Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Hiukset yhä paksussa rasvassa. Huomenna kampaaja, se halus yrittää pestä nää puhtaaks. Katotaan miten käy, en ihmettele vaikka ei onnistuisi. Usko alkaa jo loppua.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Oletko katsonut tuotteiden incit tarkkaan, jos siellä on jokin aine, joka tekee rasvaiseksi? Minulla jotkin silikonit, eli ne -cone-päätteiset incissä aiheuttavat sen, että hiukset menevät nopeammin likaisiksi. Toinen hiustenhoitotuotteissa käytetty aine on paraffinum liquidum, eli samaa ainetta kuin vauvaöljy. LV:n tuotteissa on tätä, samoin Pantenessa. Hiukset ovat vain hetken puhtaat ja sitten kuin öljytyt. Kannattaa myös tarkistaa, onko tuotteissa muita öljyjä. Joku XZ hilseshampoo Teho on öljytön.

Toivottavasti helpottaa pian, sillä vaikuttaa ikävältä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Kauanko teillä säilyy hiuksissa erilaisten kosteuttavien naamioiden vaikutus? Tuntuu että mulla kyllä kuivettuu tukka aika nopeasti uudestaan, no, varsinkin latvoista.. seuraavana päivänä jo tuntuu tukka kuivahkolta.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Xhex0879 kirjoitti: Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?
Mä tilasin tuollaisen kokeiluputkilon testiin. Mun hiukset on kohtalaisen paksuiset ja pituutta on pakaroihin asti, pääasiassa ihan hyväkuntoiset mutta latvat kuivat, haaroittuneet ja helposti takkuuntuvat. Käytin tuotetta vähän sniiduillen ja se riitti kahteen käyttökertaan, tosin varsinkin ekalla kerralla tuntui että olisi pitänyt laittaa vähän enemmän. Olin nähnyt somessa huikeita videoita joissa pesty hamppupehko oikenee yhdellä harjanvedolla täydellisen sileäksi ja suoraksi, mulle ei tullut ihan vastaavaa kokemusta, eli käytännössä selvitysteho tuntui samalta kuin millä tahansa muulla hyvin selvittävällä hoitoaineella. Kuivuttuaan hiukset kyllä tuntui mukavan jänteviltä ja napakoilta, ihan erilaisilta kuin yleensä. Hoitotehosta en osaa oikein sanoa...

Selvää on, että toi K18 tekee hiuksille JOTAIN, koska jämäkkyys ja kiilto olivat ihan toista luokkaa kuin yleensä. Kuinka korjaava tai pysyvä se vaikutus sitten on, onkin toinen kysymys. Tavallaan tekisi mieli tilata täysikokoinen pullo ihan siksi, että näkisi pitkäaikaisemman käytön vaikutuksia, mutta toisaalta kaihertaa pieni epäilys, että onko se kuitenkaan hintansa arvoinen tuote. Mielelläni kyllä kuulisin muidenkin kokemuksista!
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Supermess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 506
Liittynyt: 17 Maalis 2008, 07:21

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Supermess »

Bongasin aineen Better Nail Day-blogista ja tilasin kaksi viiden millin kokeilutuubia testiin. Yksi tuubi on nyt riittänyt neljään käyttökertaan, ja vielä ainakin yhteen käsittelyyn on hoitsikkaa jäljellä (mulla on tosi ohut, puolipitkä tukka, latvat rutikuivat ja takkuiset). En ole huomannut hiuksissa sen kummempaa vaikutusta, paitsi liiallisesti annosteltuna tekee tukasta tahmaisen tuntuisen.

[edit]

Varasin just ajan latvojen tasoitukseen ja K18-tehohoitoon ens maanantaille, ensimmäistä kertaa lähes kahteen vuoteen kampaajalle - jännää  ;D

Nyt vasta hoksasin etsiä tietoa Youtubesta tästä aineesta. Vaihdoin jokin aika sitten hakukonetta Googlesta DuckDuckGo:hon ja eihän tällä tunnu löytyvän olennaista tietoa yhtä hyvin...
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja kuskus »

En tiedä liittyykö tämä suoraan tuohon K18-hoitoon, mutta sitä kokeiltuani mun hiukset on jääneet ihmeellisen tahmeiksi pituuksista. Viimeiset pari viikkoa hiukset on olleet enemmän tai vähemmän lähmätahmaiset suunnilleen siltä alueelta, johon levitän hoitoainetta ja ihan viimeiset 5 cm latvoista ovat todella rapsakan kuivat. Tahma tuntuu ehkä vähän siltä, että hiukseen olisi kertynyt tai jäänyt jotain, tai että olisi pesty huolimattomasti. Useampi vaahdotus tai syväpuhdistava shampookaan ei ole auttanut, vaan hiukset ovat heti pesun jälkeen samassa kunnossa kuin ennen pesua.. Tyvi kyllä puhdistuu normaalisti eikä rasvoitu tavallista nopeammin. Hiuksia on myös todella vaikea harjata, harja ei vain liu'u tuon tahman läpi. Normaalistikin kyllä hiukset ovat takkuuntuvat, mutta myös kohtalaisen helposti selvitettävät ja harjattuina sileät. Latvat olivat kuivat, mutta eivät sentään tällaiset rapean rouskuvat.

