Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Pääsyy varmaankin on, että pitkät hiukset on vain osa minua. Olen miettinyt myös tuota värjäämättömyyttäni siltä kannalta, että vaikka usein perustelen sen ettei ole varaa käydä kampaajalla koko ajan ja kun se on niin vaivalloista muutenkin ja blaa blaa, mutta luulen että todellisuudesta vain tykkään hiusreuhkastani sellaisena kuin se on ja en halua tehdä sille siksi mitään. Olen myös väritykseltäni sellainen ettei minulle edes sopisi mitkään shokkiväriset tai mustat hiukset mitä varmaan olen himoinnut eniten. Hiusten pituus taas tasapainottaa kasvojani, koska ne ovat melko persoonallisetkin piirteiltään ja pyöreät. Luulen, että lyhyemmät hiukset korostaisivat turhan paljon tuota kasvojen muotoa.

Teininä tykkäsin pitää pitkiä hiuksia, koska tukka silmillä oli niin kiva angstata menemään pitkin kyliä  ;D Muistan kuinka joissakin esitelmissä opettajat aina valittivat sitä, että piiloudun hiusteni taakse kun joudun luokan eteen puhumaan  ::)
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Pitkät hiukset on naiselliset ja näyttävät. Pukeudun persoonallisesti ja olen muutenkin suhteellisen persoonallisen näköinen. Pitkät, neutraalin väriset hiukset tasapainottaa tyyliäni kivasti - en näytä sekamelskalta, koska tykkään silti ns. klassisesta naiskauneudesta. Hiuslaatuuni sopii pitkä malli ja tykkään hiusteni luonnollisuudesta.

Mielestäni lyhyt tukkakin on kaunis jos se sopii kantajalleen, mutta pidän pitkistä hiuksista silti enemmän. En ole yhtään innostunut "räväköistä" tai erikoisista hiuksista, vaan tykkään eniten juuri neutraalin värisistä, pitkistä ja tuuheista hiuksista. Ne ehkä jotenkin... korostaa kantajansa kauneutta ja samalla uppoovat siihen muuhun olemukseen, eivät ole se huomiota herättävä tekijä ulkonäössä. Tykkään myös miehillä kovasti pitkistä hiuksista  ;)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja catjuska »

kasvatus päällä koska pitkä hius näyttäisi sittenkin antavan mielikuvan runsaammasta hiusmäärästä.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

On nätimpi olo pitkätukkaisena. :)
Tiusku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 15:20

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Tiusku »

Tottumuskysymys: en omasta enkä kenenkään muunkaan mielestä näytä ollenkaan omalta itseltäni jos hiukseni eivät ole vähintään hartiamittaiset.
Ever tried. Ever failed. No Matter. Try again. Fail again. Fail better. ~Samuel Beckett
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Venin »

- Kokeilin kerran lyhythiuksisuutta ja se riitti, ei tuntunut omalta
- Tarvittaessa nopeat laittaa, enemmän vaihtoehtoja kampauksiin
- Ei tarvitse ravata kampaajalla
- Kivempi läträtä eri aineilla
- Esteettisesti miellyttää enemmän omaa silmää
- Pitkä tukka tuntuu kivalta selkää vasten ;D
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Aivan samat perustelut Veninin kanssa :) (Jos siihen edes perusteluja tarvitaan...)

Tosin lyhyttukkaisuutta en ole varsinaisesti kokeillut ellei n. leukamittaista tukkaa lasketa, mikä minusta kyllä on jo tosi lyhyt; se vain ei ole "minua". Kun elokuussa leikkasin vyötäröltä noin BSL-mittaan niin sekin tuntui jo tosi lyhyeltä, enkä oikein tuntenut olevani itseni ennen kuin hiukset olivat siitä vähän kasvaneet  :D Eli olen kyllä selvästi "Longhair for life" :)
* 1b F ii *
muru

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja muru »

Haha, keskiaika- ja fantasiahulluna pitkä tukka on mulle ihan ehdoton :D Rakastan sitä pitkien hiuksien (vyötärö- lantiopituisten) tuomaa goottiprinsessa/haltia/inkkarifiilistä, se tuo jotain ihmeellistä todellisuuspakoa ja kauneutta tylsään arkeen :D

Pitkä tukka on muutenkin osa persoonaani, en voi kuvitella itseäni lyhyessä mallissa.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mun pitkulaisille kasvonpiirteilleni sopisi itseasiassa varmaan pitkiä hiuksia paremmin joku kerrostettu polkkamalli, mutta mä vaan niin tykkään pitkistä hiuksistani, etten ole valmis niistä luopumaan. :)

Syyt onkin pitkälti samat, mitä muillakin on tullut esiin.
- muunneltavuus. Pitkille hiuksille voi vääntää vaikka mitä kampausta.
- helppous. Kiinni yltävät hiukset saa tarvittaessa sekunnissa ponnarille tai nutturalle ilman että tarvitsee sen enempää muotoilla tai laittaa.
- kiva hoitaa. Pitkien hiusten kanssa on (välillä) oikeasti kiva läträtä kaikkia kivoja hiustuotteita.
- esteettiset syyt. Pitkät hiukset vaan miellyttävät omaa silmää lyhyitä enemmän, myös miehillä. ;)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

Vaataan vaikka mulla nyt ei vielä pitkäpitkä tukka oo, mutta monen mielestä on jo!

