni pohjasävy on vaalean kellertävä.
Silmät ovat vihreät/ruskeat. Riippuu tosi paljon valosta, monet luulee mun silmiä ruskeiksi, mutta kyllä ne vihreät ovat, niissä on vain "likaläikkyjä".  ;)

Noh, asiaan. Mun hiusten väri on luonnostaan "vaalean maantien harmaahko" ja niissä on paljon punapigmenttiä, joka tosin tulee näkyviin vasta värjäyksen myötä.

Olen kasvattanut hiuksiani melko pitkään ja nyt ne ylettää jo reilusti yli olkapäiden, latvat tosin käyneet läpi aika monta käsittelyä (kestovärejä, hennaa, raitoja…). Mulla on ollut viileähkön suklaanruskean väriset hiukset ja se väri sai paljon kehuja, toisaalta juurikasvu on ihan järkky, kun oma väri on paljon vaaleampi... :-\
Sitten kävi niin, että kampaaja mokas ja vetäs mulle väärän värin päähän ja siitä tuli tumman mahongin värinen, yäk!!! Sain ajan korjauskäsittelyyn, mutta hiukset jäi tosi vahvasti punaruskeiks. Harmittaa. Menin takaisin ja laitettiin vaaleita raitoja. Apuah! pohja säilyi siis punaruskeana, mut raidat on joko keltaiset (!!) tai niissä on vihertävää! ÄÄÄÄHH!!  :'( Vetäsin päälle kotona tuhkan sävyisen beigen, joka hieman hillitsi keltaisuutta ja ehkä vähän vaalensi tota punaista,  mutta lopputulos on siis edelleen ihan kamala.

Nyt en tiedä mitä tehdä, vetäiskö takasin sen viileän suklaanruskean vai tekiskö värinpoiston ja koittais päästä eroon tosta punasuudesta oikeasti. Silloin voisin mennä kampaajalle pyytämään perusruskean pohjan ja siihen vaaleahkoja raitoja. En kyllä tiedä onnistuisko se oikeasti ja meniskö hiukset ihan järkyttävään kuntoon...

Kohta teen kyllä mitä vaan päästäkseni eroon tästä hirvityksestä, kammottaa katsoa peiliin!!!  :'(
Auttakaa, kiltit!
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
Vastaa Viestiin