Chagrin Valley käyttökokemuksia

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Polkaistaanpa käyntiin ketju pelkille käyttökokemuksille CV:n eri paloista Nexxujen ja L'anzojen tyyliin. Eli arvioita kehiin! Hoitavuutta voisi arvioida asteikolla 1-5 (öljyinen/hoitava 5, voimakkaasti pesevä 1). Yksi viesti per vastaaja! Editoikaa ja lisäilkää tarvittaessa.

Extra Honey & BeerJänskä tuoksuton kullanruskea, aika kova shampoopala, ensimmäinen kokeilemani. CV:n sivuilla hehkutetaan volyymivaikutusta. No, en tiedä siitä volyymista, saan mielestäni kaikilla CV:N paloilla sitä yhtä paljon, mutta hoitava (arviolta 4) tämä kyllä on. Päänahkani tykkää erityisesti tästä ja hiukset ovat pehmeät ja ilmavat pesun jälkeen. Vaahtoaa kovuudesta huolimatta kiitettävästi.

Neem & Tea treeVoimakkaan lääkemäisen ominaistuoksun omaava puolikova pala. Hoitavuus 4. Päänahka tykkää tästäkin ja kivana bonuksena sopii myös kuivaihoisen vartalon pesuun. Kaiken kaikkiaan hyvä peruspala.

Rosemary MintTuoksuu yrttiselle, pesee voimakkaasti (2). Tätä en oikein saanut vaahtoamaan alussa ja päänahka tuntui ekana päivänä hieman kireältä ohimoilta, ihan kuin tavallisillakin shampoilla. Hiukset kiilsivät kiitettävästi pesun jälkeen ilman ACV:täkin.

Olive Babassu Voimakkasti hoitava pala (5), josta kyllä löytyy pesutehoakin. Jättää mielettömän kiillon ja hoitaa korppuiset latvat. Kuiva päänahka tykkäsi ihan kybällä, mutta hiukset jostain syystä rasvoittuivat nopeammin tällä kuin muilla paloilla. Luulen silti ostavani tätä kokonaisen palan, "tehohoidoksi". Suht tuoksuton ja sopii myös vartalon pesuun.

Summer Sunshine Tätä on shampoopalaketjussa pidetty kovin pesevänä, minusta se on lähinnä keskikastia (3). Kiva mieto tuoksu, runsas vaahto ja jättää voimakkaan kiillon. Hyvä peruspala.

Chamomile and citrus Uusi lempparini!  :-* Ihana tuoksu, vaahtoaa kuin unelma ja yhdistää Neemin ja Olive babassun parhaat puolet. Onneksi ostin täyskokoisen palan! Hiukset on ihanan pehmeät ja kiiltävät tämän jäljiltä.

Nettle Erinomainen pala! Haju on kyllä aavistuksen outo mun nenuuni, mutta kyllä sen kanssa elää voi. Jätti hiukset jänteviksi ja silkkisiksi, latvat tuntuvat tosi pehmeiltä. Hoitavuus varmaan 4-5. Tämä on kuivanahkaisen peruspalaksi loistava.

Cafe Moreno No mitään tummentavaa vaikutusta en kyllä huomannut, mutta hoitava tämä kyllä on (5). Hiukset kiilsi ihan kybällä, mutta jäivät vähemmän ilmaviksi kuin esim. Neemillä tai Nettlellä pestynä. Mun täytyy ottaa oikein kuuri tällä että mä voin sanoa onko tässä sitä tummennusvaikutusta. Hauska kahvintuoksu.

Babassu and Marshmallow Jaa tämäkö tuoksuu? Musta tää on tuoksuttomin CV:n paloista, ehkä extra honey beeriä lukuunottamatta. Muuten aivan ihana pala. Tosi hoitava (5) ja tulos kaikin puolin upea. Tämä jää pysyvästi valikoimiin. Vaahtoaa muuten ihan sikana.

Mud and Clay Epämiellyttävän värinen ja suht tehokas pesijä (2). Hiukset jää kyllä ilmaviksi ja muuten, mutta en nyt sanoisi tätä kyllä miksikään "täydelliseksi spa:ksi" hiuksille. Keskiverto kaikin puolin.
Viimeksi muokannut Hentoinen, 11 Helmi 2009, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Olen käyttänyt seuraavia paloja:

Honey Beer & Egg OK pesuteho, ei kuivata, mutta lähmäsi hieman viimeisellä pesukerralla omenaviinietikasta huolimatta - ehkä pala oli jo niin pieni, että ei vaahdonnut kylliksi. Mieto ja puhdas  tuoksu.

