Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Eli mitenkäs suosittelisitte hoivaamaan aitohiuspidennyksiä? Olen ens kuun alussa ottamassa ja tuossa just mietin että joudunko esim. luopumaan co-pesusta? Eikös se niin ollut ettei niihin (keratiini)sinetteihin saanut mennä hoitoainetta..? Vai mitenkäs se nyt menikään...
???
Auttakaas tyttöä hädässä.. 
Entä mitä muita hoito-ohjeita suosittelisitte? (en edes kaikkiin kampaajiin luota, joten ajattelin saavani täältä parhaat vinkit)  ;)
Viimeksi muokannut Hipsu, 23 Huhti 2007, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Tuollaisen ohjeen minä sain, kun hairiumissa hiustenpidennyksen otin joulukuussa. Tuo löytyy nettisivuiltakin
www.b-long.fi
Toivottavasti tosta on jotain apua :)

Hoito-ohjeet hiustenpidennykselle

Suosittelemme, että hiuksia ei pestä liian usein rasituksen ja takkuuntumisen estämi­seksi. 1-2 kertaa viikossa yleensä riittää. Käytä suositeltuja aineita pesuun ja hoitoon, muut aineet saattavat vahingoittaa pidennystä.

Jos päänahkasi hikoilee tai rasvoittuu helposti, saattaa tali liukastuttaa hiusta niin, että sinetti liukuu pois. Tällaisessa tapauksissa hiusten pesu on tarpeen useammin. Hoitoaine – kuten muukaan hiustenhoitotuote - ei saa olla öljypitoi­nen. Käytä mietoja hoito- ja muotoilutuotteita, jotka sisältävät mahdollisimman vähän alkoholia.

Hiukset, joihin on tehty pidennys, tulee harjata ja selvittää huolellisesti ennen kaste­lemista ja muulloinkin ainakin kahdesti päivässä luonnonharjaksella tai aukikampausharjalla. Käytä pestessäsi mielellään selvittävää sham­poota. Älä pese hiuksia pää alaspäin. Vaahdota hiuksia sormenpäillä huolellisesti. Hoito­ainetta ei kannata levittää lainkaan hiuspohjaan ja sineteille, vaan ainoas­taan latva­puolelle.

Suojaa hiustenpidennys kuumuudelta. Esimerkiksi saunassa on hyvä pitää hiuk­set pyyhkeen sisällä, jotta hiukset ja sinetit eivät rasitu. Yön ajaksi hiukset tulee letittää kevyesti tai kääriä esimerkiksi huivin sisään.

Pesun jälkeen sinettien kohta on hyvä kuivata hiustenkuvaajan viileällä ilmalla kui­vaksi, jotta sinetteihin ei jää kosteutta, muuten sinetit voivat alkaa pehmetä. Älä mene nukkumaan märillä hiuksilla, sido ne kuivana kiinni. Hiuksia ei tule harjata märkänä. Harjaa sen sijaan hiuksesi kuivina vähintäänkin aamuin illoin. Jos hiuksissa on takku, pidä sitä selvittäessäsi sinetistä kiinni, jottei se re­peydy. Hiustenpidennyk­siin suosittelemme hiuksiin jätettäviä hoitoaineita, esi­merkiksi pidennyksille tarkoi­tettuja hoitosuihkeita. Cutrin Bio+ hoitosarjasta löy­tyy tuotteet mahdollisiin hiuspoh­jan ongelmiin, kuten kutinaan tai hilseilyyn.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

lumihiutale06 kirjoitti: Hoito­ainetta ei kannata levittää lainkaan hiuspohjaan ja sineteille, vaan ainoas­taan latva­puolelle.
Noooooouuuuuuuuu.. ei siis co-pesuja tälle tukalle enää  :'(

**

Sitä vielä kyselisin, että mikäköhän esim. olisi sellainen selvittävä shamppoo? Entä tuo hoitoaineen öljypitoisuus? Voinko käyttää esim. o&h:ta?? tässähän menee pää ihan sekaisin..  :o



