Pahin hiusmokasi

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Voi apua, pitäiskö tässä nyt itkeä vai nauraa...  ::)

Värjäsin Naturtintin väreillä 10A (n. 2/3) ja 8N (n. 1/3) tukkaani vaaleammaksi, ja kirkkaan vaaleanoranssithan näistä tuli... Otan kuvan kohta, jahka kuontalo kuivuu vähän.

Mulla on iHerbistä tilattua Herbatintin 10C:tä (tuhkansävyistä taittoväriä) jemmassa, uskaltaisikohan kokeilla värjätä sillä neutraalimmaksi ensiapuna?

[edit] Lähtötilanteena siis noin 7-asteinen maantienharmaa, käsittelemätön hiuksisto. Tein jopa testivärjäykset kahteen eri suortuvaan, ja niiden perusteella vaikutti siltä ettei hiusten väri tule juurikaan muuttumaan...
Viimeksi muokannut Supermess, 22 Helmi 2011, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
LP_Alice

Hiusmokat

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Ajattelin, että kun meikkipuolella on "Meikkimokat" -ketju, niin miksei perustettaisi tällaistakin. ;D Toivottavasti tällaista ei jo ole...

Eli tänne siis vaan kaikkia mokia hiuksiin liittyen, epäonnistuneista värjäyksista epäonnistuneisiin leikkauksiin ja muihin tyhmiin ideoihin, omia tai muualla bongattuja.

Mä sain joskus vuosia sitten sellaisen hienon idean, että leikataanpa oikein leveä otsis (tyylin korviin asti menevä), sopisi varmaan mun kasvojenpiirteisiin. No ei sopinut, karmaiseva potta oli edestä ja takaa varsin tasapitkä polkka. Oli siinä sitten kasvattelemista, eikä tuota oikein millään konstilla siedettäväksi saanut. :ts

Tänään, kun piti suihkia hiuksiin hopeahoitoainetta, tartuin satunnaiseen pulloon sängyllä olettaen, että se olisi oikea pullo kun sitä vastikään käytin. Hetken siinä suihkuttelin ja ihmettelin, että miksei tästä nyt tule sitä väriä. Katsoin sitten pulloa, ja eiköhän se ollutkin desinfiointiaine eikä mikään hopeahoitoaine. No, onpa nyt puhtaat hiukset! :D
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Hiusmokat

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Alice kirjoitti: Ajattelin, että kun meikkipuolella on "Meikkimokat" -ketju, niin miksei perustettaisi tällaistakin. ;D Toivottavasti tällaista ei jo ole...
Tällainen ketju taitaapi jo olla: http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=7 - oli vain ehtinyt jo hautautua vähän kauemmas. (Ovat Juurekset oppineet olemaan mokailematta, näköjään  >:D)
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
LP_Alice

Vs: Hiusmokat

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Mä sokea selailin tätä hiushömppä osiota varmaan kaks-kolme kertaa läpi, enkä nähnyt tota... :D :-[ No, liittäkööt modet sitten tän sinne!
hobrecht

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja hobrecht »

Joskus pienempänä kun vielä annoin äidin leikellä tukkaani niin äiti-kulta halusi hieman koneella siistiä jostain takaa. Noh, tietysti koneesta puuttui se osanen, jolla säädellään pituutta, ja niskaan tuli sellainen viisi senttiä leveä lähes kalju kaistale... oli sitten pakko leikata aika lyhyt malli, jotta moka saataisiin edes jotenkin korjattua. Jotenkuten siedettävä lopputulos siitäkin saatiin aikaan.

Asiaan liittymätön, sanan taakse "piiloon" linkitetty myy kultaa -mainoslinkki poistettu
Viimeksi muokannut hobrecht, 13 Helmi 2012, 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kikkarakäkkärä

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja kikkarakäkkärä »

Mun on pakko jakaa tänne ensimmäisenä viestinäni oma mokani. Olin joskus lapsena hirvittävän hurahtanut ostos-tv:seen ja siellä pyöri mainos sellaisesta hiusharjasta, joka pyörii ja "suoristaa tukan". Itselläni on karmea luonnonkäkkärä tukka ja toki himoitsin laitetta. Huomasin pikkuveljen kauko-ohjattavan ralliauton pyörän tekevän samaa liikettä ja päätin kokeilla sitä tukkaani.... Itku siinä pääsi kun tukka leikattiin siiliksi keskeltä päätä kun hiukset olivat juuttuneet pyörään kiinni  ;D

hihii, ei näin enää koskaan :D
Kata

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Kata »

^Haha, ihan paras toi "radio-ohjattavalla ralliautolla hiukset kuntoon" -moka.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja versicolori »

En oo koskaan tehnyt mitään radikaalia, joten pahin hiusmoka oli hiusten värjäämisen aloittaminen  :#  ihan turhaa hommaa varsinkin kun kuudessa vuodessakaan en tajunnut etten vaan ole tarpeeksi kiinnostunut ylläpitämään väriä ja hoitamaan hiuksia asiaan kuuluvalla tavalla, jotta siinä hommassa olisi ollut jotain järkeä. Värjääminen oli vähän kuin huono tapa, jota ei tajunnut kyseenalaistaa.

