Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
sevivas

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja sevivas »

Tyttärelläni on säkkärääkin säkkärämpi afro, ja sen hoidossa olen kokeillut Africa's best-merkiltä lasten tuotteita eli Kids' organics-sarjaa. Jätettävä hoitoaine on tuossa sarjassa todella suosittu ja tykätty, mutta itse hylkäsin sen, kun totesin että INCI:stä löytyi silikoneja, jotka käsittääkseni eivät olleet edes vesiliukoisia.

Noita sarjan aikuisten tuotteita en ole tullut ostaneeksi, koska noissa halvoissa afrotuotteissa on usein todella voimakkaita ja oudohkojakin tuoksuja, joita en halua lapsen päähän ympätä. Omaan päähäni taas afrotuotteet ovat liian raskaita ja lähmääviä, tai niin olen ainakin ajatellut. Tuosta mainitsemastasi öljystä ei siis ole kokemusta. Mutta eipä se suuri taloudellinen menetys ole, jos ei toimikaan. Kerropa kokemuksistasi, jos päädyt ostamaan!

Itse muuten olen päätynyt hoitamaan afroa niin, että jätettävänä käytän Fox's shea butter conditioning creamia, eli jotain voidemaista jätettävää sekoitettuna kookos- ja kariteöljyyn. Nyt hankin myös Curl harmony-tuotteita, jotka tuntuvat ainakin näin alkuunsa todella laadukkailta.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Millaisia kokemuksia juureksilla on Fekkain tuotteista? Ja mistä niitä voisi tilata edullisesti netin kautta? Itse olen ostanut tuotteeni ulkomailta kaupoista, Ranskasta ja Jenkeistä.

Mä olen kokeillut aika montaa tuotetta ja mulla on tosi positiivinen kuva sarjasta. Kaikki on ollut hyviä, ja säännöllisessä käytössä mulla on muutama nappituote. Tuoksut kaikissa tuotteissa on aivan ihania, persoonallisia ja jotenkin ylellisiä, eikä yhtään häiritseviä. Incit on pitkiä ja sisältää paljon hyviä aineita, mutta varmaan kaikki hoitoaineet ainakin sisältää myös silikonia (mutta ei välttämättä paljoa), toisaalta se on ihan hyväkin juttu, riippuen siitä mitä hakee.

Shampoista mulla on käytössä Sensitive Scalp -shampoo. Todella harva shampoo sopii minulle, mutta tämä sopii. Silikoniton, ei aiheuta kutinaa. Vaahtoaa todella pehmoisasti ja jättää hiukset kosteutetun ja sileän tuntuisiksi - ei tunnu yhtään sulfaatilliselta shampoolta. Tunne on sama kuin MOP:n hydrating-shampoolla, mutta erona tässä on se että pesee hiukset oikeasti puhtaiksi - ja aivan ihana tuoksu! Ihan mun lempi shampooo...

Hoitoaineista olen testannut aika monia, Glossingia, Color Carea, Sensitive Scalpia ja Au Naturel Weightless conditioneria. Kaikista on jäänyt aika samanlainen fiilis, tekee hiukset sileiksi, mutta aika silikonisia ovat myös. Eli perushyviä pikahoitoaineita. Ihmetyttää kyllä että miksi Sensitive Scalpin pikahoitoaineessa on silikoni suht ylhäällä incissä, ja ohjeissa käsketään levittää tuotetta päänahkaan, ei kyllä huvita edes kokeilla ::)

Tehohoidoista mulla on käytössä Shea Butter Hair Mask. Tämä on ihan HG tuote mulle, ainoa lemppari tehohoito jossa ei ole keratiinia. Tekee hiuksista ihanan raskaat, pehmoiset ja sileät. Laitan tämän niin, että hieron naamiota tukkaan, ja päälle samaan aikaan vaikuttamaan jotain perushoitoainetta, useimmiten MOP:n hydrating conditioneria. Tuo maski on todella paksua ja jäykkää jankkia, ja jotenkin tuntuu että se tarvitsee kaveriksi siihen päälle jotain kevyempää. Tuoksu on voimaks mutta hyvä ja jää hiuksiin, käytän tätä mielelläni ennen bileitä niin tukka tuoksuu superhyvälle. 

Jätettävissä olen kokeillut Glossing Sheer Shine Mistiä ja Glossing Creamia. Tuo misti on semmoinen aika kevyt, silikonipitoinen suihke, sopii kiiltosuihkeeksi ja selvittelyyn. Glossing Cream on myös mun HG jätettävä, käytän sitä latvasuojana ja kiiltoa antamaan. Sisältää paljon silikonia, mutta myös kaikenlaisia kosteuttavia öljyjä. Tuossa on mukana semmoisia kiiltohippusia, jotka saa hiukset näyttämään mielettömän kiiltäviltä, ja käytänkin tätä silloin reippaalla kädellä ihan pituuksiinkin jos haluan erityisen näyttävän näköiset hiukset. Muuten tuo on todella riittoisaa, pieni nokare riittää.

