Hajusteettomia tuotteita

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Hei kiitos vinkistä! Ei olisi tullut mieleenkään että Erittäin hienollakin on nykyään hajusteetonta. Tuota hoitoainetta myydään ainakin foodien mukaan meidän s-marketissa, pitääpä napata testiin sitten kun vakkarini co-pesuhoitis Neutral loppuu (sitä pitää aina metsästää muualta kun ei myydä tuolla). Kivaa että on tullut enemmän valikoimaa, niiden iankaikkisten LV ja Erisanin rinnalle. :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Nyt on vihdoin testattu Erittäin hieno suomalainen Hellä shampoo ja hoitoaine. Shampoo on miellyttävän tuntuinen levittää, mutta tosi pesevä varsinkin kun on tottunut sulfaatittomaan. Tällä on kuitenkin hyvä pestä välillä jos tuntuu että kaipaa tehokkaampaa pesua. Hoitoaine on paksua mutta toimii silti co-pesussa tosi hyvin! Tuntuu putsaavammalta kuin neutral jota yleensä käytän. Yllätyksenä tää hoitoaine myös selvittää mun hiukset hyvin. Käytän silti latvoihin tehokkaampaa hoitista, mutta co-pesuihin loistava, jää vakkariksi. :) Ainoa miinus on toi leveä pullo, vie enemmän tilaa suihkun hyllyssä ja siitä on jotenkin vaikea puristaa kamaa ulos.

Onko joku jo ehtinyt kokeilla LV kauraöljy -sarjaa? Sellainen näköjään tullut myyntiin ja on myös hajusteettomia.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

En ole vielä kokeillut. Se tehohoito kiinnostaisi kyllä, mutta muuten hankintalistalla on LV biohajoava sulfaatiton shampoo. Sitä ei löydy lähikaupoista, jonka takia en ole vielä hankkinut sitä.
haavekettu
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Syys 2021, 14:42

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja haavekettu »

Minä juuri kokeilin LV:n kauraöljy shampoota ja hiusnaamiota ja olin todella tyytyväinen!
Ihanan hoitavat tuotteet, shampoo pesee hyvin mutta silti hiukset ei takutu, vaikka sulfaattia sisältääkin.
Ja hiusnaamio oli tuhtia ja todella hoitavaa, hiukset sai selvitettyä helposti ja ne jäivät kivan jämäkäksi, kiharat hiukset tykkäsivät näistä kovasti!
Ja olivat ihan aidosti hajuttomia omaan nenääni. :D
Lyhyet hiukset, 2a-b.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Kiva! Taidan itsekin kokeilla ainakin tuota shampoota, koska sitä varten ei tarvitse lähteä kauas ostoksille.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

LV Kauraöljyhoitista testattu, mitään erityistä en osaa sanoa.

Kaupoissa on myös XZ:n Kauraöljy-linja, ne odottaa vielä kokeilua.. (ostin lähinnä isälle..)
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Ainakin tuo XZ Kauraöljyshampoo on täyteläinen. Tuoksu on vain melko voimakas.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

XZ kauraöljy ei taida olla hajusteeton.

Nyt on täälläkin muutamat pesut takana LV kauraöljy-shampoolla. Ja ääh. Tää rasvoittaa. Pesin toissailtana ja tänä aamuna saisi jo margariinit leivän päälle. :(

Mistähän mä löytäisin shampoon joka ei takuttaisi, pesisi sopivasti eikä rasvoittaisi... Seuraavaksi varmaan sitten Four reasonsin no nothing -sarja testaukseen. Harmi kun just oli Sokoksen hellimisviikko ja ois saanut -40% alen niistä, mutta ei tullut ostettua kun oli vielä tää LV testaus menossa.

Tuo Sim sensitive DS color shampoo oli kiva, mutta sekin lopulta rasvoitti niin että joka toinen päivä piti pestä co-pesulla ja joka toinen päivä sillä. Famon palasta myös tykkäisin muuten, mutta haluaisin välttää hiusten rasitusta pesun aikana (se palalla märän tukan hankaaminen).

Haaveilen että tarttis pestä hiukset vaan joka toinen tai joka kolmas päivä ilman päivittäistä co-pesua välissä. Onkohan tämä edes mahdollista mulla... Sinänsä usein peseminen ei haittaisi, mutta pesen yleensä illalla ja en haluaisi föönata tai mennä kosteilla hiuksilla nukkumaan. Ja väri kuluu nopeammin pois, pitää sitten läträtä colormaskia useammin (nyt käytössä Wella joka on sellainen hajustepommi että sen jälkeen pitää tehdä vielä co-pesu aina ettei jää kutisemaan päänahka ja seuraavana päivänä saakin jo rasvoittumisen takia pestä shampoolla).
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mir »

^ Mulla on sama juttu, toivoisin niin paljon että ei tarvitsisi pestä tukkaa joka päivä. Oon päätynyt nyt sit kompromissina käyttämään co-pesua suurimman osan ajasta, jos se ei sitten olisi niin rääkkäävä toimenpide hiuksille. Pesen hiukset shampoolla noin kerran viikossa, ja senkään kanssa tukka ei pysy rasvattomana enempää kuin sen 24h. Tällä hetkellä käytössä on Herbinan sulfaatiton, mutta seuraavaksi kokeiluun otan varmaan myös jonkun hajusteettoman koska tuon tuoksu on aivan liian vahva.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minulla tuntuu pysyvän rasvoittuminen vähäisempänä sulfaatitonta shampoota käytettäessä. CO-pesussa ei sitten toimi sellaiset tuotteet, jotka sisältävät öljyjä. Jotkin kaupoissa myytävät lasten pesuaineet ovat hajusteettomia ja sulfaatittomia. Edullisiakin ovat verrattuna kampaamotuotteisiin. Hankin kokeiluun Libero vauvan pesunesteen, mutta kotimainen Ainu pesuneste on vastaava tuote. En ole vielä kokeillut, koska käytän ensin entisiä tuotteita pois.

Minä aion nyt siirtyä kokonaan hajusteettomiin tuotteisiin. Kaappin olikin kertynyt hajustettuja tuotteita valtavat määrät ja heitin osan suoraan roskiin. Osan joudun viemään ongelmajätekeräykseen. Nyt ostan kyllä enää tarpeeseen. Järjetöntä tuhlausta on ollut aikaisemmin.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Hajusteettomia tuotteita

Viesti Kirjoittaja Mena »

Olen käyttänyt kohta pullollisen Wella Invigo senso calm sensitive shampoota. On pesevä, ei lähmää. Tällä pystyn pitämään pesuvälin joka toinen päivä ilman co-pesuja välipäivinä. Sisältää sulfaatteja, mutta en ole löytänyt hyvää sulfaatitonta joka ei lähmäisi (ja takuttaisi). Tilasin tätä nyt litran jättipullon. Mennään tällä nyt toistaiseksi. :)

Nyt mulla on päänahka vähän herkillä yhden väärän punasävyn haalistelusta c-vitamiinilla ja syväputsarilla, ja tuntuu rasvoittuvan nyt hulluna. Pitää varmaan kokeilla niin että pesisi Neutral hoitoaineella co-pesulla joka toinen kerta. Jos ei ehdi olla rasvapommi jo, koska siihen tuo ei enää tehoa. Tai sit niin että shampoopäivä, co-päivä, co-päivä ja sitten vasta shampoopäivä taas.
Vastaa Viestiin