Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Illusia kirjoitti: Edit.Siinä paketissa minkä ostin oli myös vinkkejä kynsien värjäämiseen hennalla.Enpä ihan äkkiä lähtis kynsiini laittamaan,vois olla koko sormenpäät muuten punaset :D
Mie kokeilin ja värjäsin pikkurillin kynnen. Siitä tuli oranssin punanen. Se väri on ollu jo kaks viikkoa, eikä ole kulunu yhtään. Jos kaikki kynnet värjäis, niin alkais kyllä kyllästyttää.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja deko »

Mustikka kirjoitti:
Illusia kirjoitti: Edit.Siinä paketissa minkä ostin oli myös vinkkejä kynsien värjäämiseen hennalla.Enpä ihan äkkiä lähtis kynsiini laittamaan,vois olla koko sormenpäät muuten punaset :D
Mie kokeilin ja värjäsin pikkurillin kynnen. Siitä tuli oranssin punanen. Se väri on ollu jo kaks viikkoa, eikä ole kulunu yhtään. Jos kaikki kynnet värjäis, niin alkais kyllä kyllästyttää.
Sama perusmallinen vesi-hennaseos? Voisi värjätä varpaankynnet oransseiksi samalla kun seuraavan kerran hennaan. Tuli parin viikon viive kun piti "ihan välttämättä" laittaa sen kevyen hennapohjan päälle preference kupariseos, vähän pitää malttaa odotella ennen satvahennaa.
this too shall pass.
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Lara »

Nyt tulee todella höppänä hennakysymys! Eli mun tukka on tällänen oranssi hennattu ja kulmikset on vaaleet. Kotona on kyllä ruskeeta kulmisväriä, mutta sillä tulee kovin tuimat kulmat. Hennaa kokeilin kulmiin, mutta se kuivuu 10 minuutissa ja tuntuu että vaikka kuinka kauan sen kuivumisen jälkeen pitäs niin se ei enää kuivuttuaan värjää. Vai värjääkö? Ja jos ei ni millä sen sais pysymään märkänä? Elmukelmua ajattelin, mutta sit se väri kyllä leviäis ja koko nassukka ois oranssi. Vai onko ainoo konsti vetää uus henna 10 min välein, jos se väri syvenis. Siihenkään ei tahtos ryhtyy, ku on niin tarkaa puuhaa sen värin sohiminen.

???
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja deko »

Lara kirjoitti: Hennaa kokeilin kulmiin, mutta se kuivuu 10 minuutissa ja tuntuu että vaikka kuinka kauan sen kuivumisen jälkeen pitäs niin se ei enää kuivuttuaan värjää. Vai värjääkö? Ja jos ei ni millä sen sais pysymään märkänä?
Jos siihen seokseen laittaisi tipan öljyä, pysyisi varmaan pitempään kosteana. Muuten taitaa olla ainut keino ottaa kuivunut pois ja laittaa uutta päälle niin kauan kuin on hyvä väri. Muista kuitenkin että henna tummenee ja kehittyy päivän-pari laiton jälkeen eli lopeta hennanlisäys ajoissa, saattaa olla lopputulos haluttua tummempi. Kulmien hennauksessa auttaa kun levittää surutta vaseliinia ympärystään, värin levittäminen helpottuu huomattavasti.
this too shall pass.
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Lara »

Joo toi öljyjuttu vois olla kokeilemisen arvonen. Siivoonpas reippaasti, niin ehdin kokeilla vielä ennen kuin miekkonen tulee töistä. Muuten se taas nauraa mun hömpötyksille. Tulee öljyhoito samassa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Lara kirjoitti: Hennaa kokeilin kulmiin, mutta se kuivuu 10 minuutissa ja tuntuu että vaikka kuinka kauan sen kuivumisen jälkeen pitäs niin se ei enää kuivuttuaan värjää. Vai värjääkö? Ja jos ei ni millä sen sais pysymään märkänä? Elmukelmua ajattelin, mutta sit se väri kyllä leviäis ja koko nassukka ois oranssi. Vai onko ainoo konsti vetää uus henna 10 min välein, jos se väri syvenis. Siihenkään ei tahtos ryhtyy, ku on niin tarkaa puuhaa sen värin sohiminen.

???
Voit tahnaa tehdessäsi laittaa siihen siirappia tai hunajaa. Tosin en osaa sanoa vaikuttaako se niin pienessä määrässä..
Toinen tapa on, että voisit aina välissä kastella sormia ja taputella varovasti kulmiin lisää vettä.

Otan erääseen hennaajaan yhteyttä ja kyselen siltä miten hänellä kulmien värjäily onnistuu. Tällaiset jutut ovat mielenkiintoisia selvittää. :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Sain vastauksen. :)

En viitsi koko tekstiä kopioida, mutta näin sanoo Elaine:

"I used a Q-tip to glob it on my eyebrows really thickly, then another Q-tip to clean up the edges, so I wouldn't have a blotchy henna stain on the skin around my eyebrows. It helps to add sugar to your mix to keep it from drying out too much. When I first started doing henna, I added so much sugar to my mixes that the designs never dried -- they just got all runny..."

