Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^ Ei kai rekun käyttö kovin monimutkaista ja vaikeaa ole. Käytännössä rekku on vain poishuuhdeltava hoitoaine, jossa on vähän enemmän rakennepaikkaavia ominaisuuksia.

Minä käytän rekkua niin, että pesen hiukset normaalisti (en omista varsinaista syväpuhdistavaa shampoota, mutta käytän jotain vähän pesevämpää shampoota). Pyyhekuivaan hiukset ja levitän rekun hiuksiin (koko päähän, koska hiukseni ovat käsitellyt ja karkeat, muuten laittaisin vain kuluneisiin osiin). Annan rekun vaikuttaa joko pakkauksessa sanotun ajan tai jos olen muhittelutuulella, niin muhittelen puolesta tunnista pariin tuntiin (=jonkun telkkariohjelman tai elokuvan keston ajan) suihkumyssyn ja pipon alla. Huuhtelen hiukset, kunnes kaikki hoitoaine tuntuu lähteneen hiuksista. Lopuksi levitän hiuksiin jätettävän hoitoaineen (koska teen sen aina muutenkin).

Toki voit tehdä CWC pesun niin, että jälkimmäinen hoitoaine on rekku, mutta onkohan tuosta ekasta hoitoaineesta mitään iloa, jos peset hiukset syväpuhdistavalla shampoolla. Se kun kuitenkin pesee sen ekan hitoaineen kokonaan pois.

Pikahoitista voi laittaa rekun jälkeen etenkin jos hiukset tuntuu karkeilta. Jätettäviä, latvahoitoja, öljyjä tms. voi laittaa ihan omien mieltymysten mukaan. Se rekku on tuossa vaiheessa jo tehtävänsä tehnyt.

Jos hiukset on kovin huonossa kunnossa, niin rekkua voi käyttää esim. kerran viikossa (riipuu tetysti hiustenpesutiheydestä). Jos hiukset alkaa tuntua kovin karkeilta ja kovilta rekkukäsittelyn jälkeen, niin kannattaa pitää vähän taukoa tai pidentää käsittelyväliä. Vaihtoehtoisesti voi ottaa käyttöön kosteuttavan tehohoidon.Saunan lämpö  tehostaa rekun vaikutusta, mutta hiukset kannattaa ehkä suojata pyyhkeellä, jos tykkää saunoa kovin kuumissa löylyissä.

En osaa sanoa miten rekkukäsitely juuri ennen värjäystävaikuttaa värjäystulokseen. Minä olen yleensä tehnyt rekkukäsittelyn n. viikkoa ennen hiusten värjäämistä.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

^ Kiitos! Olen taas hiukan viisaampi ::) Juu, kai sitä täytyy vain kokeilla ja katsoa mikä tuntuu itseltä hyvältä. Josko tänään sitten menisi rekkuneitsyys ;D
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Selleri

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Selleri »

Kysymys Tigin tuotteista; olen juuri ostanut isot pönikät O&H:n ja Dumb Blonden hoitoainetta. Tiedän, että O&H on ainakin erinomainen kosteuttaja, mutta voiko sen luetella myös rekuksi? Entäs Dumb Blonde?

En oikein osaa vielä ottaa selkoa noista sisällysluetteloista&nbsp; :-\
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Milly »

Oman kokemuksen perusteella en luettelisi OH:ta rekuksi. Se ei omaa hiusta juuremmikaan jämäköitä. Kosteuttavana se sen sijaan on yksi parhaimmista kokeilemistani hoitoaineista.

OT, mutta mistä tilasit?&nbsp; :)
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ei olisi pitänyt ottaa riskiä ja tilata keratiinia sisältävää suihkemaista jätettävää, jonka INCI:stä ei ollut mitään tietoa. Clynol Repair Remedy Leave-In Instant Keratin Filler oli tosiaan mulle ihan uusi tuttavuus, jonka bongasin eräästä englantilaisesta verkkolehdestä ja menin sitten tilaamaan sen ihan sokkona. Ei olisi pitänyt, sillä en voi tätä itse käyttää. Sopii varmasti hyvin sellaiselle, joka tykkää paksusta suihkemaisesta jätettävästä, joka saa sisältää myös silikonia.

Clynol Repair Remedy Leave-In Instant Keratin Filler INCI:

Aqua, Dimethicone, Dimethylacrylamide/Ethyltrimonium Chloride Methacrylate Copolymer, Stearamidopropyl Dimethylamine, Propylene Glycol/Dicaprate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Parfum, PPG-1 Trideceth-6, Methylparaben, Panthenol, PPG-1 Trideceth-6, Glycerin, C10-11 Isoparafin, Sorbitan Oleate, Cocodimonium Hydropropyl Hydrolyzed Keratin, Panax Ginseng Root Extract, Vanillin, Pantolactone, Hydrolyzed Keratin
kms

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja kms »

Onko kukaan käyttänyt Eclipsen Urban Coiffure London Boho Soho korjaavaa shampoota ja hoitoainetta? (en jaksanut lukea koko ketjua läpi enkä löytänyt haullakaan mitään) En tarkalleen tiedä mikä noista pullon kyljessä lukevista on tämän merkki mutta tollasta siinä lukee.. Onko tämä hyvä tuote? Mulla on vaalennetut hiukset, jotka on nyt aika heikossa hapessa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Rakennepaikkausta vai kosteutusta?

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Pelkkä nimi ei kerro mitään, INCI-listasta olisi enemmän apua.
kms

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja kms »

Kyllä toi shampoo ja saman merkin hoitoaine auttoivat mielestäni. Ennen niillä pesua muhitin hiuksia auringonkukkaöljy-perusvoide -sekoituksessa muutaman tunnin, liekö se auttanut yhtään.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja janniina »

Osaisikos kukaan kertoa, onko tällainen INCI hyvä?