**
Ice: yhdistin messut
Viimeksi muokannut Hipsu, 30 Tammi 2006, 03:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Hei, laitat sitte kuvia pidennyksestäs, jookosta joo?? :) Miekin olen miettinyt pääni puhki pitäskö ottaa kun tukka on tässä puolipitkän ja pitkän rajamailla.. :(
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Laitan, laitan!  :D En kyllä tiiä tuleeko siihen enemmän pituutta vai tuuheutta, mutta laitan jokatapauksessa! Ei jaksais odottaa..  :P
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Maya85, mites pitkä sun omat hiuksesi on? jos saan udella.. *en ole yhtään utelias*  :-[
Mites, paljonko hiuspuntteja tulee? Hintaa??  :)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Omat hiukset on n. lapaluiden yläosaan, ja mulle laitetaan 30cm hiuksia 3 punttia. Mulla on omat hiukset aika kerrostetut, joten ehkä pientä pidennystäkin on tiedossa, mutta enemmän tuo varmaan tuuheuttaa.. Ja nämä tehtiin siis aitohiuksilla ja keratiinisineteillä. 160e maksan kampaaja-kaverille joka tällä rahalla hankkii hiukset ja tekee työn, eli aika hyvä diili..  ;)

Ja tottakai saat kysellä! Innolla kyllä vastailen, kun itsekin niin innoissaan näistä  ;D

Paljonkos tollanen tuuhennuksen/pidennyksen laitto ihan "virallisella" kampaajalla maksais (pakko todistella itselleni että tässä on jotain säästöä)? Entä kuinka kauan ihmiset on niitä hiuksissa pitäneet? (mun pomolla pysy tosi kauniina 6kk) Entä onko kuinka moni kuullut sitä että hiukset takkuuntuis siitä sinetin ja tyven välistä? Sitähän ei oikeen pysty kampaamaankaan..  :-\

Mä voinkin pistää hyvät befor ja after- kuvat kun hiukset on muuttunut ihan kikkarasta chi-käsittelyllä suoriksi ja sitten vielä noi lisäkkeet..  8)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mie se etin eilen hulluna tätä pidennysketjua, huh olihan se vielä olemassa ja tallella :)
En saanu sitten vielä soitetuksi niistä pidennyksistä, mutta menen maanantaina seku vierailemaan paikallisissa GL-pidennyksiä tekevissä kampaamoissa. Hintaa taitaa tulla palttiarallaa 500 e molemmin puolin, riippuen tietty, paljonkos ne meinaa nyt sitten laittaa noita puntteja.
Aika lailla meillä on samanmittaset hiukset (omat siis ;) ) sun kans Maya85. Mites, menitkö suoraan kampaajalle jutteleen pidennyksistä vai onko meininki semmonen, että siihen konsultointiinkin pitäis varata vielä ihan oma aikansa? Ettei käy jos vaan paukauttaa sisälle kyselemään ja suunnittelemaan?
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Joo, tää keskustelu on vähän huonossa paikassa tätänykyä.. itekin meni hetki löytää tää.

Niin, siis mun työkaveri tekee nämä mulle. Hän on koulutukseltaan kampaja, mutta ei tällä hetkellä tee niitä hommia, virallisesti ainakaan..  ::)
On kyllä tosi taitava, väänsi itselleenkin sinetti-pidennykset tuossa syksymmällä, ja hienosti väänsikin!  :o

Ihan kun mä oisin jostain lukenut että sulla ois jo aiemmin ollu pidennykset? oonko ihan väärässä?
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
petomaani

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Joo, kyllä mulla oli, oisko ollut kevättä 2000.. En vaan silloin osannu oikeen pitää sitä ja jotenkin koko operaatio meni poskelleen, kun oma hius oli erivärinen kuin koko pidennys (tai semmonen eri sävynen) eikä ne kampaajat edes briefing-vaiheessa ehdottaneet värjäystä  ??? Kaikkinensa jäi huono maku silloin, mutta osaksi juur sen takia, etten "osannu" ollakkaan sen fledan kans. Tottumistahan se ois vaatinut, sinetit ja muut. Eli pidin sitten semmoset 2,5 viikkoa pidennystä päässä ja poistatin toisella kampaajalla sen..  :-[ What a waste.. Ja miksi nyt sitten kuvittelisin "onnistuvani" ? Emmää tiedä onnistunkokaan! Se voi olla että jos nyt päädyn ottamaan sen pidennyksen (nyt kun tiedän, mitä vaatia mm. värjäys, laineikkaat lisäkkeet..), kyllästyn taas heti kohta.. :( Mutta no! On vaan kypsempi ja aikuisempi olo :)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Pitääkö noita lisäkkeitä sitten yleensä värjätä? Kun mulla on nyt jo aika sekavärinen tukka (alla ihan tummaa, päällä raitoja kahdella eri vaalean ruskealla ja  vaalealla beigellä) ja niitä lisäkkeitäkin otetaan kolmea eri väriä...  ???
Mä en nimittäin haluais värjätä hiuksia lisää, ku kuluttaa kuitenkin aina.