En keksi mistä tämä voisi johtua, en ole vaihtanut shampoita enkä hoitoaineita, ainoa muutos tai poikkeus rutiiniin on ollut tuo K18. Tosin muutin uuteen asuntoon 1,5 kuukautta sitten ja mietin, voiko täällä olla jotenkin erilainen vesi kuin naapurikaupungissa, mutta toisaalta aluksi hiukset olivat ihan normaalit, lähmä alkoi vasta pari viikkoa sitten.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Tahmaepisodi on toivottavasti tullut päätökseensä. Näin pikaisesti lähipiiriini kuuluvaa kampaajaa, joka vahvisti epäilyni, että hiuksen pintaan on kertynyt pahemman kerran jotain tuotetta. Syväpuhdistava shampoo loppui enkä päässyt heti kauppaan, joten päätin eilen pestä hiukset Ecover-käsitiskiaineella.&nbsp; ::) Ehkä hieman arveluttava kikka, mutta olen käyttänyt sitä joskus aiemminkin syväpuhdistavan shampoon tilalla ilman suurempia katastrofeja. Ecover-pesu tehosi, kaikki tahma on vihdoin tiessään ja hiukset ovat jälleen pehmeät, sileät ja ennen kaikkea helposti harjattavat. Jee&nbsp; <3
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Kukaan käyttänyt continu hiusten hoitotuotteita. Itse tykkään, hiuksista tulee ihanan sileät. Shampoo (&nbsp; Hyaluronic Acid Moist Shampoo) oli yllätys, itsellä rasvoittuva päänahka mutta olin helposti kolme päivää pesemättä hiuksia. Shampoo ja hoitoaineen välissä käytettävästä tehohoidosta (Hyaluronic Acid Recovery Masque) tykkäsin. Vaatii tosin viitseliäisyyttä käyttää kolmea tuotetta suihkussa käydessä. Hoitoaine ois saanu olla kosteuttavampi, nyt kuukauden käytön jälkeen latvat kuivanu. Shampoon ja tehohoidon käyttöä jatkan mut hoitoaine vaihtuu hiusnaamioon takas.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ostin tuollaisen Loreal 8 second wonder waterin. En löytänyt täältä vielä keskustelua siitä. Miten usein tuon käsittelyn voi tehdä?
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ihan järkyttävä kutina päänahassa. Käytin saaren taika teepuu shampoota joka auttoi päänahan rasvaisuuteen, mutta aiheuttaa järkyttävän kutinan. Sitten kokeilin continu kosteuttavaa shampoota se aiheutti vielä pahemman kutinan.
Nyt kävin apteekista kortisooni liuosta jonka pitäs auttaa kutinaan. Shamppoon vaihdoin dermosil suola shampooseen, sen pitäisi rauhoittaa päänahkaa. Mitä muita apuja löytyy? Useallakin merkillä liuos jota voi käyttää kutinaan, mutta mikä oikeasti toimii?
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Vaikea sanoa, mikä kenenkin päänahkaan toimii, yhtä hankalaa kuin arvata, mikä tepsii ihottumaan.

Suosittelen kokeilemaan Xyliderm D-vitamiinigeeliä (apteekki), samoin hajustamaton Dermon Sensitive shampoo, tai muu vastaava hajustamaton.

Hyvä kokemus oli aikoinaan myös toinen kotimainen merkki, Bio+ shampoo ongelmapäänahalle... myydään mm. Sokoksilla.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulla ei ole ratkaisuehdotusta edelliseen viestiin, mutta kaipaisin vinkkejä takkuuntuvien hiusten hoitoon. Hiukseni ovat hartiamittaiset ja ne takkuuntuvat pestessä toiselta puolelta. Joudun selvittämään hiuksia hoitoaineen kanssa ja usein ottamaan kamman avuksi hoitoaineen levitykseen. Takkuuntuminen alkoi siinä vaiheessa, kun hiukset alkoivat ylettyä leukaan asti. Onko lyhyempi hiusmalli ainoa keino välttää tällaista takkuuntumista vai voiko hoidolla vaikuttaa jotenkin? Lyhyessä mallissakin toisella puolella päätä kasvavat hiukset olivat eri tuntuiset.
Anelma
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Elo 2021, 08:32