Olive Babassu Suosikkini! Ihana raikas yrttituoksu, pesutehoa riittää - mutta tarvitsen ehdottomasti näemmä kaikkien shampoopalojen kanssa viinietikkahuuhtelun, muuten jää lähmää.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Kiivi

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

Herb Garden: Todella vahva yrttinen tuoksu, pidän kuitenkin. Pesee todella hyvin, mutta ei kuivata (minulla ei kuivata mikään pala pesutehosta huolimatta). Tällä tulee todella tuuhea tukka.  :-* Minun helposti rasvoittuva tukkani pysyy tällä pisimpään puhtaana. (2)

Summer Sunshine: Ihana tuoksu, pesee hyvin. Pesuteholtaan melko samanlainen kuin Herb Garden. Tälläkin tulee tuuhea ja puhdas tukka pitkäksi aikaa. (3)

Chamomile & Citrus: Paras pala tähän mennessä! Pesee hyvin, jättää hiukset sileiksi ja kiiltäviksi. (3)

Olive Babassu: Melko kosteuttava pala, mutta saan tälläkin puhtaan tukan aikaiseksi. Tämän jälkeen tukka vain rasvoittuu nopeammin kuin muilla paloilla. (4)

Babassu & Marsmallow: Tykkäisin tästä palasta todella paljon, jos saisin sen toimimaan omassa tukassani.  :-\ Tuo antaa jollain tavalla rakennetta hiuksiin, tukasta tulee paljon paksumman tuntuinen. Minun mielestäni kaikista kosteuttavin pala, siksi se ei näin rasvoittuvassa tukassa tainnut toimiakaan. (5)
Viimeksi muokannut Kiivi, 05 Marras 2008, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Magia »

Lämpimän keskivaaleat hiukset, huonokuntoiset värjäilystä, vaativat tehokasta kosteutusta ja paikkausta, muhittelen ihan joka kerta palojen jälkeen. Olen käyttänyt paloja heinäkuun alusta asti, kertaakaan en ole shampoolla sen jälkeen pessyt. Pesen hiukset kahdesti viikossa, ja hiukseni rasvoittuvat, joten kaipaan pesevää mutta ei-kuivattavaa palaa.

Kuivimmat / pesevimmät:

Rosemary mint: Sanoisin, että aika peruspala minttuisan yrttisellä tuoksulla. Aluksi en tykännyt tästä ollenkaan, mutta lämpenin tälle sitten pikkuhiljaa. Pesee puhtaaksi, pitää hiukset suht pitkään puhtaina, mutta ei parhaiten. Ei jätä hiuksia kuivan eikä kosteutetun oloiseksi, vaan jotain siltä väliltä. Hoitavuus ehkä 2-3.

Summer sunshine: Pesee tosi voimakkaasti, vaatii hyvän muhittelun jälkeensä. Tuo hiuksiin rakennetta ja tuuheutta, pitää pitkään puhtaina. Suht mieto yrttinen tuoksu. Ei ole mitenkään hoitava, mutta ei tunnu hirvittävän kuivattavaltakaan. Hoitavuus 1-2.

Chamomile & citrus: Tuo hiuksiin selkeää lämmintä sävyä, joka on minulle plussaa. Kylmäsävyisille hiuksille en suosittelisi. Itsessään tämä on kuitenkin tosi pesevä, vaikka ei tunnukaan pesussa sen pesevämmältä kuin esim. ylläolevat. Jättää latvat todella kuiviksi ja hamppuisiksi, en ole saanut toimimaan. Hoitavuus 1.

Herb garden: Aika peruspala tämäkin, tuuheuttaa ihan kivasti ja pitää hiukset puhtaina melko hyvin. Tuoksuu voimakkaasti yrttiseltä. Ei tee hiuksia kuiviksi eikä sen enempää kosteutetuiksi. Hoitavuus 2-3.

Nettle: Jännä yrttinen tuoksu, ehkä jotenkin jotain lakritsin tyyppistä tuoksua seassa, voi olla että kuvittelen tuon. Hyvin samanlainen kuin Summer sunshine, pesevä ja tuuheutta, mutta ei kuivattava. Hoitavuus 3.

Honey beer & egg: Tämä on minusta sellainen helppo pala, joka saattaisi sopia välimuotona oikeastaan kaikille. Pesee melko hyvin, ei kuivata, ei tee latvoja ollenkaan kuiviksi tai pese liikaa. Tuo hiuksiin tuuheutta, mieto ja pehmeä tuoksu. Hoitavuus 3.

