Aitohiuspidennysten hoito

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Ulrika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 997
Liittynyt: 06 Marras 2007, 16:54

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Ulrika »

^ Joo, varmasti näin, mutta jos siis oikeasti kosteuttavaa tuotetta haluaa, niin jotain parempaa käyttäisin. Vaikka niin, että alle sitä kosteuttavaa ja päälle Moisture Kickiä, jolloin saa kummankin edut.  ;)
Tänään on nimenomaan tekemispäivä!
carbabe

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja carbabe »

APUA!

Nyt mulla on nämä kauan kaipaamani vaaleat pidennykset. Mutta - en oikeasti tiedä mitä näille tekisin! Jo kolmet viime pidennykset on menneet niin että ovat olleen n. kk:n ajan "siedettävät" ja nyt nämäkin alkavat olla niin järkyttävässä takussa että itku meinaa päästä. Vaikka olen suoristanut GHD:llä aamulla, nyt ovat jo kunnon tuulenpesä/takkupallo.

Mitä ihmettä näihin käyttäisin? Olen käyttänyt jätettävinä moisture kickiä, matthew james Splitziä, ja tigin suoristusseerumia, suihketta, kiiltosuihketta ja sitä fashionista voidetta. Auttaisiko joku öljyinen seerumi?
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Miten kunnon muhitus hoitoaineella, vaikka O&H:ta tai MOP:ia ja päälle silikonit latvaosaan vai oletko jo kokeillutkin?
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
d&c
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 833
Liittynyt: 17 Elo 2007, 23:28

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja d&c »

Osaisiko joku suositella hyviä lämpösuojia föönin alle tai vastaavasti raudan alle? :)
I wake up, it's a bad dream,
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Annaperkele

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Annaperkele »

TIGI Bed Head Moisture Maniac Shampoo & Conditioner, sopiiko pidennysten hoitoon?
Kadi

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Kadi »

Itselläni ei ole pidennyksiä, mutta omat hiukseni ovat kuin aasialaista pidennyshiusta: kuivat, todella karkeat, paksut ja pitkät. Hoitaminen on aika haastavaa hommaa muotoilusta puhumattakaan. Takkuun menee heti, ja harjaamisesta ärhäköityy vielä pahemmaksi.

Käytän silikonittomia hoitoja pitkiin muhitteluihin, mutta niillä tuskin on mitään vaikutusta vahvoilla aineilla käsiteltyyn pidennyshiukseen. Ja hiukseni jäävät kyllä aika onnettoman hamppuisiksi silarittomien jälkeen. En näkisi mitään järkeä laittaa yhtään mitään kalliimpaa ainetta pidennyksiin, ja uskon että omatkin hiukset palautuvat aika pian vaikka olisivatkin sen muutaman kuukautta hieman huonommalla hoidolla. Sunsilkin kiiltävät ja sileät meikkaa hiukset kyllä aika kauniiksi  ;D

Ainoat hieman ''paremmat'' tuotteet joilla on ollut mitään vaikutusta hiuksiini ovat Matrixin Hydratherapie Ultra Hydrating Treatment ja Aussien Miracle Moisture. Silottaa, pehmentää ja selvittää kivasti.
EyeCandy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 428
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 15:03

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja EyeCandy »

Anna-t kirjoitti: TIGI Bed Head Moisture Maniac Shampoo & Conditioner, sopiiko pidennysten hoitoon?
Mielestäni sopivat hienosti pidennyksille. Ite ainakin pidin mukavan kosteuttavana niitä.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mun mielestä aitohiuspidennyksiä voi hoitaa samoilla aineilla kun millä hoitaa omia hiuksiaan, jos ne ovat kohdallaan. Itse hoidan aitohiuspidennyksiäni Tigin O&H:lla ja Superstarilla vaihdellen ja hiukset on tykänneet tästä. Kerran viikossa muhitan pidempään aineita hiuksissani ja käytän seuraavanlaista tehistä:  sekoitan tehikseksi O&H:ta, pari tippaa jojobaöljyä ja blondauspakkauksen mukana tullutta erittäin hoitavaa hoitista.
sannaofia

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja sannaofia »

Bambi kirjoitti: Mun mielestä aitohiuspidennyksiä voi hoitaa samoilla aineilla kun millä hoitaa omia hiuksiaan, jos ne ovat kohdallaan. Itse hoidan aitohiuspidennyksiäni Tigin O&H:lla ja Superstarilla vaihdellen ja hiukset on tykänneet tästä. Kerran viikossa muhitan pidempään aineita hiuksissani ja käytän seuraavanlaista tehistä:  sekoitan tehikseksi O&H:ta, pari tippaa jojobaöljyä ja blondauspakkauksen mukana tullutta erittäin hoitavaa hoitista.
Mitä superstareja olet käyttänyt? Kun rakennepaikkaavia ja tuuheuttavia pitäisi välttää, mutta miten ne nyt sitten vaikuttaa hiukseen? Olen siis aiemmilla pidennyskerroilla vältellytkin ohjeen mukaan, mutta mulle nuo superstarin shampoo, hoitis + jätettävä hoitis on oikein mieluisia siis muutenkin, joten ärsyttää keksiä taas uudet shampoot pidennysten ajaksi:)
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Mun mielestä mä vastasin jo tähän, mutta vastaus on ilmeisesti hävinnyt?

