Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja SC »

Pitkistä hiuksista vaan saa kamalan upeita kampauksia :). Pikkusisko ei onneksi vastusta, että laittelisin hänen hiuksiansa :D kun tuo ei oikein välitä niiden laittamisesta mutta on useimmiten tyytyväinen lopputulokseen. Haluaisin itsekkin pitkät hiukset, sitten saisi itse laitettua itselleen kampauksia, joten kasvatus jatkukoon  ;D.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Kronia kirjoitti: Lyhyesti: Mulla on kauniimpi, seksikkäämpi, naisellisempi ja hohdokkaampi olo pitkätukkaisena.
Juuri näin tai noh, en mä koskaan seksikäs koe olevani ;D Mutta olo on naisellisempi ja koko elämän ajan ollut enemmän pitkät kuin lyhyet hiukset. Lyhyimmillään on tosin ollut leukaan asti pari kertaa ja se oli virhe! Pitkät hiukset sopivat tyyliini ja persoonaani paremmin kuin lyhyet ja tätä kuulee monen suusta, kun musta puhutaan. Pitkäaikaisen sairauden takia, kun on muutamaan kertaan menettänyt hiuksensa, niin nyt kun voi hyvin tahdon tosiaankin pitkät hiukset. Jospa ne nyt kasvaiskin terveinä eikä enää ohentuisi puolella.

Nyt välitavoite on BSL, mutta olis ihana saada kasvatettua alaselkään asti hiukset. Melkein takapuolen päälle. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :D

Varsinkin pitkät, hyvin hoidetut ja kauniin väriset (mieluiten oman väriset) hiukset on vain <3
Viimeksi muokannut Chaos, 05 Heinä 2009, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
hedelmäsokeri

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja hedelmäsokeri »

Pitkät hiukset ovat parhaimmillaan kauniit, naiselliset ja korostavat kasvojen hyviä puolia. En koskaan aio leikata hiuksiani lyhyiksi. Omat hiukset aion pitää siinä 75cm-80cm pituudessa. Näin on paras koska saan ne vielä hyvin hoidettua, harjattua ja parit kampauksetkin osaan itse tehdä. Tosin kiharoissa ja suoristamisessa tarvitsen apua, tosin näitäkin teen niin harvoin.
Mutta minulle hiukset ovat niin suuri osa persoonaani etten osaisi luopua niistä. Samakuin en osaisi luopua vaaleasta väristä, vaikkei se omani luonnollisesti olekaan.
Mutta olen aina sanonut näin, KAIKILLE sopivat pitkät hiukset, lyhyet taas harvoille.
RedHair

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja RedHair »

Hohoi!

Mulla on ollut jostain 9-16-vuotiaasta asti pidemmät hiukset tosin ei aina kovinkaan pitkät. Lyhentämisen aloitin ensin varovasti, kerrostin hiuksiani kampaajalla :T Nyt on hmm.. ehkä polkkapituinen, mutta ei sen näköinen. Päällisiä hiuksia rikottu ja niska on valitettavasti kasvanut pidemmäksi..

En löytänyt kuvaa siitä millaiset hiukset mulla on ollut, tuolla http://www.ukhairdressers.com se on kumminkin :ts :ts ;D
maia

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja maia »

Lyhyet ei vaan enää sovi mulle, eikä ole mun juttu. Pitkät hiukset saa myös nopeasti ponnarille ja nutturalle ja ties mille, kun taas ite joudun lyhyiden kanssa tappelemaan aamuisin kauan. Pitkiin hiuksiin saa muutenkin kaikkia hienoja kampauksia ja niitä voi muotoilla esim. erikokoisille kiharoille helpommin.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Yksinkertaisesti viihdyn pitkissä hiuksissa paremmin kuin lyhyissä. Niitäkin olen kokeillut, mutta no thanks. Pitkät hiukset ovat kauniimmat, näyttävämmät ja naisellisemmat, ja hyvä hoito (samoin kuin huono) näkyy niissä paremmin. Pitkät hiukset ovat mielestäni myös monipuolisemmat. Pitkät hiukset on myös tavallaan helpot.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Vaikka pitkät hiukset joskus ärsyttävät ja ovat tiellä niin viihdyn siltikin paremmin pitkässä tukassa. En osaa pitää tukkaa kiinni, tuntuu ettei minulle sovi enkä osaa tehdä mitään kivoja kampauksia. Mutta pitäydyn silti mieluummin pitkässä tukassa, kerran nuorempana omistin vähän lyhyemmät ja se oli jotain aivan hirveetä. ::) Ei sopinut ollenkaan. Ja onhan se kiva kun joku joskus saattaa kehua hiusten pituutta ja kun nämä kohtuu paksutkin ovat. :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
lindaw
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:16

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja lindaw »

Hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat kauniit ja niihin saa useampia kampauksia. Haluan, että hiukseni menevät nutturalle, jotta ne eivät kosketa hikistä niskaa urheillessa tai helteellä.
1c M ii
BlueBird

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja BlueBird »

Vaihtelun vuoksi ja laiskuuttani.

Minulla ei ole koskaan ollut kovin pitkiä hiuksia oon tykännyt värjäillä usein, vaihtaa väriä ja kokeilla erilaisia malleja. Pitkää tukkaa en ole aiemmin kokeillut, koska sen kasvattaminen on niin hankalaa ja tylsää. Nyt on kuitenkin vähän sellainen väsymys ainaiseen kampaajalla (tai äidin värjäyspenkillä...) juoksemiseen, joten valitsin värin ja mallin (eli ei mallia...), jotka vaativat hyvin vähän ylläpitoa. Siis ylläpitoa siinä mielessä, että vaatisi kuukausittaista värjäystä tai leikkausta.

Oon suunnilleen jokaisen postaajan kanssa täysin eri mieltä pitkien hiusten eduista. Ei sillä ettei pitkä tukka voisi olla upea, mutta omissa tutuissa pitkätukkaiset on niitä, joilla on harva hiirenharmaa tukka, jota ei kehdata edes tasoittaa, koska koko itsetunto on tukassa kiinni ja lyhyttukkaisilla on aina hiuksissa upeat leikkaukset ja sellainen tukka vaan näyttää paremmalta, koska se käy useammin kampaajan kätösissä. Tosiaan rankkaa yleistystä eli toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa!
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja caessa »

Hassua muuten, kuinka monen mielestä pitkä tukka on jotenkin lyhyttä helpompi. Minun pitkä tukka kaipasi aina hirveää laittamista ja hoitamista, ennen kuin näytti vähänkään siedettävältä. Kampauksia oli vaikea laittaa yksin (eikä siihen paksuun tukkaan saanut millään tavalla järkevää kampausta, kun se itsepäisesti halusi aina palata luonnolliseen muotoonsa), ponnari oli ruma ja tylsä, kiharoiden laittamiseen meni aikaa ja suoristaessa ne meni päätä pitkin. Föönatessakin hiukset "hamppuuntuivat" ja menivät oudoiksi, mutta ilman fööniä kuivattamisessa meni 6 tuntia... Unohtamatta tietenkin sitä, kun hiukset tulivat jatkuvasti naamalle. Lyhyt tukka taas on nätti laittamattakin, kun vaan osaava kampaaja on sen sellaiseen malliin leikannut.

Mutta nyt kun mietin, miksi halusin aikaisemmin pitkät hiukset, syitä oli monia. Yksi oli se, että poikaystävällänikin on todella pitkät hiukset, enkä kestänyt aluksi ajatusta, että hänen tukkansa olisi minun tukkaani pidempi. Sitten toinen oli se, että minulla oli pitkät hiukset viimeksi lapsena (jotka nekin leikattiin, kun vihasin niiden hoitamista ja ne alkoivat rastoittumaan). Sekä kolmas, ehkä suurin syy, oli se että pidin siitä, kuinka hiuksieni pituutta kehuttiin. Hiukseni kun on luonnostaan tummat ja paksut, niin kaikki kampaajia myöten jaksoivat ihastella niitä.

Mutta tosiaan, kyllästyin kasvattamiseen ja leikkasin takaisin lyhyen mallin :).
Viimeksi muokannut caessa, 10 Tammi 2010, 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rieta

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Rieta »

Musta pitkät hiukset näyttää hyvältä. Oon muutaman kerran erehtynyt leikkaamaan hiukset lyhyeksi ja kadutti ihan järjettömästi! Mulle ei vaan sovi lyhyt tukka yhtään omasta mielestäni.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Lyhyet hiukset ei toimi mun hiuslaadun kanssa, lisäksi mulla on pyörre jakauksen kohdalla takana, joten joka aamu olisi pakko föönata, suoristaa ja sitten viela muotoilla. Aikaa menisi turhan kauan varsinkin jos tulee kiirelähtö. Lisäksi mun hiukset vastustaa usein painovoimaa, joten pitkissä kun on enemmän massaa, niin ne painuvat automaattisesta alaspäin. Kaipaan sitä kun voi vain heittää hiukset löysälle nutturalle ja lähteä ulos. Lisäksi tunnen itseni pidemmillä hiuksilla naisellisemmaksi ja uskallan käyttää muutenkin naisellisempia vaatteita kuin lyhyiden kanssa, jolloin pelkään täti-efektiä.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

Mä tahdon kokeilla pitkiä hiuksia.. Pisimmillään mulla on ollut ehkä lapaluun alareunaan ulottuvat hiukset, ainakin samaan mittaan ajattelin kasvatella, kun viime kerrasta on jo vuosia. Jos tukka tahtoo kasvaa siitä eteenpäinkin niin kasvakoot sitten, kunhan vaan näyttää hyvältä.
Olen siis tällä hetkellä kokeilija, katsotaan jos joskus tulevaisuudessa pidänkin pitkästä tukastani niin, että se merkitseekin mulle enemmän. :)
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Koska vaikka tyylillisesti minulle sopisi lyhyet hiukset ja pitäisinkin niistä, karkea luonnonkiharani tyrmää ne ajatukset. Tämä on oikeasti uskomattoman paksu pehko ja lyhyeksi leikattuna joutuisin suoristamaan joka päivä.

Kyllä, olen kokeillut lyhyet hiukset ja ne on todella haastavat näin kiharalle.

Pitkinä ne sentään voi suoristaa tai jättää kiharalle ilman että näytän peikolta.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Mulla on melkein aina ollut pitkät tai ainakin puolipitkät hiukset. Kerran yläasteella kokeilin lyhyttä mallia, enkä oikein osannut olla sen kanssa; olo oli vähän alaston enkä osannut laittaa lyhyitä hiuksia mitenkään kivasti.

Eli syyt miksi haluan pitää pitkiä hiuksia itselläni:
1. Olen tottunut niihin
2. Ne on helppo laittaa niin juhliin kuin arkeenkin
3. Hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat kauniit!
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Vastaa Viestiin