Neem & tea tree: Tosi nahkeaksi pesevä, tuntui tuovan tuuheuttakin ihan hyvin. Hiukset tuntuivat pesun jälkeen narskuvammilta kuin millään muulla palalla. Tuoksu on ihan sama kuin niissä vihreäpaperisissa yskänpastilleissa, sellainen mentholi-tea tree-sekoitus. Hoitavuus 1.


Hoitavimmat / kosteuttavimmat:

Olive & babassu: Pesee hellästi, mutta ei silti tee hiuksia öljyisiksi. Ei tuo tuuheutta, hiukset eivät pysy puhtaana niin pitkään kuin ylläolevilla. Tämäkin on hyvä ja hellä peruspala starttailijoille. Hoitavuus 4.

Carrot milk & honey: Ainoa kameleonttimainen pala, välillä pesee hyvin ja välillä lähmää. Jotain pesevän ja kosteuttavan väliltä. Välillä kuivattaa latvoja. Jotenkin hankala saada juonen päästä kiinni tämän palan kanssa. Hoitavuus 3-4.

Extra honey beer & egg: Lähmää huomattavasti enemmän kuin alkuversionsa ilman extraa, jotenkin vähän tahmainen tulos. Pala on inhottavan kova ja mureneva. Pesee ihan ok, mutta hiukset eivät kestä kauhean hyvin puhtaina. Hoitavuus 3-4.

Babassu & marsh mallow: Pitkässä juoksussa tämä tuntuu oikeastaan Olive & babassuakin kosteuttavammalta, eikä siksi oikein toimi minulla. Pesee hyvin, mutta hiukset kuitenkin lähmääntyvät nopeasti. Kummallinen. Hoitavuus 4-5.

Coconut milk: Ei tuoksu miltään, muutenkin tuntuu herkkäihoisimmille sopivimmalta. Pesi hellästi puhtaaksi, ei jättänyt kuitenkaan öljyistä tunnetta. Hiukset rasvoittuivat nopeammin kuin yleensä, eikä antanut hirveästi volyymia. Hoitavuus 4.

Rosemary lavender aloe: Pesi puhtaaksi, toi hiuksiin hyvin kiiltoa, mutta ei kuivattanut pahasti. Hiukset rasvoittuivat suht nopeaan. Aika samantyylinen kuin Olive & babassu, vähän pesevämpi vain. Hoitavuus 3-4.

Honey butter soap: Rasvainen pala, joka antaa tosi paljon tuuheutta. Tekee hiuksista hoidetun tuntuiset, mutta ei lähmäisiä. Hiukset kestävät juurista tuuheina pitkään. Hoitavuus 3-4.

Jatkoa varmaan myöhemmin.
Viimeksi muokannut Magia, 15 Tammi 2009, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja octagon »

Varsinaiset shampoopalat:

Mud & Clay: Blondatulle tukalleni oli liian kuivattava. Lisäksi tympeä tuoksu.

Honey, Beer & Egg: Tämä selvästi paljon edellistä parempi. Ei kuivata juurikaan, joskaan ei ole myöskään niin kosteuttava kuin Sitrionellan kuivien hiusten pala.

Saippuapala, jota käytän hiusten pesuun:

Castile & Calendula: Tämä on minun hiuksilleni ollut kokeilluista CV-tuotteista ehdottomasti paras. Tuntuu todella hellävaraiselta ja kosteuttavalta, mutta mitään "lähmäongelmaa" ei ole ollut. Mutta eipä lennä hiukset myöskään sähköisenä kuten vähän noilla muilla, sekä myös tavanomaisilla shampoilla talvisin tekee. Käytän nykyisin CC:tä koko kropan ja hiusten pesuun.

Jatkossa aion kokeilla kyllä vielä myös noita hoitavimpia shampoopalalaatuja.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja ellen »

Pienien sample-kokojen kokeilua, joten käyttökokemukset kertyneet pelkästään muutaman pesukerran jälkeen:

Babassu & marshmallow: ensimmäinen koettamani samplepala, joka pesi narskuvaksi asti, vaikka palaa oli hankala saada vaahtoamaan kunnolla. Antoi volyymiä, kiiltoa ja kosteutusta. Päänahka ei rasvoittunut normaalia nopeampaa. Selvä suosikkini <3 !

