Hiusten laminointi

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
ohtu123

Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja ohtu123 »

Aika on varattu parin päivän päähän hiusten laminointiin. Onko joku muu laminoinut hiuksiaan?

Yleisesti Suomessa/Euroopassa hiusten laminoiti lasketaan afrohiuksisille, mutta nykyään Suomeenkin alkaa tulla hiusten laminoitikäsittelyä kiillon ja runsauden saamiseksi.

PK-seudulla tuntuu olevan vain pari paikkaa, jotka on edes kuullut laminoinnista.

Kenellläkään kokemuksia?
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja siili »

Googlasin kun vaikutti niin mielenkiintoiselta uutuudelta. Minkä hintainen tuo käsittely on? Laitahan kokemuksia, kannattiko, kauanko laitto kesti ja pysyykö kiiltävä runsas tulos pitkään.  :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tuollaisen laminoinnin voisi tehdä myös itse kotona, kun se itse tuote, joka hiuksia paikkaa ja kiillottaa, on gelatiini, eli liivate. Koska gelatiini valmistetaan eläintuotteista, se sisältää proteiinia ja tämä taitaakin olla laminoinnin hienojen tulosten lähde: proteiinit siis paikkaavat hiusta.

Häätyy varmaan tehdä tuollainen mömmö kokeiltavaksi, sillä netistä löytyy helppo ohje, johon tulee vain vettä, gelatiinia ja mitä tahansa tehistä.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä kans eilen luin tosta laminoinnista kotona. Tulos ei ole ehkä yhtä vaikuttava kuin kampaajalla, mutta ehdottomasti kokeiltavan arvoinen ja lähes ilmainen!
Kiitos aloittajalle ideasta! Innoistuin niin että aijon testata heti tänään!
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Tosi mielenkiintoinen juttu. En onnistu googlaamalla löytämään mitään järkeviä ohjeita, lähinnä kampaamojen hinnastoja. Voisiko joku ystävällinen kopioida kotiohjeen tai laittaa vaikka linkkiä? Kiitos!  :)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Etsi englanniksi sanoilla hair lamination, niin hakutulokseksi tulee ihan videoitakin massan valmistamiseksi.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Johan alkoi löytyä. Lisään tähän useimmin vastaan tulleen ohjeen, niin on helposti saatavilla.  :)

1 rkl liivatejauhetta
3 rkl vettä tai maitoa
0,5 rkl tehistä

Neste kiehautetaan. Lisätään liivate (hetken jäähtyneeseen nesteeseen). Annetaan seoksen jäähtyä hiustenpesun ajan. Lisätään tehis. Levitetään tukkaan pari senttiä juurista eteenpäin aina latvaan asti. Annetaan vaikuttaa suihkumyssyn ja pyyhkeen alla lämmössä tunti. Lämmitykseen voi käyttää hiustenkuivaajaa. Pestään pois. Tehis seoksessa helpottaa poispesua.

Kuulostaa kyllä niin helpolta, että pakko hakea liivatetta jauheena kaupasta! Raportoin tuloksista myöhemmin. Toivon ällistyväni.  ;D
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja Louna »

Mun on kans pakko kokeilla!  ;D Mitenhän pitkälle tukalle tuo määrä on tarkoitettu?
2c F ii
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mielenkiintoista!  Onko tuo siis tarkoitus huuhdella vai pestä ihan shampoolla pois?
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Ohjeiden mukaan se huuhdellaan vedellä pois. Seoksen jäähtyessä siis hiukset pestään shampoolla ja hoitoaineella, ja sitten pyyhekuivaan tukkaan levitetään tuo laminointiseos vaikuttamaan. Se tehis siinä tosiaan on helpottamassa poishuuhtelua.
Joissain ohjeissa sanottiin, että jos tukka on kovin pitkä tai erityisen paksu, niin massaa tarvitaan tätä ohjetta enemmän. Itse varmaan teen varuiksi ensimmäisellä kerralla vähän enemmän, ettei vain lopu kesken, vaikka hiukseni ovat vain normaalipaksuiset ja noin kainalopituiset.

Joissain ohjeissa myös mainittiin, että tehistä (tai öljyjä, jos sellaisia lisää) ei kannata laittaa ylenmäärin, koska silloin laminointi ei onnistu niin hyvin kuin on tarkoitus.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Jotain hyvää siinä että olen flunssaa potemassa kotona: minäkin varmaan jo tänään testailen tuota ;D Olisi mahtavaa jos tuo osoittautuisi toimivaksi kotihoidoksi.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Mielenkiintoista! Voikohan liivatejauheen tilalla käyttää liivatelehtiä? Nuita kun sattuisi löytymään kaapista jo valmiiksi... Ja mitenhän monta liivatelehteä tarvitaan vastaamaan esim. ruokalusikallista tuota jauhetta...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Lisäksi suositellaan hiusten tehohoitoa ennen laminointia tai öljyhoitoa niin sen saa lukittua hiukseen.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ Minullakaan ei ole jauhetta, eikä sitä lähikaupasta löytynyt. Kakkuohjeiden mukaan yksi liivatelehti vastaisi yhtä lusikallista jauhetta. Tämän tiedon varassa ajattelin kokeilla illalla... Ellei kukaan ehdi korjaamaan.

Edit. Lehti taitaakin vastata teelusikallista. En ole mikään leipuri; ehkä kaksi lehteä sitten voisi olla sopiva määrä?
ainokainen

Vs: Hiusten laminointi

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

ellen kirjoitti: Tuollaisen laminoinnin voisi tehdä myös itse kotona, kun se itse tuote, joka hiuksia paikkaa ja kiillottaa, on gelatiini, eli liivate. Koska gelatiini valmistetaan eläintuotteista, se sisältää proteiinia ja tämä taitaakin olla laminoinnin hienojen tulosten lähde: proteiinit siis paikkaavat hiusta.
Eli sama idea kuin hennauksessa tavallaan? Hennahan nimenomaan rakennepaikkaa hiusta ja siitä tulee sellainen ihana, muovinen tunne hiuksiin. Ihan siksi olen hennannut hiuksiani vuosia, siis pelkästään sen tuntuman vuoksi. Mikään ei tee hiuksista yhtä runsaan ja paksun tuntuisia!

Löytyisiköhän tästä metodista hennaamisen korvaava juttu? Pakko kokeilla!  ;D
Vastaa Viestiin