Otsis

Leikkaukset sekä kampaukset
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nukka »

Minä myös mietin että kasvattaisinko otsiksen vai antaisinko olla. Päätin sitten että seuraavalla kampaajareissulla leikkuutan sivuotsiksen. Nyt mulla on suora paksu otsis, mutta viime aikoina olen tämänkin muotoillut enemmän sivulle kuin mitä otsalle.

Tahtoisin olla ilman otsatukkaa mutta sitten on vaan niin alaston olo. Varsinkin jos laitan otsiksen pinneillä kiinni niin tuntuu ihan kamalalta olla otsa paljaana :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Mulla on kans ollut viime aikoina mietinnässä, että kasvattaakko otsis pois ja nyt ainakin toistaseksi oon päättänyt antaa sen kasvaa. Poiskasvattamalla saisi sitten paksuutta ponnariin, kun olisi siinä lisänä nuo otsahiukset sekä lyhyemmät sivuhiukset. Kampaaja sanoi, että mulle kävis hyvin otsis, mutta omasta mielestä se näyttää mulla aika hölmöltä, koska se on ohut, eikä mikään sellainen "kunnon" otsis. Mulle ei sellasta varmaan edes saiskaan, tai sitten muu osa hiuksista jäisi ihan olemattomaksi. En koskaan viitsi pitää otsista edessä, vaan vedän aina sivulle. Ihailen kyllä sellaisia paksuja otsatukkia, mutta mun on turha sellaisista haaveilla, että parempi varmaan kasvattaa kokonaan pois. 

Pienenä mulla oli aina otsatukka, mutta kuvien perusteellä se oli melkein aina vedetty sivulle. Joskus ala-asteen lopulla kasvatin sen pois, kun muillakaan tytöillä ei ollut otsatukkaa  :D Mutta myöshemmin sitten taas leikkautin lyhyemmäksi, että saisin vähän peitettyä finnejä. Mutta nyt iho on paremmassa kunnossa eikä otsaa tarvitsisi peitellä. Vihaan kyllä sitä kasvatusvaihetta, kun eivät vielä yllä korvan taakse ja ovat aina silmillä. Mutta ei auta kuin ottaa pinnit ja lettiviritelmät käyttöön.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Mä armastan mun otsatukkaa! <3 Onni on taitava hovikampaaja. Mulla on otsassa peräti kaksi pyörrettä, joista toinen on todella voimakas. Siitä huolimatta se onnistuu kerta toisensa jälkeen leikkaamaan mun otsiksen niin, että se asettuu kauniisti jopa ilman mitään muotoilua. Ihme fysiikan lakien kumoaja, roviolla pitäis polttaa tommoset ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
icemint

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja icemint »

Itsellä ollut noin puolivuotta tasaotsis myöskin. Ihanahan se on, jos joka aamu jaksaa sen suoristaa kosteussuojan kanssa ettei käänny luonnonkiharassa tukassa miten sattuu.&nbsp; ;D
Mun otsalohko ei vaan tykkää ollenkaa lakasta ja suoristussuihkeesta, finniä pukkaa niin pirusti! Yöt olen aina otsis poissa otsalta,mutta ei auta. Pitänee pitää taukoa otsiksesta jonkin aikaa että iho paranee. Kellään samaa ongelmaa??
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Koin pienen muodonmuutoksen kun sain uudet silmälasit ja minuutin parin pohdiskelun jälkeen napsautin itselleni otsatukan! Minunhan piti kasvattaa kaikki hiukset samanmittaisiksi, mutta aloin kaipaamaan pientä vaihtelua. Sain leikattua niin, että otsiksella ei ole rajaa vaan se sulautuu yhteen pidempien hiusten kanssa. Saa nähdä kadunko miten pian, mutta nyt vielä ainakin tykkään (leikkasin eilen).&nbsp; ;D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
felka

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja felka »

Tekisi mieli leikata taas otsatukka. Se sopii hienosti tyyliini, mutta on toisaalta vähän hankala eli vaatii päivittäisen föönauksen tai rautakäsittelyn näyttääkseen siistiltä.

Minulla otsahiukset tuntuu rasvoittuvan liian nopeasti, niitä saisi olla joka päivä pesemässä vaikka muut hiukset eivät pesua vaatisikaan. Olisiko tähän jostain aineesta apua?
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Olisiko kuivashampoosta apua?