Olive & babassu: tämäkin pesee narskuvaksi asti, mutta on selvästi öljyinen ja hoitava. Ei anna kovinkaan paljon volyymiä, mutta hiukset olivat kosteutetun tuntuiset. Päänahka rasvoittui aika äkkiä.

Extra honey beer & egg: todella kova pala ja hankala vaahtoaja. Pesi hiukset kuitenkin hellävaraisesti ja antoi selvästi sellaisen kuohkean, vähän rekkumaisen efektin: hiukset olivat jäntevät ja kuohkeat. Ei rasvoittanut päänahkaa nopeasti.

Rosemary & mint: piparmintun pirteä tuoksu ei pelasta tätä sampoota, sillä tämä rasvoitti päänahkani todella nopeasti. Todella pesevä, liian pesevä mun makuun. Vaahtosi helposti ja runsaasti.
Satu81
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Marras 2006, 14:42

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Satu81 »

Hiukseni ovat&nbsp; hyväkuntoiset (käsitelty erittäin vähän; en käytä fööniä, kiharrinta tms. enkä muotoilutuotteita), liukkaat (liukkaus ja lättänyys ovat vähentyneet huomattavasti, kun siirryin paloihin!) ja välillä helposti sähköistyvät (osa paloista on lisännyt sähköisyyttä). Olen pessyt vain ja ainoastaan paloilla joulukuun puolivälistä saakka enkä aio enää palata "tavallisen" shampoon käyttäjäksi: palojen käyttö on ollut niin mukavaa ja pesutulos upea!&nbsp; :D Lisäksi palat ovat ekologisia, ekonomisia ja käteviä.

Kaikki muut shampoopalat olen saanut vaahtoamaan loistavasti, ainostaan Honey Beer & Egg oli työn ja vaivan takana. Saippuoista Castile & calendula on hankala saada vaahtoamaan.

Honey Beer & Egg: Kova pala ja huono vaahtoamaan. Saattoi johtua palan pienestä koosta, pitää testata uudemman kerran isolla palalla. Pesi hellästi puhtaaksi ja kuontalo jäi kuohkeaksi.

Rosemary Mint: Pesi todella voimakkaasti, päänahka tuntui kuivalta ja hilseilevältä pesun jälkeen. Pitää testata myöhemmin, että kestääkö päänahka näin pesevää palaa ja toistuuko sama ylipäätään uudelleen.

Babassu & Marshmallow: Pesi todella hellästi ja on selvästi kosteuttava pala. En vielä tiedä, pidänkö erityisesti (ei lisännyt kuohkeutta), pitää jatkaa kokeiluja.

Carrot Milk & Honey: Suht hoitava pala, pesevämpi kuin yllä oleva BM. Pitää testailla lisää, että osaa kertoa enemmän.

Coconut Milk: Tämä oli todellinen yllätyspala! Luulin ensin, että on hoitava ja lätistää tukan, mutta pesikin hyvin ja jätti lisäksi hiukset mukavan kosteutetuiksi, mutta toi samalla myös aika lailla kuohkeutta ja volyymiä. Tykkään!

Mud & Clay: Osa on haukkunut tämän tuoksua tympeäksi, omaan nenuuni se taas tuoksuu todella hyvältä! Puhdistaa perusteellisesti, muttei kuitenkaan kuivata liikaa. Tuo volyymiäkin.

Nettle: Pesee muttei kuivata. Peruspala ainakin näillä muutamilla testauksilla.

Herb garden: Mukavan tuoksuinen, yrttinen pala. Pesee hyvin. Latvat jäivät ehkä vähän kuiviksi ja pituudet/latvat menivät "klöntteihin" seuraavana päivänä. Tukka taipuu tällä palalla pesun jälkeen sinne tänne eli "sinne minne itse haluaa". Tuuheutta tulee kyllä mukavasti.

Castile & calendula soap: Mieto kasvojen ja vartalon pesuun, mutta toimii hiuksiinkin ihan yhtä hyvin. Pesee puhtaaksi, mutta hoitaa antaen tuuheuttakin. Hoitavuuden huomaa mm. hiusten helposta kammattavuudesta (kosteinakin).

Chamomile & citrus: Tuoksu on aivan ihanan raikkaan hedelmäinen. Tähän mennessä tuntunut liian pesevältä palalta. Hiuksiin ilmestyi pesun jälkeen hilsettä (minulla ei ole ikinä aiemmin ollut hilsettä) tai sitten olin huuhdellut huonosti tms. Pitää tarkkailla, toistuuko tuo hilse-ilmiö vielä.