Aqua, Cetearyl Alcohol, Glycerin,Isopropyl Palmitate, Biosaccharide Gum-1, Butyspermum Parkii (Shea) Butter, Panthenol, Isoquercetin, Glycoproteins, Morinda Citrifolia Fruit Extract, Ethylhexylglycerin, Hydroxypropyl Oxidized Starch PG Trimonium Chloride, Myristyl Myristate, Octyldodecyl PCA, Tetrasodium Glutamate Diacetate, Dicoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Lactic Acid, Behentrimonium Chloride, Salix Nigra (Willow) Bark Extract, Sodium Lactate, Sodium Chloride, Sodium Hydroxide, Sodium PCA, Propylene Glycol, Isopropyl Alcohol, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Parfum, Linalool, Limonene

Mulla on siis tällänen joku Repairhoitis ja mietiskelin, että mitenköhän mahtaa toimia... Mielipiteitä?
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Ellenia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 02 Tammi 2013, 14:43

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Ellenia »

Tilasin Mill Creekin rekun ja nyt varmistankin suunnittelemaani kaavaa: jos pesen hiukset normisti, isken rekun päähäni saunaan (10-15 minuutiksi siis) ja pesen pois ja laitan vielä kosteuttavan hoitsikan siihen perään. Näin ei varmaankaan voi mennä vikaan? En ole rekkua käyttänyt vuoteen, mutta hiukset ovat latvoista heikossa hapessa ja ainakin kosteutta tarvitsevat runsahasti. Ajattelin kuitenkin, ettei satunnainen (1 hoitsikkakerta per kk) rekkuilu voi tehdä huonoa. Takut yms. eivät sinänsä haittaa, kunhan hiukset eivät ala katkeilla.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer
extrasour

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja extrasour »

Menee ehkä vähän OT, mutta tietäisikö joku mistä tuota lanzan hair repair reconstructoria saisi halvalla? Beautybayssa on halvin löytämäni, mutta silti yli 15 euroa 125:stä millistä tuotetta tuntuu kamalan paljolta.. Yritin katsella noita litraisiakin EU:n alueelta mut menee aika hirveisiin hintoihin. Vivamondossa oli 27 e, mutta siitä ei voi tietää onko tuote aito ja tuleeko se jostain honkkareista et menee yli sen tullirajan.

Joicon rekku ei mun mielestä ollut mitään kovin ihmeellistä, eikä myöskään mill creekin keratin conditioner tehnyt kummemmin mitään, ja se on jotenkin hirveän kevyen tuntuista niin tuntuu että sitä saa laittaa aina ihan kamalasti..

Itsekin oon miettinyt että mitkä nykyään edes ovat niitä rakennepaikkaavia tuotteita, kun keratiiniahan on tosi useissa tuotteissa, niin mistä voi tietää onko tuote sitten rakennepaikkaava vai ei ?

EDIT Lanzan incissä oli hydrolyzed keratinin ja samankaltaisten sijaan keratin amino acids, onko noilla jotain eroja? Oon jostain syystä aina miettinyt mitä tapahtuisi jos tukan uittaisi ihan puhtaassa nestemäisessä keratiinissä&nbsp; ;D Netistä ainakin löytää ihan pelkkää "keratin amino acid":ia jota kai voi sitten lisäillä omiin shampoisiin yms.
Viimeksi muokannut extrasour, 23 Maalis 2013, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Säihke

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja Säihke »

En löytänyt haulla, mutta voisiko joku viisas tehdä listan (vaikka tämän ketjun ekaksi postiksi) että mitä ne rakennepaikkaavat aineet on? Keratiini ja proteiinit? Ko? Ja kookosöljy on kai myös rakennepaikkaava? Eikö?

Olisin tiedosta kiitollinen.&nbsp; :)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Tulin hehkuttamaan iherbin Mill Creekin rekkua!!! Yhtä hyvää, kuin Joicon rekku ja käy hyvin jätettävänäkin hoitiksena!!! Tykkään :)
Säihke kirjoitti: En löytänyt haulla, mutta voisiko joku viisas tehdä listan (vaikka tämän ketjun ekaksi postiksi) että mitä ne rakennepaikkaavat aineet on? Keratiini ja proteiinit? Ko? Ja kookosöljy on kai myös rakennepaikkaava? Eikö?
Olisin tiedosta kiitollinen.&nbsp; :)
Juu keratiini on, ja erilaiset proteiinit, mutta proteiineissa on varmasti eroja, joista en osaa sanoa. Kookosöljystä sanotaan myös, että se rakennepaikkaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
ainokainen

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jos joku etsii edullista rekkua kokeiluun, Aussien 3 Minute Miracle kannattaa tsekata. Se alkuperäinen versio siis.

Myös rypäleensiemenöljy tekee mun mielestä ihan selvästi rakennepaikatun tunteen hiukseen, eli sellaisen jämäköityneen ja tosi kiiltävän. Sitä voi sekoittaa mihin hoitoaineeseen tahansa, pullo maksaa muutaman euron luontaistuotekaupassa.
kms

Vs: Rekut eli reconstructorit eli korjaavat hoitoaineet

Viesti Kirjoittaja kms »

Aloittelija kaipaa apua. Onko Bonacuren Repair Rescue sarja rakennekorjaava?

// Suositelkaa joku hyvä rekku jonka saan nopeasti, hiuksista tuli venyvät, en tajua, käytin vain vähän Rialia :(
Viimeksi muokannut kms, 29 Joulu 2013, 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin