Markettien muotoilutuotteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Markettimuotoiluille olisi näppärää olla oma ketjunsa, kun sellaista ei vielä näkynyt. Itse olen ainakin huomannut, että monella merkillä shampoot ja hoitoaineet ovat ihan eri laatuisia muotoilutuotteiden kanssa ja huonojen seasta voikin tehdä helmilöydön.

Omia kokemuksia löytyy tuhat ja sata, vaikka suosikkini onkin Tigi ja käytän paljon Osis-ja Goldwell-tuotteita ym.

Wella Shockwaves ja Wellaflex ovat olleet todella hyviä sarjoja. Etenkin uudehkot sinissä pulloissa olevat 2nd Day Volume-tuotteet tuovat tosi hyvin tuuheutta, tuoksuvat hyvälle, eivät ole tehneet hallaa hiuksille ja lakkapullon suutin on hyvä (toisin kuin Tigin onnettomat värkit). Vihreässä ja oranssissa purkissa olevat Shockwaves-vahat ovat hyvuä, samaten suihkevaha tuntuisi toimivalta. Kympin arvoinen sarja omalle päälleni!

Fructis ja Sunsilk ovat olleet aika kehnoja, lähinä tahmaavat, eikä pito kestä, tuoksukin tökkii.

L'Orealin pinkissä pullossa oleva suoristusvoide on hyvää, samanvärinen muotovaahto aika mitäänsanomaton ja kiharatuote ihan hirveää. Uusia Studio Lineja en ole kokeillut, eivät juuri houkuta. Vuosia vanha vaaleansinen Radical Gel on superliima todella pitävään lookiin.

Pantenen tuuheuttava muotovaahto toimii kyllä, mutta kuivattaa. Muita en ole kokeillut enkä varmaan aiokaan. Samaten XZ ja VO5 ovat vieraita.

Euphoria

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

^En ole käyttänyt pitkään aikaan markettituotteita. L'orealilta on kyllä Volume- muotovaahto, jota käytän aika harvoin. Myös Elnett ja joku muu L'orealin lakka minulla on, mutten pidä niistä. Nämä lakat eivät vain pidä kuritonta tukkaani ojennuksessa ja varsinkin tuo Elnett haisee pahalle. Volume on ihan ok tuote. L'orealilla oli muutama vuosi sitten hyvä, kirkas, vaha. Sitä käyttelin, kun ekan kerran leikkuutin hiukseni lyhyiksi. Se muuttui kuitenkin lopulta juoksevaksi, joten heitin sen menemään.

AC:n muotoilutuotteitakin minulla on muutama. Geelivaahtoa olen kokeillut, mutta sillä jäi aika liukas tukka. Se muotoilusuihke on ihan hyvää, mutta sisältää alkoholia. Tällä merkillä on hyvä hiuslakka. Ainakin muutama vuosi sitten oli.

Citre Shine muotovaahto on kauhea tahmaaja. Käyttämättä jäi. Minulla oli myös joku suihkittava lakka/muotoilusuihke, mutten muista millaista se oli.
Viimeksi muokannut Euphoria, 25 Marras 2006, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Tykkäsin Fructis muotovaahdosta. Pito oli okei, ja tuoksu ihana :) Ostan varmaan uudelleenkin jossain vaiheessa.

Muut markettimuotoilukamat on ollut "ihan ookoo:ta" muttei mitään mitä voisin erityisesti suositella.

Tällä hetkellä mulla on poikkiksen luona käytössä alekorista ostettu Sunsilk tuuheuttava muotovaahto (se sinivihreä puteli) ja tuoksu oli yllättävän hyvä, ja ajaa kyllä asiansa :) Satunnaiskäytössä on myös Fructis Styling Milk siloittelemaan pikkuhiuksien pörrötystä pituuksissa ja esim. ponnarin kanssa.

Mun kaveri käyttää kanssa tota Lorealin pinkkiä suoristusvoidetta ja kuulemma tosi hyvää. Ite en ole viel kokeillut, taitaa tuol joku näytepussukka olla mikä pitäis koeajaa..

Seuraavaksi ostoslistalla Erisanin muotovaahto ja lakka.

Edit. Mulla on minipullo sitä XZ:n muotovaahtoa. Pito on oikein hyvä, mutta tuoksu ei. En osta uudelleen. Herbinassa taas on ihana tuoksu, mutta pito on aika onneton.
Viimeksi muokannut RockQueen, 25 Marras 2006, 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mulla on sitä Lorealin pinkissä putelissa olevaa suoristusvoidetta, mutta eipä ole mulla kovin kummosta, on jäänyt käyttämättä, tuli hitsi ostettua jemmaankin yks pullo, nooh  ::) ... On se tyhjää parempaa jos meinaa tukkaansa raudalla suoristaa, kuin siis jos ei tosiaan käyttäs pohjalla mitään. Mutta ei se jaksa mun tukkaa pitää suorana kovin kauaa!
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Mulla ei taida muotoilutuotteissa juurikaan löytyä enää markettituotteita, vaikka markettien shampoita ja hoitoja voinkin käyttää. Muotoilut vain ovat olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Ja kun hiuksia tulee muotoiltua paljon, aineilta haluaakin sitten enemmän!

Markettien lakoista en ole löytänyt hyvää enää pitkään aikaan, kun tuppaavat niin kovettamaan ja klimppaamaan. Muotovaahdot on yleensä liian tahmeita ja koppuroittavia ja vievät viimeisenkin kiillon mukanaan. Joku Fructiksen muotovaahto mulla on, joka on tosi tiukkaa tavaraa, mutta ilmeisesti sitten liiankin tujua, koska ei ole tullut käytettyä... ::)

Ainoat jonkin verran hyvät muistikuvat ovat Wellaflexin tuuheuttavasta muotoilusuihkeesta, jota olen aikoinaan käyttänyt muutaman pullollisen. Ei tahmannut eikä koppuroittanut, mutta tuuheutti hyvin ja tuoksuikin kivalle. Oli kuitenkin aika kuivattavaa eikä ainakaan pehmentänyt tai antanut kiiltoa. Pantenen tuuheuttava muotovaahto oli myös silikonittomana ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Antoi kevyttä ilmavuutta, ei kauheasti tukenut, mutta sekin oli ehkä vähän liian kuivattava.

Zubin monesti kehuma vaha (Wellan Shockwaves?) on kiinnostanut kauan, mutta kun marketin vahoista on niin surkeita kokemuksia (yhden käyttökerran jälkeen suoraan roskiin), niin en ole uskaltanut ostaa. :-\
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Markettimuotoiluista tällä hetkellä käytössä XZ:n lakka ja Wella Shockwawes frizz free cream. Molemmista olen tykännyt ja ostan varmaan uudestaankin (paitsi tuo frizz free creamin pönikkä kestää varmaan ikuisuuden  :) )
Lakkoja olen kokeillut myös Wellalta ja Taftilta, mutta tuo XZ on paras.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Lorealin pinkissä pullossa oleva suoristusvoide toimii ihan mukavasti  tässä päässä, antaen sileyttä ja vähentäen taakkuuntumista. Saman sarjan kampausnestettä olen käyttänyt kiharoiden pohjalle, ja se kyllä takuttaa hiuksia.

Nykyään on tullut käytettyä aika harvoin markettisarjojen muotoilutuotteita, paitsi hiuslakat ostan aina tavallisesta kaupasta. En ole huomannut suuria eroja marketti- ja kampaamolakkojen välillä. Nyt käytössä  on fructiksen hiuslakka, sillä sen haju on kaikista siedettävin. Elnetin lakka olisi muuten parasta, mutta se haju on jotakin aivan kammottavaa.

Mikä markettisarjojen muotovaahto olisi paras kiharan pohjalle? Ehdoton vaatimus olisi, ettei se saisi korputtaa/takuttaa hiuksia.

Edit. Meninkin sitten ostamaan Lidlin värjätyille hiuksille tarkoitetut muotovaahdon, kun halvalla sai. Mitä mieltä olette incistä?

aqua, vp/va copolymer, butane, propane, polyquaternium-4, polyquaternium-16, sodium laureth sulfate, peg-40 hydrogenated castor oil, panthenol, peg-25 paba, methylparaben, parfum, eugenol, butylphenyl methylpropional, alpha-isomethyl ionone
Viimeksi muokannut Eiffe, 26 Marras 2006, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Ei paha, alkoholiton ja hoitavaa pantenoliakin löytyy. Voisin itsekin hommata. Lidlin tuotteet vaan usein haisee aika hirveälle, millainen tuoksu tuossa on?
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Lorealin suoristusvoide löytyy, ja se onkin ainoa. Alekorista ostin kahdella eurolla, ja nyt harmittaa kun en hamstrannut lisää. Oikein toimiva tuote.

Vo5 muotoilutuotteita tekisi mieli koittaa.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Triina kirjoitti: ^Ei paha, alkoholiton ja hoitavaa pantenoliakin löytyy. Voisin itsekin hommata. Lidlin tuotteet vaan usein haisee aika hirveälle, millainen tuoksu tuossa on?
Pelkäsin myös tuota hajua, mutta äsken kun vaahtoa pursottelin niin ei onneksi haissut pahalle. Tuoksuu samalle kuin suurin osa muotovaahdoista  :) Ihmettelin muuten kun Lidlissä, missä kävin, ei ollut kuin yksi purkki tuota värjättyjen hiusten muotovaahtoa ja kaikille hiustyypeille tarkoitettua muotovaahtoa(tässä oli muuten alcohol heti toisena incissä) oli laatikkokaupalla.

Ajattelin nyt laittaa yöksi patukat päähän. Huomenna sitten saa vähän vihiä, miten toimii kiharoiden tekoon.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Ice »

onkos mitään alkoholitonta markettilakkaa olemassa?
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja -kata- »

efiina kirjoitti:
Triina kirjoitti: ^Ei paha, alkoholiton ja hoitavaa pantenoliakin löytyy. Voisin itsekin hommata. Lidlin tuotteet vaan usein haisee aika hirveälle, millainen tuoksu tuossa on?
Pelkäsin myös tuota hajua, mutta äsken kun vaahtoa pursottelin niin ei onneksi haissut pahalle. Tuoksuu samalle kuin suurin osa muotovaahdoista  :) Ihmettelin muuten kun Lidlissä, missä kävin, ei ollut kuin yksi purkki tuota värjättyjen hiusten muotovaahtoa ja kaikille hiustyypeille tarkoitettua muotovaahtoa(tässä oli muuten alcohol heti toisena incissä) oli laatikkokaupalla.

Ajattelin nyt laittaa yöksi patukat päähän. Huomenna sitten saa vähän vihiä, miten toimii kiharoiden tekoon.
:P Täällä kovasti odottelen että oliko sulle hyvää  :) ?! Kävin tänään itsekkin Lidlissä kattomassa tota värjättyjen hiusten muotovaahtoa, mutta en viitsinyt vielä ostaa ... Kaupassakin (Prismassa) kattelin kaikenlaisia muotovaahtoja, mutten ostanut vielä mitään... Hairstorellakin olis halpoja www -vaahtoja  ::) ... Tekisköhän millään näillä halvemmilla vaahdoilla mitään ?!
Tuolla sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta -palstalla jo kyselinkin vinkkejä ... Kun tosiaan en muotoiluotteita hirveesti tartte mihinkään muuten, kuin suoristukseen, mutta siihen mulla on tuotteet ... Hakusessa ois tällä hetkellä jotakin tukea antavaa siihen tarkoitukseen kun haluaa tehdä kiharoita paplareilla ja/tai piipparilla. Jotakin tarpeeksi tukea antavaa, mutta hoitavaa ja alkoholitonta, tälläselle kuivalle pehkolle.
Viimeksi muokannut -kata-, 27 Marras 2006, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

kata82 kirjoitti:
Tuolla sekalaisia kysymyksiä muotoilutuotteista ja hiusten muotoilusta -palstalla jo kyselinkin vinkkejä ... Kun tosiaan en muotoiluotteita hirveesti tartte mihinkään muuten, kuin suoristukseen, mutta siihen mulla on tuotteet ... Hakusessa ois tällä hetkellä jotakin tukea antavaa siihen tarkoitukseen kun haluaa tehdä kiharoita paplareilla ja/tai piipparilla. Jotakin tarpeeksi tukea antavaa, mutta hoitavaa ja alkoholitonta, tälläselle kuivalle pehkolle.
Tigin Uptight voisi olla erinomaisen sopiva. Ei alkoa, nimenomaan kiharoille tarkoitettu, suojaavaa ja hienoa pintaa antavaa silikonia reilusti.
Tristy

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mä olen tykännyt Wellan Shockwaves ultra strong muotovaahdosta. Antaa hyvän pidon. Käytän vain föönin kanssa, joten en tiedä korputtaako jos antaa kuivua vapaasti. Mutta mun käyttöön todella hyvä. Shockwaves oranssipurkkinen vaha on jotain aivan kamalaa. Ihan kuin sotkisi voita hiuksiinsa :-X Mennyt pari kertaa hiukset uudelleen pesuun kun on tullut aivan järkyttävä rasvaletti todella pienellä määrällä.

L'orealin muotoiluvoide sinisessä purkissa + valkoinen kansi on todella hyvää. Jos jätän hiukset auki niin käytän sitä pituuksiin tuuheutta antamaan. Lakkaa ei tarvitse. Tämä on kätevää, kun voi pöyhiä takaisin tuuheaksi jos sattuu lätistymään. Nyt tätä ei kaapissa olekaan, pitäisi joku päivä käydä hakemassa :)

Pari kertaa alkuvuodesta piti tehdä häihin kiharanutturakampaus ja ostin L'orealin vaaleanpunapurkkista kiharrusnestettä. Oli aivan kamalaa, korputti hiukset ja kihartimen kanssa käytettynä kaikenlisäksi jotenkin kummasti takutti hiuksia. Roskiin lensi tämä tuote niiden häiden jälkeen. Sitä L'orealin vaaleanpunapurkkista muotovaahtoa olen myös kokeillut, mutta se on aika mitäänsanomatonta.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Markettien muotoilutuotteet

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Näin eka kokeilukerran perusteella Lidlin muotovaato oli ihan hyvää tavaraa. Ei korputtanut ja kiharat kestivät koko päivän,  hyvä perusmuotovaahto. Tuolla alle kahden euron hinnalla ostan varmasti uudestaankin  :)
Vastaa Viestiin