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anelma »

evergreen kirjoitti: 16 Tammi 2018, 14:41
purppura kirjoitti: Mä en tiedä onko edes olemassa luokitusta pintakuiva sekaiho päänahan kunnosta, mutta ite oon mieltänyt päänahkani sellaiseksi
Onhan se nyt ihan normaalia, että kaikkien iho ja hiukset tarvitsevat kosteutta, vaikka rasvaiselta iholta pitäisikin saada pestyä se tali pois. Ihan varmasti voitaisiin tehdä pesuaineita, jotka poistavat suht tehokkaasti rasvaa mutta auttavat pitämään vähän kosteutta (siis vettä). Tää on vaan ollut yhtä öljybuumia vuosikaudet ja kaikenlaista huttua öljyillä tasapainottamisesta, niin ei sellaista ole ollut tarjolla. Mullakaan ei ole mitkään rasvaa valuvat hiukset, vaan vahamaista talia tuottava iho jolta on pestävä päivittäin rasva pois (muuten -> seborrooinen ekseema) mutta eivät munkaan iho ja hiukset kosteudenriistosta mitenkään parane. Erityisesti hiuksissa on oltava kosteutta että olisi yhtään voluumia ja kiiltoa, muuten se on vain ohut, likaisen värinen, vaikeasti hallittava piiska. Mutta yritäpä tätä saavuttaa ilman että iholle tai edes hiuksiin joutuu mitään rasvaista tai edes liian heikosti pesevää niin että oma tali kertyy...

Mulla on nyt kyllä suuria toiveita Fructisin uuden aloe-shampoon varalle. Tää lähestyy kovasti sellaista sisältöä, jota olen hyvin pitkään odottanut. (Tää on täällä nimellä Hydra Aloe, mutta suomalaisissa hakutuloksissa näkyy Tokmannin kuvissa nimellä Aloe Quencher.) Tässä on hyvin rasvaa poistava ALS, ei rasvoja, ei polykvaterniumeja eikä silikoneja, mutta aloegeeliä ja glyseriiniä kosteuttamassa. Voi hyvin olla että glyseriini, aloe ja kationinen guarkumi ovat mulle liian kosteuttavia pidemmällä aikavälillä nekin, mutta toivon että tää menestyy ja samalla reseptillä tulisi jotain vielä kevyempää rasvoittuvalle päänahalle. Toistaiseksi kyllä tykkään kovasti tästäkin (paitsi tuoksun osalta). Yritän laittaa näistä jotain markettituoteketjuun. Purppura, harkitse tän testausta!
Tämä kaikki on niin mun mielipidettäni kans. Olen koettanut etsiä tarpeeksi pesevää shampoota ilman öljyä, rasva-alkoholeja ja muita inci-koristuksia. Päänahastani tulee juurikin tuollaista vahamaista talia joka rasvoittaa hiukset seuraavaksi päiväksi pesusta ja kutisee. Välillä talvisin tuntuu että tulen kutinasta hulluksi.

Aina aika ajoin minulle leimahtaa seborroinen ekseema joka on kamala taltutettava. Mutta näillä pärjään aika pitkälle talvella:
Linna-shampoo ja aina pesun jälkeen hieron käsidesiä päänahkaan. Kyllä, käsidesiä. Se saa kutinan ja kuumotuksen loppumaan. Välillä toki pesen syväputsaajalla, esim Cutrinin syväpuhdistaja joka on Herbinaa hintavampi, saa minulta äänen.
Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Käytän Sibicortia Nizoralin kanssa sitten kun päänahka on niin ärsyyntynyt ettei sen kanssa pysty olemaan millään tavoin. Ja. nyt voi herkimmät sulkea silmänsä. Käytän Canesten-voidetta silloin kun tilanne on todella paha.
Tähän sain kerran idean kun köyhäilin pahasti, palkkapäivä oli vasta parin päivän kuluttua ja kaikki tarvikkeet kotona oli loppu. Levitin Canesten-voidetta yöksi ja sitä autuutta kun päänahka asettui.
Nyt saa avata silmät, kyseenalaisten neuvojen kertominen loppui tähän.

Ylipäätään oman päänahkani kanssa on todella vaikea elää ja löytää sille sopivat tuotteet. Toivon todella että joku shampootehdas ottaisi onkeensa ja alkaisi valmistamaan kunnon shampoota.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Louna »

Anelma kirjoitti: 07 Tammi 2022, 06:36 Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Eikä :( Mä ostin viimeisimmän Selukos-putelin muistaakseni marraskuussa, eikä apteekissa puhuttu mitään myynnin loppumisesta. Mulla Selukos on ollut parempi kuin Nizoral. Mitä sienipulveria käytät? Olisikohan siitä apua korvien tauksille, jotka on mulla melkeinpä päänahkaa pahempi murheenkryyni (jatkuva vahamainen rasvoittuminen ja kutina)...
2c F ii
Vastaa Viestiin