- Niiden ulkonäkö, paksuhko pitkä tukka on aika näyttävä, varsinkin kiharrettuna.
- Siitä saa kiksit kun joku kysyy että "eihän toi oo oma tukka" ja sitten voi aina vastata että on on. ;P (Viimeksi aidost pitkätukkaisena ei olleet vielä pidennykset niin in, nyt lyhyemmälläkin kutristolla luullaan jo pidennyksiä..jännä)
- Ei tarvitse käydä kampaajalla oikeastaan koskaan. Tosi pitkälle pääsee jos äiti/kaveri tasoittaa latvoja. Sinänsä tämä on myös miinus, kampaajalla on mukava käydä välillä.
- Niitä on kiva hiplata.  ;D

Hitsi nämä hyvien asioiden ajattelut ja muistelot saivat väistämättä pari pientä negaakin mieleen. Takut ja kesällä niskan ja selän hikoaminen. Nyt tässä kasvatusvaiheessa toisaalta nämäkin asiat tuntuvat odottamisen arvoisilta.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Mir »

Täällä on mainittukin jo niitä syitä, joidenka takia mäkin tukkaani pidän pitkänä. Se vaan on niin äärettömän helppo; kiireisenä aamuna saa nutturan tosi nopeasti kasatuksi, samaten hiustenhoito on rutinoitunut + se on kivaa, kampaajakäynnit ovat jääneet omien hiussaksien myötä, eli latvaa lähtee tasan sen verran kuin itse leikkaa. Lisäksi pitkä tukka vaan on mun juttu, se sopii mulle ja mulla on kotoisa fiilis siinä. :D
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
La

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja La »

Mie tykkään pitkistä hiuksista, koska..

-tykkään näperrellä useita erilaisia kampauksia aikanikuluksi
-pitkät hiukset ovat omalla tavallaan helppohoitoisemmat kuin lyhyet, vaikka kyllä näissäkin on ärsyttävätkin puolensa..&nbsp; ::)
-minun pallopäälle ei oikein sopisi lyhyt tukka.
-leikkausoperaatioit voi hoitaa itse kotona.
-kampausvaihtoehtoja on niin moneen makuun ja monenlaisia, että ei kyl varmana kyllästytä tai ainakaan minua ei ole tähän asti kyllästyttänyt..

Toss oli mun syyt, että miksi pitkät hiukset.. Mutta en koe lyhyitä hiuksia epänaisellisina tai rumina. Itseasiassa olisi ihan kiva taas joskus leikata lyhyt tukka, mutta ensin ainakin kasvatan nämä tavoitepituuten ja katson sitten mitä teen.&nbsp; :D
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Pitkät hiukset sopivat mulle parhaiten. Välillä tekis mieli leikata, mutta en uskalla kun tiedän katuvani sitä ja aina joku saa vakuuteltua minut siitä että pitkä on sopivin. Hiustenhoito ja laittaminen ei vaan tällä hetkellä nappaa yhtään ja mun tukka ei selviä näin pitkänä vähäisellä hoidolla tai näytä miltään ilman laittamista.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Koskaaaa

- hoikistava. Lyhyet hiukset korostavat mulla ainakin sekä kasvojen että muun kehon pyöreyttä.
- nutturat. NUTTURAT. <3
- tuntu. Puhtaat, pitkät hiukset ihoa vasten tuntuvat ihanilta. Myös tuulessa hulmuaminen on parasta!
- leikkaaminen on helppoa ja halpaa kotioloissa.
- kliseet. Olen valitettavan kliseen vanki (tiedostan sen hyvin voimakkaasti), että pitkät hiukset ovat seksikkäät. Olen aika femme, joten tykkään naisellisista jutuista, joihin pitkät hiukset kuuluvat. Toisaalta haluaisin vapauttaa itseäni tästä kliseestä ja uskoa siihen, että kauneuteni ei riipu hiuksista.
- ei tarvitse käyttää aikaa tukan laittamiseen aamuisin ellei tahdo.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

- imartelevampi lyhyelle kaulalle ja heikolle leukalinjalle (varsinkin auki pidettynä)
- boheemimpi
- talvella sähköisyyden peittää/ välttää vaikka letillä
- arkikampaus/ huoliteltu siisti kampaus/ auki tarjoaa välittömämpää tyydytystä vaihtelunhalulle kuin 6kk kasvatusrupeama jos ei jaksa aina näyttää samalta

(mulle pitkässä tukassa MIINUKSIA on feminiinisyys ja missi-vibat. siksi aina välillä leikkelen pois kun tuskastuttaa.)
Vastaa Viestiin