Helposti rasvoittuvat hiukset

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

Olisiko kellään antaa vinkkejä, kuinka menetellä helposti rasvoittuvan päänahan kanssa? Onko päänahan "normalisoituminen" täysin utopistinen tavoite?  ???
Minulla on siis nopeasti rasvoittuvat hiukset, jotka on pestävä joka päivä (ellei halua kulkea trendipipo päässä). Syksyllä permanentin ottamisen jälkeen päänahka hiukan rauhoittui, mutta nyt taas ovat hiukset jo sellaiset, että aamulla pestyt hiukset ovat illalla rasvaiset. Onko rasvaisen päänahan hoitoaineista hyötyä? Itselläni on vain sellaisia kokemuksia, että ne eivät kuivata muuta kuin hiuksia. ::)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Ootko kokeillut co-pesuja? Mulla noista oli huomattavasti apua, ei hiukset rasvoittunu enää ollenkaan niin nopeesti kun nuo aloitin :) Ja kyllähän noista rasvaisen päänahan tuotteistakin voi apua olla, sehän selviää vain kokeilemalla. Joicolla on biojoba shampoo, joka on tarkoitettu rasvaiselle päänahalle, sitä voisit kokeilla.. Mutta ensin kannattaa toki kokeilla noita co-pesuja, jos vaikka ongelma ratkeaisi tai ainakin lievittyisi jo noilla..
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Oikeat tuotteet auttavat, ja ehkä myös hiusten laittaminen siten, että hiukset eivät muhi vasten päänahkaa. Samoin tyven  kestovärjääminen voi hieman auttaa.

Itselläni hyvä tuote päänahan rasvoittumisen normalisointiin pillereiden lopettamisen jälkeen oli Joicon Volissima shampoo. Se on tuuheuttava, mutta ei ihan niin voimakkaasti pesevä kuin rasvoittuvan pään tuotteet. Ja oikeasti tuuheutti/nosti hiuksen tyveä päänahasta.
  Samoin voisi sopia MOP c-system clean shampoo, joka pesee hyvin mutta on sulfaatition, eikä näin kiihdytä talineritystä.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Chili kirjoitti: Onko päänahan "normalisoituminen" täysin utopistinen tavoite?  ???
Et ehkä halua kuulla tätä vastausta, mutta KYLLÄ, se on utopiaa.

Eli hyviä vinkkejä et multa kuule, mutta pääsenpäs avautumaan, koska olen jo muutaman päivän ajan aikonut purkaa tukkakriisiäni tänne! ;D

Tykkäisin pestä hiukset aina aamuilla ja muotoilla ne kunnollisesti sen jälkeen. Saisin hyvän kestävän kampauksen, joka ei rasvoittuisi päivän aikana (vasta sitten yöllä). Tilanne on nyt kuitenkin se, että meikäläinen joutuu raahautumaan aamulla töihin (epänormaalia mulle) ja en todellakaan jaksa pestä hiuksia aamulla. Pesun jälkeen niiden pitäisi antaa kuivua itsekseen ja kampaus onnistuisi kunnolla vasta aavistuksen kosteisiin hiuksiin. Menee siis ihan liikaa aikaa.

Nyt siis joudun pesemään hiukset illalla. Märillä hiuksilla en voi mennä nukkumaan tai tulos on katastrofi. Shampoon on syytä olla suht pesevä, koska tukka on oikeasti tosi p*skainen aina illalla. Hoitoaineen pitää taas olla aika kevyttä. Jätettävää en voi laittaa nyt iltaisin ollenkaan, koska se nopeuttaisi rasvoittumista. Nyyh, ikävoin jätettäviä hoitiksia ja hiusnaamioita... :'( Nyt voin käyttää niitä vain viikonloppuisin. Mulla on kaikkia ihania pulloja ja joudun käyttämään vain jotain ankeuksia! >:(

Aamulla kostutan hiukset vedellä suihkepullosta ja suihkin tuuheuttavaa suihketta. Sitten föönaan. Tulos on tässä vaiheessa perustukka. Kampausta ei saa tehtyä eikä vahaa tai lakkaa oikein kestä laittaa, koska sitten tukka rasvoittuu päivän aikana vieläkin nopeammin. Joudun siis kulkemaan perustukalla, joka rasvoittuu kaiken aikaa päivän mittaan - hiuskriisi!!! :o Jos erehdyn laittamaan sormet päänahkaan päivän aikana, tulos on rasvaletti. Illalla pää on yksi talikökkö.

Mulla on oikeasti ollut sellainen olo, etten ole edes ihminen, kun en saa hoitaa hiuksia niin kuin haluan ja en saa tehdä niihin hyvää kampausta. :'( Mitä tästä opimme? Täytynee kieltäytyä kaikista aamutöistä, että mielenterveys säilyy... ;D
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

Tuota co-pesua olen kokeillut, mutta se ei ainakaan silloin vaikuttanut rasvaisuuteen.
Kuukunen kirjoitti: Itselläni hyvä tuote päänahan rasvoittumisen normalisointiin pillereiden lopettamisen jälkeen oli Joicon Volissima shampoo. Se on tuuheuttava, mutta ei ihan niin voimakkaasti pesevä kuin rasvoittuvan pään tuotteet. Ja oikeasti tuuheutti/nosti hiuksen tyveä päänahasta.
  Samoin voisi sopia MOP c-system clean shampoo, joka pesee hyvin mutta on sulfaatition, eikä näin kiihdytä talineritystä.
Enpä ole ajatellutkaan käyttää tuuheuttavaa tuohon tarkoitukseen, vaikka tämä kuontalo kyllä tuuheutusta kaipaisikin (juurikasvu on kivasti lätsähtänyt pään päältä)... Kokeilemisen arvoinen juttu kaiketi. Mitähän (lähes suorat) permiskiharat tuohon sanoo?
Tuikkuli kirjoitti: Mitä tästä opimme? Täytynee kieltäytyä kaikista aamutöistä, että mielenterveys säilyy... ;D
Ok, pitääpä ottaa huomioon työnhaussa 8).

Pikkis

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Pikkis »

Voi Tuikkuli, mä NIIIIIN tajuan sua! Samoilla linjoilla olen, että ei niihin rasvoittuviin hiuksiin OIKEASTI ole mitään poppakonstia.

Olen hyväksynyt sen tosiasian, että tämän tytön on pestävä kiltisti tukka joka päivä, piste. Aamulla kun pesee, niin seuraavana aamuna tukka on ällörasvainen, ja illalla jos pesee, se on päätämyöten liiskassa ja semirasvainen jo aamulla. Eli pesen aamuisin. Töihin pitää minunkin rahnustaa jo aamusta, mutta ei voi mitään, on vain herättävä sen verran aikaisin, että ehtii pestä hiukset... Mitäpä sitä ei tukkansa eteen tekisi  ;D Ja eipä se oikeastaan niin kamalaa ole, kun joka tapauksessa käyn aina aamuisin suihkussa (tottunut aina käymään), niin siinäpä sen tukankin samalla pesaisee. Sitten annan kuivua sen aikaa kun syön, luen lehden ja meikkaan, jonka jälkeen hiukset onkin jo sen verran kuivahtaneet, että loppuföönaus ei ole mahdoton juttu. Ja mulla siis tukka on kutakuinkin olkapäämittainen.

Aikoinaan söin Roaccutan-kuurin ja sinä aikana sitä olikin totuttelua siihen, että hiukset eivät oikeastaan rasvoittuneet ollenkaan  :o
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

permiskihara ei välttämättä sano tuuheuttavasta aineesta mitään, paitsi sen että ovat ehkä ilmavammat. Ja jos ne ovat huonokuntoiset, ne tykkää vetää takkuun sillätavalla, että ei hoitoaineet selvitä

co -pesu tosiaan, se kosteuttaa päänahkaa eikä vie kaikkea rasvaa, jolloin päänahalle ei tule ressiä kosteuttaa ja suojata itseään, eli lykätä paniikissa talia. Ja kylmällä vedellä huuhtelu voi myös aiheuttaa päänahkaan stressin suojauksesta, eli se pelästyy kylmää vettä ja puskee talia. Samoin runsasta kampaamista, kaikenlaista muutakin hiusten näpläämistä tulee välttää. Ja pestä kammat ja harjat sun muut hiuksiin kosteuksissa olevat tavarat AINA samalla kun pesee hiukset, muutenhan sitä rasvaa siirtää heti takaisin hiukseen

hiukset kannattaa fllnata pesun jälkeen kuivaksi ainakin tyvestä, hoitoainetta ei kannata levittää muutakuin korvien alapuolelle, samoin tehohoitoja.

jos haluat rasvoittumiseen lakkaavan tykkänään, tee pari värinpoistoa ;) itselläni oli joskus rasvaisuudesta ongelmaa, kunnes aloitin operaation mustasta valkoiseksi. Nykyään yhdenkin vahvan värinpoiston jälkeen pää ei rasvoitu kolmeen kuukauteen. Joka tuo sitten taas omat ongelmansa :)

huomattu on myös, että kestovärillä ei ole samaa vaikutusta. Permisaineet ja värinpoisto ovat tarpeeksi vahvoja. Tai ota tyvikohotus, eli kiharaton permanentti hiusten tyveen, kun kerran permis auttoi. Se nostaa hiusta, eli se ei makaa kokoajan päässä kiinni, eli rasvakaan ei leviä niin äkkiä jokapaikkaan
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

Pikkis kirjoitti: Voi Tuikkuli, mä NIIIIIN tajuan sua! Samoilla linjoilla olen, että ei niihin rasvoittuviin hiuksiin OIKEASTI ole mitään poppakonstia.

Olen hyväksynyt sen tosiasian, että tämän tytön on pestävä kiltisti tukka joka päivä, piste. Aamulla kun pesee, niin seuraavana aamuna tukka on ällörasvainen, ja illalla jos pesee, se on päätämyöten liiskassa ja semirasvainen jo aamulla. Eli pesen aamuisin. Töihin pitää minunkin rahnustaa jo aamusta, mutta ei voi mitään, on vain herättävä sen verran aikaisin, että ehtii pestä hiukset...
Hiukan alistunut olo täälläkin on... Tosin ajattelin vielä yrittää, josko täällä joltain löytyisi joku mystinen poppakonsti tai manaus.  ;)
Ice kirjoitti: permiskihara ei välttämättä sano tuuheuttavasta aineesta mitään, paitsi sen että ovat ehkä ilmavammat. Ja jos ne ovat huonokuntoiset, ne tykkää vetää takkuun sillätavalla, että ei hoitoaineet selvitä.
...
Tai ota tyvikohotus, eli kiharaton permanentti hiusten tyveen, kun kerran permis auttoi. Se nostaa hiusta, eli se ei makaa kokoajan päässä kiinni, eli rasvakaan ei leviä niin äkkiä jokapaikkaan
Onneksi tuo hius on aika hyvässä kunnossa - on tullut hengailtua "muutama" tunti tuolla HS:en puolella aikoinaan tukka-juttuja imiessä.  ;D
Pitääkin harkita tuota tyvikohotusta. Minulla vain kasvaa hius melko nopeasti, joten sen kohotuksen pitäisi varmaan uusia melko usein..
Kiitän kaikkia nopeista vastauksista!  :-*
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Ice »

