XZ-hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Neve »

Olen käytellyt Pihlaja Plex-shampoota viime aikoina ja se on ihan kelpo tavaraa. Aika pesevältä tuntuu ja takuttaa tukkaa, tuoksu kirpsakka (ihan ok mielestäni), ei kuitenkaan tartu hiuksiin. Hiukset näyttävät kiiltäviltä kuivuttuaan ja tuntuvat puhtaalta. Ajaa siis asiansa. Omalla kohdalla vaatii silottavan silaripitoisen hoitiksen kylkeen, muuten tuntuu vaalennetut latvat kuivakoilta.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Pari pesua Pihlaja Plexeillä takana. Shampoo on koostumukseltaan samantapaista kuin Persikkanektarissa, mutta tietysti selvästi pesevämpi. Hoitoaineen jäljiltä lopputulos on sileä, mutta kuitenkin ryhdikäs. Kovin riittoisilta eivät vaikuta, mutta sillä ei edullisen hinnan vuoksi ole niin isoa merkitystä. Tykkään tuoksusta, joka muistuttaa kirpeää hedelmäkarkkia.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Ostin nostalgiatunnelmissa pitkästä aikaa Suklaa-vanilja -shampoon ja onhan se nyt vain ihana. Oon huomannut, että mulle shampoon vaahtoavuus on tosi tärkeä seikka. Levittäminen on paljon miellyttävämpää tuotteen vaahdotessa hyvin ja samalla myös käyttömäärä säilyy kohtuullisempana, kun en lotraa siinä pelossa, että onko shampoota joka puolella. Tykkään siis tosi paljon tästä runsaasta vaahtoavuudesta. Hyvinhän suklaa-vanilja pesee edelleen ja mun päänahka on rauhallinen tän jäljiltä. Hiukset tuntuivat kuivilta ennen hoitoaineen levitystä, mutta olivat hoitoaineen jälkeen kiiltävät ja sileät. XZ pääsi vähän unohtumaan multa tässä vuosien saatossa, mutta pitää nyt testata muitakin sarjan tuotteita samaan syssyyn. Tykkään myös tästä vähän uudistuneesta purkin muodosta. :D
Viimeksi muokannut elly, 18 Elo 2020, 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Huomasin että XZ:lla on toinenkin sulfaatiton: Natura linjasta Nokkos-shampoo värjätyille hiuksille. Tykkään pumppupullosta enemmän. Huomasin myös Pihlaja Plex-hiusnaamion. Mä en uskalla ostaa enää mitään uutta kaappiin koska edullisetkin hankinnat ovat olleet pettymyksiä. Nokkosshampoon uskalsin hankkia koska shampoista lopputulos ei vaihtele älyttömästi, enkä usko että Nokkos-sulfaatiton eroaa kovinkaan paljon persikkanektarista. Muoks. Nokkosshampoo tuoksuu tutulta! Muistikuvani vie mahdollisesti vuoteen -98 ja meillä oli samantuoksuista Pirkka-shampoota keltaisessa pullossa.  O:)
Viimeksi muokannut Chronos, 13 Syys 2020, 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Anelma
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Elo 2021, 08:32

Re: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Anelma »

XZ.ltä on tullut uusi hiustenhoitoaine Kaste tehokosteuttava hyaluronihappo. Sarjaan kuuluu shampoo ja hiusseerumikin. En ole kokeillut talvikuivaan luonnonkiharaan seerumia, koska ilmassa ei ole kosteutta mutta hoitoainetta olen nyt käyttänyt pari viikkoa jokaisessa pesussa.

Inccihän on tämännäköinen:
Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Behentrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride, Isopropyl Myristate, Lauryl/Myristyl Polyricinoleate, Glycerin, Hydrolyzed Hyaluronic Acid, Cetyl Alcohol, Ceteareth-20, Parfum, Phenoxyethanol, Butylene Glycol

Ja minun hiuksiini toimii. Olen käyttänyt pitkillä vaikutusajoilla niin saunan kuin huoneenlämmössä. Hoitoaine on paksua mutta hyvin levittyvää. Huuhdellessa hiukset tuntuvat pehmeiltä, harjatessa olen laittanut silikonista latvasuojaa. Tämä kosteuttaa hiuksia todella hyvin, ei lätsäytä vaan hiukset tuntuvat hyvin tuuheilta. Minulla on vaikeaa löytää kosteuttavia hoitoaineita koska lopo-hennot luonnonkiharat eivät halua pinnoittavia hoitoaineita vaan nimenomaan kosteuttavia. Tästä XZ- hoitoaineesta tulikin nyt suosikkini. Toivottavasti XZ ei nyt kovin nopeasti vedä tätä markkinoilta, aivan mahtavaa kun löytyy marketin hyllyltä toimiva tuote!
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Re: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mä hypistelin myös tuota Kaste sarjaa kun avasin laatikon hyllyttääkseni uutuuksia. Ihanan tuoksuinen se ainakin on. Pitää varmaan laittaa testattavien listalle.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Re: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja bast »

Kaste vaikuttaa oikein hyvältä. Hoitoainetta olen nyt käyttänyt jonkin aikaa ja hapero luonnonkihara tuntuu tykkäävän.
Seerumiakin kokeilin, mutta sen annostelu ja levitys on vähän hankalaa. Helposti jää yksittäisiin kiharoihin liikaa ja näyttää kun olisi koppuraista geeliä siinä kohtaa. Harjaan se irtoaa kuivuttuaan valkoisena tomuna, vaikka hiuksissa ei näkyisikään. Päänahkaan se toimii paremmin ja olenkin käyttänyt enimmäkseen sinne. Tuntuu kosteuttavan mukavasti, kuitenkin lätsäyttämättä tukkaa.
Täytyy kokeilla shampookin, kunhan käytän ensin vanhat alta pois.
Anelma
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Elo 2021, 08:32

Re: XZ-hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Anelma »

Ostin XZ lakritsishampoon ja ajattelin viettää lakritsintuoksuisen pesuhetken suihkussa. Mutta kun sain shampoon tukkaan ja vaahdottelin, osui silmäni pullon kylkeen ja luin incin. Siellähän komeilee DMDM hydantoin. Eikös tämä ainesosa ole jollain tapaa linkitetty mm hiustenlähtöön?
Pesin hiukset kiireesti ja vielä toisen kerran toisella shampoolla. Onko jollakulla juureksella näkemystä onko tämä turvallinen ainesosa hiustenhoitotuotteessa?
Vastaa Viestiin