Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

miolla kirjoitti: ^ Voi tosiaan olla, että on vaikuttanut hiusten kunton, eikä siitä ainakaan haittaa ole :) Pelkissä muhituksissa kookosöljy ei ole päässäni toiminut toivotulla tavoilla, joten pakko saada öljy käytettyä ku ruoanlaittookaan siitä ei ole.
Mitä kookosöljyä te käytätte ? Mulla on tollasta Cocovin neitsytkookosöljyä joka on purkissa sellasta jähmeähköä mönjää. Käytän sitä vaikka minkä paistamiseen, aivan ihanaa - OT,mut siis että miksei ole muka ruuanlaittoon ?
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

Siis mun mielestä ei sovi ruuanlaittoon :D Musta se on pahaa ja räisky ympäri ämpäri. Mulla on Bionan öljy. Sekin kova huoneenlämmössä, mutta muuttuu nestemäiseksi lämpimässä, kylppäri riittää.
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Päivitystä täältäkin..itsellä on tällä hetkellä tällaiset oranssit tuon värinpoiston jäljiltä, ei tumman vaan aika vaalean oranssit, mutta todella RÄIKEÄT siis vallan säihkyvät päässäni  ;D juuriin ei ollu tarkoitus toki laittaa lainkaan mutta apulaiseni sai sen lipsumaan sinne ja ne onkin osittain aivan vaaleat mikä tekee entistä hauskemman näköiseksi.

Mitä muut tekisitte tässä tilanteessa? Yrittäisitte vaalentaa lisää VAI peittää oranssisuutta jollain VAI tasata koko tukan joksikin oranssiseksi?

Itse en nyt mielelläni enää vaalentaisi kun tukka on vielä pehmeä ja tuntuu hyvältä. Vaalennuspesua olen kokeillut mutta se ei tehnyt kyllä mitään hennan jämilleni kuten oli arvattavissakin...mutta kiire tuppaa tulemaan kun on yhdet juhlatkin tiedossa eikä kauaa voi kulkea enää pipo päässä  ;)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Oma hennanpoisto-operaationi meni näin:

(Lähtötilanne: parin kuukauden aikana tehty muutama kokopään hennaus neutraaliin ysiasteiseen neitsyttukkaan, lisäksi muutama glossaus, eli seiskatasoinen punakupari. Tavoitteena jotain oman värin suuntaista.)

1) Kokeilin aluksi poistaa hennaa pelkistävillä värinpoistoilla. Ensin laitoin tukkaan ColourB4 Strongin, ja väri haalistuikin hiukan, arviolta asteen verran vaaleammaksi luonnollisen kupariseksi. Seuraavana päivänä käytin Pro:Voke Regularin, ja tällä kertaa väriä lähti huomattavasti enemmän. Tukka oli sellainen ysiasteinen porkkana, joka näytti luonnolliselta. Valitettavasti tukka tummui muutamassa päivässä takaisin jonnekin kasin kieppeille, vähemmän punaisena kuin ennen käsittelyitä.

2) Perinteinen värinpoisto kookosöljyttyyn tukkaan. En uskaltanut räjähtämisen pelossa pitää värinpoistoa päässä puolta tuntia kauempaa, ja lopputulos oli nyt jälleen sama, kuin ennen värin uudelleentummumista - ehkä hiukan vaaleampi ja hehkuva neonoranssi. Aikamoinen järkytys. Kaikeksi onneksi henna poistui tasaisesti, ja hiukset olivat yhtä eläväisen sävyiset kuin aiemmin.

3) Taitto neutraalimpaan Wella Color Fresh 7/19 + hoitoaine. Ei hyvä tämäkään. Oranssimmat kohdat ok, mutta koska tukka oli raidoitetun oloinen, ne vaaleammat kohdat vihersivät ikävästi. Lähti onneksi pesussa pois.

4) Poly Color 15 Keskivaalea. Tämä oli ihana! Neonoranssista tuli kasiasteinen lämmin vaalea, hiukan oranssi näkyi läpi joissain valaistuksissa, mutta kaunis väri kuitenkin; kultainen maantie aurinkoraidoilla.