Keksin toisen mokan, tai no tää on enemmänkin hiustapaturma, mutta otin kyllä opikseni yhdestä kerrasta. Vanha fööni oli sellanen romu josta lähti usein se takasäleikkö irti (se mistä ilma virtaa sisään niin sen suojana on joku osa) ja tämä osanen aina katosi johonki. Kerran kiireessä en edes viitsinyt alkaa etsimään sitä vaan aloin kuivaamaan hiuksia. No siinä sitten kuuma ilmavirta imaisi latvoja koneen sisuksiin  :o sain ne pois sieltä pienen selvittelyn jälkeen, mutta se mitä tuli ulos oli kuivassa takussa jota selvittelin aikani kunnes vaan leikkasin pahimman takun irti... En enää käytä hiustenkuivaajaa kuin ehkä pari kertaa vuodessa, mutta silloin tarkistan kahdesti että fööni on asiallisessa kunnossa enkä muutenkaan pidä liian lähellä hiuksia.
Viimeksi muokannut versicolori, 28 Helmi 2012, 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mä mokailin oikein urakalla pienenä. Milloin tukkani paloi (tykkäsin leikkiä tulella) tai siihen juuttui purkkaa (jonka olin viisaasti jättänyt sängyn päätyyn "odottamaan"), tai kärpäspaperia (huoh), tai äidin tiheäpiikkinen kampa, se jouduttiin leikkaamaan ihan lyhyeksi. Ja kerran tai pari menin omin päin leikkelemään tukkaani ja sitä sitten kampaajalle korjailemaan.  ::) Mä en kyllä tukastani silloin stressannut vaikka sille kävi välillä tosi huonosti ja pääni näytti aivan kynityltä, mutta äiti stressasi mun puolesta.

Myöhemmällä iällä eli teininä sitten kun värjäsin valkoisen tukkani ensimmäistä kertaa mustaksi, otin sinimustan värin kaverin varoituksista huolimatta. Ja tukasta tuli sininen.  ;D Se oli kyllä upea väri ja olen pitkään miettinyt että jos vaihdan tukkani väriä niin siitä tulee sininen. Mutta painostuksen alaisena jouduin ostamaan sitten uuden värin - tällä kertaa mustamustan - ja värjäämään pääni uudelleen.

Ja samoihin aikoihin ikuinen vauvahiusongelmani kävi todella pahasti hermoilleni ja menin ajelemaan ne pois. Sitten sai jatkuvasti stressata näkyykö kasvava sänki muille ja jonkin aikaa sitä kestin kunnes kyllästyin ja leikkasin otsiksen jonka suojissa vauvahiukset pääsivät kasvamaan takaisin yhtä ärsyttävinä mutta ei sentään älyttömänä sänkenä.  8)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Eilen meinasi itselle käydä vähän hassusti. Päätin taittaa hiuksista keltaista KC:n Color Mask Plum:illa. Noh laitoin sitä ihan liikaa ja lopputuloksena minulla oli pinkit latvat ja keskellä päätä meni lilapinkki juova :o Säikähdin tietysti, että nyt se siihen jumahtaa, kun on niin vaalennettu karvasto. Hinkkasin sitä varmaan 10 kertaa hopeashampoolla ( ;D) ja lopulta laitoin shampoon puoleksi tunniksi päähän. No onneksi se sitten sillä lähti  ;D
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Mun pahin hiusmokani oli värjätä hiukset päivää ennen häitä. Fail.. tulos oli todella läikikäs punaoranssi. Äkkiä öljy- ja syväputsarimuhitukset päähän ja hakemaan kaupasta toinen väri, joka sitten peitti laikut ja lopputulos oli ihan bueno.
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Se että ikinä aloitin blondauksen. Nyt on hiukset lyhyet, katkeilleet ja ohuet, ja juurikasvu ei oo kovin nätti, mutta nyt en viitsis värjätä ollenkaan, sitä väriä menee kuitenkin muualle kuin pelkkään tyveen. Voi tuska.
Mjau

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Mjau »

Varmaan se, etten aikanaan osannut päättää vaaleiden ja punaisten hiusten välillä. Voi sitä katkenneitten hiusten määrää kun värinpoistot kärysivät päässä joka toinen kuukausi...  :T
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja Neve »

Se, kun blondasin tukan ja hiuksia joutui leikkaamaan aika radikaalisti. Sen jälkeen vannoin, ettei enää blondia. No, eihän se päätös pysynyt vaan tein saman vihreen uudestaan ja tukka kärsi.
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Pahin hiusmokasi

Viesti Kirjoittaja eivor »

Viimeisin oli tuossa syksyllä kun leikkasin sellasen pitkän otsatukan. No tykkäsin siitä sen ekan illan, seuraavana aamuna kaduin syvästi että olin saksiin tarttunut. Onneksi tuo on kasvanut sen verran että selviän jo ilman pinniviritelmiä... Ei vaan ole mun juttu kuitenkaan se ;D
Vastaa Viestiin