Mua huolettaa eniten se, että kuinka ne omat hiukset rupeaa takkuuntumaan siitä sinetin ja juuren välistä, ku ei siihen saa laittaa hoitoainettakaan..  :-\

Entäs miten tuo kun niitä ei saa pestä ku 1-2krt/vkossa. Kauhee liimaletti sit aina päässä..??

Toivon kyllä että hyvillä aineilla saa hiukset pysymään kuosissaan. Osaisitko suositella jotain shampoota? Jostain luin et PM shampoo one ois hyvä? Ite oon käyttänyt sitä moisturizer sh, ja oli kyllä tosi selvittävää! Ois melkein voinu olla ilman hoitsikaa.. (melkein!  ;D)

Kuinka laineikkaat ne sun lisäkkeet sitten oli? itellä hiukset kyllä itsekin hiukan laineikkaat, mutta suora on mun unelma.. ::)
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maarit »

Ei pidennyksiä kannata/tarvi värjätä. Jos on ostanut väärän värisiä hiuksia niin ehkä sitten pitää värjätä omat hiukset tai pidennykset. Jos sulla on kolmea väriä niin siitä tulee varmasti hienot.  :) Mäkin oon kauan suunnitellu pidennyksiä mutta kun ei oo rahaa.  :-\ Otan sitten aitohiusnauha pidennyksen. Varmaan syksyllä.  ::) Kannattaa tosiaan harventaa hiustenpesua eikä levitellä aineita hirveesti sinettien päälle. Täälä on jotain shampoita ja hoitoaineita mitä suositellaan pidennyksille http://www.hairium.com/index.php?id=300 Kampaaja kertoo varmasti hoito-ohjeet. Kannattaa kysellä kaikkea mitä mieleen tulee.  ;)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Tuolla just hiustenpidennys-osiossa mainitaan tuo paul mitchell, mutta kun siellä on lueteltu noi kaikki shampoota ja hoitikset, mistä sitä nyt tietää mitkä sitten sopii..?? Voinhan mä kysellä kampaajaltakin, mutta en aina heidän tuotesuosituksiinsa luota..  ;)
Joten mieluiten haluisin kokemuksia täältä.. Onko joku käyttänyt noita PM tuotteita pidennysten kanssa? Tuolla mainittiin myös joku pidennyshiuksille varta vasten tarkoitettu hoitosuihke, onko jollain tietoa tästä?

Kiitos kaikille jo tähän mennessä saamistani vinkeistä!  :-*
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Fry

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Fry »

Silloin kun mulla oli pidennykset, niin käytin kyllä ihan normi-hiustenhoitotuotteita.. En ostanut mitään pidennyksille tarkoitettua shampoota/hoitoainetta.. Sinetit eivät ainakaan tästä kärsineet, latvat menivät kyllä hieman solmuun että jotain selvittävää hoitoainetta olisi kyllä voinut hankkia.. Mutta suht hyvin pärjää kyllä ihan normi-tuotteilla.. :)
maarit
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 253
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja maarit »

Fry kirjoitti: Sinetit eivät ainakaan tästä kärsineet, latvat menivät kyllä hieman solmuun että jotain selvittävää hoitoainetta olisi kyllä voinut hankkia..
Varmasti selvittäviä tuotteita kannattaa käyttää jos haluaa pidennyksen pysyvän kauan hyvänä.  :) Oon kuullu että kannattaisi käyttää aitoharjasharjaa.. Näitä on hairstoren sivuilla myynnissä. Tälläisiä.. http://www.hairstore.fi/productimages/2151917.jpg http://www.hairstore.fi/productimages/2151653.jpg
Vastaa Viestiin