Lasimaiset hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


Ostin nyt talvitauon jälkeen Wellan Ocean Spritzin enkä tajua enää miksi yleensäkin käytin välissä jotain muuta suihketta!? Sehän oli vielä parempaa kuin muistelin, tukka jämäköityy ja pysyy pitkään mallissaan. Hiuksia saa pörröteltyä, tukassa on rakennetta, kerrokset erottuu eikä tarvi enää edes miettiä tupeeraamista (tosin tukkakin on nyt leikattu niin että volyymi tulee kerroksista eikä tyvestä). Joka tapauksessa tämä suihke on kuin mulle tehty!
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Catariina

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Catariina »

Mitenkä musta tuntuu että kaikilla tässä ketjussa olevilla on pitkä (ja mulle pitkä tarkottaa kun hiukset on korvien alapuolelle) tukka?
Tässä ehkä kuva mikä vastaa mun hiusten pituutta tällä hetkellä http://www.short-hairstyles.com/short/s34.htm
Mulla ehkä aavistuksen lyhkäsempi edestä, reippaamminkin sivuilta ja takaa, todella lasimainen ja jäykkä. Monet vahat tosiaan kokeilleena, en vaan osaa käyttää. Ainut millä saan tukan kuosiin on kosteena muotoilu ja hitosti hiuslakkaa päälle.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Täällä siis kanssa yksi, joka omistaa lasimaiset ja silkkimäiset hiukset. Tosin en enää valita niistä, vaikka menevätkin ehkä hieman päätä myöden ja on vaikea saada kampaukset pysymään. Mun onni on se, että on paksut hiukset, niitä on tosi paljon. Oon miettinyt pitkään sitä, että voisin alkaa kuivata hiukseni suihkun jälkeen, että saisin niistä jotenkin kuohkeammat. Vaikka kuivaaminen onkin pahis-juttu, mutta hoidan hiuksiani niin hyvin, aina käytän hoitavia hoitoaineita, melkein joka pesussa tehohoitoa enkä enää värjää hiuksiani, niin mun pahe vois sitten olla tuo kuivaaminen ;) Eikä sekään kai niin paha asia ole, kun laittaa lämpösuojat ja jätettävät alle.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Voii että, rupesi naurattamaan tuo pahistelu, kun oikein harkitaan föönin käyttöä.  :D Ei se varmastikaan voi kvin pahaa tehdä luonnollisen värisille hiuksille, joita muuten hoitaa tosi hyvin. Vaikka Chaos Blackin hiukset eivät koskaan kyllä näytä lättänöiltä vaan todella upeilta.  :-* Minulla on myös aika lasimaiset hiukset, mutta toisaalta tykkään siitä, kun hiuksen pinta on sileä ja hiukset tuntuvat aina pehmeiltä. Samettirullat ovat hellävarainen keino saada tyvi koholle, mutta itse pesen tukan yleensä illalla, enkä halua nukkua rullat päässä.  :-\ Olen joskus yrittänyt eikä siitä mitään tullut.
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Catariina kirjoitti: Mitenkä musta tuntuu että kaikilla tässä ketjussa olevilla on pitkä (ja mulle pitkä tarkottaa kun hiukset on korvien alapuolelle) tukka?
Tässä ehkä kuva mikä vastaa mun hiusten pituutta tällä hetkellä http://www.short-hairstyles.com/short/s34.htm
Ihana malli minkä laitoit, se on varmaan totta että suurin osa lasihiuksista täällä on pitkätukkaisia. Mullekin kampaajat pitkän aikaa suosittelivat vain tasapituista. Johtuukohan siitä kun joku täällä sanoi että lasihius on vaikea leikattava..

En mä uskalla leikata ihan lyhyttä ku pelkään et sitten hiukset menee vaan päätä pitkin jos ei jaksa kamalasti laittaa niitä ja näytän pojalta ja pyöreisiin kasvoihinkaan ei sovi mikä tahansa lyhyt tukka kun pitäisi olla sitä volyymia ettei näytä kasvot pallolta.. Ja vielä enemmän huolestuttaa se välivaihe (jos haluaisin kasvattaa hiukset takas pitkiksi) kun on korvien ja leuan välissä pisimmät latvat, sitten vasta onkin kasvot kuin täysikuu  :-\
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Tiitunen kirjoitti: Voii että, rupesi naurattamaan tuo pahistelu, kun oikein harkitaan föönin käyttöä.  :D
No kun... :( :D Musta se vaan tuntuu tosi pahikselta, kun en ole vuosikausiin sitä käyttänyt vaan kiltisti oon kuivattanut hiuksiani ilman sitä ja siinä menee hermot, kun on niin paksut hiukset. Mulla menee siinä viisi tuntia, jos ilman kuivaajaa kuivuu hiukset, niin hermothan siinä menee! Ja kiitos kovasti Tiitunen, jos mun hiukset näyttävät susta upeilta, ilahduttaa kuulla. Ja mä kanssa tykkään siitä, kun hiuksen pinta on sileä. Moni kaveri kyselee, miten sais yhtä sileät hiukset ja mä joudun vaan toteamaan, että usein vaikuttaa se omakin hiuslaatu ikävä kyllä. Tosin myös hiustenhoitotuotteillakin on osuutta asiaan. En mä edes ikinä ole käyttäny tuuheuttavia tuotteita, kun niistä jää kummallisen tuntuiset hiukset.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Cabello

