CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

^^^hei joko se tehtiin?
Viimeiset vanhan permiksen jäämät ärsyttää ja kokemuksia olisi kiva kuulla.
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Laureen »

^En ole ihan varma, oliko kysymyksesi osoitettu mulle mutta vastaan kuitenkin :) Kävin Hiusboxissa kyselemässä silkkisuoristuksesta, ja siellä oltiin sitä mieltä, että mun hiukset eivät ole riittävät kiharat silkkisuoristukseen. Suoristus kuitenkin kuluttaa hiuksia niin paljon, että siitä olisi aiheutunut mun hiuksille enemmän haittaa kuin hyötyä. Hiusboxin mukaan silkkisuoristus käy parhaiten tosi kiharalle hiuslaadulle. Hyvä tietysti, että olivat rehellisiä. Silti mä kyllä edelleen haaveilen tuosta suoristuksesta, koska olisi vain niin ihanaa, jos hiukset olisivat silkkisen sileät...
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

^Joo sinuita kysyin unotui laittaa vaan että keltä kysyin :O
Minulle sanottiin Aki Korpisella että voidaan tehdä ihan millaselle käkkärälle vaan,oli isoa taikka pientä yms.
Kovasti juuri mietityttää tuo että kuinka kauheaan kuntoon hiukset siitä voi mennä
Ehkä jään haaveilemaan sitten vain...
Laureen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 732
Liittynyt: 21 Elo 2006, 11:34

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Laureen »

^Aijaa! Hassua, että siellä kerrottiin niin eri tavalla kuin Hiusboxissa. Mitenköhän asia mahtaa sitten oikeasti olla?

Mun hiukset on tällä hetkellä oikeastaan lähinnä laineikkaat (olivat ennen paljon kiharammat), tosin jotkin yksittäiset hiukset ovat kyllä melkein afromaisen kiharia. Jotenkin tykkäisin, että hiukset olisivat ihan kunnolla kiharat tai sitten aivan piikkisuorat. Nyt ne ovat vain tällaiset pörröisen laineikkaat :-\
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

Joo sama ongelma täälläkin.
Osa hiuksista on suoria ja osa käkkärää,vaikea laittaa.
Suoristus ei pysy ollenkaan millään aineella aina ne käkkärät sieltä esiin tulee.
Heitän tukan aina yöksi letille niin saan edes ne suorat osiot samanlaisiksi kun käkkärät osiot.
Omaa silkkistä suoraa hiusta on jo solisluihin asti,ikuisuushän tässä menee kasvatella sitä pois ja kiharat on solisluista vyötäröön asti.
tupe14

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja tupe14 »

Onko kukaan tehnyt itse CHI-suoristusta? Mistähän noita aineita saisi hankittua ja täytyykö suoristimen ja kuivaajan olla juuri CHI:n? ???
Paka-08

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Suomesta niitä ei saa tietenkään hankittua kuin ammattilainen joten vaihtoehdoksi jää ulkomaiset nettikaupat. Mutta tämä on mielestäni sellainen käsittely joka on parasta jättää ammattilaisen tehtäväksi sillä siinä on monta vaihetta ja tarvitset montaa ainetta. Ilman kunnollisia ohjeita voi olla myös hankalaa. Niitä aineita on erivahvuisia ja jos et osaa arvioida hiusten kuntoa oikein voi tuloksena olla mitätön suoristus tai pilalle mennyt hamppu. Hiukset tulisi käsitellä ensin myös CHI Infra tuotteilla ennen suoristuksen aloitusta (pesu, hoito ja jätettävä suoja) ja tässä suoristusvaiheessa on kaksi ainetta Solution Phase 1 ja Bonder Phase 2.

Mitä tulee niihin laitteisiin niin ne pitäisi olla CHI:n omat sillä käsittely perustuu ionien toimintaan ja se fööni ja rauta ovat ionisoivia. Hiusten varaukset täytyy muuttaa negatiivisiksi jotta positiivisesti varautuneet silkkiaineet tarttuvat hiukseen. Jos hiusten varaukset ovat miten sattuu niin aine myös tarttuu sen mukaisesti eli osa hiuksista voi hylkiä ainetta kun on samat varaukset (vrt. magneetin toiminta) Voin sanoa, että ei halvaksi tule jos koko systeemin aineineen ja laitteineen meinaa hankkia (voipi mennä yli pari sataakin euroa). Hiukset tulee suoristaa myös järjestelmällisesti ja huolellisesti osioissa ja muutenkin tämä koko käsittely vaatii mielestäni ammattitaitoa joten en suosittele, että itse lähtee sitä tekemään riskien vuoksi. Jos joku täällä on koko ruljanssin itse suorittanut ja onnistunut siinä niin ok, mutta minä pysyn mielipiteessäni, koska kaikki eivät välttämättä kotona sitä pysty kunnolla suorittamaan.
tiuhti

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja tiuhti »

Onko joku käynyt tekemässä chi suoristuksen Joensuun top studiossa? Kokemuksia?
tiuhti

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja tiuhti »

Näyttääkö chi-suoristus hyvältä myös hennommissa hiuksissa? Itselläni on taipuisat ja pörröiset hiukset. Yksittäinen hius on ohut, mutta hiuksia kuitenkin määrällisesti paljon. Oletteko kokeneet, että chi käsittely muuttaa hiuksen teksuuria? Olen kuullut, että hiukset menee käsittelyn jälkeen aluksi pitkin päätä. Mietin, että näyttävätköhän hiukseni sitten entistä ohuemmilta?