Mulla menee juuri noin eli otsatukka vaatii&nbsp; joka-aamuisen föönauksen. Toisaalta, eipä se IMO suuri panostus ole sille, että otsatukka on hyvin. Kun ei se siitä päivittäisestä föönauksesta mulla kärsikkään, kun joka tapauksessa pitää otsatukkaa joka kuukausi saksilla trimmata, jottei silmillä ole.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tasaotsiksen kasvattelu sivuotsikseksi on viimeinkin siinä pisteessä, että hiukset asettuu nätisti ilman suurempia stondaavia hiuksia \o/ Kokonaan en kyllä kasvata pois, näytän ihan aasilta tasajakaukseni kanssa ilman otsalettiä :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

Pukkaa taas vaihteeksi kriisiä otsatukan kanssa. Näyttää ihan tollolta tällä hetkellä, eikä asetu mitenkään edessä olevan pyörteen takia. Kampasin hiukset silmien eteen, vaikken näe nyt kunnolla ja fiilistelen tässä, että kohta otan sakset ja naps pituutta lähtee. Saa nuo otsarypytkin piiloon &nbsp;:P

Edit. Mulla on nyt sit taas kunnon ottatukka, kummasti piristää ilmettä. Ainakin tällä hetkellä, voi olla, että huomenaamulla kuuluu kirosanoja&nbsp; ::)
Viimeksi muokannut Od3ssa, 14 Helmi 2013, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
felka

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja felka »

Ostin juuri kuivashampoon (Herbina) ja testailen sen käytettävyyttä ennen otsatukan leikkaamista. Jotenkin se tuntuu kuivattavan paljon shampoopesua enemmän. Vai kuvittelenko vain?
purppura
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1735
Liittynyt: 28 Touko 2006, 11:36

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja purppura »

Olen alkanut melko tosissani miettimään kunnon otsatukan leikkauttamista. En vain tiedä sopiiko sellainen minulle yhtään. Sivuotsikset olen kokenut aina hankaliksi ja epäsopiviksikin.

Pitkän odottelun tuloksena minulla onkin tällä hetkellä kauttaaltaan lähes tasamittaiset hiukset, olkapäämittaiset. Tasapitkämalli on mitä helpoin, mutta samalla aika työläskin kun se helposti vain roikkuu. Tosin malli on jo hiuksistani hävinnyt ja varmasti tästäkin tasamittaisena saisi helpommin laitettavan jos leikkauttaisi taas johonkin malliin.

Tavallisin hiustyylini on vetää kaikki hiukset sille perinteiselle sykerönutturalle. Tämä tyyli on alkanut tympimään todella paljon, mutta muunlaisia kampauksia en oikein tunnu saavan asettumaan minulle sopiviksi. Mietinkin, toisiko otsatukka kaipaamaani piristystä. Otsatukalla myös tuo sykerönutturanikin näyttäisi taas erilaisemmalta. Vaikka nykyinen pitkäotsis on helppo, niin se ei välttämättä ole sopivin malli minulle.

Tosissan en tiedä uskaltaisinko mennä kenenkään kampaajan hoiviin ja pyytää leikkauttamaan otsista. Minkäläisen otsiksen tästä tukasta edes voi leikkauttaa. Pelkään, että leikkaus olisi vain laiha luiru. Olen koittanut analysoida päämalliani, mutta en vain tajua. Pääni on pyöreää, soikeaa ja tuota otsaakin on ihan laajalti, joten otsista saisi kai leikata aika runsaasti.&nbsp; ::) Lisäksi otsani, kuten muukin osa kasvoista, rasvoittuu hetkessä. Onko nopeasti rasvoittuva iho ja otsatukka täysin tuhoon tuomittua? Nytkin pitkät etuhiukseni rasvoittuvat kasvojen takia nopeammin.&nbsp; ???&nbsp; ;D

Olen etsiskellyt kivaa mallia ja tämä Lake Bellin otsis on sellainen, mistä itsekin pitäisin. Haluan, että otsatukka olisi hieman lyhyempää mallia. Kasvojeni malli on tosiaan täysin erilainen mallikuviin verrattuna ja oma otsani on korkeampi sekä leveämpi:
Kuva

www.realbeauty.com

Kuva
http://pinterest.com/pin/104005072616440705/

Pelkään myös sitäkin, näyttäisinkö varsinkin meikittömänä vieläkin lapsekkaammalta otsatukan kanssa. Sitäkin mietin, miten otsatukka ja auki olevat hiukset sopisivat minulle. Tuollaiset huolettomat mallit ovat ihanan raikkaan näköisiä, mutta niiden kantajana ei ole koskaan tällainen tasapaksukasvoinen.&nbsp; ::)

Mikähän tämän viestin lopullinen idea muuten oli? No, avauduttu nyt tästäkin. Olisi kiinnostavaa kuulla etenkin rasvaihoisten mietteitä otsatukkaan. Kuivashampoo on tietysti vaihtoehto, mutta estääkö sekään otsahiusten rasvoittumista kun se ihon rasvoittuminen on ihan kunnon ihon rasvoittumista.&nbsp; :D
Mehiläinen