5) Toinen käsittely PC 15 Keskivaalealla. Virhe siinä mielessä, että tukka tummui tosi paljon, keskivaaleasta vaaleanruskean rajamaille. Sävy viileni. Pigmenttisyyden vuoksi tukka oli olemukseltaan tummempi kuin ehkä virallisen värikartan mukaan olisi vastaava neitsythius ollut.
Tämä onneksi haalistui melko pian takaisin sinne kasin paikkeille, ja neutraalimpaa sävyä ylläpidin tuolla Color Freshillä sekoitettuna hoitoaineeseen.

6) Yleisilmeen vaalennusta satunnaisilla vaalennussuihkekäsittelyillä ja neutralointia hopeashampoolla.

Paljon rakennepaikkausta ja kosteutusta takana, ja tukka kunnossa. Ei siis onneksi räjähtänyt, vaikka rakenne toki muuttuikin värinpoistosta.

edit. 7) Värjäys kookosöljyttyyn tukkaan ( L'Oreal Préférence 10.1 Helsinki). Hiukset vaalenivat lisää 1-2 astetta ja hopeashampoopesun jälkeen osin jopa harmahtavat. Punaisesta ei jäljellä häivähdystäkään, kutrit kunnossa. Vaalennussuihkekäsitellyt kohdat lähes valkoiset.

***

^AnniIlona, mikä on sun lopullinen tavoite hennanpoistossa? Siitä riippuen miettisin jatkoa. Jollain oranssilla suoravärillä varmaan saisi tosi kivan ja tasaisen tuloksen, mutta jos idea oli päästä eroon punasävyistä, niin sitten se ei liene vaihtoehto. Itse suosittelisin tuota Poly Coloria varsinkin, jos vaalentaa et enempää tahdo. Itse en hiusten kunnon vuoksi uskaltaisi vaalentaa nopealla aikavälillä, vaan seuraavan kerran aikaisintaan kuukauden kuluttua edellisestä. Pelkkä taitto jollain tuhkaisella suoravärillä ei riitä, jos juuret ovat vaaleammat. Riskinä siinä, että saat vihreät juuret ja tummemman, neutraalin hiuksiston.
Viimeksi muokannut kaarina, 17 Huhti 2013, 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Voi kiitos anannas!&nbsp; <3 kuulosti hyvältä kokemuksesi tuosta Poly Colorista, katselin sitä jo nimittäin kaupassa ja mietin olisiko vaihtoehto...tosiaan mieluiten pääsisin eroon oranssisuudesta ja näin ensi alkuun haluaisin saada nimenomaan jonkun tummemman vaalean tai edes vaaleanruskean, kun tosiaan mieluummin pidän hiukset päässä kuin alan valkaisemaan ja valkaisemaan ja valkaisemaan. Itsekin ajattelin että saahan sitä pikkuhiljaa siitä vaalennettua jos haluaa, ja kesäkin tulee ja varmaankin haalistaa...

kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Tuo lopputulos Poly Colorilla (15) vaaleanoranssin päälle oli juuri sellainen ihana kinuskinen maantie, jota olisi ollut kiva vaalentaa lisää tosi vaaleilla raidoilla. Sellainen lapsuuden kesien aurinkokultatukka.&nbsp; :) Sen päälle sitten vasta lähtisin sekoittelemaan sävyä viilentäviä suoravärikokeiluja, mikäli mielii.

Itseasiassa tuossa avatarissani on väri aika nappiin. Valaistuksesta riippuen oma tukkani näyttää kyllä yleensä vähän vaaleammalta, ja hopeashampoon jäljiltä hetken aika paljonkin viileämmältä, mutta pohjavärinä kuitenkin tuollainen lämmin hehku.
AnnIIlona

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Joo, kyllä taidan kokeilla tota Poly Coloria, pakko tälle kuitenkin jotain on tehdä eli avoimin mielin&nbsp; :ts palaan raportoimaan tulevista vaiheista&nbsp; ;D
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

anannas kirjoitti:

6) Yleisilmeen vaalennusta satunnaisilla vaalennussuihkekäsittelyillä ja neutralointia hopeashampoolla.



