Ompelupidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Miten nuo lettikohdat reagoivat harjaamiseen? Löystyvätkö vai pitääkö niitä nimenomaan harjata?
Kyllä niitä lettikohtia joutuu vähän harjailemaan, kun muuten hius tuppaa menemään juuresta takkuun ja hiusnauhoista tulee lähinnä sellaisia hiuslaattoja.  :D Varovainen harjaaminen luonnonharjasharjalla pitäisi olla ihan ok.
Miten joku onnistuu tekemään hoitsikkapesun, eikö siinä tarvitse hieroa todella pitkään päänahkaa?
Mä en olisi ikinä hoitsikkapesua jaksanut ompelupidennyksen kanssa tehdä, hatunnosto niille, jotka jaksaa. Varmaan aikamoinen projekti.
Pestäänkö ihan normaalisti vai onko vaarana, että märän hiuksen paino irrottaisi letit?
Märkinä hiukset painavat enemmän, itse tuin ne laskemalla märät lisäkkeet olkapäille ja pesemällä hiukset osissa. Ei ne omat hiukset kyllä irtoa, jos ihan normaalisti pesee, mutta menevät märkinä vaan helposti takkuun, jos ei käsittele varovasti.
Entä onnistuuko ompelupidennösten föönääminen?
Melkein pakko, niiden kuivuminen kestää muuten ikuisuuden. Ihan normaalisti onnistuu.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Unohdin mainita, että mulla oli siis viisi kiskoa ja kahteen niistä oli ommeltu kaksi hiusnauhaa päällekkäin. Kaksi kiskoista oli vielä ommeltu ihan kiinni toisiinsa ja siksi etenkin näiden kahden kiskon hiukset sotkeentuivat helposti toisiinsa ja tuli sellainen hiuslaatta / -möykky.
Viimeksi muokannut Roksane, 09 Maalis 2009, 12:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Montako kiskoa muuten saa yhdestä puntista hiusta eli noin vähän yli 100g? Varmaan koko pään pidennykseen tarvitaan sellainen viisi kiskoa ellei halua ihan hiiren häntää?
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^Itse asiassa nimenomaan oman hiuksen paksuus on olennainen tarvittavan lisäkehiuksen määrän määrittävä tekijä. Ohueen hiukseen ei tarvitse niin paljon pidennyshiusta kuin paksuun hiukseen. Mieti, jos laitat sellaiseen paksuun leijonanharjaan sen verran hiuksia, kuin mikä näyttää ohuthiuksisella hyvältä... Leijonanharjassa se näyttäisi hölmöltä oman hiuksen seasta tulevalta lirulta ja erottuisi selvästi. Totta kai oman hiuksen pituuskin jonkin verran vaikuttaa, mutta paksuus on tärkeämpi juttu.
Montako kiskoa muuten saa yhdestä puntista hiusta eli noin vähän yli 100g? Varmaan koko pään pidennykseen tarvitaan sellainen viisi kiskoa ellei halua ihan hiiren häntää?
Riippuu tietenkin hiusnauhan paksuudesta. Ohutta hiusnauhaa on pituudeltaan 100 grammassa enemmän kuin paksua nauhaa. Useimmiten olen törmännyt painoltaan päälle 100 gramman hiuksissa 90 cm pituuteen. Kaksinkerroin kun ompelee tuota, niin varmaan se viisi kiskoa ehkä tulee tuosta. Tosi vaikea kyllä arvioida.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^
Totta ja siksi puhuinkin kiskoista, en lisäkehiusten määrästä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ En nyt vaan sitten oikein tajunnut pointtiasi, mutta miten vaan. Pääasia kai, että ollaan suurin piirtein samaa mieltä asiasta.  :)
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^
Eikö kiskojen määrää johdeta ensisijaisesti siitä miten lyhyt tukka on, ei siis hiusten paksuudesta? Eli polkkapituiseen tukkaan tulee esim. neljä ja bsl-pituiseen kaksi. Tokihan tällöin polkkapituiseen hiuksistoon tulee enemmän sitä lisätukkaa kun omaa ei ole saman verrain kuin pidemmässä mutta siis eihän tässä kohdassa vielä katsota paksuutta vaan pituutta?

Sitten taas jos verrataan kahta saman pituista kuontaloa, esim. bsl-pituisia joihin molempiin laitetaan kaksi kiskoa. Toinen kuontalo on oikein massiivinen, toinen ohuttakin ohuempi raato. Jotta kumpainenkin näyttäisi ns. luonnolliselta paksumpi tukka saa paksumman lisäkkeen(=kiinnitetään enemmän nauhoja kahdelle kiskolle) ja ohuemmalle niitä pistetään vähemmän koska joku hervoton tukko tuskin istuisi siihen kovinkaan sulavasti. Tässä tilanteessa kriteeri ei ole pituus vaan hiusten paksuus. Kiskojen määrä ei muutu.