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Mehiläinen »

^Mun rasvoittuvan otsatukan pelasti aikoinaan laukussa aina mukana oleva kuivashampoo ja sellanen luonnonharjaksinen pyöröharja, millä aina harjailin sitä otsista. Sillä sai muuten erinomaisesti muotoiltua föönin kanssa sellasen kunnon pöyhö-otsiksen :) (mulla on ohut tukka ja otsis sen mukainen) Samoin kunnon irtopuuteria oli pakko olla mukana, varsinkin kesällä kun se otsa lähmäytti otsiksen, vaikka muu tukka ei rasvoitukaan.. Toki sitä otsista myös enemmän muotoilee ja hipelöi, kuin muuta tukkaa.. Mutta suuri apu on just se, että föönaa ne hiukset pois siitä ihan ihon pinnasta, silleen vähän koholleen. Ja se puuteri ja kaiken maailman kasvopaperit :D Mutta silti joissain vanhoissa kuvissa näyttää ihan karsealta tukka, sellaiset rasvaiset, toisiinsa lähmääntyneet hiusosiot otsassa.. Varsinkin kesällä.

Mulla on myös otsatukkakriisi. Tai siis haluan sen, mutta sitten taas, en, tää perus..&nbsp; Just sain kasvatettua sen pois, vanha otsis on nyt lapaluiden kohdalla, mutta kun mä haluan!

Ongelma on, että mä haluaisin suoran otsiksen, mutta miehellä on joku trauma sellaista kohtaan, eikä se missään nimessä halua sellaista mulle. Mun mielestä sivuotsis on taas tylsä.. tai mä vaan tykkään suorasta otsiksesta, sellanen sopivan pitkä just kulmien kohdalle ulottuva ja tyttömäinen :)
Pystyykö tasapitkää, ei mitään superpaksua otsista muotoileen sillain, että se on vähän sivulla, ilman että näyttää hölmöltä? Sit taas halutessani saisin sen ihan tasaisesti eteen. ;D
Toisaalta luulen että annan miehen mielipiteiden olla ihan omassa rauhassaan, enhän mäkään aina tykkää sen hiusvalinnoista ::)
cilla
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:02

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja cilla »

Mitään muuta mä en vihaa niin paljoo kuin sitä, että kampaaja leikkaa liian lyhyen otsiksen. Viime viikolla tuli kk täys kampaajareissusta ja nyt otsikseni alkaa olla hyvässä mitassa. Paksu ja tasainen otsis ois niin kiva, mutta pari kertaa sellasen leikkauttaneena en enää halua sitä taistelua pyörteiden kanssa. Harmi kyllä, koska se oli niin kiva.. sen pari minuuttia, jonka se pysyi paikoillaan.
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Mulla on ollut otsis jo noin kuusi vuotta, ennen sitä ei ollut koskaan. Ensiksi kampaaja leikkas mulle sellaisen tasaisen otsiksen, jossa viihdyin varmaan kolmisen vuotta... Sitten kasvatin sen pois, johon meni noin vuosi. Se oli yhtä tuskaa, kun sitä ei saanut mitenkään laitettua :D olinkin sen vuoden oikeastaan koko ajan otsis ylhäällä, pannalla ja pinneillä kiinnitettynä. Kun sitten otsis oli kasvanut jo leukaan asti, tuskastuin siihenkin, kun ei sitä saanut mitenkään laitettua. Leikkautin sitten sivuotsiksen vähän yli vuosi sitten, ja tässä oon nyt viihtyny ihan hyvin. Sopii paremmin mun luonnonkiharalle tukalle kuin tasainen otsis, sen kanssa piti aina käyttää suoristusrautaa&nbsp; ::) oon taas miettiny otsiksen poiskasvattamista, koska haluaisin saada tehtyä hienon lettikampauksen silleen edestä päin ja vielä sellaisen Jersey Shoren Snookin kampauksen :D saa nähdä, jaksanko alkaa kasvattamaan pois vain niiden takia...
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Nadyosh

Vs: Otsis

Viesti Kirjoittaja Nadyosh »

Itselläni on rasvoittuva iho, mutta ei se koskaan ole aiheuttanut mitään ongelmia etuhiuksiin. Kuitenkin kun föönaan ja suoristan etuhiukset tarkoituksella että ne eivät todellakaan valu ikinä litteinä otsalle, vaan ovat tuuheannäköiset niin eiväthän ne rasvoitu...

Ainoa mikä haittaa on se että jos tarkoituksenani on olla pesemättä seuraavana päivänä hiukset niin kasvovoidetta ei voi otsalle levittää juuri siitä syystä että etuhiuksethan siinät tahmaantuvat.
Vastaa Viestiin