Olive babassu: Aika tuoksuton pala. Kosteuttaa ja hoitaa ihan kivasti, latvat jäivät kuitenkin vielä vähän kuiviksi eli ei lähmännyt hoitavuudesta huolimatta. Jätti pehmeät ja kuohkeat hiukset.

Cafe moreno: Tuoksu on aiva ihana, ei kahvinen vaan mausteinen, nam! Pesevä, mutta myös selvästi hoitava pala, ei kuitenkaan lähmännyt. Tuuheutta ei tullut ollenkaan niin runsaasti kuin suurimmalla osalla paloja (johtuu varmasti hoitavuudesta).

Lisää käyttökokemuksista ja eri paloista, kun testauskertoja kertyy. ;D
Viimeksi muokannut Satu81, 19 Maalis 2009, 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c M ii&nbsp; &nbsp; <3 Chagrin valley, Sola, Ekologisuus
kultanen

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja kultanen »

Shampoopalat:

Citrus & Chamomille: Todella pesevä, mutta hiukset lähmääntyivät melko nopeasti ja kuivatti aika paljon päänahkaa. Hyvä tuoksu.

Coconut milk: Kosteuttava ja vaahtoava. Hiuksiin tuli upea kiilto, mutta lähmäsi eniten. Hiukset tuntuivat lähmäisiltä heti seuraavana päivänä ja alkoivat myös pian näyttä siltä.

Mud & Clay: Tähän mennessä paras. Oli kosteuttavampi, kuin luulin ensin ja hiuksista tuli puhtaat ja pehmeät. Ei lähmää, mutta hiukset on jämäkät ja helposti muotoiltavat.

Olive&Babassu: Vaikka on hoitava, ei lähmää. Tekee hiuksista kuitenkin vähän veltommat, kuin esim. mud&clay.

Herb Garden: Aika kamalan voimakas tuoksu, mutta pesi hyvin ja kosteutti sopivasti. Sopisi käytettäväksi vuorotellen kosteuttavamman palan kanssa.

Saippuat:

Cucumber & lime: Oli kuivattavampi, kuin olisin olettanut. En uskaltanut kokeilla hiuksiin, vaikka CV:n sivuilla sanottiin, että monella saippualla voi myös pestä hiukset. Liian kuivattava myös kasvojenpesuun.
Viimeksi muokannut kultanen, 30 Tammi 2009, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
octagon
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 408
Liittynyt: 27 Helmi 2007, 15:45

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja octagon »

Uudet testatut:

Babassu & Marshmallow: Tätä sanotaan kosteuttavaksi, mutta ei tämä kyllä minun kuivassa blondatussa hampputukassani erityisen kosteuttavalta tunnu. Jos ei kyllä sitten toivottoman kuivattavaltakaan. Ihan ok, tulee käytettyä, mutta ei suosikki.

Olive & Babassu: Tästä tuli heti suosikki Castille&Calendula -saippuapalan rinnalle&nbsp; :) Tämän jälkeen eivät hiukset lentäneet sähköisinä vaan olivat sopivan kosteutetun tuntuiset ja jopa miellyttävällä tavalla raskaat. Talvisin kuiva päänahkakin tykkäsi eikä kiristellyt eikä hilseillyt pesun jälkeen yhtään.
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja MAS »

Oma hius lasimainen ja ohut, yleensä kuivat latvat ja rasvoittuva päänahka.

Nämä vasta näytepalakokemuksia, myöskään etikkahuuhteluita en ole kokeillut, joka voisi lopputulokseen vaikutttaa paljonkin.

Olive & Babassu
Aloitin kokeilut tällä ja lopputulos oli melkoisen lähmäinen. Uudestaan en ole kokeillut, mutta luultavasti omaan makuuni liian öljyinen lopputulos.

Nettle
Ihan ok shampoo, tämäkään ei kovin pitkäaikaisessa käytössä ole ollut. Samaten jätti vähän turhan öljyiseksi. Tuoksu vahvan yrttinen.