No joo oon siis käyttänyt ihan perus Superstarin shampoota ja hoitista (siis ne pinkit jättipullot, mitä esim. tarjouksessa näkee twinpäkkinä). Kyllä mulla on pysynyt hiukset hyvässä kunnossa, toisaalta mulla on Greath Lenghts pidennykset mitkä muutenkin on musta niin hyvät ettei ne paljon takkuun mene.

Rakennepaikkaavaa en taas muutenkaan tykkää käyttää. Hiukset tarvii enemmän kosteutta. Ei mulla ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka on käyttänyt pidennyksiin milloin mitäkin tuotteita.
dreamer

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja dreamer »

Hei vaan kaikille!  :D
Tässä tulis eka viestini ja kysymykseni (ja varmaankin väärään paikkaan!). Eli mulla on DreamHairilta tilattu remy aitohiuspidennys koko päässä (40cm). Oma tukka on n 5-7cm pitkä, raidoitettu vaalealla, seassa näkyy kullanväriä ja tummanvaaleaa, tyvestä puskee perus maantien väri, ehkä joku 7 jos olen oikein käsittänyt. Pidennys on väriä nro 22, eli aivan liian vaalea verrattuna omaan hiukseen. Ja juu, ihmetellä saa, miksi olen laitattanut väärän väriset pidennykset!  :#  Tarkoitus oli saada tummempaa hiusta, mutta en palauttanut näitä liian vaaleita, koska kaverini sanoi, että ne voi värjätä huoletta.
Aikomus olis laittaa pidennykseen tummempia raitoja, mutta tältä foorumilta luin, että jo vaalennettu hius saattaa käyttäytyä miten vaan kun siihen laittaa väriä. Raja omaan hiukseen on selvästi erottuva värin osalta, pituuseron laitan piiloon huivin ja kampauksen avulla.

Mulla on neljää eri markettiväriä; Nutrisse blond raitapaketti, Elea 511 golden auburn, Garnier luonnolliset sävyt 7.3 vaalea kullanruskea ja Viva color mousse70 keskivaalea.
Millä näistä mä lähden nyt liikkeelle? Tavoitteena on moniväriset vaaleat kullanrusehtavat hiukset, joissa on vaaleita raitoja, eikä oman ja remyhiuksen raja näy värin osalta.

Kiitos jos joku vastaa nopsaan, koska tänään on viiminen päivä ennen joulua mahdollisuus värjätä ja vasta eilen illalla myöhäsellä sain aktivointiviestin tänne!  ;D
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja Mena »

Laita ensin se Viva color mousse ja sitten 7.3 Garnier jos vielä tarvii. Tosta Eleasta en osaa sanoa mitään, mutta tee testiraidoilla noi. Mä olen onnistuneesti värjännyt 4-värisiä remyhiuksia tummanruskeiksi.
dreamer

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja dreamer »

Iso kiitos Mena! Alankin tässä värjäyshommiin nyt!
dreamer

Vs: Aitohiuspidennysten hoito

Viesti Kirjoittaja dreamer »

Juu, täs on nyt värjäykset tehty, eka kokeilin raitoja sillä Viva moussella ja niistä tuli kyl ihan ookoot, mutta en tajunnu laittaa niitä hiusten alaosaan vaan päälle. No laitoin sit sen Garnierin 7.3 koko pidennykseen. Omaan hiukseen tein lisää hentosia raitoja raita-aineella.

Tulos: oma hius on kullanhohtonen häivähdyksellä oranssia, seassa vaaleita huomaamattomia raitoja eli oikein hyvän värinen. Pidennysosuus on harmaanvihreä ja sinettien kohdalta vaalea, koska en sotkenut aineita sinetteihin.

Täällä naurattaa ainoastaan mun 8-kuisella pojallani ja itseäni lähinnä v*tuttaa, no okei myös naurattaa oma tyhmyyteni.

Mitä mun olis nyt järkevintä tehdä, etten enempää tuhoa tätä kuontaloa?  ???

muoks: oon tässä miettiny vaihtoehtoja a) värjään koko pään sinetteineen jollakin kivalla ruskealla b) laitan koko päähän värinpoiston. Kumpi ois parempi tehä vai onko kumpikaan?
Viimeksi muokannut dreamer, 20 Joulu 2009, 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin