Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Luppa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 09:14

Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Luppa »

Hiustenpidennyksen omaavat Juurekset ja muutkin asiasta tietävät:

Mistä materiaalista/hiuksesta pidennyksenne on ja mitkä ovat sen ominaisuudet (paksuus, käsiteltävyys, kihartuminen...)?

Olen ottamassa tuuhennoksen/pidennyksen näillä näkymin aidosta hiuksesta. Hiukseni ovat ohuet ja suorat, ja mietityttää, että löytyyköhän omaa hiusta vastaavaa pidennysmateraalia. Hiuslaatuni eroaa ainakin aasialaisesta hiuksesta kuin yö päivästä. Mitenhän tuon pidennyksen luonnollisuus mahtaa onnistua ohueen hiukseen? Kokemuksia ja vinkkejä, KIITOS! :)
Viimeksi muokannut Luppa, 20 Heinä 2019, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Pidennyshius?

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Minullakin on ohuemmat hiukset kuin nämä pidennyksen hiukset, mutta eipä se mitenkään erotu seasta. Pahemmin en näitä millään käsittele, joten siitä en osaa sanoa. Omat eivät kyllä kiharru ollenkaan.
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Luppa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 09:14

Vs: Pidennyshius?

Viesti Kirjoittaja Luppa »

Onko sun pidennys remy-hiuksesta vai jostain muusta? Missä olet käynyt laittamassa? Olen itse ajatellut Helsingissä joko Pointia, Stage11 tai Friset:ia.
Vaaleat, ohuet hiukset. Herkkä ja pintakuiva iho, jolla taipumus couperosaan.

Suosikkituotteet: Erisan puhdistusgeeli, Dermalogica Skin hydrating mask, Aqualan L ja mineraalimeikit.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Pidennyshius?

Viesti Kirjoittaja Stationery »

Kaveri laittoi, ei kyllä hajuakaan mistä hiuksesta... Keunen tukusta haettiin tukka, jotain tämä vain on. ;)
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Chihutu

Vs: Pidennyshius?

Viesti Kirjoittaja Chihutu »

Entäs kun on ohuet hiukset, monta osiota suunilleen tarvitaan koko päähän? riittääkö esim. 75? tai 90?
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Balmain doublehair

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Onkos kellään kokemusta kyseisestä pidennyksestä?
Heillä näyttäisi olevan myös joku tuollainen uusi Color & Volume systeemi jolla saa esim. etuhiuksiin kivan värikontrastinKuva
maxfactor kirjoitti: Itsellä ollut nyt tämä päässä kuukauden ja ensiviikolla menen uusimaan. Todella hyvä systeemi tässä ja laskeutuu ihanan luonnollisesti. Nopea kiinnittää ja hiuksia voi käyttää useamman kerran uudestaan.
Viimeksi muokannut maxfactor, 06 Loka 2008, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Balmain doublehair

Viesti Kirjoittaja Penny »

Pysyykö tuo siis vain kuukauden hyvänä, vai miksi jo nyt uusit? Mites kiinnitys, onko sinetit vai mitkä? Entäs hinta?
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Balmain doublehair

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

kyllä sitä mun mielestä periaatteessa voi pidempäänkin pitää jos on pidemmät hiukset. itsellä siis lyhyet ja alkoi jo näkyä niin täytyy laittaa taas lähemmäs hiuspohjaa. Hinnat riippuu tietty tuon hiusten pituuden mukaan. Haarshopista olen itse noita uusia värillisiä tilannu kun ei Suomessa ole. Noissa on valmiina klipsit, mutta voi myös kiinnittää irtosineteillä kuten mulla.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Balmain doublehair

Viesti Kirjoittaja siili »

Hei, kerro mulle lisää noista! Voiko klipseillä kiinnitettävät kiinnittää itse hiukseen?
Ovatko nuo aitohiusta? Mikä on muuten aitohius englanniksi, real hair, human hair vai mikä?
Mä kyllä tilasin jo teippipidennykset, kunhan vaan kerkeis käydä jossain välissä laitattamassa. Haluan nimittäin raitoja, mut en viitsi omaa tukkaa alkaa värinpoistoilla rassaamaan...

Edit: Siis, human hair kun kävin haarshopissa tarkemmin tutustumassa. Miten noi väri menee kun mulla ei ole hajuakaan minkä värinen on esim. 133... Näkeekö ne sieltä sivuila jostain?
Viimeksi muokannut siili, 19 Marras 2006, 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Balmain doublehair

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

siis noissa color&volume hiuksissa on 2 klipsiä per toi 6cm pitkä nauha joita on aina kolme tuossa yhdessä pakkauksessa. Klipseillä saa ihan itse helposti laitettua hiuksiin.
Lisäksi tuosta Doublehairista löytyy myös täyspidennykseen tarkoitettu versio.
Viimeksi muokannut maxfactor, 06 Loka 2008, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

lykkäänpä tällaisen, koskei vastaavaa topikkia ole
eli:
mikä on ero keratiiniliimapuikolla ja kuumaliimapuikolla? muu kuin värivalikoima ja se, että ilmeisesti keratiiniliima kovettuu? mutta, mites se sitten käytännössä kiinnitetään? turistetaan tulikuumaa liimaa tipallinen ja poltetaan sormet? :-X

mitäs nämä vaha"sinetit" ovat ja mikä on ero keratiinisinetteihin? ja miten ne keratiinisinetit täysin oikeaoppisesti kiinnitetään -osion paksuus, suunta, sulatus, pyöritys jne?

ja mikä erikoisuus on socapin hiuksissa?

jep, asia on tulossa käsittelyyn ensi kuussa enkä luota ihan kympillä opettaviin tahoihin saati omaan vanhaan muistiini :) ja mallipääkin on jo valmiina ;)
Viimeksi muokannut Ice, 29 Tammi 2008, 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Keratiiniliimasta tehdyt sinetit ovat kovia ja semmoisia tiiviitä, siis se itse aine.
Normaali kuumaliima on taas pehmeämpää, eron huomaa jo ihan puikkomuodossa vertailemalla niitä.
Keratiinilimalla sinetit kestävät kauemmin eivätkä ala niin pehmenemään.
Keratiiniliimasta tehdyt sinetit saa pois murtamalla , ja sinettien poisto aineella, kuumaliima sinetit eivät tahdo lähteä oikein millään muulla kuin tärpätillä, joka liuottaa sinetit kertakaikkiaan olemattomiin.

Mä olen tehnyt itselleni aina tavallisella kuumaliimalla, vaikka moni varmasti kauhisteleekin. Yleensä kun jotain uutta kiwaa on halunnut, on se pitänyt saada nyt heti paikalla eikä muuta liimaa ole ollut saatavana,siksi toisekseen se on sata kertaa halvempaa.

Sorminkin ne voi pyöritellä (minä teen aina niin, saa parhaimman tuloksen) mutta normaalisti siinä käytetään semmoisia valkoisia pieniä silikinilätkiä, joiden sisään sinetti suljetaan ja pyöritellään. Silikoni ei tartu liimaan kiinni eivätkä sormet pala.

Keratiinisinetit, sek irto että valmiiksi karvassa olevat kiinitetään samalla tavalla kuin kaikki valmis sinetit.
Suunta alaviistoon (oliko se nyt 45 asteen kulma, virkistäkääs joku vanhuksen muistia?) osio hieman kolmiomainen tai neliö, pääasia että osio on siisti ja tasainen eikä karvoja tule muualta kuin tarkkaan rajatulta alueelta osioon.

