Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
akuna

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja akuna »

salamanteri85 kirjoitti: voit käyttää vain yhden kehite-emulsion ja sit vain puolittaa värituubit. kyllä ne avatut tuubit säilyy kuukausia kun vain pistät kunnolla kiinni avaamisen jälkeen. voit vaikka laittaa elmukelmua sinne korkin alle niin on tiiviimpi. uskon että voit ihan huoletta sekoittaa keskenään, varsinkin kun ovat vielä samaa sarjaa.
Kiitos vastauksesta. Eli seuraavalla kerralla menee sekoitus päähän, toivottavasti ei käy hasusti :D Kyllä tää nykyinen 9.1 hiusväri vastaa sitä pakkauksen kuvaa ja kaupan väritupsua, kun liika harmaus latvoista lähti. Ihoni vain on niin älyttömän vaalea, että vaikka on päässä 9-asteinen väri, se ei minulla kovin blondilta jostain syystä näytä. Varsinkin kun joudun voimakkaiden pyörteiden ja hiusten taipuisuuden vuoksi käyttämään aika tujuja muotoiluvoiteita ja lakkoja ne saa värin helposti näyttämään vähän tummemmalta vielä.
akuna

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja akuna »

Voikohan loreal excellance 9.1 ja voimakkaasti vaalentavaa(?) 01 sävyä sekoitella keskenään? Hapete on niissä ainakin inci listan mukaan eri tavaraa.
Paka-08

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

^ Vaalennusväriin ei kannata sekoittaa normi kestoväriä jos haluaa vaalentaa mahdollisimman paljon värjäämätöntä hiusta. Enkä tiedä markettivärien kohdalla kuinka hyvin ne toimisivat keskenään.
nursetwiggy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Touko 2012, 15:16

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja nursetwiggy »

oliivixx kirjoitti: Eli muistaakseni tuonniminen oli se ihana Castings sävy, jota hiuksiini halajan. Siis sellainen melko vaalea kuparinpunainen (joka tosin aika haalea, ei mikään kirkaspunainen). Pohjalla on tummahkot (maantienruskeat) hiukset... Olen yrittänyt etsiä kaupoista kestoväriä, joka vaalentaisi tuohon sävyyn, mutta esim Ferian kuparinvaalea on jo liian vaalea.

Nyt olen sitten ryhtynyt pikku kemistiksi  ;), mutta vielä apuanne kaipailisin...
Sekoittelin sitä Ferian kuparinvaaleaa sitten punaiseen (Mango), mutta tuli liian punainen (vaikka muuten kyllä sekoittelu sujui yllättävän hyvin, kiitos teiltä saatujen hyvien vinkkien)... Onko ainoa toivo ottaa vaan värinpoisto ja sitten Castingsia päälle? Aika ruljanssi, jos juurikasvua saa aina kahdella eri tavalla värjätä...

Oisko mitään vinkkejä, voisko esim jotain muita värejä sekoittaa (Preferencellä on aika kiva vaaleampi kupari, muttei vaalenna tarpeeksi mun hiuksia, pitäiskö esim siihen hommata joku vaalentava pariksi?), että saisi "yhdellä" värillä sohellettua. Esim jos hommaan jonkun Lorealin vaalennukseen tarkoitetun vaalean ja käytän sen hapatetta...En ole ihan varma kumpi vaalentaa enemmän, hapate vai väriseos...Kokeiluja en pelkää, mulla on ollut varmaan 30 erisävyistä punertavaa väriä päässä parin vuoden sisällä  :D

Mulla on vastaavanlainen etsintä menossa ja harkitsen myöskin kahden hiusvärin sekoittamista. Tämä saattaa nyt taas olla sellaista insinöörilogiikkaa, että heikompia hirvittää, mutta koittakaa kestää ja valaiskaa toki jos on asiasta kokemusta ;D

Eli, värjäsin aikanaan blondattujen ja sillä hetkellä noin kasitason beigen hiuksen päälle L'orealin Recital Preferencen sävyllä 7.43. Lopputulos oli rusehtava kupari, joka vaaleni beigen ja kuparin sekoitukseksi. Tummuusasteesta tykkäsin, mutta sävy oli vähän liian kupari. Seuraavaksi kokeilin sekoittaa Preferencen sävyjä 7.43 ja 7.3 - omalla insinöörilogiikallani tästä pitäisi tulla suunnilleen sävyä 7.34, eikö? ;D Lopputulos olikin enemmän kullan suuntaan mutta kuparisella vivahteella. Jes, tämähän on helppoa, mietin vielä silloin.

Nyt kuitenkin haaveilen vielä vaaleammasta kuparikultaisesta väristä. L'orealin vanha 8.34 on juuri se sävy mitä haen. Tuon valmistus on kuitenkin käsittääkseni lopetettu ja hiukseni ovat parhaillaan taas senverran tummat, että tuskinpa tuo ilman vaalennusta onnistuisikaan. Nykyinen värini (joka on myös hyvin lähellä omaa sävyäni, joskin hieman kuparisempi) on suunnilleen seiskatasoa. Hius alkaa olla varsinkin latvoista senverran kulunutta, etten haluaisi erikseen blondata sitä ja sen jälkeen värjätä kestovärillä päälle, joten mietin voisiko seuraavanlainen sekoitus toimia: Preferencen 7.43 yhdistettynä Preferencen sävyyn 8, joka ainakin paketin kuvien perusteella näyttää vaalentavalta.

Voiko "normaalia", värjäävää kestoväriä ja vaalentavaa kestoväriä yleensäkään sekoittaa? Pilaako vaalentava väri värjäävän sävyn tehon, vai onko lopputulos se, että meikäläisellä ei ole operaation jälkeen enää hiuksia päässä? Katselin, että L'orealilla löytyy tumma mahonginvärinen kestoväri, joka on tarkoitettu nimenomaan tummanruskeille/mustille hiuksille ja siis ilmeisesti vaalentaa hiusta samalla kun värjää siihen punaisen sävyn - samaan aikaan hiuksen vaalentaminen ja värjääminen pitäisi siis olla mahdollista, eikö?

Väripaketteja tarvitsen joka tapauksessa kaksi, eli suunnitelmissa oli yksinkertaisesti sekoittaa kaikki keskenään, ellei joku asiaan perehtyneempi toisin neuvo. ;D
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja deko »

Saman merkkisiä hiusvärejä voi sekoitaa kunhan mikään väri ei ole "voimakkaasti vaalentava" eli mahdollisesti voimakkaammalla hapetteella. Tarkkaile kuitenkin huolella että värimössän ja kehitteen suhde pysyy samana. Muuten lopputulos voi olla Ihan mitä tahansa.
this too shall pass.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Heip, voiskohan Franck Provost 10.23 ja Lorealin Casting creme gloss 1010 toimia keskenään? Semmoset löytyy ja kuulostaa, että voisi toimia. Tuo castinghan on myös periaatteessa kestoväri, kun kerran vaalentaa?
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
peruna

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja peruna »

Ainakin casting creme gloss-paketissa lukee että kevytväri, niin en tiedä onnistuisiko sekoittaminen. Viisaammat korjatkaa, mutta itse en ihan ensimmäisenä uskaltaisi sekoittaa.
Onko kenelläkään ylipäänsä kokemuksia eri merkkisten värejen sekoittamisista, tai joiden hapatteissa on eroja?
Syoss-sarjasta löysin haluamani sävyn, mutta ongelma on ettei yksi paketti ihan taida riittää, ja kaappi olisi sen sijaan täynnä muita värejä joista haluaisin päästä eroon. Ajattelin että jos jatkaisin ihan vähän tuota Syossta (8-7 Golden caramel blonde) Garnierin luonnolliset sävyt 10:llä, hapatteineen kaikkineen. Osaako joku neuvoa järkevämpää värinjatkoniksiä? Viisainta olisi tietysti varmaan ostaa kaksi pakettia, vaan kun ei budjetti oikein anna periksi, varsinkin kun on niin vähästä kiinni etteikö yksi riittäisi.  ::)
FiiBa

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja FiiBa »

Osaisko joku kivasti kertoa mulle mitä saan aikaan jos värjään nyt vaaleat hiukset naturigin 7.55 punasella ja laittasin siihen saman merkin jtn perusruskeaa esim. 5.0 kaveriksi ettei tulisi ihan niin kirkuvan punanen, vaan ennemminki punaruskea? Sitte onnistusko ihan vaan silleen että sekottelen kaikki aineet ihan keskenään kun normaalistikin menee 2 pakettia värjätessä yhellä kerralla? :)
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Onnistuu juurikin noin. Jonkinlaisen punaruskean saat aikaiseksi.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Mirkku

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mulla on seuraavanlainen dilemma:
Haluaisin 8-tasoisen blondin, jossa olisi kuitenkin kuparia mukana, mutta en halua 'oranssia'.
Eli joku semmonen lämmin vaalea beige kuparisella taitolla (strawberry blonde...?).
Mulla olisi casting creme gloss 8.34, joka on kuitenkin hieman liian ruskea/kuparinen, joten ajattelin että sekottaisin puolet ja puolet 8.01 kanssa... Mun logiikalla tuo .01 tuhka taittaisi osan tuosta kuparista pois, joten lopputulema olisi hieman lähemmäksi lämmintä beigeä....?  ???
Omassa blondatussa 8-tasoisessa tukassa kun on jo tuota kuparia hieman ja sit muuten on aikalailla keltaista (ei voi vetää tuhkaa pelkästään= vihreä!) ja kuluneimmat osat kasvojen vieressä veti varmaan 10-tasoiseksi vaaleaksi ja niilläkin on siis vaara vetää vihreeks tai keltaseksi, eli ei ainakaan kultaa tai tuhkaa pelkästään...
En ole mistään löytäny semmosta väriä, joka olis valmiiks jotain 8.24 tai 8.204 (pearl copper)...
lumimansikka

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

Mirkku kirjoitti: Mulla olisi casting creme gloss 8.34, joka on kuitenkin hieman liian ruskea/kuparinen, joten ajattelin että sekottaisin puolet ja puolet 8.01 kanssa... Mun logiikalla tuo .01 tuhka taittaisi osan tuosta kuparista pois, joten lopputulema olisi hieman lähemmäksi lämmintä beigeä....?  ???
Voisi toimia. Olen itse onnistuneesti sekoitellut useamman kerran CCG:n värejä keskenään. Esimerkiksi 645 ja 834 sain aikalailla 7 tasoisen neutraalihkon punertavan mixin aikaiseksi (kulta ja mahonki yhdessä jotenkin neutralisoituivat keskenään). Tuossa sinun ehdotuksessa sentään sävyt ovat samaa tummuusastetta, kyse on vaan taittovärin laimentamisesta. Yhtään vaaleampaa tulosta en usko, että tuolla sekoituksella kuitenkaan saat kuin saisit 834 pelkästään. Ei muuta kuin kokeilemaan!

Vinkkinä muuten, että minusta Garnier Olian uusi 8.31 on hyvin lähellä sitä kuuluisaa toffeensävyä/lämmintä beigeä ilman kuparisuutta ja vaalentaa hiukan esim. 7 asteista kuontaloa. Mutta se onkin sitten kestoväri.
Vastaa Viestiin