Mitä vaalennussuihketta käytit ? Kuinka turvallisia ne on käyttää esim pituuksiin monta kertaa, siis että montako kertraa niillä voi suihkutella ennen ku hiukset menee liia n huonoon kuntoon ?
Ja onks niissä jotain vain onks ne pelkästään vaalentavaa peroksidia ?
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Schwarzkopfin vaalennussuihketta, jota saa ihan marketeista. Prismassa maksoi noin kahdeksan euroa.
Valitettavasti en osaa sanoa mitä kaikkea suihke sisältää, koska olen pahvikotelon heittänyt pois, eikä pullossa ole inciä. Pullossa sanotaan, ettei sitä pitäisi käyttää jo vaalennettuihin hiuksiin, mutta itselläni on alla yksi värinpoisto. En myöskään osaa ottaa kantaa siihen, kuinka usein / kauan suihketta voi käyttää ennen kuin hiukset menee pilalle, sillä omat hiukseni ovat hyvässä kunnossa vaalennussuihkeesta huolimatta.&nbsp; :) Aika monta kertaa (alle kymmenen kuitenkin?) olen tehnyt käsittelyn ja useimmilla kerroilla olen käyttänyt fööniä tehostukseen. Ensimmäisillä kerroilla tein niin, että ohjeen mukaisen pesun jälkeisen käsittelyn jälkeen lisäsin suihketta vielä seuraavana päivänä. Näillä kerroilla en kuitenkaan nähnyt tarpeelliseksi föönausta. Pullo on tosi riittoisa, luvataan muistaakseni että riittää noin viiteentoista käsittelyyn, ja itselläni on edelleen menossa se ensimmäinen.
Catariina

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Hjälp!
Olen noin vuoden verran värjäillyt hiuksiani hennalla mustaksi ja varonut levittämästä väriä pituuksiin. Noh, nyt alkoi vaalennus ja huomaan että väriä on kuin onkin kerrostunut latvoihin. Et täs mitään... Eipä. Mun hiukset on siniset. SINISET!
Kahden viimeisen värinpoiston jälkeen ei ole tapahtunut mitään muutosta vaan väri on ja pysyy. Ei edes haalistu. Mun hiukset on tän väriset http://www.askartelumassat.com/premo-gl ... -1397.html &nbsp;;D
Mitäs nyt?
Oon allerginen ppd:lle tai sen johdannaisille joten hieman ongelmaa pukkaa. Millä peitän tän? Oisko kellään antaa vinkkejä?
Mun oikea hiusväri on ehkä semmonen vaalean ruskea. Pistänkö ruskean hennan päähän ja toivon parasta vai lähdenkö kikkailemaan suoraväreillä? Tarkotus olisi saada jossain vaiheessa hiukset oman värisiksi..
Viimeksi muokannut Catariina, 27 Huhti 2013, 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Mitä "mustaa hennaa" sinä olet käyttänyt? Santén, MacUrthin valmiita sekoituksia, omia indigo/henna-sekoituksia vai jotain muuta?
Catariina

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Tätä http://www.iherb.com/Rainbow-Research-H ... 13-g/14729

Onhan tää sininen ihan veikee näin vapun aikaan mutta..&nbsp; ;D
Viimeksi muokannut Catariina, 27 Huhti 2013, 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja miolla »

Okei, eli ihan puhdasta indigoa ja hennaa. Noh. Eipä tässä kai oikein voi sanoa muuta kuin totuuden, eli luultavasti tuon indigon poistaminen ei tule onnistumaan :/ Kokemuksia (suurin osa epäonnistuneita) löydät haulla sanoin "indigo poisto".

Minäkään en saa hennaa vaalennettua kokonaan pois. Läpikäyty on kaksi värinpoistoa, kaksi voimakasta vaalennusta, muutama taittosävy ja viimeiseksi raidotus vaalennusaineella kampaajalla.Toki hiukseni ovat nyt nätin väriset ja olen näihin kylläkin tyytyväinen, vaikka se suosikkiväri nro 1 jäi saavuttamatta.
Catariina

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Niinpä tietenkin&nbsp; :D
Mitä luulet, peittyiskö tuo sininen kc color maskilla, sillä coffee -värillä? Vai onko liian mieto tuote.
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Kasvivärit irti hiuksista, neuvot ja kokemukset

Viesti Kirjoittaja maatis »

Väriopin mukaisesti pitäisi tulla ruskeaa, kun sekoittaa siniseen oranssia. Toisaalta hiusväreillä tämä ei välttämättä ole näin suoraviivaista.
Vastaa Viestiin