Mä epäilen, että mullakin on tämä riesa. Niin kauan kuin muistan, mulla on toisinaan ollut vähän rasvaista hilsettä, joka ei näy muuten kuin aiheuttaa vähän kutinaa ja jää kynsien alle, jos päänahkaa raapii, ja katoaa yleensä tihentämällä pesuväliä ja vähentämällä muotoilutuotteiden käyttöä päänahan lähellä. Nyt kutina on kuitenkin pahentunut ja olen jopa raapinut hiusrajalta pienen kohdan ihoa rikki, samoin korvista, jotka kutisevat myös. Jos päänahkaa koskettelee, sormiin tarttuu vieno, mutta selvästi hiivainen(!?) haju

Myös kulmakarvojen alue kutisee ja hilseilee. Yleensä noita kaikkia oireita ei ole ollut samaan aikaan ja/tai ovat olleet niin lieviä ja ohimeneviä, etten ole tajunnut yhdistää niitä toisiinsa, ennen kuin nyt kun kutina on pahentunut. Kulmakarvojen hilseilyä luulin ensin kuivuudeksi, mutta rasvaisempaan voiteeseen ja hellävaraisempaan pesuun siirtyminen vain pahensi ongelmaa, ja sai pienen hilseilyn muuttumaan epämääräiseksi töhkäksi.
Ostin selukos-shampoota ja simin shale oil-shampoota ja öljyhoidon, ja kutina on selvästi vähentynyt. Mutta huomasin, että parin pesukerran (selukosilla) jälkeen päänahasta alkoi irrota sellaista kuivaa hilsettä, mitä mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut

Onko muilla käynyt samalla tavalla? Tuliko mulle nyt jotain uutta hilsettä, vai olisiko tuo shampoo voinut esimerkiksi kuivattaa sen rasvaisen hilseen tuollaiseksi?