Värin tarttumisongelmia

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Metallinpoistoketjusta rohkaistuneena uusin askorbiinihappokäsittelyn kahdesti ja nyt alkaa vaikuttaa siltä, että toivoa ehkä on. Takaosa menetti kovaa vauhtia vihreyttään ja alkaa muutamaa länttiä lukuunottamatta olla oranssinpunertava  ???. Tukka ei kyllä tuntunut kärsivän yhtään pesuista, melkein päinvastoin. Kiiltää ja kampautuu jotenkin ihan uudella tavalla.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^Itselleni on vähän vieraampi kuin askorbiinihappo käsittely, mutta jos se kerran toimii, niin sitä sitten vaan.

Metallin poistaminenhan ei tosiaankaan vahingoita hiuksia vaan juuri päinvastoin :)
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Tuntuu kyllä tuota CX correctoria (kelmutettuna ja jonkinmoisella vaikutusajalla) tehokkaammalta. Millä tapaa tuo kestoväri on epäsopiva metallitukalle?
hilpsu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:18

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja hilpsu »

Voi jumantsuikkeli. Kuvittelen poistaneeni suurimmat metallijäämät hiuksistani (ei siis enää haiskahda), mutta väri ei tartu vieläkään. Valitsin Casting Creme Glossin sävyssä 530, ja aluksi väri näyttikin tarttuneen. Seuraavassa pesussa takaosa kuitenkin taas kulahti ei-minkään-väriseksi. Samoin kuin edelliskerralla, etuosan hiukset ovat jälleen juuri sen väriset kuin pitikin.

Edit. Toinen värjäyskerta samalla värillä sai värin tarttumaan. Kestänyt nyt kaksi pesua ja yhden uimahallireissun kulahtamatta yhtään. Eiköhän tää tästä!
Viimeksi muokannut hilpsu, 18 Syys 2010, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bettina

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja Bettina »

hiusongelmaa, taas...

Tarkoitus olisi laittaa blondattuihin hiuksiin punainen väri. laitoin koe suortuvaan väriä ja odotin. Pesun jälkeen tulos ei ollutkaan odotetunlainen. Juuresta sopivan punainen ja latvoihin tarttunut epätasaisen oranssiksi. Tiesin että näin voi käyd,ä mutta en ajatellut että minulle voisi käydä niin  ;D
Miten saisin sen värin tarttumaan?
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

^suosittelisin vaalennettuun latvaan suoraväriä tai mietohapetteista kevytväriä. Vaalennuskäsitelty hius ei tarvitse enää kestovärin hapetevahvuutta, väri vain karkaa huokoisesta hiuksesta.
Bettina

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja Bettina »

ääh menee hermot kun ikinä ei tule hyvää :/ Tänään en ehdi enään hakemaan suoraväriä, pitää näköjään taas odottaa.
Myamar

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja Myamar »

Bettina kirjoitti: hiusongelmaa, taas...

Tarkoitus olisi laittaa blondattuihin hiuksiin punainen väri. laitoin koe suortuvaan väriä ja odotin. Pesun jälkeen tulos ei ollutkaan odotetunlainen. Juuresta sopivan punainen ja latvoihin tarttunut epätasaisen oranssiksi. Tiesin että näin voi käyd,ä mutta en ajatellut että minulle voisi käydä niin  ;D
Miten saisin sen värin tarttumaan?
itselleni kävin juuri samoin tänään, kun laitoin värinpoiston jälkeen punaisen värin (värinpoistoja 2 takana ku tukka oli musta). Mä vain laitoin värin ihan koko päähän, kun ei ikinä ennen ole näin käynyt ettei väri olisi tarttunut. onneksi olin ostanu suoravärin varalle ja lätkäsin sen päähän tunniksi. Nyt hius on kostea vielä, mutta latvat näyttävät ihan ok punasilta :) Onneksi sai tuolla suoravärillä myös punasuutta latvoihin ettei luultavasti tarvi huomenna aamulla lähtee hakemaan tummempaa punasta väriä, ku ei sillä tukalla olisi kehdannut joulua lähteä viettämään :D

Itellä oisi sellainen kysymys, että pitäisikö minun toistaa tämä suoravärikäsittely päivän parin päästä? Tuleeko hius yhtään punaisemmaksi? Tavoitteena siis mahdollisimman punainen tukka :P
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Värin tarttumisongelmia

Viesti Kirjoittaja Liina »

Osaisko joku auttaa? Mulla on nykyään outo värintarttumisongelma. Oma hius on alta 6:ta ja päältä 7:kaa. Laitatan kampaajalla raitoja päällihiuksiin ja siksi värjään itse vaan juuret ja alahiukset. Olen kokeillut useita kestovärejä (nutrisse, L'oreal yms) 6, 6.3, 5.3 väreissä. Kaikilla tulee sama ongelma. Juureen väri tarttuu tosi huonosti, mutta noin ohimoiden korkeudelta väri kertyy parilla värjäyskerrallla tosi tummaksi. Siis aikasemmin värjätty osa on tosi tumma ja juuri tosi haalea (kuten muuallakin).

Mä en tajua miksi mun juuri värjäytyy nykyään niin huonosti kun aikasemmin ei ole ollut ongelmaa. Ja miksi ihmeessä toi yksi kohta ylivärjäytyy. Kampaaja saa aina tasasen värin juuriinkiin Goldwellin väreillä.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Vastaa Viestiin