Raidoitus

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja wilma »

Myydäänkö pelkästään raitavärejä enään ollenkaan?  0_0 Kävin eilen kahdessa kaupassa ( cittari ja prisma ) eikä kummassakaan ollut. Kuulostaako muuten aivan tyhmältä idealta seuraavanlainen.. Eli jos ostais jonkun suht vaalean raitavärin ( jos sellasia löytyy mistään... ) Ja raidoittaisi tätä punaista tukkaa. Tulos olisi varmaan pissankeltainen kyllä, mutta kun nyt suoraväriä olen alkanut käyttämään hiusten sävytyksessä, niin jos sen raidoituksen ja koko tukan päälle pistäisi suoravärin ja ylläpitäisi sitä tienenkin vaikka kerranviikossa.. Niin olisiko tulos sellainen hieno punainen jossa on hitusen vaaleampia raitoja?  ;D Raidat olisi niin ihanat tähän tukkaan, kun alkaa peruspunainen pikkuhiljaa tympimään..
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja zzww »

En oikein tiedä liittyykö tämä raidoitukseen mutta ajattelin että värjäisin hiukset mustaksi ja alapuolelta vaaleaksi mut onnistuuko se vaalennusvärjäys jos on ennestää jo tummanruskeat hiukset omana värinä? :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Onnistuuhan se, mutta voi vaatia useita käsittelyjä, että toivottu vaaleus saavutetaan - musta väri myös helposti värjää hiusten blondia osaa sameaksi ja harmahtavaksi kun väriä lähtee pesussa eli kannattaa ehkä harkita jos vaaleat osat laitattaisi vaikka microringeillä, niin karvat saisi helposti pois jos menevät harmaiksi eikä oma tukka rasittuisi.  :)
1cFii
Sikses iha nätti naine.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

Niin kuin tragedia jo sanoi, väriä irtoaa mustasta ja värjää sitten valeaa likaisen väriseksi.Jos päältä ovat vaaleat ja alta mustat, niin hiusten erikseenpeseminen on jonkinlainen ratkaisu siihen ongelmaan, mutta jos vaalea on alla niin sitä mustaa valuu sinne joka tapauksessa. Clip-onit voisi myös olla yksi ratkaisu, ettei niitä tarvitsisi pestä yhdessä yhtään. :)
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja zzww »

ok... no täytyy harkita uudestaa tätä juttuu... kiitti molemmil  ;) :)
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Maria »

BlueBerry kirjoitti: ^Mulla raidoitettiin punainen tukka vaaleaksi niiin, että värjäsin sen ensin kotona kylmällä keskiruskealla. Ajattelin, että siitä kirkkaasta oranssinpunaisesta olisi tullut vain keltaoranssi jos siihen oltaisiin suoraan isketty raitoja; kampaaja oli samaa mieltä. Tuon ensimmäisen raidoituksen jälkeen osa raidoista oli jo tosi vaaleat, mutta osa oli sellaista keltaoranssia, siltä tuskin voi millään välttyä. Nyt on jo aika blondi, raidoittamalla ollaan tähän päästy ja kesällä siis alkoi tämä projekti. Sun kannattaa varmaan kanssa harkita sitä raidoittamista, jotta tukkaa saa enemmän säästettyä :)
Olen ajatellut värjääväni punaiset hiukset myös ja haluan luonnolisen tuloksen!Millä kylmällä keskiruskealla värjäsit?Nro ja väri? Sitten olisi noita raita-aine pakkauksia joita saa ainakin lorealilta.Olisikohan siinä joku niin ei tarvisi ostaa kahta erillistä purkkia?ääh...on hankalaa ;D
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Yritin googlettaa ja miettiä kovasti minkä merkkinen se sävy oli, mutta merkkiä en nyt saa millään mieleen :( Sävy oli 5.1(?) ja cappucino- niminen, sen voin sanoa varmasti. :) Ennen tuota värjäystä olin haalistellut sitä punaista, ettei paistaisi sen ruskean läpi liikaa, ja aika nätti siitä ruskeastakin tuli, pidin sitä melkein kuukauden ennen kuin ryhdyin raidoittamaan vaaleaksi.

Edit. Ja siis tarkennuksena vielä, että ihan markettiväri oli kyseessä :)
Viimeksi muokannut BlueBerry, 26 Touko 2010, 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Maria
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 378
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 00:48

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Maria »


Vielä kysymystä raidoista!Minulla on kupariset hiukset johon meinaan tehdä vaaleampia raitoja!Jos joskus haluan raidoista keltasuutta pois niin laitanko koko päähän sinistä sampoota vai vain raitoihin?Vaikuttaako se kupariseen/punertavaan väriin jotenkin?
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä kävin tällä viikola raidoittamassa kampaajalla tummanruskeat hiukseni ja ihan hyvä lopputulos tuli, osa raidoista on ihan vaaleita ja osa hieman tummempia, aika jännä vaikka kampaaja laittoi vain yhtä raita-ainetta(valkaisevaa)

Ainoa huono puoli tässä on nyt se, kun raitoja tuli suht paljon, on hiukset raitakohdista ihan haperoa,täytyy varoa kun kampaa kosteana etteivät katkea  :( Just tämän takia en kyllä ihan hetkeen mene raidoittamaan uudestaan.

