KC Professional - Four Reasons

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja witura »

Onko joku kokeillut enemmänkin noita uudistuneita color maskeja? Kaipailisin Goldwellin vaahtovärille 6MB vastaavuutta hoitismaisissa suoraväreissä, olisiko joku color maskeista kylmähkö ruskea? Joku seiska- tai kutosasteinen kylmäruskea siis hakusessa..  :) Tuo goldwell olisi kyllä ihan ok, hivenen liian tumma kyllä, mutta menettelee. En vain tykkää sen kuivattavuudesta, joten siksi olisi hakusessa hoitismaisempi väri.
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mun täytyy kehaista nyt color maskia sävyssä caramell. Se on mulle kyllä nappisävy :ts.
Laitan sen yleensä saunaan vaikuttamaan, jotta lämpö tehostaa sitä ja sekaan laitan myös Joicon IH:ta ja latvoihin laitan vielä IHerbin milk creek rekkua ja hiukset tykkää ja kiiltää :-*.
Tuo väri voisi olla vielä intensiivisempi, kun laittaisi vaan pelkästään color maskia. Mulla on vaalennetut hiukset ja hiuksista tulee juuri sopivan vaaleen toffeen väriset ja jos laitan pelkästään, niin uskon, et vielä tummenis vähän enemmänkin.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja naapio »

Caramel oli kyllä hyvä sävy, mun vanha pulloni loppui ja kun menin ostamaan uutta jouduinkin miettimään mikä vastaa uusissa tuubimuotoisissa pakkauksissa sitä. Päädyin valitsemaan Latten, siinä on minusta vähemmän punaista kuin vanhassa Caramelissani oli mutta toivottavasti se on tarpeeksi lämmin kuitenkin.
Viimeksi muokannut naapio, 24 Helmi 2013, 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raitoja käpälään!
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Uusissa tuubeissa on edelleen sama sävy caramel saatavilla.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mulla on juuri se uudessa tuubissa oleva caramel sävy ja tosiaan aivan sama sävy mikä siinä vanhassa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mä en nähnyt kaupassa Caramelia ollenkaan, pahus. No itse asiassa olen nyt hiukan hämilläni muutenkin, Caramel oli minusta punertava toffee, mutta jonkun lukemani sivun mukaan se olisi viileä beige ja tuo ostamani Latte lämmin beige.
Raitoja käpälään!
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Jennq »

Taisin värjätä blondin raitani Vanilla Skylla, tai oikeastaan sen juurikasvun. Väri ei kuitenkaan tarttunut juuri ollenkaan, vaikka eikös värjäämättömän hiuksen pitäisi vaalentua ilman värinpoistoa? Näin minä ainakin luulin, tuli hieman paniikki kun värjäys oli vain paria päivää ennen yo-juhliani... :) en ole enää kokeillut.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Siis jos omaa väriä vaaleampaa väriä yrität saada, se vaatii aina jonkun sortin vaalentamista / vaalentavia ominaisuuksia väriltä / ihan vaalennuspesua ymmärtääkseni. Ihan laittamalla pelkkä omaa väriä vaaleampi väri ei taida riittää, jos sitä nyt yrität.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Jennq »

^On mulla ainakin muut vaaleat värit vaalentaneet omaa hiusväriäni, vaikka eivät ole olleet värinpoistoja. Olen myös lukenut, että vaalean värin pitäisi vaalentaa hius, jota ei ole koskaan värjätty? Ja lisäksi kampaajaystäväni suositteli väriä :D olin ihan ymmälläni lopputuloksesta.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Jennq kirjoitti: ^On mulla ainakin muut vaaleat värit vaalentaneet omaa hiusväriäni, vaikka eivät ole olleet värinpoistoja. Olen myös lukenut, että vaalean värin pitäisi vaalentaa hius, jota ei ole koskaan värjätty? Ja lisäksi kampaajaystäväni suositteli väriä :D olin ihan ymmälläni lopputuloksesta.
Riippuu oman värin tummuudesta ja värissä olevasta hapete vahvuudesta. Kattelin tossa että se on kestosävyte joka peittää harmaat 70% eli maksimissaan veikkaan että 3%hapete (yleensä jos halutaan 100% harmaat piiloon käytetään 6% hapetetta)  ja  jos oma tukka on tumma niin ei se vaalenna kuin hiukan jos sitäkään, mutta jos väri olisi vaikka vaalennusväri (vaikka polycolorilta) niin siinä on tujakampi hapete 6-9% niin varmasti vaalenee se oma värikin.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Jennq »