Olisi kiva kyllä saada joku toimiva ratkaisu näihin hiuksiin, koska jatkuva suoristaminen tuskastuttaa :( Omat hiukset ovat kuivuneet ja ohentuneet jatkuvasta lämpökäsittelystä. Ilman suoristusrautaa en lähde mihinkään, ja vaikka käytänkin aina lämpösuojaa, niin kyllä se hiusten kunto silti on kärsinyt... Jos lyhyen loman saisi tosta suoristamisesta niin olisin tosi tyytyväinen. Varsinkin nyt kesällä olisi ihana ottaa rennommin hiusten suhteen.
Sanna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2282
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:15

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja Sanna »

^Mulla on ohuet hiukset, ja kyllä se mun mielestä aikoinaan hyvältä näytti. Kyllähän hiukset heti käsittelyn jälkeen olivat aika lättänät, mutta jo pienikin tyvikasvu kohotti niitä ihan kivasti. Eli kyllä mun mielestä sopii ohuemmillekin hiuksille.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Mulle tehtiin eilen toisen kerran uudehko Enviro Chi -käsittely, joka on jonkin sortin keratiiniin perustuva suoristus/silotuskäsittely luonnonkiharalle/pörröiselle/karvaiselle hiukselle. Käsittelyssä hiukset pestään, tämän jäljeen niihin levitetään vaikuttava aine joka saa vaikuttaa hetken. Tämän jälkeen hiukset ensin föönataan suoraksi ja sen jälkeen vedetään raudalla piikkisuoraksi. Hiukset jäävät töhnäisen tuntuisiksi ja seuraavaan päivään niitä pitää suojella kosteudelta. Sitten kampaamossa vielä pestään ja suoristetaan hiukset. Käsittely syö melko paljon omaa väriä, omat hiukseni vaalenivat noin asteen ja muuttuivat neutraalista ruskeasta punertavan ruskeiksi.

Ennen ensimmäistä käsittelyä hiukseni kihartuivat reippaasti, käsittelyllä ne saatiin suoraksi noin kuukaudeksi. Tämän jälkeen hiukset alkoivat laineilla, joskin paljon aikaisempaa loivemmin. Rautaa tarvitsi käyttää vielä seuraava kuukausi aika kevyesti. Käsittely on selkeästi hoitava, latvoja ei tarvinut lyhentää reiluun kolmeen kuukauteen (tietty tähän vaikutti myös raudan käytön väheneminen). Kolmannen kuun alussa suoristin jo hiukset kerros kerrallaan huolellisesti.

Ensimmäisellä kerralla kampaaja kuulemma harjoitteli joten hinta oli edullisempi (87e), tällöin työ oli myös huolellisempaa. Jälkimmäisellä kerralla hinta oli 127 euroa. Katsotaan miten laineikkuus pysyy poissa tämän jälkeen. Käsittelyn jälkeen pitäisi välttää hiusten kiinnittämistä ja värjäämistä viikko. Ensimmäisen käsittelyn jälkeen hiukseni värjättiin kaksi päivää sen jälkeen ja kolmantena kiharsin tukan ja tein pinnikampauksen. Lisäksi kieltäydyin silloin (kuten myös nyt) ostamasta sarjaan kuuluvia hoitotuotteita. Kampaajan perustelu, että tuotteet säilyttävät hiusten ph oikeana ei riittänyt perus-skeptiselle luonteelleni. En usko enkä tiedä kuinka paljon toimeni vaikuttivat tulokseen. Nyt aion muhittaa yön yli tuhkaista hiusnaamiota, jotta saisin punaisuutta pois.
Hang out the chick habit
tavastia

Vs: CHI Transformation System (CHI -suoristuskäsittely)

Viesti Kirjoittaja tavastia »

Nekoneko, missä kävit ottamassa tämän enviro chi käsittelyn? Paljon maksoi? Oletko edelleen tyytyväinen.lopputulokseen? Pitääkö se uusia aika 3 kk välein jos haluaa pitää suoran lopputuloksen? Onko hiusten kunto kärsinyt käsittelyn takia? Olisin itsekin kiinnostunut kyseisestä käsittelystä, mutta lähimmät kampaamot mitä googlettamalla löysin, on virossa.. Tai sitten vaihtoehto että ostaa tuotteet kotiin ja tekee itse? Luulisi sen vahinhoittavan hiuksia kuitenkin, eikö siinäkin kuitenkim avata hiuksen rakennetta tiedätkö miten se eroaa chi suoysuksesta?
Vastaa Viestiin