Oman hius osion ja kiinnitettävän hiusosion koko kannattaa olla likimain sama, tai niin että oma osio on isompi kuin kiinitettävä, mutta kokoeroa ei saa olla paljoa.
Jos kiinitettävä osio on isompi kuin omista hiuksista otettu, voi siihen kohdistua liikaa painoa ja hiukset alkavat irtoilla hiuspohjasta.
Sinetti osio laitetaan kiinni omiin hiuksiin, ja itse ainakin tykkään laittaa niin että "kouru" tulee ylöspäin, eli sinetti laitetaan hiukseen osion altapäin.
Sitten sinetti kolvin kouruun ja sulatus kunnes sinetti sulaa ja sormin pyörittely siistiksi ja uudelleen lämmitys tarpeen mukaan.
Sinetistä pitäisi tulla sukkulan muotoinen, tasainen, sileä ja molemmista päistään kiinni oleva/sulkeutunut ettei sen sisään pääse kosteutta ja ulkopuolisia aineita haurastuttamaan sitä.

Vahasinetit ovat pehmeämpiä ja kestoltaan lyhytaikaisempia kuin kovemmat keratiinisinetit, vaikka ne kiinnitetään aivan samalla tavalla.

Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

kiitoksia :) entäpäs sitten, minulla on tuossa tuommoisia japanilaisia, ilmeisesti & kuulemma käsintehtyjä, sinettihiuksia -tai siis sinetti ja sinetti, niissä on vaan se ohut pötkö jotain pehmeää vahaa päässä. Mitähän minä niille teen? kuulemma liimaa ei tarvitse, eli sulatetaanko se sitten vaan suoraan osion päälle? onpas vaikea selittää :-[

ja oletettuna että lisäkettä laitetaan yleensäkin hauraampaan hiukseen (juu, ei suositella, ammattilainen ei tekisi etc mutten sitä nyt kysy), ehkä jopa niiden osioiden kannattaisi olla hiukan lisäkettä suurempia? meinasin, että paino jakautuisi paremmin. Entäpä oletus siitä, että sinetti hankaa hiuksia ja katkoo niitä? käykö tällaista oikein tehdyssä pidennyksessä? ja mistä se sinettihiusten huoltoväli 2-6kk johtuu, sinettien näkyviin kasvamisesta, omien hiusten rasittumisesta (hankaus?)? toki ne on irrotettava ja pidemmälle kiinnitettävä jos parin karvan päässä roikkuvat, mutta jos ovat nätisti kiinni eikä näkyviin tuleminen haittaa (ts. jäävät muiden hiusten alle)


entäpä kaljut laikut sinettien poiston jälkeen? tänään koulussa repivät oikein akkaporukalla eräältä..kamalaa katsottavaa muutenkin, kun ne osiot olivat peukalon pään kokoisia, ilmeisen väärässä kulmassa kiinnitettyjä ja liian kireällä (kyllä näilläkin puusilmillä senverran huomasi vaikkei muisti toimikaan ;D) saati että poistoainetta oli tasan yhtä lajia, asetonipitoista, joka ei tehnyt niille sineteille yhtään mitään. Ja surkeat ruosteiset liian isot pihdit. Mutta pidinpähän naamani kiinni

enpä tiedä, jotenkin tunnen kyllä taantuneeni :-X
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Luscious »

heippa.
Onko tilaamissasi hiusosioissa sellainen kynnenmallinen pehmeä sinetti?
Tilasin vastaavanlaiset hiukset ebayn kautta ja opiskeleva sisareni laittoi ne minulle tarkoitukseen käyvällä kolvilla kuumentaen. Mielestäni ne eivät silti olleet erityisen laadukkaat, koska sellainen pehmeä mönjä (mitä paikoin oli) takutti sinetin ja omien hiusten liitoskohtaa. Itse kaipasin kovempia sinettejä siisteyden ylläpitämikseksi. Mutta saattoihan ne pehmeimmät sinetit olla vaikka puutteellisesti sulatettuja tjsm..  :-\
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä pidennyksistä

Viesti Kirjoittaja Ice »

ei ole kynsisinetinkään mallinen, ihan vaan suora ohkainen umpipötkö
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Vastaa Viestiin