Mud & Clay
Näistä suosikkini. Paras pesutulos on tullut kun tämän jälkeen olen käyttänyt vielä O&H-hoitista, puhtaat ja ilmavat hiukset tuli ja kesti pari päivää ihan kivana. Kiva raikas tuoksu.
1b F ii
daffodil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 16:27

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja daffodil »

Hiukseni ovat hennot ja aika ohuet, pituutta on melkein kainaloihin. Värjäilyn hoidan hennalla, muita käsittelyjä tai muotoilutuotteita en käytä. Shampoopaloja olen käyttänyt kohta vuoden verran, etikkahuuhtelua en käytä (palat toimivat liukkaissa hiuksissani paremmin ilman). Yhteensä kuutta palaa olen kokeillut, eikä taida enää olla tarvetta uusiin testailuihin. Näiden joukosta löytyy kolme (tai ehkä neljä) hienosti toimivaa palaa, jotka tilaan uudestaan nykyisten palojen loputtua.

Mud and Clay
Tämä on lempparini kokeilemistani paloista. Hiukset ovat märkinäkin tosi kivan tuntuiset, eivät ollenkaan niin nahkeat kuin muilla paloilla pestessä. Pala pesee kuitenkin tosi hyvin; hiuksista tulee ihanan pehmeät, sileät ja tuuheat, ja ne pysyvät puhtaina pidempään kuin muilla paloilla. Plussana tässä palassa on ihanan raikas ja puhdas tuoksu; tuoksusta tulee mulle mieleen kesä ja mäntysuovalla pestyt matot. <3

Babassu Marsh Mallow
Alkuun mietin, että viitsinkö kokeilla tätä palaa ollenkaan. Hiukseni eivät rasvoitu hirveän nopeasti, mutta eivät myöskään ole kuivat, joten vähän epäilin tämän palan olevan liian hoitava. Onneksi tilasin kuitenkin suoraan kokonaisen palan, tykkään tästä nimittäin melkein yhtä paljon kuin Mud and Claystä. Lopputulos on näillä paloilla hyvin samanlainen, mutta hiukset rasvoittuvat tällä palalla vähän nopeammin.

Nettle
Tästäkin palasta tykkään paljon. Kaikin puolin aika samanlainen kuin Babassu Marsh Mallow, mutta ihan yhtä tuuheita hiuksia en tällä palalla saa.

Summer Sunshine
Tätä palaa en ole vielä ihan hirveästi käyttänyt, mutta ihan toimivalta tuntuu tämäkin. Puhtaat hiukset tällä kyllä saa, mutta pala on ehkä vähän liian pesevä; hiukset jäävät välillä vähän takkuisiksi ja pörröisiksi. Voi olla parempi kesäkäytössä.

Honey Beer & Egg
Tänkin palan käyttö on jäänyt aika vähiin kun olen löytänyt noi paremmat palat. Aika mitäänsanomaton pala. Ei tuuheuta mitenkään erityisesti ja hiukset myös tuntuvat rasvoittuvan aika nopeasti.

Chamomile & Citrus
Tämä on ainoa pala, joka ei taida sopia mun hiuksille ollenkaan. Tuntuu olevan pesevin kaikista kokeilemistani paloista, ja sellaisena aiheuttaa mulle hilsettä, mistä muuten olen shampoopaloihin siirryttyäni päässyt kokonaan eroon. Useamman peräkkäisen pesun jälkeen tämä aiheutti myös hirveää kutinaa päänahkaan.&nbsp; &nbsp;
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Mud and Clay teki toisella kokeilulla sen, mihin en uskonut minkään palashampoot pystyvän: se pesi rankasti käsitellyt (värinpoisto + punertava väri) hiukseni natisevan puhtaiksi! Kaksi vaahdotusta, vaahtoa kunnolla joka paikkaan hiuksissa, sitten kevyt etikkahuuhtelu (1 rkl omenaviinietikkaa 1,5 litrassa vettä) ja perään Urtekramin aloe vera -hoitis, ja lopuksi vielä erittäin huolellinen huuhtelu. Tulos on IHANA. Hiukset ovat täysin puhtaat, eivätkä lainkaan lähmäiset tai tahmeat. Uskomatonta, eivät mistään. Hiukset ovat erittäin kevyet (kiitos etikan), mutta silti paksut, terveet ja tuuheat. Jos tulos on vastaava tulevillakin pesukerroilla, tilaan tätä aivan varmasti lisää. Huikeaa saada onnistuminen! ^^

Honey, Beer & Egg tuntui Mud and Clayhyn verrattuna aika kuivattavalta ja teki hiuksista jotenkin rasittuneet jo märkinä, joten lisäsin etikkahuuhtelun, jota en tarvitse välttämättä. Hiukset olivat hiukan heinäpeltomaiset pesun jälkeen. Raportoin tästä lisää lisäpesujen jälkeen. Loppuvaiheessa tämäkin pala kuitenkin jätti hiukset aivan tahmeiksi ja lähmäisiksi. Masentavaa.