tyvikohotus tehdään yleensä parin kuukauden välein, vähintään, jos tyvi halutaan pitää kohotettuna. Sinänsä tuo kohotusasiahan on ihan yksi ja hailea sinun tapauksessasi, jos se itse permanenttiaine hillitsee rasvoittumista :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Pikkis, ihanaa, että on kohtalotovereita! :D Kyllä aamupesu olis tällekin päälle nannaa... Minä taas tykkään ottaa "vartalosuihkun" illalla, että saa työpäivän hiet pois ja pääsee puhtaana sänkyyn ja nukkumaan. Nyt siinä samalla pitää vain pestä tukkakin. Ennen pesin hiukset aina aamulla lavuaarissa, mikä onnistuu ihan kätevästi, kun on lyhyet hiukset. Aamuista voisin kyllä muuten periaatteessa nipistääkin aikaa tukanpesulle, mutta kun olen myös muutamina iltoina töissä, niin nukkuminen tahtoo muutenkin jäädä vähälle... :(

Icen vinkin hoitoaineesta korvien alapuolelle ymmärrän, mutta ei toimi omassa päässäni. Jos laittaisin hoitista niin, laittaisin sitä vain sentin tai parin pikkumatkalle ohennettuihin niskahiuksiin - en siis juuri yhtään eikä hoitsikasta niskahaituvissa olisi mitään iloa. Koska värjäilen ja föönailen, niin mulla kyllä ilman hoitoainetta kuluisi hiukset katkeilleiksi ja pörröisiksi. Yritän tietenkin olla hieromatta hoitoainetta päänahkaan, mutta muuten sitä kyllä pitää laittaa kauttaaltaan hiuksiin.

Jos pesisin hiukset aamulla ja saisin sitten föönattua, voisin tehdä hiuksiin kaikkia ihania ylihoitoja, kun lätsäytymisen ja rasvoittumisen vaaraa ei kuitenkaan olis... Voi sitä autuutta! ;)
Memmu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 278
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 19:31

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Memmu »

Tuikkuli kirjoitti: Icen vinkin hoitoaineesta korvien alapuolelle ymmärrän, mutta ei toimi omassa päässäni. Jos laittaisin hoitista niin, laittaisin sitä vain sentin tai parin pikkumatkalle ohennettuihin niskahiuksiin - en siis juuri yhtään eikä hoitsikasta niskahaituvissa olisi mitään iloa. Koska värjäilen ja föönailen, niin mulla kyllä ilman hoitoainetta kuluisi hiukset katkeilleiksi ja pörröisiksi. Yritän tietenkin olla hieromatta hoitoainetta päänahkaan, mutta muuten sitä kyllä pitää laittaa kauttaaltaan hiuksiin.
Sama vika täällä. Jos levittäisin hoitista vain korvan alapuolelle, saisin laittaa sitä ehkä kaksi tippaa, kun kerrostettu tukkani ulottuu vain osittain korvan alareunaan saakka. Kihartaminen ja föönaaminen taas kuluttaa tukkaa ja ilman hoitista saan todella lyhyessä ajassa kuivan tappurakasan aikaiseksi (kokemusta on, valitettavasti).

Mulla on myös ongelma hiustenpesussa. Mulla ei niinkään tuo rasvoittuminen ole se jutun ydin (vaikka kauheen nopeasti tukka rasvoittuukin), vaan se, etten saa tukkaa mitenkään nätisti laitettua, jos pesen hiukset illalla ja aamulla täytyisi olla edustava. Mun täytyy aloittaa hiusten muotoilu melkein vettä valuvasta tukasta, tai muuten ei tälle luonnonkiharalle ole mitään tehtävissä. Jos tukka ehtii kuivamaan edes puolittain, ei luonnonkiharaa saa enää suoraksi ja joudun turvautumaan kiharasuihkeeseen. Kiharassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta on tiettyjä tilanteita, jolloin haluaa olla huolitellun näköinen ja siihen kuvaan ei tyynynpörhistämä luonnonkihara oikein sovi :-\.   
Chili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 12:25