Sitten mulla on myös Sensitive Scalpin ampulleja päänahan ongelmiin. En oikeen osaa sanoa tekevätkö ne mitään erityistä. Olen laittanut niitä kun on ollut kutinaa, ja se on kyllä lievittynyt, ja tuntuu että ne myös hoitaa hiusta, eivätkä kuitenkaan lähmää. Ohjeen vastaisesti olen laittanut ne vasta shampoo pesun jälkeen, samaan aikaan vaikuttamaan hoitoaineen kanssa.

Fekkain tuotteet on suht hintavia, eli noista pikahoidoista, ja perusshampoista löytyy varmasti halvemmatkin vastaavat muista sarjoista. Mutta tuo Sensitive Scalp shampoo, Shea Butter Hair Mask, ja Glossing Cream ovat kyllä niin hyviä tuotteita että niistä on tullut mun vakkareita hinnasta huolimatta. Ja mistään muista sarjoista en edes ole löytänyt vastaavia :)
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Manna »

Olen käyttänyt sarjasta ainoastaan Shea Butter Hair Maskia. Lyhyellä vaikutusajalla (10-15 min.) se teki hiuksistani erittäin pörröiset. Tunnin vaikutusajalla se siloitti jonkun verran, mutta mitään lähmäefektiä en onnistunut saamaan sillä koskaan. Maski on todella paksua ja tuubi oli aivan liian pieni tälläisen heavy userin käyttöön  :) Tämän yhden tuoteen käytön perusteella ei vaikuttanut miltään hyperinnostavalta sarjalta, olen kuitenkin ajatellut kokeilla vielä muitakin kiinnostavia tuotteita sarjasta.

Shea Butter Hair Maskin hankin Mansikkalasta.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
wavetop

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja wavetop »

Mulla on ollu Fekkain Luscious Curls -sarjasta shampoo, hoitoaine ja kiharavoide. Shampoosta ja hoitoaineesta tykkäsin, kiharavoide oli täysin turhake (liian vähän pitoa koko tukan muotoilutuotteeksi, liian paljon pitoa pelkkien päällimmäisten pörröjen siloittajaksi) ja sisälsi vähän turhan paljon silikonia. Hoitoainetta kun käytti jätettävänä herneen kokoisen määrän, silotti kivasti. Käytin lähinnä bilettämään mennessä tai jos suoristin raudalla, silikoniset hoitoaineet tekee mun tukan tokana päivänä aika räjähtäneeks, jos oon jättäny ne kiharalle.

Mutta siis sen verran hyviä olivat, että käytin pullot loppuun (paitsi sen voiteen), silikoni ei ollut listan alkupäässä, tuoksu ihanan sorbettimainen (ei imelä). Eivät kuitenkaan huiman hintansa väärtejä, puolet halvemmalla voisin ostaa toistekin.

Vaalea 2b/c,F/M,i, erittäin huokoinen
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Tähän mun kotikadulle avattiin Kiehl'sin liike, ja kävin pari viikkoa sitten ostamassa sieltä kokeiluun Sunflower Color Preserving Shampoon ja hoitoaineen. Olen sen jälkeen pessyt pelkästään noilla ja vaikuttavat erittäin hellävaraisilta ja kosteuttavilta tuotteilta. Tänä kesänä auringossa ihan riittämiin rääkätty tukkani on heti alkanut osoittaa toipumisen merkkejä. Shampoo on sulfaatiton ja silikoniton ja ainakin meikäläisen vaativa päänahka tuntuu siitä kovin tykkäävän. Tuotteissa on melko voimakas (mutta ihan miellyttävä) aprikoosin tuoksu.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Milleköhän värjättyjen hiusten sh ja ha tuoksuvat? Entä kiharien hiusten?
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Onko kaikki shampoot sulfaatittomia?
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Minulla on käytössä Kiehl's in Creme with Silk Groom jätettävä/muotoiluvoide ja olen ihan tykännyt. Ei se mikään maailmaa mullistava tuote ole, mutta antaa jäntevyyttä ja toimii sekä kuivaan että kosteaan tukkaan.
Tuoksu on sellainen aikas luonnollinen ja ehkä hieman yrttinen, mutta ei kuitenkaan paha.

On myös tosi riittoisaa, voide on niin paksua että pienenpieni nokare riittää oikein mainiosti.
kraula
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Elo 2009, 16:25

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja kraula »

Haulla en löytänyt tästä merkistä mitään mainintaa foorumilta. Mahtaako muilla olla kokemusta?

Tuotteet sisältävät melko paljon erilaisia hedelmäuutteita (fruit extract) yms. Itsellä on kokemusta ainoastaan Washe Elite moisturizing, hydrating shampoosta (with Kukui Nut Lipids). INCIn naputtelin INCI-ketjuun, jos sattuu kiinnostamaan. Vaikka dimethicone siellä vierailee, ei ainakaan mun silikoniherkkää päänahkaa tämä ole ärsyttänyt, eli silikonipitoisuus on matala.