Hänellä ei paljoa kulmakarvojen väri muutu, hieman tummentuu vain. Hänellä tosin on melko tummat kulmakarvat.
Hän myös sanoi, että kulmakarvojen alla oleva iho värjääntyy hänellä, ja se näyttää kuin olisi jotain kulmakynää.

Raportoikaahan tänne, jos hennailette kulmia. Voin sitte raportoida eteenpäin. :)

edit. Voisin itseässä itsekin yrittää henna+indigo sekoituksella. Tosin mulla taitaa olla liian vähän kulmakarvoja siihen. :-\ Mihin ne on tippunu?!
Viimeksi muokannut Mustikka, 10 Maalis 2006, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
MariAnn

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja MariAnn »

Minä hennan aina kulmakarvatkin samaan aikaan hiusten kanssa. Ensin laitan topsy-puikolla hennaa kulmakarvoihin ja puhdistan ylimääräiset iholta pois. Sitten vaan maalarinteippiä päälle tunnin ajaksi.  ;D Maalarinteippi ei sitten tartu ihoon tai kulmakarvoihin, että sitä voi ihan huoletta käyttää.. Henna säilyy siellä teipin alla sopivan kosteana. Lopputuloksena on todella luonnollisen näköiset hieman punertavat kulmat. Iholle saattaa jäädä punertava jälki, mutta se haihtuu nopeasti pois. Eli, ei muuta kun maalarinteippiä kehiin.  ;D
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Lara »

Öljyhenna ei oikeen tarttunu mun kulmiksiin, vaikka pysy kyllä märkänä koko ajan. Sokeriversio otti jo paremmin kiinni. Kiitos Mustikalle vinkistä! Kai tää hennailu tästä alkaa sujumaan.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Lara kirjoitti: Öljyhenna ei oikeen tarttunu mun kulmiksiin, vaikka pysy kyllä märkänä koko ajan. Sokeriversio otti jo paremmin kiinni. Kiitos Mustikalle vinkistä! Kai tää hennailu tästä alkaa sujumaan.
Mikä oli lopputulos? Tuliko väriä? Menikö ihoon?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Lara
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 104
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 10:04

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Lara »

Niin, tuli väriä. Mulla on semmoset ihme karvat, että ne tarttee aina pitkät vaikutusajat. Sokeriversio pysy kosteena vajaan tunnin ja tuli semmonen vaalee oranssi väri. Laitan ens kerralla sokrua vähän enemmän, jos vois sitte pitää vielä kauemmin. Ihoon hennna tarttui ihmeen vähän. Ei siis näytä mitenkään omituiselta, väri enemmänkin karvoissa.

Voiskohan olla, että toi öljy suojais karvaa niin ettei henna pääse vaikuttamaan? Annoin meinaan vesi/öljy/hennan vaikuttaa liki 1,5 tuntia ja väriä ei oikeestaan tarttunut.

Mä oon ihan kesäväreissä koko tyttö nyt! Oli tänään niin aurinkoinen ilmakin, että sieltä se kesä pian putkahtaa!
AnnIIlona

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Mua kiinnostaisi tämä asia. Kun ainakin noissa valmiissa kasvivärisekoituksissa kielletään käyttö kulmakarvoihin, mutta käytättekö siis? En itse keksi miksi ei voisi käyttää niin sen takia ihmettelen. Olen päättänyt lopettaa normi kulmaväreillä kestovärjäyksen kun tajusin että nekin on ppd:tä yms. myrkkyjä, ja noitako sitten olisi muka turvallisempaa laittaa kulmiinsa kuin kasvivärejä? ???

Lopputulokset kiinnostais myös, eli tarttuuko ja kuinka kauan pidätte.
marbeles

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja marbeles »

Olen kokeillut hennaa kulmakarvoihin. Omiini ei ainakaan purrut, mutta toisaalta kulmani ovat tummahkot (Refectocilin blondella meni kai 6x20min ennen kuin sain niistä vaaleat..) eli vaaleampiin tai vaalennettuihin kulmiin henna saattaisi toimiakin. Tuntuu kyllä aivan kamalalta, kun tahna on niin painavaa. :-\ Kannattaa myös levittää varovasti, sillä kuten tiedämme, henna tapaa tarttua myös ihoon eikä ole kovin kivaa, jos kulmien alla iho loistaa kolme viikkoa kirkkaanoranssina kun itse karvoille ei tapahdu mitään...
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hennan käyttäminen kulmakarvoille ja kynsille

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Minä postasin muutama kuukausi sitten kasvivärjäys-ketjuun mun kulmakarvavärjäilyistä, värjäsin yhteensä kahdesti ja väri lähti aika nopesti pois.

http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=866977#p866977
Vastaa Viestiin