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Minullakin on lasimaiset hiukset, joista olen nykyään oppinut pitämään. Ennen haaveilin kiharasta tukasta, mutta ihan kuin yhtäkkiä päässäni syttyi lamppu ja tajusin, että tämä minun tukkanihan on ihana ja moni kiharapää maksaisi paljon, jotta saisi samanlaisen! ;D Kyllähän tästä paljon kehuja saa, mutta olen itsekin ihan samaa mieltä siitä ihanuudesta ja silkkisyydestä... ::)
juuriska
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 08 Loka 2008, 15:36

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja juuriska »

Eihän nämä lasimaiset hiukset olekaan hullummat, sillä ne lähtevät oikeasti puhtaaksi pelkällä hoitoainepesulla. Jopa kaikki muotoilutuotteetkin lähtevät nätisti LV:n hoitoaineella. Tämä säästää indigoväriä (ja hiusta), eikä uusintavärjäystä tarvita ainakaan 2-3 viikkoon. Indigo ei pysy hiuksissani kunnolla kuin muutaman päivän jos pesen hiukset shampoolla. Ennen hennausta ja indigovärjäystä pesen sitten hiukset Herbinan ihanalla syväpuhdistavalla. Olen antanut kaikki muut shampooni perheen käyttöön.  :ts
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.
MoonDream

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja MoonDream »

En kyllä kaipaa karheutta hiuksiini, vaikka lasimaiset ovatkin. Enemmän minä kaipaan pehmeyttä ja kosteutta, erityisesti nyt talviaikaan. Tulee jotenkin karheutumisesta mieleen että ne alkaisivat katkeilemaan ja olisivat tosi kuivat... :D
Redsea

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Redsea »

Täällä yksi silkkitukka myös  ;D Vaikka tää mun tukka on aika lyhyt niin se menee takkuun heti! Saatan harjata tukkaa joskus kolmekin kertaa päivässä ja aina löytyy solmuja... Yritän opetella tykkämään tästä päätämyöten menevästä  hienonhienosta hiuksesta, mutta viellä vaatii opettelua  0_0

Onko muilla näin helposti takkuntuvaa tukkaa??? Vai oonko ainut kuka on luotu takkutukaksi (rastat mulla on useampaan otteeseen olleetkin, mutta nyt haluan pitkän ja suoran tukan) No ainakin pompulat pysyvät hyvin päässä sillä jos tukkaa vähäänkään kiepauttaa mihinkään suuntaa syntyy takkuja  :O
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Minun lasimaisissa hiuksissa takkuja alkoi ilmetä vasta kun hiusten pituus rupesi lähentelemään yli BSL-mittaa. Lyhyempien hiusten kanssa ei ole takkuuntumisongelmaa koskaan ollut. Onneksi vieläkään takut ei mikään suuri ongelma.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Lasimaiset hiukset

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Täytyy sanoa, että mä oon aina tykännyt omissa hiuksissani siitä, että ne on suorat. Ei sillä, etteikö kiharat/laineikkaat hiukset olisi upeita myös, mutta luulenpa, että en itse niin hyvin viihtyisi kiharoissa hiuksissa. Tähän lasimaisuuteenkin oon tottunut ihan hyvin. Ainoa asia, mikä harmittaa on se, että hiuspehko on niin ohut. Ja kampausten tekeminen on lähes mahdotonta ainakin, jos yrittää itse väkertää. Aikanaan ylppäreihin halusin kiharaisen kampauksen, niin kampaaja muistaakseni totesi, että jotakin saa kyllä aikaseksi, mutta ei voi taata, että kampaus kestäisi koko päivää. Niinhän siinä kävi, että loppupäivästä kiharat oli jo loiventuneet melkoisesti.

Niin ja kyllähän se välillä harmittaa, että tukka menee ihan päätä myöten. Joskus tupeeraan, mutta sitäkin oon yrittänyt vähentää, ettei hiukset rasittuisi. Kotioloissa tykkään pitää hiuksia ylhäällä sukkanutturalla, niin eivät rasvoitu niin äkkiä, kun eivät ole ihan kiinni päänahassa. Ja avattuani nutturan hiukset saattavat kestää  ainakin hetken vähän ilmavampina. Mutta mitään muotoilutuotteita en oikein tykkää/jaksa käyttää, kun tuntuu, että on ihan turhaa. Lakkaa nyt saatan silloin tällöin laittaa.

Tavallisten hapetevärien kanssa oli usein ongelmia eikä väri meinannut kestää millään, mutta suoravärit (elumen) sekä kasvivärit näyttäis pysyvän ihan hyvin. Elumen tarttuu myös tyveen ihan kohtalaisesti. Hiusten kosteutus on kyllä tärkeää, muuten tulee takkuja ja ovat muutenkin sellaista ilmavaa höttöä. Mutta hyvin kosteutettuna hiukset on ihanan sileät, kiiltävät ja silkkimäiset.  :) CWC-pesu kunnon muhittelulla on ihan ykkönen!
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Vastaa Viestiin