Kampaaja myi tän mulle toukokuussa kun kävin vaalennuttamassa - aluksi en ollut kovin tyytyväinen, koska hiukset jäi aina tosi karkeiksi pesun jälkeen. Kun sitten sai pesuväliä pidennettyä ja kunnon hoitsikat hankittua rinnalle (SunSilk-aikakauteni päättyi kesäkuussa) niin tämä shampookin on näyttänyt tehonsa. Yksi vaahdotus riittää ja pesutehoa löytyy.

Olisi mukava kuulla jos joku on kokeillut sarjan muita tuotteita, erityisesti hoitoainepuolta!
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Keunelle ei taida olla ketjua.

Onko kokemuksia?

Mua kiinnostaisi erityisesti Blend Revive shampoo ja hoitis? Kivat pullot. Muistan vaan Keunen joskus vuodelta miekka ja kirves kun oli ne tylsääkin tylsemmät mustat pullot.

Mikähän on Keunejen hintataso suomessa?
Kuutar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 15:56

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Kuutar »

Mulla on kokemusta ainoastaan värjättyjen hiusten hiusnaamiosta , joka on sellaisessa pyöreässä purkissa. Tämä sisältää UV suojan ja auringonkukan siemenöljyä.Amodimethicone on seitsemäntenä inci listalla, joka ilmeisesti silikonia?Tämä ei kumminkaan rasvoita mun hiuksia, mutta laitankin tätä vain pituuksiin.Tuoksu on aivan ihastuttava eikä ollenkaan liian voimakas.
heba1

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja heba1 »

Aloitin uuden ketjun kun ei tuntunut löytyvän tietoa valmiiksi keskusteluista. Eli olisin kiinnostunut Favoran hoitavasta shampoosta. Itselläni todella helposti kutiava päänahka ja apteekissa suosittelivat tätä. Tilanne on käytön aikana helpottunut todella paljon, mutta olenkin käynyt miettimään löytyisikö mahdollisesti parempiakin vaihtoehtoja. Ja kun INCIt ovat minulle jokseenkin hepreaa, joten jos joku hieman selvittäisi tuota sisältöä minulle... ???


Ainesosat:
Aqua , Sodium Laureth Sulphate, Glycerin, Peg-200 Hydrogenated Glyceryl Palmitate, Decyl Glucoside, Cocamidopropyl Hydroxysultaine, Glycol Stearate, Cocamide Mea, Laureth-10, Panthenol, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Polyquaternium-11, Peg-8, Tocopherol, Ascorbyl Palmitate, Ascorbic Acid, Propylene Glycol, Parfum, 5-bromo-5-nitro-1,3-dioxane
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Amy »

Nyt on testattu hoitoaine, jota Seitti_ suositteli ketjussa INCI-kysymyksiä (mieltä askarruttavat sisällöt) eli kyseessä on Tahitian Noni - Volume & Fullness-hoitoaine.

Tää on oikein mukavan tuntuinen hoitoaine, koostumus on tosi paksu ja voidemainen, tuntuu että hiukset oikein imee itseensä sitä. Tuoksu on aavistuksen verran liian voimakas mun makuun, tuoksuu vielä märissä hiuksissakin mutta kuivista on jo aika hyvin haihtunut. Tekee hiukset tosiaan pehmeäksi ja sileäksi, en tiedä riittääkö hoitotehot pitkään värjättyyn tukkaan jatkuvassa käytössä mutta oikein kelpo aine, varmaan ihan loistava hiuksille jotka ei tarvitse ihan älyttömästi hoitotehoja kun tää mullekin melkein riittää. Tilasin ihan suomalaisesta nettikaupasta, hinta taisi olla n. 14 euroa (250ml) ja Inci oli ilmeisesti suhteellisen hyvä (joku silikoni taisi olla ihan loppupäässä).
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja nelma »

Marja Entrich Silkkihiustenhoitoaine
Olen käyttänyt tätä koko elämäni silloin tällöin enkä voi muuta sanoa että tällä saa maailman sileimmän lopputuloksen, muistuttaa jäljeltään paljon Lorealin NG-naamiota. Päässä tuntuu melko lirulta eikä tunnu yhtään siloittavaltakaan, mutta huuhteluvaiheessa hiukset muuttuvat äkkiä aivan silkkisiksi. Tekee ihmeitä ihan jo saunakäynnin aikana. Karheat latvatkin tuntuvat tämän jälkeen aina olevan priimakunnossa.  :) Minun hiuslaadulleni ei kyllä ole aivan paras, sillä hiukseni ovat luonnostaan aika sileät ja yksittäiset hiukset ovat paksuja. Luulen että sopisi pikkaisen paremmin karheammille ja kevyemmille hiuksilleni. Itse voin käyttää tätä vain tehiksenä silloin tällöin.
Ei sisällä silikoneja/mineraaliöljyä eikä ole testattu eläinkokeilla. Miinusta kyllä vaikeasta saatavuudesta, hinnasta ja pienestä pakkauskoosta.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Harvinaisemmat hiustenhoitomerkit

Viesti Kirjoittaja Amy »

^ Mistä tuota sitten saa ja mikä on hintataso? Kuulostaisi siltä että saattaisi sopia mun päälle.
Vastaa Viestiin