Babassu Marsh Mallow tämän jäljiltä ovat hiukset vielä kuivumassa, mutta kosteana kammattuina valkoiseen muovikampaan jäi vahaa, joten aavistelen lähmäisyyttä. Jokin tässä myös pistelee ja tuntuu kutittavan ja hieman kuumottavan päänahkaa. Toisen pesun jälkeen sain pääpuolesta puhtaamman tuloksen ankaralla hankaamisella ja valtavalla huuhteluvedellä läträämisellä. Kampa on silti täynnä vahaa ja latvat jäivät lähmäisiksi ja raskaiksi. Ilmeisesti CV:n kuiville hiuksille suunnatut palat eivät sovi hiuksilleni. Ekan pesun tapaan tämä pala saa päänahkaani kuumottavaa tunnetta. Tämä pala myös kuluu kamalaa tahtia. Kaksi pesua takana ja sample on menettänyt vähintään kolmanneksen koostaan, koska kunnon vaahdon aikaansaamiseksi pitää hinkata aika paljon. Yleensäkin tuntuu, että CV:n saippuat kuluvat hitaammin.

Rosemary & Lavender hyväntuoksuinen ja vaahtosi tosi hyvin; runsas ja paksu vaahto. Puhdasta ja pehmeää jälkeä yhdellä vaahdotuksella. Kuivuessaan hius tuntui karhealta, oli mahdoton kammata ja jotenkin klimppasi yhteen, mutta kuivuttuaan tulos on pehmeä.

Soap nuts & Sunflower ei toiminut päälleni. Piti vaahdottaa todella runsaasti, ettei jäänyt lähmää hiuksiin. Vaahtosi kuitenkin helposti, mutta kului nopeasti.


Aloe Aloe Aloe -saippua tuoksuu ihanalta ja vaahtoa bambuvamppuuni ihan hyvin ilman, että pala kuluisi mitenkään älyttömästi. Huuhtoutuu myös iholta hyvin ja tulos on erittäin puhdas. Tällä hetkellä käytän CV:n vatkattua kookosrasvaa ongelma-alueilleni pehmentämään, mutta eipä tuo aloe-pala mitään kiristelyjä jättänyt ihooni mihinkään. Kokeilin tällä pestä myös kasvoja niin, että vaahdotin käsiin ja hieroin hellästi kasvoihin. Tuli tosi, tosi pehmeät posket, mutta ehkei kuitenkaan riittävän kosteuttava kasvoille. Taidan kyllä kokeilla tätä vielä uudelleen kasvoille, sillä ainakaan mitään kutinaa, punoitusta tai muuta oireilua ei aiheutunut.

Chamomille & Calendula vaahtosi hyvin kosteutettuna ihan mukavasti, mutta tuntuu ettei kosteuta ihoa yhtä tehokkaasti kuin Aloe-saippua. Rasvaaminen tuntui tarpeellisemmalta kuin Aloen kanssa. Hiukset tämä pesee natisevan puhtaiksi, mutta hiuskäytössä myös kuluu kovempaa kuin iholle tai vamppuun.

Castile & Calendula on tosi vaikea saada vaahtoamaan. Joudun hinkkaamaan sitä iäisyyden bambuvamppuuni, ennen kuin edes jonkinlainen vaahto syntyy. Märkänä tämä pala on vaahtoisuuden sijaan jotenkin limainen. Lisäksi toiveitteni vastaisesti ja pettymyksenä tuntuu kuivattavan ihoa pikemmin kuin kosteuttavan, tai ainakin iho on ollut todella karhea tässä kun olen käyttänyt tätä palaa vähän aikaa. Hiuksille en ole vielä kokeillut.

Goatmilk, Honey & Oatmeal -saippua vaahtoaa kuin unelma: helposti ja runsaasti. Pesutulos hyvin puhdas ja hyvä, kosteutus on ihan ok. Mikään tosin ilmeisesti ei pelasta minun rutisevan kuivaa selkääni. Huoh.

