Puhtaalta pöydältä

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Kassiopeia

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Kassiopeia »

Mielenkiintoisia pohdintoja. Sitten buddhalaiset munkit (sekä miehet että naiset -naiset kyllä rupeavat munkeiksi vasta vanhoina) pitävät päänsä ajeltuna, juuri  kaikesta maallisesta luopumisen merkkinä, olettaisin. En ole itse buddhalainen mutta ymmärrän tuonkin idean.
Jotenkin se on vapauttavaa, kun ei ole sellaisestakaan asiasta riippuvainen kuin hiusten pituus. Että minäkuva ja itsetunto ei rakennu sen varaan.
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Elluli kirjoitti:
tsupp kirjoitti: Täytyy kuitenkin mainita, että mielestäni naisellisuus ei ole mitattavissa hiusten pituutena.
Aamen. Vaikka keskittyisi vain ja ainoastaan ulkoisiin seikkoihin niin hiusten pituus ei mielestäni vaikuta naisellisuuteen.  Myös pitkätukkainen nainen voi olla maskuliininen. Lyhyt kampaus voi olla hyvinkin naisellinen. Toisille naisille sopii paremmin lyhyt kuin pitkä.

Ja totean vielä etten itse voisi kuvitellakaan seurustelevani miehen kanssa joka edellyttää naiselta tiettyjä kapeita ulkonäköihanteita, esim. vain pitkät hiukset tai pienet rinnat kelpaa. Ihmiset muuttuu ja mitäs sitten tälläinen pitkiä hiuksia edellyttävä mies tekee jos nainen vaikka kaljuuntuu?  :P
AMEN!

Mulla on pitkä, puoleenselkään oleva hiuksisto, jota mun mies todella rakastaa. Mies muutoinkin tykkää pitkästä tukasta enemmän, kuin lyhyestä. Myös oma olo on pitkällä kauniimpi. Silti mies seurustelisi mun kanssa ihan ilman tukkaakin. Mitä jos Suvivilja  sairastut syöpään ja menetät sun tukan? Kyllä sun mies varmaan silti sun kanssa on.

Mä en ikinä voisi seurustella miehen kanssa, joka vaatii ylipäätään yhtään mitään ahdasta ulkonäkäkäsityksensä mukaista asiaa, esim. vaalea/tumma tukka, tietyn pituinen jne.

Pitkä tukka ei tee ihmisestä naisellisempaa, kauniimpaa tai muutoinkaan parempaa.
Viimeksi muokannut Eleonora, 05 Huhti 2012, 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja -j- »

Hmm, täällähän on , öh, kiivasta keskustelua.

No, sen verran aiheesta, että olen minäknin pari kertaa aloittanut puhtaalta pöydältä uudelleen. Ihan kaljuksi en ole vetäissyt, mutta hyvin lyhyeksi poikatukaksi. Toinen kerta niistä osuu vuoteen 2009, jolloin todellakin olin menettänyt yhteyden itseeni, ja kaikkeen muuhunkin, olin sairas ja kärsin siitä todella paljon. Jostain kumman syystä piti päästä hiuksista eroon, ja vaikka aika välittömästi leikkuun jälkeen tuntui, että raaja olisi leikattu pois, en silti katunut hiusten leikaamista. Se vain piti tehdä, vaikka se rankka juttu olikin.

Hiukset on vain hiuksia, ja silti ne on jotain tärkeämpääkin, omat hiukseni itselleni siis.
En mä muiden ihmisten hiuksiin mene puuttumaan tai muiden mieltymyksiin. Eikös se ole kaikista parasta, että tekee sitä mikä itsestä hyvältä tuntuu, kunhan se ei vahingoita muita. Mielipiteitäkin on kaikenlaisia, ja niin kauan kun ei toisen ihmisen taustoja tunne, niin ei voi tietää täysin mitä niiden mielipiteiden takana on.

Ootteko muuten kuulleet sanontaa, "koira älähtää kun keppi kalahtaa" - tuli vaan mieleen täällä olevasta aikaisemmasta keskustelusta...

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
FairyTale
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 18 Loka 2006, 15:45

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja FairyTale »

Ihan mielenkiintoista keskustelua täällä. Mulle itselleni ei ole koskaan ollut mikään naiseuden tai kauneuden mitta hiusten pituus. Suurimman osan elämästäni olen elänyt pitkähiuksisena, ihan käytännöllisyden vuoksi, koska hiukseni kasvavat nopeasti, ja arkea helpottaa niiden kiinni saaminen. Jokunen vuosi sitten kyllästyin käsiteltyjen hiusten huonokuntoisuuteen kaikesta hoidosta huolimatta. Lopetin aluksi hiusten värjääminen, ja panostin entistä enemmän niiden hoitamiseen. Koska kärsineet latvat eivät tietenkään uudistuneet, päätin leikata suurimman osan pois. Mitta lyheni huomattavasti, pituus oli erittäin lyhyt polkka, niskahiukset olivat siilit. En missään vaiheessa kokenut, että olisin ollut jotenkin ruma tai vähemmän kaunis ( mies tosin aluksi sanoi vitsillä, että näytän pojalta). Oikeastaan, kun kuvista katson, tulee kasvot paremmin esiin, ja niskan ja kaulan piirteet korostuvat, mitä pidän viehättävänä ihmisissä yleensä.

Tämän hetkinen "missioni" on nähdä minkäväriset omat hiukseni ovat, koska haluan kerran kokea millaiset ovat terveet omanväriset hiukset. Tärkeintä siis hiuksissa on mun mielestä niiden terveys.
1b M ii
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

Suvivilja, nyt vähän kyllä tulkitsit sanojani ilman kontekstia. Itse en siis ainakaan tarkoita, että hiusten leikkaaminen merkitsisi huonoa itsetuntoa. Jätit huomiotta sen, että sanoin hiustenleikkuun olevan sellainen asia, joka olisi minusta kiva joskus tehdä. Tietenkään ihmisellä, joka ei halua leikata tukkaansa ei automaattisesti ole huono itsetunto.

