Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Sinne kiinnityskohdan ympärille. Eikö siitä ihan vierestä ole hankala selvittää? Mulla ei ole ompelupidennystä ennen ollut ja luin kaikenlaisia kauhujuttuja.  :-X 
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ei mulla ole tullut takkuja kun voi laittaa hoitoaineen tyveen asti. Eikä se harjaaminen nyt niiin vaikeaa ole, kun on kaksi riviä lettejä. Mä harjaan kerran päivässä ja nukun tukka letillä. Sineteillä niitä tyvirastoja kyllä tuli.  :-X
Mamaz

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mamaz »

Oulusta löytyi loistava tekijä. Harmi vain, että muutettiin Vantaalle, ja nyt on taas käynnissä hyvän tekijän metsästys.  ::) Puskaradio laulamaan!  Kertokaa mulle minne kannattaa mennä! Osaako joku täältä laittaa ompelupidennykset?
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Tännekkin saisi kertoa hyviä laittajia joko Lahdesta tai Ylivieskan suunnalta. Onhan Oulukin tässä melko lähellä.
Mamaz

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mamaz »

Oulussa Kampaamo UniQuussa tehdään tosi hyviä ompelupidennyksiä! 45e velottavat tunnilta, hiukset voi tuoda mukanaan tai tilata heidän kauttaan. Mulle meni 1,5h kiinnittämiseen ja pyysivät piiiitkään. Ei tullut takkuja eivätkä valuneet.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Mikä on pitkään?  ;D Ei olisi kyllä paha hinta, Ouluunkin pääsee täältä aika helposti.
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

Saako tämän mittaisiin hiuksiin pidennystä? Ja vielä niin ettei näyttäisi tökeröltä. En siis mitään pitkää pidennystä halua, vaan vähän olkapäiden yli.

Kuva
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla oli about ton pituiset hiukset silloin kun laitoin ekat pidennykset pätkäisyn jälkeen. Eli kyllä noihin saa, mutta eri asia sitten miten sä taiot värin samaksi...
QueenOfWinter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 328
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 12:17

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja QueenOfWinter »

^ Siihen saisikin antaa vinkkiä, pidennykset muhivat juuri hennassa, saa nähdä miltä näyttää. Pitäisiköhän vaan ostaa joku kaupanväri ja värjätä sillä hiukset ja pidennykset  ???
Rekku1984

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Rekku1984 »

Kun ootte noin lyhyisiin hiuksiin pidennykset laittaneet, nin käyttekö sen jälkeen kampaajalla vielä leikkauttamassa vai tuleeko siitä kuitenkin ihan järkevän näköinen?

Mulla toi posti tänään tukan ja huomenna pitäisi siskon kiinnittää :)
pikkuneiti

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja pikkuneiti »

Mietin tässä, että jos ostaisin tommoset ompelupidennyksellä kiinnitettävät hiusnauhat ni miten niitten osiin jakaminen sit onnistuu? Siis kun nehän on ommeltu kiinni ja jos leikkelen ne osiin ni purkaantuuko ne miten?
Mulla on nyt ratkottu klipsitukasta klipsit irti ja ommeltu ne sitten päähän ja se on ollu ihan kiva. Mut hiusnauhaahan sais sillain koko pään 'ympäri' :D
Selkeetä selitystä mut toivottavasti joku tajus mun pointin.. :D
adaliina

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja adaliina »

^ Ei lähde purkaantumaan, eli ihan huoletta voi pätkiä hiusnauhaa haluamansa levyisiin osioihin.
enigmatia

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja enigmatia »

Kävinkin jo purkamassa tuntoja vaalennuskatastrofistani toisessa ketjusa, mutta tänne siis tätä pidennysasiaa:

Vaalennus pätkäisi kaikki päällishiukseni jakauksen kohdalta takaraivoa myöten noin 5 cm pituiseksi. Muutenkin vaalennusten myötä tukkaa lähti todella paljon ja nyt tuntuu, että puolet tukasta lähti viemäriin.

Mietin, että voisiko ompelutekniikalla laittaa rivin hiuksia näiden katkenneiden tilalle? Ja yksi kaistale sitten takaraivolle. En kuitenkaan haluaisi, että nuo töpöt nyt tuosta enää lyhenesivät, vaan että saisivat kasvaa rauhassa pidennysten alla. Tai että pidennykset irrottaisivat hiukseni juurineen jolloin töpöjen sijaan olisi kaljuja kohtia.

Kenelläkään ehdotuksia/suosituksia, onnistuisiko minulle ompelupidennys, vai olisiko oikea termi sitten tuuhennus..? Jyväskylästä olen, jos joku sattuu tietämään täältä osaavan ja luotettavan ihmisen hommaan, niin olisin kiitollinen vinkistä :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mena »

Riippuu tosi paljon sun hiusten kunnosta, uskaltaako niistä ommella kiskoja hiusnauhalle. Onko ne tyvestä kuitenkin ihan siedettävässä kunnossa? Mites päänahka? Jos ne on siinä kunnossa että uskaltaa tehdä tiukat letit niin ompelupidennyksen kiinnitys näkyy mun mielestä vähiten ja on paras vaihtoehto. Kuulostaa melko hurjalta rääkiltä jos tukka tippui pois, suosittelen tehohoitoja öljyllä tehostettuna kunnon muhituksella. :ts
enigmatia

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja enigmatia »

Juuriin en vaalennusta laittanut, koska yritän kasvattaa siis omaa perussuomalaista väriäni takaisin. Katkeilu tuli sitten "kätevästi" kaupanpäällisenä :(

Eli juuret on hyvässä kunnossa, lisäksi alan nyt syömään kollageenia ja biotiinia, eli hiusten pitäisi kasvaa vauhdilla ja saada vähän parempaa rakennettakin siinä samalla. Päänahkakin voi hyvin.

Jännä sinänsä, koska itsekin luulin, että parasta hiuksille tässä tilanteessa olisi tehdä paljon muhitushoitoja öljyllä, naamioilla jne., mutta Sokkarin hiuspuolen myyjät sanoivat, että hiukset vaan kuluu niistä lisää. Sen sijaan ostin heidän suosituksestaan Sebastianin korjaavaan seerumin, jota pidetään päässä vain 3 minuuttia. Sanoivat, että se kyllä riittää ja että jos käytän enempi hoitavia / korjaavia tuotteita, hiukset rasittuvat vain enemmän. Tiedä sitten, mitä pitäisi tehdä? Sebastianin aine kyllä on tehonnut ja olenkin lätrännyt kohta jo koko purtilon.

Pidennykset haluaisin siksi, ettei tarvitsisi joka päivä itkeä kun katsoo itseään peilistä. Tukkaa ei voi pitää auki eikä kiinni keskijakauksella, vaan ainoa järkevännäköinen lopputulos syntyy vasemmalla jakauksella, lakan ja vahan kanssa. Tuulisella ilmalla ei kovin innosta lähteä ulos :( Lisäksi joudun käyttämään Volumasteria, että saisin paremmin piilotettua nuo katkenneet töpökit. Sekin kuluttaa hiuksia, ja siksi pidennykset toisivat siihenkin pulmaan helpotusta.

Hyvää tässä on se, että tukka on nyt vaalea, mutta toivon vain, ettei lisää katkenneita osioita ala löytyä... Huomenna täytyy käydä ostamassa uutta rakennepaikkaavaa Sebastianin tilalle, kellään vinkkejä pitäiskö pysyä Sebastianissa vai onko jokin muu aine vielä parempaa? Esim. silkkitipat tmv.?
Vastaa Viestiin