Ehkä juurikasvun tullessa teen itse jotain keskiruskeita/tummanruskeita raitoja. Haluaisin väriin elävyyttä enkä mitään tasaista värikypärää. Onnistuskohan toi hyvin et osa hiuksista omaa väriä(maantienruskea) ja osassa tummanruskeita raitoja.. ??
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

Mulle tehtiiin raidoitus 9% vetyperoksidilla kun pyysin ettei tehtäisi 12 %:lla. Kun kysyin kuinka yleensä tekee niin kampaajani sanoi tuon 12%.....

No lopputulos on oikein hyvä sävyn suhteen, mutta kuten oli odotettavissa niin mun hiusten liukkaus on tiessään. Eikä siinä mitään, kyllähän tiesin, että jonkin verran "karhenee", mutta pesun jälkeen (+ Tigin O&H pikamuhituksen) tukka oli vaikea saada selvitettyä vaikka laitoin ensin runsaasti hiuksiin jätettävää hoitsikkaa.
Onko tää nyt alkuun tilapäistä vai tätäkö tää nyt sitten tulee olemaan??
1b Fii
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Kyllähän se pysyvästikin vähän karhenee :( Mutta mulla ainakin on yleensä raidoituksen jälkeen hetkellisesti vielä tavanomaista karheammat ja takkuuntuvammat kuin muuten. Muutamien kunnon rekku- ja kosteutusmuhitusten jälkeen alkaa olla jo sileämmät, melkein liukkaatkin, jos onnistun muhituksessa  :)
Viimeksi muokannut BlueBerry, 21 Kesä 2010, 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
ohuthius

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Nostelenpa ketjua samalla :)

Laitoin ensikertaa raitoja kullanruskeiksi kevytvärjättyihin hiuksiini. Käytin tuota Nutrissen Truly Blonde Precision Highlights - ainetta jossa paketissa mukana raidoitushuppu. Mielestäni tosi helppo tehdä tuolla hupputekniikalla, varsinkin jos sitä hoitoainetta laittaa ensin huppu päässä niihin raitoihin, ennen kuin ottaa sen hupun pois, niin ei tule takkuja. Ainoa huono puoli, että ensikertaa kun tein, en uskaltanut kauaa pitää enkä paljoa raitoja muutenkaan tehnyt. Pidin ainetta päässä vain 30 minuuttia, jolloin raidoista tuli pari astetta vaaleammat, hieman kupariin taittavat. Mielestäni ihan kivannäköiset muutenkin vähän punertavalla pohjalla.

Paketti sisältää pullollisen kehite-emulsiota ja kaksi pussillista raitajauhetta. Eikös niistä voi käyttää vain puolet, tuskin tuo emulsio siitä pahenee, kuitenkin korkillinen pullo, vai? Jos ensi viikonloppuna vaikka lisäisin vähän raitoja pidemmällä vaikutusajalla :)
kiskis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 61
Liittynyt: 25 Helmi 2010, 20:03

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja kiskis »

Mä laitoin kanssa kesällä raitoja tuolla samalla Nutrissen huppu-raitasetillä, kuin marmeladi.
Käytin itse puolet aineesta silloin, ja loput puolet vasta nyt pari viikkoa sitten kun tein värinpoistoa koko tukkaan, ja hyvin se toimi edelleen. :) Väittäisin näin mutu-tuntumalla siis että kyllä nuo säilyy huolella suljettuna kuukausiakin.

Tekisi mieli laittaa vielä kertaalleen raitoja, mutta harmitti viimeksi kun oikeastaan kaikki raidat osui alempiin hiuksiin. Olisin halunnut raitoja lähinnä päälle ja yritin pyrkiä tähän laittamalla alimmat hiukset hupun alla kiinni pienille leteille, lisäksi yritin olla kaivelematta kovin syvältä niitä suortuvia mutta silti onnistuin tässä... Mulla on siis tosi paksu tukka, ehkä se teki tästä hankalampaa.
Jos jollakulla on joku tekniikkavinkki miten saada raidat tähdättyä hupun kanssa päälimmäisiin hiuksiin niin otan vastaan mielelläni.  ;D
Kostajakani

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja Kostajakani »

Kun mie pari vuotta sitten laitatin punaisiin hiuksiini vaaleita raitoja, kampaaja kai teki ne ihan liian suurella hapetteella sillä hiukset meni niin huonoon kuntoon että ne piti leikata pois. Oli muuten leikkauskin ihan perseestä, korvien päällä oli reilun sentin korkuiset kaljut läikät. >:( Onneksi ei tarvinnut maksaa koko hintaa siitä käsittelystä. ::) Mutta kannattaahan kampaajalle toki kertoa jos on havaintoa siitä miten helposti omat hiukset lähtee vaalenemaan, itselle vaan ei tullut siinä vaiheessa mieleen.
LP_Alice

Vs: Raidoitus

Viesti Kirjoittaja LP_Alice »

^Voithan vinkata, että väri saa mennä mielummin kuparisen suuntaan kuin helmiäiseen. :D Silloin ei ainakaan pitäisi kylmää sävyä tulla, ja kun kuitenkin on kyse pelkistä raidoista ei porkkana-efektinkään pitäisi uhata, ellei laiteta tooosi paljon niitä raitoja. :)
Vastaa Viestiin