..hapetteet menee minulta vähän yli ymmärryksen, sori :D en ole koskaan opiskellut kunnolla tätä "värioppia", mutta siis oman hiukseni väri on sellainen maantieharmaa, ehkä hieman tummempi mutta vaaleanruskea kuitenkin. Ja ihmettelen kyllä miksei tämä Vanilla sky vaalentanut vaikka muut vaaleat värit ovat kyllä vaalentaneet juurikasvuni, vaikkei niissä käsitykseni mukaan ole ollut värinpoistoa... en sitten tiedä  ::)
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^
Millä oot aikaisemmin värjännyt? Selventääköhän yhtään  :D Siis mitä miedompi eli matalampi hapete niin sitä vähemmän se vaalentaa pohjaa. Vaaleissa kestoväreissä ja kevytväreissä ja siis jotain sävyä (värinpoisto on vaalennusainetta ei väriä niin kuin kestovärit ym) ja mitä enemmän se väri sen purkin kyljessä olevan kuvan mukaan vaalentaa (tai kuinka tummalle hiukselle väriä suositellaan) sitä isompi on värissä oleva hapete vahvuus. Hapete siis vaalentaa itsessään jonkin verran (mitä vahvempaa sitä enemmän) ja jos siis laitat vaikka ferian erittäin kirkkaan tuhkan vaalean tyveesi (siinä on vahvempi hapete kuin vanilla skyssä) se siis vaalentaa enemmän, mutta se tuhkan vaalea sävy värissä ei välttämättä tule esiin samalla tavalla kuin vaalemalla pohjalla koska hapete ei vaalenna pohjaa tarpeeksi.

Siinä vanilla skyssä on liian matala hapete niin se ei vaalenna tarpeeksi "liian tummaa" juurikasvuasi vaan on tarkoitettu enemmänkin kirkastamaan/taittamaan valmiiks vaalennuttua hiusta, joka on siis vaikka jäänyt hieman liian keltaiseksi.

Oon väsynyt toivottavasti tästä saa jotain tolkkua
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
Jennq
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Maalis 2013, 15:58

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja Jennq »

^Aivan, nyt ymmärsin :) en tarkalleen muista millä värillä olen juurikasvuni vaalentanut, sillä siitä on niin kauan aikaa jo, mutta nyt jälkeenpäin ajateltuna arvelisin että hapete vahvuus on ollu isompi siinä entä Vanilla skyssa. Ainakin jokin Loreal paris preference se oli... hmmm.. pitäisi melkein nähdä se paketti, ennen kuin muistan kunnolla :D kiitos selvennyksestä!
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Tyydyn komppailemaan Mimiä hyvin pitkälti ja lisäämään, että L'Orealin blondiväreissä hapate on yleensä kai vähintään sen 6%, joissain tosiaan 9%.
AnnIIlona

Vs: KC Professional - Four Reasons

Viesti Kirjoittaja AnnIIlona »

Onko kukaan kokeillut tota take away colorin sävyä 5.1? Ostin kokeeksi kun markettiväreistä ei Suomessa löydy sitten millään viileänsävyisiä ruskeita, vaaleissa löytyy tuhkaa ja helmiäistä mutta heti kun mennään ysi-tai kasitasoa tummemmaksi on vain luonnonsävyjä ja lämpimiä...  >:( Jatkuvasti saa sitten kikkailla suoravärien yms. kanssa.

Mistään en ole löytänyt kokemuksia tästä sävystä vielä, mutta ainakin 3 % hapete kuulostaa hyvältä kun en halua tukkaa enempää rasittaa. :)
Vastaa Viestiin