Ymmärsitkö?  :)
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Kiitos selvennyksestä, ymmärsin nyt logiikan. Onhan se ihan totta, että ihan ihan lyhyeen (esim. 15 cm) hiukseen saa luonnollisemman lopputuloksen, kun laittaa mahd. moneen kerrokseen sen lisähiusmassan. Mutta tässä kohtaa me sitten varmaan ajatellaan vähän eri tavalla - minusta tuo tapa on ihan jo lähtökohtaisesti parempi, oli oma hius minkä pituista tahansa. Siis se, että laitetaan mieluiten moneen kerrokseen se lisäkehius. Lisäkehiukset laskeutuvat kauniimmin ja sulautuvat oman hiuksen sekaan paremmin, kun ne laitetaan ohuina kerroksina usealle riville.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Höpö höpö.  ;D Ei ole oikeaa asiantuntemusta varmasti sen enempää mullakaan. Ei tämä nyt niin vakavaa ole ja tuo kiskojuttu on ihan vaan henk. koht. mielipide, keneltäkään ammattilaiselta en ole saanut mitään vahvistusta tälle asialle.
p.ehko

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja p.ehko »

:O
Mulle laittoi ekan kerran ompelupidennykset tuttu, jolla siis ei koulutusta. Nyt sitten tuttu kampaaja laittoi samat hiukset uudestaan ja AH , nää on aivan ihanan helpot nytten. Oikeesti voi elää ihan normaalisti ja ei näitä huomaa nyt . Letti on puolta pienempää. Erona laitossa oli se et kampaaja laittoi tosi korkeallekkin letit ja sit aika lähelle hiusrajaa korvan päällä . Ja lettien väliin jätettiin hiuksia. Nämä ei tosiaan enää takkuunnukkaan ja en nyt taidakkaan malttaa pidennyksitä luopua!  :T
ZaparoZanna

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Kutittaako ketään muuta ompelupäistä? Minulla pidennökset ovat olleet nyt kolmisen viikkoa ja yhä kutittaa. Ei varmaan enää lettien tiukkuudesta voi johtua?
anna1

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja anna1 »

Tohon kutinaan suosittelen hiusvettä. Ainakin bio+:lla oli joskus todella hyvä hiusvesi, rakastuin samantien sen viilentävään vaikutukseen :D En tosin tiedä myydänkö sitä nykyään enää, mutta luulen että muiltakin merkeiltä löytyy hyviä hiusvesiä.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^^
Kutiaako päänahkasi erityisesti lettien kohdalta? Itselläni tuota esiintyy yleensä silloin kun lettejä on kiristetty ja niiden "alta" on vaikea pestä päänahkaa. Jää sitten ilmeisesti vähän likaisemmaksi ja aiheuttaa sitten kutinaa.
Kun kiskot löystyvät niin pesu sujuu paremmin. Kannattaa ihan rohkeasti hieroa päänahkaa myös lettien kohdalta, tietysti varovasti mutta kuitenkin  ;)
epsu

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja epsu »

Toivottavasti laitan asiani nyt oikeaan paikkaan, vai kuuluukohan tämä tuonne nettikauppa keskustelun puolelle..
No kuitenkin, olen ottamassa ompelutekniikalla pidennyksiä toukokuussa ja olen vertaillut eri paikkojen aitohiusnauhojen hintoja. Tuossa selaillessa tuli eteen tällainen sivusto
http://www.vanillastar.fi/vanilla/index.php/muut/hiukset-3/hiusnauha-sahara-blonde.html
hinta on mielestäni jonkinverran edullisempi, kuin monessa muussa paikassa, mutta onkohan jollakin kokemusta kyseisestä paikasta? ei kyllä siis ole ilmeisesti mikään asiaan erikoistunut putiikki, mutta kuitenkin luvataan aitohiusta. Ja onko tuo nyt sitten edes edullinen? ???
Mordred
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 06 Touko 2006, 21:48

Vs: Ompelupidennys

Viesti Kirjoittaja Mordred »

En tiedä onko tämä oikea ketju (saa siirtää jos parempi löytyy), mutta olisiko jollain tieto onko rastatukka-kampaamo vielä olemassa/hengissä/toiminnassa? Olen yrittänyt laittaa sivujen lomakkeen kautta viestiä mutta vastausta en ole saanut...
Vastaa Viestiin