Kyse oli nyt siitä, että se itsetunto ja kasvonpiirteiden sopimattomuus ovat sellaisia tekijöitä, jotka estävät minua tekemästä jotain, jonka haluaisin tehdä. Itseäni siis harmittaa, että se hiusten leikkaaminen niin oleellisesti tuntuisi muuttavan minua ja tekevän olostani epämukavan, kun kuitenkin olisi ihanaa olla aivan lyhyellä tukalla. Minulla ainakin se siis vaatisi rohkeutta.

Enkä kyllä ole saanut sellaista mielikuvaa, että täällä hiuksia pidettäisi pinnallisena, tämähän on kokonainen foorumi omistettu hiuksille, oikein tukanpalvontaa. Mihin tahansa voi liittää pinnallisia tai syvällisiä merkityksiä. Asiat eivät ole tärkeitä, vaan merkitykset, joita ihmiset niille antavat. En ainakaan sinusta heti saanut käsitystä, että olisit liittänyt pitkiin hiuksiin syvällisiä kulttuurisidonnaisia merkityksiä, vaan nimenomaan päinvastoin.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

Kaljun tai siilin vetäminen on mielestäni rohkeaa ja kyllä, se kaunistaa joitain naisia (ja miehiä), toisia taas ei. Erityisen ihanalta siilin kanssa näyttävät juurikin ne sirot kasvonpiirteet ja kallon kaunis muoto. Sitä paitsi siili tai kalju voi olla hyvin naisellinen ja hellyttävä - tulee sellainen "voi pieni nätti linnunpoikanen" fiilis. Kalju voi itse asiassa korostaa naisellisuutta, riippuen tosin siitä kokonaislookista.

Nynnyjen versio tehdä tämä on tietysti laittaa tukka tiukasti kiinni sellaiselle ballerinanutturalle. Sellainenkin on enemmistölle naisia ihan kamala ajatus. Tunnen naisia, jotka eivät esim. talvipakkasilla voi laittaa pipoa tai hattua, koska "tukka menee lyttyyn". Yleensä sitä ei sanota suoraan, vaan "minulle ei vaan sovi mikään päähine" -tyyliin. Ajatus otsatukan kampaamisesta pois kasvoilta, hiusten vetäminen pannalla tai pinnillä taakse tai se tiukka nuttura ovat ihan, täysin mahdottomia.

Se mikä minua kiehtoo sekä kaljussa että nutturassa on jonkinlainen avoimuus ja paljaus. Kaikki on pelottomasti näkyvillä otsasta ja korvista lähtien, hiusten takana ei olla piilossa.
Marni
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 07:00

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja Marni »

Lasketaanko puhtaaks pöydäks reilu 2 cm mittanen tukka?

En ikinä uskonu, miten ... helpottavalta tuntu leikata hiukset pois. Ehkä siinä on osansa kuumuudella ja sillä, että hiukset oli varsinkin otsalta hirveän painostavan tuntuset, mutta tuntuu kuin pää olis keventyny kilon. Tukkaa ei lähteny ku reilu 15 cm, mutta silti tuntuu niinku olis uus ihminen.

Pelkäsin, että ihan ultralyhyt tukka sais pyöreet kasvot näyttämään oudoilta, mutta jotenkin musta tuntuu että musta tuli tyttömäisemmän näkönen. Kasvojen ilme pehmeni, ja tuli paljon valosammaksi. Yllättävän paljon ne hiukset siihenkin sitten vaikuttaa...

En kuitenkaan taida tähän mittaan jäädä, vaan kasvatella. Haluan oman väriset pitkät hiukset, ja haluan tietää että miten hiukset käyttäytyy ns. luonnollisessa tilassa. Sen tiiän, että taipuisuutta on, mielenkiinnolla odotan että onko värjätyn hiuksen taipuminen sama kuin värjäämättömän kiharahko. Toivottavasti olis, olis kivaa :)

Ai niin, on ihan mahtavaa että tukka kuivuu suihkun jälkeen minuuteissa, ja muotoiluun riittää suihkutettava hoitoaine ja sillä hiusten ojentaminen oikeaan suuntaa. Me likes <3
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Itseäkin kiehtoo toisinaan pään siiliksi tai kaljuksi ajaminen. Jos tietäisin varmasti, että haluaisin olla pitkään lyhyillä hiuksilla/hiuksitta, saattaisin tämän tempun toteuttaa, mutta en pelkästä kokeilunhalusta tee sitä. Tällainen hiusmalli olisi ihanan kätevä ja helppo jos ajaisin joka kuu sen sentin kasvun pois, mutta tiedän että tällä hetkellä eniten haluan pitkät hiukset, pitemmät kuin nyt, enkä jaksaisi sitä vaihetta kasvatuksessa kun hiukset ilman muotoilutuotteita ja käsittelyjä sojottaa eri pituisina joka suuntaan tai roikkuu suorana naamalla (tämä siis minun hiuslaadulla).
Aion nauttia luonnollista pitkistä hiuksista niin kauan kuin sitä kestää ja niitä riittää&nbsp; ;D&nbsp;

-JI-

Vs: Puhtaalta pöydältä

Viesti Kirjoittaja -JI- »

Mä olen kerran ajanut pään kaljuksi ja mulla on ns. nuubialainen kallon muoto, joten ei ollut edes ihan kauhee.
Vastaa Viestiin