Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Vielä viimeinen viesti monologini päätteeksi... Että en minäkään voi öljyä laittaa samalla tavalla hirveän ylhäälle päähän, tai hoitoaineenkaan sekaan kovinkaan paljoa lähelle päänahkaa, mutta latvoihin voin laittaa paljon enemmän. Että siitäkin se on kiinni, samoin kuin kait monesta muustakin asiasta. Eli juuret rasvoittuvat kyllä todella paljon herkemmin kuin latvat. Eli hiusten kunto vaikuttaa asiaan, ja jos jollakin latvat on yhtä hyvässä kunnossa kuin juuret, niin varmaan rasvoittuvat helpommin kuin kuivaksi hapertuneet latvat.

Mutta sitä minä en ymmärrä, että miten te märistä hiuksista voitte huomata, onko niissä öljyä vielä ja tarvitaanko lisää huuhtelua vai ei. Minä en ainakaan ikinä ole oppinut tajuamaan tuollaista. Minä havaitsen tilanteen vasta sitten kun tukka on kuiva ;D
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Luin vasta juttuja kookosöljystä, että se voisikin olla syy hiusten kuivumiseen ja haurastumiseen. Onko tämän foorumin käyttäjillä tietoa tällaisesta? Kookosöljy kuulemma käyttäytyisi kuin proteiini ja estäisi siten hiusten kosteuttamisen. Minulla on pitkät hiukset, joita en ole leikkuuttanut ainakaan vuoteen ja latvat ovat kuivuneet. Hiukset myös takkuuntuvat aivan juuren läheltäkin. Aika monessa käyttämässäni tuotteessa tuota kookosöljyä oli ja ainakin Varpun hoitoaine on aina jättänyt hiukset aivan kummallisen tuntuisiksi. Aikaisemmin välttelin kookosöljyä sisältäviä tuotteita, koska pelkäsin niiden olevan hiustyypilleni liian raskaita. Nyt kokeilen olla ilman kookosöljyä sisältäviä tuotteita.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla tuntuu että kookosöljy toimii rakennepaikkauksen tavoin ja kun oma hius ei sitä kauheasti kaipaa vaan muuttuu korppuheinäksi, niin olen skipannut kaikki kookosöljyhommelit. Jos laitan hiuksiin (latvoihin) jotain öljyä niin se on nykyään arganöljyä, samalla kun päänahkaan menee rypäleensiemen-risiini-rosmariini-öljyseos tunniksi ennen hiusten pesua.
Belladonna
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Maalis 2022, 19:00

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Belladonna »

Sen jälkeen kun löysin frakturoidun kookosöljyn olen tilannut sitä toistuvasti iHerbistä. Käytän tavallista viileässä kovettuvaa kookosöljyä vartalolle, mut frakturoidun eli nestemäisenä pysyvän kookosöljyn kanssa oon onnistunut tekemään helposti erilaisia öljysekoituksia päänahalle ja pituuksiin. Se on vaan niin paljon helppokäyttösempää etten vaihtais enää!

Uutan itse sarviapilan siemeniä oliiviöljyyn viikkotolkulla jota sitten käytän eri sekoituksissa, muita lemppareita tuon ja frakturoidun kookosöljyn lisäksi on risiiniöljy (erityisesti Jamaican black castor oil), E-vitamiiniöljy, eteeriset rosmariini-, teepuu-ja piparminttuöljy. Haluaisin alkaa uuttamaan muitakin yrttejä öljyssä kuten rosmariinia ja amlaa.

Pituudet etenkin tykkää tuosta nestemäisestä kookosöljystä ja oon käyttänyt useesti ilman mitään ongelmia, koitan ahkeralla öljyymisellä haalistaa latvoihin kerrostunutta indigo-kasviväriä enkä oo huomannut mitään hapertumista kunhan pesen hiukset kunnolla. Henna-ja indigo-kasvivärit on itsessään rakennepaikkaavia niin en ole kookosöljyn kohdalla huomannut mitään ylikuormitusta, mutta eihän se poissuljettua ole. Tosin myös pesen Herbinan syväpuhdistavalla säännöllisesti ja pesen tukkan 1-2 kertaa viikossa.
Vastaa Viestiin