Whipped Cocoa Butter on jännittävä tuote. En ole kookoksen tuoksun ystävä, mutta kestän tämän. Kovahko vaahto sulaa ihanasti sormiin, mutta imeytyminen kestää jonkin aikaa. Ei kuitenkaan tunnu tahraavalta. Tuntuu iholla aika kevyeltä, mutta minulla ainakin kylkiä ja vatsaa on pehmentänyt. EDIT: Kuitenkaan pahimmalle ongelma-alueelleni, takamukseen ja takareisiin, en ole saanut tästä pitkäkestoista ratkaisua. Purkki kuluu aika kovaa tahtia, joten en tilaa enempää, tulisi liian kalliiksi.
Viimeksi muokannut Kauris, 04 Kesä 2012, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Chagrin Valley käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Hiukset: pitkät, käsittelemättömät, taipuisat, luonnostaan karhean tuntuiset ja helposti takkuuntuvat. Taipuvaiset kuivuuteen. Lisää liukkautta tuovat aineet ovat yleensä suurimpia suosikkejani. Olen pessyt jo pitkään pelkästään palashampoolla (sekä kokeilin olla siinä välissä pidemmän pätkän verran kokonaan shampootta), varmaan jo lähemmäs kahden vuoden ajan. Se on ollut pitkällä aikavälillä paras pesumenetelmä minulle.

Nenä: voimakkaisiin ja yrttisiin tuoksuihin mieltynyt, joten jotkut palat ihastuttavat vaikka pesutulos olisi vain tyydyttävä. Tyydyttävää (suom. liian kuivattavaa ja takuttavaa) tulosta korjataan sitten pestävällä hoitoaineella ja valkoviinietikkahuuhtelulla, jotka tuovat liukkautta, ja lopuksi pyyhekuiviin latvoihin kookosöljyä.

Ayurvedic Herb Voimakkaan yrttinen tuoksu, mistä pidin paljon. Aika pesevä. Vaatii minulla välttämättä jälkeensä pestävän hoitoaineen, että hiukset pystyy selvittelemään helpommin. Tuoksu miellyttää kuitenkin niin paljon, että käytän tätä satunnaisesti. (2)

Babassu and Marshmallow Kevyt tuoksu, jonka juuri ja juuri huomaa. Vaahtoaa kohtalaisesti. Ei kuivata hiuksia, mutta vaatii hiusten selvitettävyyden takia ja liukkauden lisäämiseksi vielä pestävän hoitoaineen. Ostan toistekin, koska tämä on minulle keskivertoa parempi pala. (4)

Herb Garden Vahva yrttituoksu, mistä pidin paljon. Itselleni liian kuivattava ja takuttava. Tukka todella huonosti selvitettävä ja ”narskuva” ennen hoitoainetta. Vaikutti tuuheuttavan hiuksia.
Huom! Käytin tätä sample-palan silloin kun hiukseni olivat vielä kestovärjätyt. Ne reagoivat silloin huonommin kaikkiin paloihin. En ole testannut tätä uudestaan, nykyisin käsittelemättömiin hiuksiini, joten mahdotonta sanoa miten hiukset reagoisivat nyt. Qualenfall arvioi tuolla edellä että pesuteho on samanlainen kuin Summer Sunshinessa, joten voisi mennä nykyisin hyvinkin satunnaisessa käytössä, vaihtelun vuoksi. Palaan tämän kokeiluun luultavasti vielä tulevaisuudessa ihan pelkästään tuoksun takia, jos en muuten. (2)

Honey Beer & Egg Kevyesti ja aika mitäänsanomattomasti tuoksuva. Tuntui kuivattavalta ja takuttavalta. Tukka oli tosi ”narskuva” ja huonosti selviteltävä ennen hoitoainetta. En osta toista kertaa. (2)

Lavender Spice Kevyt nimensämukainen tuoksu, vain hiukan vahvempi kuin Babassu and Marshmallow´n tuoksu. Vaahtoaa todella runsaasti. Silottaa hiuksia enemmän kuin mikään muu kokeilemani CV:n palashampoo. Hiukset ovat sileät sekä pestessä että myöhemmin kuivina. Tästä syystä lempipalani. Ainut kokeilemistani palashampoista, minkä jälkeen voisin kuvitella hiusten olevan siedettävän hoidetut ja liukkaat myös ilman poispestävää hoitoainetta. Ostan varmasti toistekin. (5)

Summer Sunshine Kiva tuoksu. Pesevyydeltään keskitasoa: ei kaikkein hellävaraisin eikä kaikkein kuivattavin. Vaatii jälkeensä pestävän hoitoaineen. Vaahtoaa aika runsaasti. Ei ole kuitenkaan edes tuoksultaan niin ihmeellinen pala että ostaisin sitä toiste. (3)
Viimeksi muokannut pitkätukka, 12 Marras 2013, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vastaa Viestiin