Urheilijan hiustenhoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
thissymphony

Urheilijan hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja thissymphony »

Hei kaikki! toivottavasti tätä ketjua ei oo missään muualla, mutta eipäs mun etsintöjen aikana osunu silmään..

Tarvisin tosiaan teidän neuvoja. Oon aktiivinen urheiluja, käyn salilla noin 4-5 kertaa viikossa joten hikoiltua tulee paljon, ongelmaksi tulee siis hiusten pesu. En tosiaan oo jokapäivä pessyt hiuksia, poikkeuksena tietenki jos salilla on tullut hikoiltua ittensä märäksi. Mutta pääsääntöisesti yritän pestä hiukset vähintään joka toinen päivä.

Nyt kuitenki olen huomannut että tästä liikuntamäärän lisäämisestä mulle on ilmestynyt sellasia kuivia näppyjä tyveen. Mietin tässä että mikähän on järkevin ratkaisu. Itsellä on kuitenki luonnollisesti nopeasti rasvoittuva hius, joten myös kuivashampoo on paras ystävä, voiko tämä vaikuttaa myös noihin näppyihin?

Joten tosiaan neuvoja kaivattaisiin. Onko jotain tuotteita millä tämän sais "parantumaan" ? Vai rupeanko peseen hiuksia jokapäivä, vaikka se kuluttaa ja kuivattaa hiuksiani paljon? Kiitos paljon avusta!
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Urheilijan hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

^ Yksi vaihtoehto voisi olla co-pesu (foorumilta löytyy paljon asiaa aiheesta), eli hiusten "peseminen" pelkällä hoitoaineella. Sitä voisit kokeilla. Myös esimerkiksi vähemmän pesevään shampooseen siirtyminen voisi auttaa, eli tuote, jossa on vähemmän sulfaatteja.

Hiuspohja voi myös olla herkistynyt, joten kannattaa aluksi antaa sen levätä hetken ja sitten kokeilla esimerkiksi perusvoiteella hiuspohjan kosteuttamista. Myös hajuttomiin/"luonnonmukaisiin" (eli mahdollisimman vähän kemikaaleja sisältäviin) tuotteisiin siirtyminen voi rauhoittaa päänahkaa.

Hyvä aihe!
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Urheilijan hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja tipson »

Kuivashampoo voi hyvinkin ärsyttää päänahkaa. Pystytkö lisäämään sitä hiuksiisi siten, että se ei mene päänahkaan? Kokeile hiusten pesua miedolla shampoolla siten, että hierot sen päänahkaan (ei latvoihin) ja laitat hoitoainetta latvoja suojaamaan shampoon huuhtelun ajaksi. Huuhtelun jälkeen voit laittaa vielä uudestaan pelkän hoitoaineen normaalisti vaikuttamaan, jos on tarvetta.

Itse en aina salilla käynnin jälkeen pese hiuksia(jos ei ole aivan märät), jos olen sen jo aamulla tehnyt. Kun hiki kuivaa niin hiukset näyttää taas puhtailta. Hiki yksin ei saa hiuksia näyttämään likaisilta kuivuttuaan, jos on muuten puhtaat hiukset. Pesen kuitenkin joka päivä hiukset jossain vaiheessa, mutta käytän mietoa shampoota. En ole kyllä huomannut sen kuivattavan.

Kannattaa myös pitää mielessä, ettei ole itseisarvoista pestä hiukset mahdollisimman harvoin. Tarpeita on monia ja joidenkin päänahat tarvitsee useammin pesun kuin toisten voidakseen hyvin. Jos kuivumista pelkää niin latvat voi tosiaan suojata pesun ajaksi hoitoaineella.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Urheilijan hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mäkin epäilen kuivashampoota syylliseksi noihin näppyihin. Sain oman ärtyneen päänahkani rauhoittumaan Erisanin hoitavalla shampoolla, mutta sen kanssa joudun pesemään nopeasti rasvoittuvan pääni päivittäin ja silti vähintään kerran viikossa pitää pestä pesevämmällä shampoolla. Kannattaa kokeilla CO-pesua niinä päivinä kun hiukset eivät ole varsinaisesti likaiset/rasvaiset, vaan olet vain hikoillut. Mulla X-tra hoitoaine on toiminut tuohon tarkoitukseen hyvin ja iso purkki ei ole hinnalla pilattu, raaskii lutrata. :)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Urheilijan hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja janniina »

Itse treenaan melkeimpä joka päivä, ja sen voin kertoa, että hiusfriikin ja urheilijan paras ystävä on CO-pesu.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vastaa Viestiin