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Chili »

Memmu kirjoitti: Mulla on myös ongelma hiustenpesussa. Mulla ei niinkään tuo rasvoittuminen ole se jutun ydin (vaikka kauheen nopeasti tukka rasvoittuukin), vaan se, etten saa tukkaa mitenkään nätisti laitettua, jos pesen hiukset illalla ja aamulla täytyisi olla edustava. Mun täytyy aloittaa hiusten muotoilu melkein vettä valuvasta tukasta, tai muuten ei tälle luonnonkiharalle ole mitään tehtävissä. Jos tukka ehtii kuivamaan edes puolittain, ei luonnonkiharaa saa enää suoraksi ja joudun turvautumaan kiharasuihkeeseen. Kiharassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta on tiettyjä tilanteita, jolloin haluaa olla huolitellun näköinen ja siihen kuvaan ei tyynynpörhistämä luonnonkihara oikein sovi :-\.     
Vaikka täällä ei luonnonkihara pää olekkaan, niin voi sitä tuskaa, millainen tukka on aamulla, jos illalla on pessyt hiukset. Hiuksista Näkee taatusti millä puolella päätä on nukkunut... ;D Eikä siihen auta muu kun tuo pään kastelu; tosin ei kyllä nyt ongelmana, kun hiukset tulee pestyä aina aamuisin...
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Jess, tänään on ollut onnistunut tukkapäivä! Mulla on ollut koko pää ihan superrasvainen viime aikoina. Tuntuu, että vuorokausi on aivan liian pitkä pesuväli... Eilen illalla pesin ylirasvaisen letin Cutrinin Anti Grease -shampoolla ja tein oikein kaksi vaahdotusta. Perään pistin pariksi minuutiksi Cutrinin Oyster -hoitoaineen normaaleille hiuksille (vihreä tuubi). Ja kerrankin on tukka pysynyt mukavan puhtaana tänään koko päivän! Heti aamulla huomasi, että hiukset oli paljon kuohkeammat ja paremman näköiset ja niitä oli helmpompi muotoilla. :D
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Angus »

Toimiiko Sim  System 4 Shale Oil Shampoo, joka on tarkoitettu rasvaiselle päänahalle? Vähän epäillyttää ostaa, kun saman sarjan ykkönen kuivatti hurjasti hiuksia, vaikka hiuspohja paransikin. Mutta nyt on kyllä niin epätoivoinen olo, että kokeilisin mitä vaan. Nyt on ilmestynyt talin lisäksi myös pieniä haavoja päänahkaan.
Hiukset: 2a M ii
Crysania
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 809
Liittynyt: 31 Tammi 2006, 12:42

Vs: Helposti rasvoittuvat hiukset

Viesti Kirjoittaja Crysania »

Kohtalontovereita!
Paitsi, että minä vedän tuossa rasvaantumisessa vielä paremmaksi, sillä minulla oli yhdessä välissä yleensä jo päivällä klimppinen tukka (jos pesin hiukseni illalla). Mutta rauhoittui tuo vähän kun ostin kampaajan suosittelemana Wellan Sp Regulate-shampoota... Ihan kauheaa mänkkiä se aine, mutta päänahalle se varmaan teki jotain kun meni jopa jo iltaan ennen kuin rasvoittui. Mutta sehän sitten kyllä kuivatti ja nyt on sitten rumat latvat, jotka pitäisi kait nyt leikata.  :( Nyt sitten käytän Kerastasen Bain Divalentia, jonka inceistä mitään tajuamattomana ostin... Nyt hiukan fiksumpana tajusin, että sulfaatteja tuo piru näyttää sisältävän vaikka toimii kyllä paljon paremmin kuin mikään aikaisemmin kokeilemani (päänahka kunnossa, latvat ei ole tuhoutuneet). Ärh. Tulee hulluksi tämän päänahan kanssa.  >:(
Vastaa Viestiin